بازدید 44998
دو هزار و پانصد و سی و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

واکنش چمران به سهم خواهی‌ها از رئیسی / دعوای فائزه هاشمی و برادرش پس از فوت پدر / واکنش رئیس دولت اصلاحات به اعتراضات در خوزستان / تمایل دختران برای مهاجرت از ایران

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند محسن رضایی: مشکلات کم‌آبی خوزستان را گردن شلتوک‌کاران نیندازید / تحلیل مشاور سابق روحانی از آینده مذاکرات وین در دولت رئیسی / مرعشی: طرفداران رئیسی انتظارات مردم را بالا برده اند / پایانِ «خانه‌داریِ» مجانیِ زنان و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۶۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲ 20 July 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

ادعای نمکی در خصوص نامه درخواست کمک وزیر بهداشت یک کشور

سعید نمکی، وزیر بهداشت ادامه داد: دیروز از وزیر بهداشت کشوری که در گرداب کروناست، نامه ای سر تا پا تقاضای کمک از ایران تحریم زده به دستم رسید. در دو زمینه کمک می خواستند؛ یک اینکه بگویید چه کردید که با گستردگی این اقلیم و حصر اقتصادی و سیاسی این گونه کرونا را مدیریت کردید و دوم آنکه از آنچه شما در کشور دارید می سازید مثل ونتیلاتور و دارو و ... به ما کمک کنید. وزیر بهداشت با اشاره به ساخت واکسن ملی در کشور، ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم که عده‌ای این غرور ملی را با مغلطه به یک بدهکاری سیاسی بدل می‌کنند. چه بد که ما با سیاست زدگی افتخار ملی را لگد کنیم. یک وقتی سیاست به کمک ابتذال و شکست کاذب دستاوردهای ملی می‌آید. کما اینکه روزی دفاع مقدس را زیر سوال می‌بردند، همان‌ها در شیپورهای تازه می‌دمند و این دستاوردهای عظیم که کشوری تحریم زده در عرض دو ماه می‌شود صاحب تمام آنهایی که وارد می‌کرد را نمی‌بینند.

ماده قانونی بابت ولنگاری فضای مجازی در شورای نگهبان است

آقاتهرانی: اولین اقدام کمیسیون با چهارده نماینده، مساله جوان‌گرایی در جمعیت و خانواده بوده است، هفت هزار ساعت جلسه اندیشه‌ورزی‌ موجب تنظیم قوانینی شده است که به زودی در قالب ۷۰ ماده در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می‌شود. وی افزود: اخیرا بابت ولنگاری فضای مجازی هم ۳۴ ماده قانون وضع شده که در شورای نگهبان در حال بررسی است.

دادستان شهرری: رؤسای هیأت‌های مراسم مسلمیه، احضار و بازخواست می‌شوند

غلامرضا نوفرستی در خصوص برگزاری مراسم مسلمیه در شهر ری، اظهار کرد: براساس وضعیت قرمز که اعلام شده شورای تامین شهرستان تاکید داشت، بر اینکه مراسم مذهبی که سابقه دیرینه دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و برگزاری اصل مراسم مانعی نداشته است؛ اما به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی که تجمع صورت نگیرد و فاصله اجتماعی رعایت شود. نوفرستی خاطرنشان کرد: قطعاً افرادی که به آنها تذکر داده شده بود، مخصوصاً روسای هیأت‌‌ها که مسئولیت این کار را بر عهده داشتند، از طریق مراجع رسمی احضار خواهند شد؛ برای اینکه بگویند چرا دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا نکردند و مدیریت صحیحی نداشتند و این افراد بازخواست خواهند شد. وی به ایام عزاداری پیش رو اشاره کرد و گفت: نسبت به جلسات بعدی نیز قطعاً این موضوع در نظر گرفته خواهد شد و تذکر جدی‌تر داده می‌شود که در جلسات بعدی رعایت دستورالعمل‌ها را شاهد باشیم.

واکنش سفیر ایران در روسیه به اظهارات سخنگوی ستاد کرونا: مطمئنم حرف‌هایش تحریف شده

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مورد انتشار مطلبی منتسب به سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در کلاب هاوس مبنی بر اینکه «اسپوتنیک خط تولیدی به ایران داده که به درد ما نمی خورد»، با اظهار تاسف از ایجاد این جنجال ها و انتشار چنین نکاتی گفت: در شرایطی که روابط دو کشور ایران و روسیه در وضعیتی عالی است و همچنین تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی افتخاری برای متخصصی و شرکت های داخلی ماست، انتشار چنین مطالب و شایعاتی تنها باعث دلسرد و مایوس کردن مردم می شود.

وی گفت: به دنبال انتشار چنین مطلبی در برخی رسانه ها، بلافاصله با دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان تماس گرفته شد و ایشان اعلام کردند، قطعا این موضوع تحریف شده است و بعد از آن هم با انجام مصاحبه دکتر جهانپور در این مورد، موضوع اصلاح شد. جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با رسانه های داخلی در واکنش به انتشار این مطلب منتسب به سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در کلاب هاوس مبنی بر اینکه "اسپوتنیک خط تولیدی به ایران داده که به درد ما نمی خورد"، ضمن رد این عنوان و بی ارتباط خواندن تیتر انتخابی در برخی رسانه ها با مطالب عنوان شده در متن صحبت های دکتر علیرضا رییسی، گفت: متاسفانه تیتر انتخاب شده در برخی رسانه ها ارتباطی با متن خبر و گفته های سخنگوی محترم ستاد ملی مقابله با کرونا ندارد.

رئیس اتاق اصناف تهران: اصناف در آستانه ورشکستگی هستند

رییس اتاق اصناف می‌گوید: «وزیر کشور دستور دادند در این رابطه (تعطیلات ایام محرم )چند روز دیگر تصمیم‌گیری شود. ما باید منتظر باشیم تا ببینیم ستاد مقابله با کرونا در این اوضاع بد اقتصادی مردم، چه تصمیمی می‌گیرد؛ هرچند اصناف خود را تابع دستورهای ستاد کرونا می‌دانند، باید بدانیم تعطیلی صنوف باعث بروز مشکلات زیادی برای صاحبان آنها و مردم شده و حتی برخی از صنوف به علت کرونا و تعطیلی‌های مکرر ورشکست یا به ورطه ورشکستگی نزