بازدید 4466

توافق روسیه و آمریکا برای ادامه گفتگو‌های ثبات راهبردی

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد هیات‌های روسیه و آمریکا درباره ادامه گفتگو‌های ثبات راهبردی در اواخر ماه سپتامبر توافق کردند.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲ 28 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد طرفین توافق کرده اند رایزنی‌های غیررسمی قبل از برگزاری نشست اواخر سپتامبر ادامه یابد.
وزارت خارجه آمریکا گفتگو‌های ژنو را حرفه‌ای و سازنده دانست و گفت که طرفین بر تشکیل کارگروه‌های در این زمینه تاکید کرده اند.
وندی شرمن وزیر خارجه آمریکا و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه درژنو سوئیس مذاکرات درباره کنترل تسلیحاتی را آغاز کردند.
وزارت امور خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده بود در خلال این گفتگو‌ها به دنبال فراهم کردن بستر کاری برای کنترل تسلیحااتی در آینده و اقداماتی در راستای کاهش خطرات هستیم.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه و مسئول امور مربوط به روابط با آمریکا در دولت روسیه نیز به تازگی به خبرگزاری تاس گفت: مسائل مربوط به ثبات راهبردی (مسائل مورد اختلاف در عرصه‌های موشکی و هسته ای) در این مذاکرات مطرح و بررسی خواهد شد.
ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه پیشتر گفته بود که گفتگو‌های روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی باید موضوع فضا را به صورت گسترده در بر بگیرد.
وی به رسانه‌های روسی گفت: آمریکا روی حوزه بسیار محدودی تمرکز می‌کند، برای مثال، روی موضوع زباله‌های فضایی، اما مسکو خواستار «بررسی گسترده تر» موضوع فضا در مذاکرات آتی است.

شروع مذاکرات کنترل تسلیحاتی فراتر از مفاد معاهده استارت نو یکی از محور‌های مهم دیدار چند ساعته جو بایدن و ولادیمیر پوتین در ماه گذشته در ژنو سوئیس بود. بایدن در آغاز به کار دولتش تاکید کرده بود به دنبال تمدید پیمان استارت ۳ برای حفظ توازن فعلی در نیرو‌های هسته‌ای دو کشور است.
بر اساس این پیمان نباید تعداد موشک‌های بالستیک و زیردریایی‌هایی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند، برای طرفین بیش از ۷۰۰ فروند و موشک بالستیک و زیردریایی غیر مستقر از ۸۰۰ فروند بیشتر باشد. همچنین، نباید موشک‌های بالستیک و زیردریایی‌هایی که دارای کلاهک هسته‌ای هستند، برای هر یک از طرفین از ۱۵۵۰ فروند تجاوز کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر