بازدید 28361
دو هزار و پانصد و سی و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

گزارش محسن رضایی به رئیس جمهور منتخب درخصوص خوزستان / پرونده‌ ترک فعل دولت روحانی در مجلس تشکیل می‌شود / درخواست بادامچیان از روحانی / واکنش ابتکار به اعتراض یک زن به بی‌آبی خوزستان: صدای مردم را بشنویم

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:روحانی خطاب به استاندار خوزستان: باید حق معترضان را محترم بشماریم / نماینده اهواز: در کجای دنیا استانی را از جلگه به کویر تبدیل می‌کنند / چهره اصلاح‌طلب: دولت در اداره کشور اختیار مطلق ندارد و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۶۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰ 22 July 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

آیت‌الله سیستانی در فهرست اهداف جاسوسی پگاسوس

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است سیاستمداران، رهبران مذهبی و فعالان عراقی در زمره کسانی بودند که توسط جاسوس افزار پگاسوس اسرائیل هدف جاسوسی قرار داشتند. رسانه‌های خبری گزارش دادند، برخی از شخصیت‌های سیاسی، نظامی و دینی عراق در فهرست اهداف این جاسوس‌افزار صهیونیستی بوده‌اند.از میان این شخصیت‌ها مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و علی الاعرجی، از افسران برجسته ارتش عراق، برهم صالح، رئیس جمهور، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق عراق است. شخصیت‌های سیاسی در موقعیت‌های مختلف از جمله وزراء، نمایندگان، استانداران، افسران، شخصیت‌های امنیتی و شخصیت‌های دینی ازجمله سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و آیت‌الله العظمی علی سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر شیعیان جهان نیز جزو اهداف این جاسوس افزار صهیونیستی بوده‌اند.

اجاره خودروی بومی برای سفر به شمال

اجاره خودرو با پلاک بومی در برخی شهرهای مازندران طی روزهای اخیر به یکی از راه‌های دور زدن محدودیت‌های کرونایی و فرار از جریمه روزانه خودروهای مسافران تبدیل شده است. شواهد و گزارش‌های رسمی طی روزهای اخیر نشان می‌دهد مازندران با سخت‌ترین موج همه‌گیری ویروس کرونا مواجه است و آمار حدود پنج هزار نفری مراجعه مبتلایان سرپایی و رسیدن تعداد بستری‌های کوویدی به دو هزار نفر مهری تایید بر این مسئله است. اما بی‌توجهی به محدودیت‌ها و پروتکل‌ها روز بیشتر از روزهای قبل دیده می‌شود. اجاره خودروها با پلاک بومی برای تردد بدون دردسر مسافران در شهرها یکی دیگر از روش‌های بی‌توجهی به پروتکل‌ها و دور زدنمحدودیت‌هاست که این روزها در برخی مناطق مازندران دیده می‌شود.بنا بر اطلاعات و گزارش‌های رسیده به خبرنگار ایرنا، در برخی شهرهای ساحلی استان اجاره خودروهای شخصی با پلاک بومی به مسافران به یکی از راه‌های فرار از محدودیت کرونایی تردد خودروهای غیربومی تبدیل شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا از برخی شهرهای استان همچون محمودآباد، سرخرود و نور صحت این اتفاق را نشان می‌دهد و قیمت برخی خودروها به روزانه ۵۰۰ هزار تا یک میلوین تومان نیز رسیده است.

فرمانده ناجا: مسببین آشوب‌ها به سزای عملشان خواهند رسید

رئیس پلیس کشور گفت: مسببین در ناآرامی‌ها و آشوبهای خیابانی که در پی تخریب اموال عمومی و مردمی هستند، در رصد پلیس هستند و بدانند که به سزای اعمالشان خواهند رسید.این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه نیروهای پلیس از مردم و در کنار مردم هستند، گفت: در جریان وقایع اخیر در استان خوزستان، نیروهای پلیس مقتدرانه، هوشمندانه و توام با خویشتن‌داری اقدام و عمل کردند البته که در مقابل متجاوزان به حریم امنیت مردم لحظه‌ای درنگ و کوتاهی نمی‌کنیم. اشتری با اشاره به اشراف اطلاعاتی توام با سرعت عمل پلیس، خاطرنشان کرد: مسببین در ناآرامی‌ها و آشوبهای خیابانی که در پی تخریب اموال عمومی و مردمی هستند، در رصد پلیس هستند و بدانند که به سزای اعمالشان خواهند رسید.

واکنش غلامعلی رجایی به اعتراضات مردم خوزستان

غلامعلی رجایی گفت: هر کشوری خوزستان را داشت از آن آب، نفت، گاز و خاک مرغوب برداشت می کرد قطعا می توانست کشور را از این که هست بهتر اداره کند و به سمت پیشرفت ببرد. اما متأسفانه می بینیم خوزستان دوشیده و شیره جانش گرفته می شود ولی خودش دچار مشکلات اولیه ای مثل کمبود آب شُرب می ماند که مردم داد بزنند «ما تشنه هستیم». من پیشنهاد می کنم حاکمیت و رهبری به این قضیه ورود کنند. چون دولت نشان داد که در این قضیه خوب عمل نکرده و به دلایلی نمی تواند خوب عمل کند.غلامعلی رجایی ، استاد دانشگاه و مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی، در گفت و گویی با جماران، به اعتراض مردم خوزستان واکنش نشان داد و گفت: شرم آور است که هنوز خرمشهر از خرابی های جنگ سر پا نیست

انتظار تاجرنیا از رئیسی درخصوص کابینه

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: از آقای رئیسی انتظار نداریم که یک کابینه فراجناحی تشکیل دهد اما انتظار داریم که از چهره‌های افراطی و تندرو و بی‌تجربه‌ای که یک بار حضور آنها را در دولت آقای احمدی‌نژاد تجربه کردیم، استفاده نکند.علی تاجرنیا در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص آسیب‌شناسی فعالیت اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: اگر اصلاح‌طلبی به این شیوه‌ای که در یک دهه گذشته انجام شده پیش برود، طبیعتاً با دو چالش مواجه خواهد بود؛ یک چالش این است که برخی هزینه زیادی را برای کنار گذاشتن اصلاح‌طلبان پرداخت کرده‌اند و طبیعی است که به راحتی امکان بازگشت را برای آنها فراهم نخواهد کرد.وی در تشریح چالش دوم گفت: از سوی دیگر نیز افکار عمومی به دلیل تبلیغات یک طرفه و عملکرد نامطلوبی که در مجلس امید و دولت آقای روحانی شاهد بود، قدری نسبت به این جریان دلسرد شده و همین موجب شده که اصلاحات پایگاه اجتماعی خود را از دست بدهد.وی افزود: اصلاحات برای اینکه بتواند مجدداً فضایی برای فعالیت فراهم کند، نیازمند یک بازسازی در روش‌های خود است. همانگونه که" سال ۸۸ دیدیم این اتفاق افتاد. برای این هدف هم باید مسیر‌ها و روش‌ها تغییر پیدا کند.

دستیار ظریف: اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید

دستیار وزیر امور خارجه در واکنش به انتشار کلیپی درباره افغانستان، با بیان اینکه اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید، نوشت: این سرود را که به مناسبت دیگری سروده شده، به ایران نسبت می‌دهند.سید رسول موسوی، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا روز پنجشنبه در توییتی نوشت: سرودی را که شاعرش راشد مبارز (افغان) و خواننده‌اش عبدالله اکبری (افغان) هستند و به مناسبت دیگری سروده و خوانده‌اند به ایران نسبت می‌دهند.به گزارش ایرنا، روز گذشته خبرنگار افغان شبکه فارسی زبان وابسته به رژیم سعودی در حساب کاربری خود در توییتر، کلیپی را با شعری از شاعر و ترانه‌سرا اهل افغانستان و ساخته‌شده در بنیاد شهید اکبری در افغانستان منتشر کرد و مدعی شد که این کلیپ برای تبلیغ طالبان از سوی ایران تهیه شده است.

واکنش ابتکار به اعتراض یک زن به بی‌آبی خوزستان: صدای مردم را بشنویم

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با انتشار ویدئویی که در آن زنی خوزستانی می‌گوید "مظاهرات سلمی است، ما آب و زمینمان را می‌خواهیم"، گفت: ‌این صدای یک ‎زن و یک مادر است که بر خلاف بیگانگان، درگیری، خونریزی و ناامنی نمی‌خواهد و مطالبه حقش را دارد.معصومه ابتکار در حساب توییتری خود ضمن انتشار ویدئویی که در آن زنی خوزستانی در اعتراض به بی آبی خوزستان می‌گوید "مظاهرات سلمی است"، نوشت: این صدای نرم مسالمت است. این صدای اعتراض مسالمت آمیز است. این صدای یک ‎زن، یک مادر، که بر خلاف بیگانگان، درگیری، خونریزی و ناامنی نمی‌خواهد. مطالبه حقش را دارد.
وی در ادامه نوشت: صدای مردم رابشنویم و شفاف گفتگو کنیم. راه نجات، اجرای ارزیابی زیست محیطی قبل از انتقال آب و سازگاری کشاورزی و صنعت با خشکسالی است.

درخواست بادامچیان از روحانی

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: رییس دولت اصلاحات اعتدالی وعده داده بود هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ زندگی مردم اما چرخ زندگی مردم که کاملا در گل و لای گرانی ها، تورم، بی عرضگی ها و رکود شدید کسب و کارها گیر کرده است و چرخ سانتریفیوژها هم اگر مصوبه اخیر مجلس نبود به دست این دولت در بتن ها متوقف می شد.اسدالله بادامچیان در اعلام مواضع هفتگی این حزب تصریح کرد: دکتر روحانی در پایان دولت خود، بهتر است گزارش واقع گرایانه ای از عملکرد دولت در 8 سال گذشته به ملت ارائه دهد و اجازه دهد مردم خدمات دولت او را ارزیابی کنند و دولت نیز به دلیل قصورها و خطاهایش از ملت و روح بلند شهدا عذرخواهی کند.وی افزود: این تلاش که همه کارهای این دولت مثبت نشان داده شود و بر خلاف نظر مردم و نخبگان از عملکرد دولت دفاع غیرموجه کنند به جایی نمی رسد.دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به برجام گفت: این یک واقعیت است که دولت فعلی تصور خطا داشت که با مذاکره می تواند به برد – برد دست یابد، در حالی که نتیجه معکوس شد و آمریکا به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرد و سه کشور اروپایی هم با آمریکا همراه شدند و آنها هم به تعهداتشان عمل نکردند.وی افزود: تحریم ها باقی ماند و تشدید شد و حتی در روزهای پایانی این دولت هم هیچ نتیجه ای ولو حداقلی در برجام به دست نیامد.

چهره اصلاح‌طلب: دولت در اداره کشور اختیار مطلق ندارد

یک چهره سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: دولت در اداره کشور اختیار مطلق ندارد، بلکه برخی سازمان‌ها و نهادها نیز وجود دارند که در این میان دیده نمی‌شوند و عملکرد و اعمال آنها که سبب ایجاد برخی مشکلات می‌شود از دیدگان عمومی پنهان است.«حسین کاشفی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با برنا در رابطه با هراس برخی اصلاح طلبان از کاهش اقبال اجتماعی به این جریان گفت: عدم شرکت بیش از 50 درصد از مردم در انتخابات ریاست جمهوری، پیامی را در برداشت و آن پیام این است که شأن و منزلت مردم، مورد بی‌توجهی مسئولین قرار گرفته و آنها تحقیر شدند زیرا همه کاندیداهای اصلاح‌طلب در این انتخابات از میدان کنار گذاشته شدند هرچند که مردم مشکلات دیگری نیز داشتند و دارند.او افزود: نهادهای نظارتی در این خصوص باید پاسخ دهند، به خصوص که در قانون اساسی در رابطه با مردم و جایگاه مردم سخن بسیار آمده است. این انقلاب را مردم رقم زدند، اما در این انتخابات بدون توجه به خواست مردم، به آنها توهین شد. نهاد ناظر بر انتخابات تنها به اصلاح‌طلبان «نه» نگفتند بلکه اکثریت مردم را نادیده گرفتند.کاشفی تاکید کرد: همواره یکی از افتخارات مسئولین این بوده که اگر اکثریت مردم به پای صندوق‌‌های رأی می‌آیند، یعنی مجموعه حاکمیت و نظام را قبول دارند و هنگامی که مشارکت اکثریت در رأی‌ گیری انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد، از سوی مردم پیامی دریافت می‌شود و آن این است که رضایتی از وضعیت موجود کشور ندارند.

دستور آزادی بازداشتی‌های اخیر خوزستان که عمل مجرمانه‌ای نداشتند صادر شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی از صدور دستور آزادی بازداشتی‌های اخیر خوزستان که عمل مجرمانه‌ای نداشتند، خبر داد.علی شمخانی در توئیتی نوشت: به نیروهای امنیتی دستور داده شد بازداشتی های حوادث اخیر خوزستان که عمل مجرمانه ای نداشته اند به سرعت آزاد شوند. اعتراض حق طبیعی و قابل پذیرش در جمهور اسلامی است. مردم اجازه نمی دهند مشکلات داخلی بستر سوء استفاده معاندین شود.

پرونده‌ ترک فعل دولت روحانی در مجلس تشکیل می‌شود

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده‌ای از ترک فعل مسئولان دولتی تشکیل خواهیم داد و آنان باید مسئولیت ناکارآمدی‌شان را بپذیرند.حجت‌الاسلام حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره رسیدگی به تخلفات مسئولان اجرایی در این کمیسیون، گفت: نمایندگانی که از عملکرد وزرا و دیگر مسئولان اجرایی شکایت دارند، باید شکایت خود را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی ما در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس این است که به ترک فعل‌های مسئولان رسیدگی کنیم، گفت: متاسفانه برخی از مسئولان در زمان مسئولیت خود خسارت‌های زیادی را به کشور می‌زنند و بعد از پایان کارشان هم در حاشیه‌ای امن قرار می‌گیرند که این رویه به هیچ وجه درست نیست.رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: ما عملکرد مسئولان دولت تدبیر و امید را بعد از پایان کارشان زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم تا با کسانی که تخلف و ترک فعل داشتند، برخورد جدی شود.شجاعی ادامه داد: ظرفیتی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای برخورد با ترک فعل‌ها وجود دارد که این ظرفیت در مراجع قضایی وجود ندارد و ما حتماً از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عملکرد مسئولان اجرایی را به صورت دقیق ارزیابی می‌کند. سوالات نمایندگان درباره عملکرد ضعیف برخی از وزرا در صحن علنی مجلس هم مورد رسیدگی قرار گرفته که بررسی ترک فعل این وزرا در اولویت بررسی کمیسیون اصل نود است.نماینده مردم ابهر در مجلس با بیان اینکه عدم توجه به کیفیت انجام کار در برخی از مسئولان تبدیل به یک رویه نادرست شده است، گفت: برخی از افراد مسئولیت‌هایی را در کشور می‌پذیرند و خسارت‌هایی را از خود به جا می‌گذارند و زمانی هم که دوره مسئولیتشان به اتمام می‌رسد، در حاشیه امن قرار می‌گیرند که ما این اجازه را به آنان نخواهیم داد.شجاعی اظهار داشت: از برنامه‌های اصلی ما این است که پرونده‌ای از ترک فعل‌های مسئولان دولتی را تشکیل خواهیم داد و عملکرد آنان را زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد تا با آنان برخورد شود.

معزی: نباید معترضان را به گروه‌های کوچک امنیت‌ستیز تقلیل داد

معاون اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری گفت: اعتراض مدنی حق مسلم شهروندیِ خوزستانی ها است و نباید معترضان رابه گروه‌های کوچک امنیت‌ستیز تقلیل داد.علیرضا معزی معاون دفتر رییس جمهوری در توییتی نوشت: روحانی، اعتراض مدنی و حتی به خیابان آمدن را حق شهروندان خوزستان دانست، شهروندانی که در کاهش بارندگی، خشکسالی شدید، گرمای طاقت‌فرسای ۵۰ درجه و بی‌آبی قرار دارند.این حق مسلم شهروندیِ آنهاست و نباید معترضان رابه گروه‌های کوچک امنیت‌ستیز تقلیل داد.

ترکیه در مرزش با ایران دیوار بتنی می‌کشد

ترکیه برای مقابله با ورود «مهاجران غیر قانونی، قاچاق کالا و مبارزه با تروریسم» در حال نصب یک دیوار بزرگ بتنی ۶۳ کیلومتری در مرز خود با ایران است.خبرگزاری آناتولی با اعلام این خبر نوشته است ترکیه قصد دارد با نصب این دیوار بتنی در استان مرزی وان، سطح امنیت مرزی خود را بالا ببرد. تاکنون با نصب بلوک‌های بتنی، کار احداث ۳ کیلومتر از این دیوار بتنی مدولار و برج‌های هوشمند در مرز شهرستان چالدران استان وان به اتمام رسیده است.

نماینده اهواز: در کجای دنیا استانی را از جلگه به کویر تبدیل می‌کنند

نماینده مردم اهواز در مجلس با تاکید بر ضرورت رهاسازی آب در خوزستان و جبران غرامت و خسارت مردم، خواستار اتمام هرچه سریعتر پروژه‌های تامین آب شرب در این استان شد و گفت: گریه آور است که با وجود ۵ سد بزرگ، ۷۰۰ روستا و ۲۵ شهر تنش آبی داشته باشند.مجتبی یوسفی اظهار کرد: هر قدر در سنوات گذشته و خصوصاً یک سال گذشته در مجلس در مورد بحران های مدیریت منابع آب و برق در کشور تذکر دادیم متاسفانه به آن توجه نشده و الان هم شاهد پروژه‌های غیرکارشناسی انتقال آب از سرشاخه ها هستیم که از نظر زیست محیطی و علم منابع آب جای سوال دارد. من از آقای اردکانیان که خودش را صاحب نظر در مسائل آب می داند تعجب می کنم. ایشان ما را توجیه کند در کجای دنیا ۲۵ شرکت فولادی در کویر کشور احداث می‌کنند و بعد هزاران کیلومتر آب را انتقال می دهند که آنجا را آباد کنند؟ با این روش ما اکوسیستم منطقه را به هم می زنیم؛ همان اتفاقی که برای دریاچه ارومیه افتاد و آن را به دریاچه نمک تبدیل کرد و نهایتا ۵ استان گرفتار شدند.

این عضو هیات رییسه مجلس وی با بیان اینکه ۱۵ سال گذشته پدیده ای به عنوان ریزگردها در جنوب کشور و خوزستان وجود نداشت، یادآور شد: خوزستان به اندازه تمدن بشریت جلگه بوده؛ جلگه بین‌النهرین و هور، که از ایران تا عراق و بخشی از سوریه ادامه داشته است. این سوء مدیریت در حوزه منابع آب است و مردم این را می بینند. در سال ۹۸ شاهد سیل خود ساخته وزارت نیرو با عدم مدیریت منابع و رهاسازی منابع آب بودیم چرا که می خواستند بگویند خوزستان منابع آب مازاد دارد و آن را انتقال بدهند.یوسفی ادامه داد: ما هنوز مصاحبه‌های برخی مسئولین وزارت نیرو و شخص آقای کلانتری در سال ۹۸ و ۹۹ را یادمان نمی‌رود که گفتند خوزستان تا ۵۰ سال آینده کمبود آب ندارد، خوب الان به مردم پاسخ بدهید چه شده که ۷۰۰ روستای استان خوزستان با ۵ سد بزرگ دچار تنش آبی شدید هستند و ۲۵ شهر مشکل جدی آب شرب دارند؟ اینها نشان‌دهنده سوء مدیریت است. در جنوب خوزستان ۲۰۰ روستا دچار کمبود آب و بی‌آبی هستند، دام مردم دارد از بین می‌رود و معیشت کشاورزان و دامداران به خطر افتاده و اینها همان سوءمدیریت است.

کشف یک محموله سلاح و مهمات جنگی از سوی سپاه پاسداران

مسئول روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) اعلام کرد: یک محموله سلاح و مهمات جنگی توسط قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه در مرزهای شمالغرب کشور کشف و ضبط شد.مسئول روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: اشرار و گروهک‌های ضدانقلاب قصد داشتند این محموله را جهت اقدامات خرابکارانه و ضد امنیتی از مرزهای شمال غرب به داخل کشور وارد کنند که با اشرافیت و رصد کامل اطلاعاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا ناکام ماندند. آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق نزدیک هزار کیلومتر مرز مشترک دارد.

گزارش محسن رضایی به رئیس جمهور منتخب درخصوص خوزستان

دبیر مجمع تشخیص مصلحت با انتشار پیامی در فضای مجازی گفت: در جلسه بررسیِ مشکلات خوزستان با حضور رئیس جمهور منتخب، گزارشی از سفر به مناطق بحرانیِ استان ارائه شد.محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود نوشت:امروز در جلسه بررسیِ مشکلات خوزستان با حضور رئیس جمهور منتخب، گزارشی از سفر به مناطق بحرانیِ استان ارائه نمودم که ایشان ادامه جلسات شورای راهبردی استان خوزستان را مورد تأکید قرار دادند.بنا شد در اولین جلسه، راهکار‌های اساسی برای حل مشکلات خوزستان را بررسی و به ایشان پیشنهاد کنیم.

روحانی خطاب به استاندار خوزستان: باید حق معترضان را محترم بشماریم

رییس جمهوری اعتراض به شرایط سخت و طاقت فرسای ناشی از بی‌آبی و گرمای شدید هوا را حق مردم استان مقاوم و قهرمان پرور خوزستان دانست و تاکید کرد: باید حق معترضان را محترم بشماریم و حرفشان را بشنویم.حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعدازظهر پنجشنبه در تماس تلفنی با «قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار خوزستان ضمن دریافت گزارش استاندار از وضعیت استان و اقدامات انجام شده برای حل مشکلات اخیر، تاکید کرد: تحمل بی‌آبی و گرمای بالای ۵۰ درجه، بسیار سخت و طاقت فرساست و مردم حق دارند به شرایط موجود اعتراض کنند.رییس جمهوری با بیان اینکه شرایط ایجاد شده در استان به دلایل کاملا ناخواسته بوده است، گفت: مردم خوب، صبور و مقاوم استان تردید نداشته باشند که دولت گوش شنوای صدای اعتراض بحق آنها است و همه سعی و تلاش خود را برای حل سریع مشکل بی‌آبی ناشی از خشکسالی بی‌سابقه کشور و انباشت مشکلات باقی مانده از سال‌های گذشته، به‌کار خواهد بست.روحانی با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مقام‌های استان به مردم و تشریح دلایل وضعیت ایجاد شده به صورت کاملا شفاف و دقیق به مردم به استاندار خوزستان دستور داد از همه امکانات لازم در استان و همچنین استان‌های همجوار استفاده کرده و با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌ها نسبت به حل سریع مشکلات ایجاد شده اقدام کند.رییس جمهوری همچنین با اشاره به سفر فردای معاون اول رییس جمهوری به استان برای بررسی و پیگیری از نزدیک مشکلات به نمایندگی از رییس جمهوری و دولت، تاکید کرد هماهنگی‌های لازم برای حداکثر استفاده از ظرفیت این حضور برای رفع سریع مشکلات انجام گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۴۸
پرونده ترک فعل دولت روحانی !!!!!!!!!!!

شوخی بی مزه ای بود

اول پرونده های زیر را به سرانجام برسانید تا باور کنیم نیت شما خیر است ؛

ناپدید شدن دکل نفتی
خاوری
بابک زنجانی
ابربدهکاران بانکی
شهرک باستی هیلز
دوتابعیتی های مجلس و دولت و ...
سفرهای نماینده ها با هواپیمای اختصاصی
واکسیناسیون مسخره وزارت بهداشت برای کرونا
بورس و سهامداران ورشکسته
یارانه معیشتی ۶۰ میلیون نفری که به ۱۲ میلیون نفر کاهش پیدا کرد
حقوق های نجومی
زمین های اهدایی شهردار سابق به دوستانش
....
....
....
..
۸ سال جنگ
۸ سال سوزندگی در زمان هاشمی رفسنجانی
۸ سال محمود بی تجربه
۸ سال حسن روحانی و برجامش
مجددا تحریم


با یه حساب سرانگشتی ۳۲ سال از عمر ایرانیان در مشکلات گذشته و پیر شدند

خدا .... محمود و حسن و اکبر هاشمی را با این تفکراتشان

رییسی عمرا بتواند این حجم از مشکلات را رفع کند
طرح انتقال نفت گوره به جاسک رو تونستین انجام بدین بخاطر اینکه برای کشور درآمدزایی داره اما طرح انتقال اب از دز به شهرهای جنوبی یا شیرین کردن اب دریا برای استفاده مردم بدبخت خوزستان و جنوب رو نمیخایین انجام بدین.چون مردم ارزشی ندارن.
واقعا این انصاف نیست.طرح انتقال نفت از مکران نشون میده که توانمدی داخلی بالا هستش.این توانمندی رو برای رضایت مردم هم بکار ببرین.همه بدانیم که از کل جهان چندمتر کفن و ۲متر قبر نصیبمان میگردد.
ابتکار تو چیزی نگو.برای ریزگردها چه کردی برای خوزستان؟
بیشتر ازاین نارضایتی درست نکنین بیاین بین مردم منتظر یه جرقه هستن
رییسی نیومده مملکت دچار بحران شده خدا اخر عاقبت ملت مظلوم رو ختم بخیر کنه ؟؟!
دولت رییسی حداقل به ۸۰۰ هزار میلیارد کسری و بدهی انباشته مواجه هست ، نقدینگی. طی یکسال ۲برابررشده شک نکید تا پایان سال حداقل ۵۰ درصد رشد خواهد کرد و این خودش یه تورم ۵۰ درصد معمولی واگه تحریم ها ادامه داشته باشد منتظر همون دلار ۱۰۰ تومانی باید باشید .
بحران بعدی کشور بحران تبعیض حقوقی در کشور هست اختلاف ۵ میلیون و ۵۰ میلیون در دو وزارتخانه آموزشی کشور اوج بی عدالتی هست مواظب باشید با ندانم کاری کشتی انقلاب را طوفان زده نکید .نوبخت باید بخاطر ندانم کاری محاکمه بشه .
لطفا به اشتباهات کاری سازمان سنجش رسیدگی کنید ، چندین سال سازمان سنجش یه الگو بود ولی متاسفانه این اواخر شده دلال موسسات کنکوری و ..
دلسوزانی که میگن اختیارات رئیس جمهور کم هست و چه چه... برادر من اگه شما و امثال شما به این حرف معتقد هستین)پا پیش نذارین برای ریاست جمهوری!!
اگه کسی میاد باید باور داشته باشه که میتونه کاری بکنه
نه اینکه آخرکار بگه اختیارات کمه،، اگه کمه و نمیتونین نیاین جلو..
صدای مردم را روزی میشنوید که باید دنبال جایی برای فرار باشید
خانم ابتکار بهتره که بالاخره بفرمان که مرگ بر آمریکا بگیم یا نگیم اخرش
در کشور ما هیچ دولتی هیچ اختیاری ندارد رییس جمهور و انتخابات فقط یک سمبل است
اب تو این گرارشها نیست لطف کنید گژارش سفر اقای قالیباف به خوزستان رو ارائه دهید
درخواست برخورد با ۳ نماینده ائی که قصد داشتند با هواپیمای اختصاصی به عراق بروند را داریم.
روحانی احمدی نژاد خاتمی و.....تا موقعی که با احترام با آنها صحبت می کنید ( حتی با احترام رد صلاحیت می کنید ) به هر دلیلی مثل بسنده کردن به صندلی مجمع و...... سکوت می کنند ولی کافیست یه تلنگر غیر محترمانه بزنید ، خواهید دید که برای ریختن روی دایره چه ها در چنته دارند.به شدت مشتاق تشکیل پرونده قضایی برای روحانی به هر بهانه ای هستیم .
شما نه مرد این میدان اید ونه اجازه اش رو دارید !
صادقانه بگویم نه ارادتی به اصلاح طلبان دارم و مه اصول گرایان اما عامل اصلی بوجود آمدن وضع موجود را نمیتوان به تنهایی به روحانی و احمدی نژاد و خاتمی و... نسبت داد. این وضع حاصل نزدیک سالها مدیریت دوگانه است . تا چنین است انتظار گشایش اساسی محال است
جالبه خیلی
همه اونایی که باید پاسخگو باشن که چرا خوزستان به این روز افتاده شروع کردن به کی بود کی بود من نبودم و اشک تمساح ریختن
فرمانده ناجا میگه مسببین آشوب‌ها به سزای عملشان خواهند رسید
آقای رئیس پلیس مسبب آشوب ها مسئولین بی کفایت دولت هستن، منتظریم ببینیم چطور به سزای اعمالشون می رسونید؟؟!!
کمترین برخورد مجلس استیضاح روحانی با این مدیریت افتضاح است مگر اینکه مجلس شریکش باشد!!!
"حاکمیت و رهبری به این قضیه ورود کنند. چون دولت نشان داد که در این قضیه خوب عمل نکرده و به دلایلی نمی تواند خوب عمل کند"
همه تقصیرا گردن دولت .....دولت انقلابی یکدست را هم خواهیم دید
آقای رضایی مسئولین از اوضاع کاملا خبردار هستند نیازی به گزارش جنابعالی نيست مشکلات زیر بنایی کشور مانند تامین آب و برق با ماموریت یک روزه حل نمی‌شود به برنامه ریزی بلند مدت‌ و سرمایه‌گذاری و دانش و افراد وطن پرست نیاز دارد که به علت سیاست های غلط و اصرار بر تداوم آن امکان پذیر نیست پس این داستان ادامه دارد
لطفا مجلس پرونده ترک فعل را برای همه مسئولان طی این ۴۲سال اعم از دولتی وغیر دولتی وحتی خودش تشکیل دهد ورسیدگی کند !!
تاجرنیا، ابتکار، و رجایی با چه رویی در مور. مشکلات خوزطتان صحبت میکنند کسانی که خود مسبب این مصایب هستند.
پرونده ترک فعل ؟؟؟؟ شیرینی خوردن اضافی باعث مرض قند میشه. کمتر شیرینی بخورید.کار هر روزتون شده خوردن قند شیرینی و شکلات و شربت. مراقب سلامتیتون باشید
جناب اقای مخسن رضایی نظرم این است که کار شما اشتباه بلکه غلط هم است . شما می بایست گزارش تان را به رئیس جمهور ارایه میکردید و با گزارشهای موجود بررسی و جمعبندی میکردید و انوقت به اقای رئیسی میدادید. اخه کجای دنیا یک مدعی اقتصادی مثل شما سه روزه میرود به خوزستان و همه مشکلات خوزستان را می بیند و پیشنهاد اصلاحی میدهد و دولت را زیر سووال می برد؟ اقای رضایی این بازی غلط را خاتمه دهید. خوزستان شعار نمی خواهد ، تفکر احساسی نمی خواهد بلکه تفکر جمعی قابل اجرا میخواهد. اگر مشکل خوزستان با تفکر 3 روزه شما قابل حل بود چرا تا حالا انجام ندادید . . البته یقین میدانم حل مشکل خوزستان به راحتی سخن گفتنت نیست و میدانم شما هم کار ه ای نیستید . سخنم این است حل مشکل خوزستان راحت نیست و این مشکل در سیتان عزیز و در خیلی از جاهای دیگر هم هست .
جناب آقای محسن رضائی:
در گزارشتان به رئیس جمهور منتخب راجع به سود میلیاردی شلتوک کاران با آب مفت اشاره کرده اید؟!!!!
تابناک لطفا سانسور نکن!!!!
فرماندار ناجا مسببین مسولان ناکارامدهستند پس دستگیرسان کن
اگر مذاكره نمي كرديد وبرجام اجرا نمي شد مي توا نيد بگوييد اخرش چه مي شد هميشه پس از جنگ دعوا درگيري مذاكره است كه تعيين مى كند حق با كيست قدرت چا نه زني با لا ترين هنراست اگر حكمرانان داشته باشند هر چه ديرتر وارد مذاكره شويم ملت بيشتر أسيب مي بيند
لطفا به خانم ابتكار بگويد زياد ناراحت نشوند براي قلبشان بد است لطفا براي تمدد اعصاب از ديدن مشكلات مردم خوزستان جهت ديدار فرزند سفري به امريكا بروند
آقای روحانی آب از سر گذشت چه یک وجب چه ....
یکی از مقصرین جدی وضعیت کنونی خوزستان خانم ابتکار است که در زمانی که سال ها رییس سازمان محیط زیست کشور بود وظیفه قانونی و اخلاقی خود را انجام نداد و نه تنها هیچ اقدامی در مقابل انتقال آب مردم خوزستان انجام نداد بلکه حتی بک کلمه صحبت هم نکرد. حالا جالب است که ایشان از مادران تشنه خوزستان صحبت می کند.
بادامچیان
هنوز اول عشق است اضطراب مکن
از واکسن برکت چه خبر چند روزی است حضرات روزه سکوت گرفته اند این همه مردم را معطل کردید جواب آنها که در این مدت از دنیا رفتند را چه کسی باید بدهد
مملکت باید در چارچوب قانون اداره بشود یعنی که چه هر کسی راه می افته می ره خوزستان گزارش میده چکاره اید؟
پلیس بهتره به جای تهدید مردمی که حق و حقوقشان را می خواهند مسیولینی که مسبب وضع موجودند را تهدید کند .
متأسفانه دردولت اصلاحات اقای خاتمی که اردکانیان(همشهری اش)وزیرنیروبودهردوتصمیم به انتقال آب(به بهای ازبین بدن حقاله دیگران )که نه اصلاح بلکه برخلاف نام باندشان افسادکردندآب رابه یزدواقای هاشمی نیز به رفسنجان بردند
حالا این گزارش رضایی چی بود؟ مردم دلشان خوش باشد که یک گزارش تهیه شده؟ اصلا این خبر بدون محتوی یعنی چی؟ لابد در پاسخ رییس جمهور منتخب هم گفتند برسی خواهد شد!
خانم ابتکار فرزتد شما و خودتان که حاتون راحته
جهت اطلاع فرمانده ناجا! اقای احمدی نژاد گفتند که برخی نیرو ها عامدانه به اموال عمومی خسارت وارد می کردند.
ای کاش برای احمدی نزاد هم پرونده ترک فعل تشکیل بدهتد. خیلی آقایون الآن مدعی باید پاسخگو باشند.
آقای حسین کاشفی که ظاهراً چهره ای اصلاح طلب است با بی صداقتی مطلبی را عنوان فرموده و عدم استقبال 50 درصد از مردم را به عدم حضور کاندیداهای اصلی اصلاح طلب چسبانده است! در پاسخ باید گفت اولاً برای قاطبه مردم دیگر اصلاح طلب یا اصول گرا بودن اهمیت چندانی ندارد و آنچه مهم است صداقت و کارآمدی است. ثانیاً اگر بخش عمده ای از مردم در انتخابات این دوره حضور نیافتند بدلیل نارضایتی اکثر آنها از ناکارآمدی و شرایط اقتصادی بویژه در دوره دوم رییس جمهور قبلی و دو دوره رییس جمهور فعلی بوده است ثالثاً آقای حسین کاشفی و امثال وی را در هر دو جناح اصلاح طلب و اصول گرا به پرهیز از سیاست بازی و لفاظی ریاکارانه دعوت می کنیم. در شرایط موجود مردم تنها به کسانی که در میدان عمل حضور یافته و به حل مشکلات اقدام می کنند توجه دارند و بعبارتی دوره لفاظی و گفتار درمانی به پایان رسیده است.
کمیسیون اصل ۹۰ پرونده ای برای رسیدگی به دروغهای روحانی تشکیل دهد به تعداد روزهایی که حرف زده نادرست هم گفته
خانم ابتکار محض رضای خدا شما دیگه ساکت ، چند سال محیط زیست ابن کشور دست شما بود؟!؟ فرار رو به جلو می‌کنی ؟؟
مطمئن باش باید جواب بدید!
خان ابتکار شما که ۱۶ سال قدرت و امکانات دستتون بود چه کاری کردید که امروز هم که مسبب این مسائل هستید به جای پاسخ گویی طلبکارم شدید و دم از مظلوم می زنید شما ظلم کردید
ترکیه با کشیدن دیوار مرزی، دوستی خالصانه خود با ایرانیان را ثابت کرد
اگر ترک فعل در دولت مستحق پیگیری در دستگاه قضایی است و اگر فقط به آین دولت محدود نشود و البته مطابق قوانین موضوعه باشد خیلی خوب و مفید است . همزمان با آن و حتی فبل از آن باید افعال غلط و هزینه زا و در جهت خلاف منافع کشور را که انجام یافته را باید مورد بررسی قرار داد و مسببان انرا چون قوانین موضوعه آنهم هست مورد بازخواست و محاکمه قرار داد. ساخت هزار مگاواتی طبق نرمهای بین المللی هزینه ساخت مشخصی دارد . در مورد نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی به شرط اجرا توسط شرکت‌های غربی حتماً زیر هزار دلار برای هر کیلو وات است. یعنی هزار مگاوات حداکثر بک میلیارد دلار هزینه دارد و زمان ساخت آنهم حداکثر دو نا سه سال است. هزینه ساخت نیروگاه اتمی بوشهر بنا بر شنیده ها ۲۳ مبلیارد دلار یعنی برای هر کیلو وات ۲۳ هزار دلار میباشد. زمان ساخت آنهم تا در مدار آمدن آن شاید قریب ۲۰ یال طول کشیده است!!!
به نقل از آقای شمعخانی دلیر شورای امنیت ملی اینک هم به صلاح ما و سوریه است که از سوریه خارج شویم. آقای فلاحت پیشه ‌بدنبتل تین سخنان گفته اند که ما ۳۰ میلیارد دلار به سوریه پول داده ایم ( در حقیقت خرج کرده ایم ) باید انرا قبل از خروج پس بگیریم.
آنها که دنبال محاکمه ترک فعل هستند بابت فقط همین دو مورد بعنوان شروع ( چون مورد زیاد است ) را دنبال کنند و خقوق ضایع شده مردم را به آنها برگردانند بعداً اگر موفقیت امیز بود سراغ ترک بهاها بروند. ولی. اگر همه این هیاهوی ترک فعل که از زمان ریاست آقای رییسی بر قوه قضاییه من باب تعریف جرمی دیگر مطرح شده است و احتمالاً هدف تبلیغاتی داشته صرفاً برای کوبیدن و تخریب دولتت فعلی است خداوکیلی آنقدر کشور مشکل دارد که این طرح را بگذارید کنار به صلاح نزدیکتر است ضمناً مجید دلبندم این دولت دیگه رفته ها !!!!
جناب آقای محسن رضایی:
جا داشت در گزارشتان به رئیس جمهور منتخب اشاره به حجم نود هزار هکتاری کشت شلتوک در خوزستان میکردید!!!
تابناک سانسور نکن!!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل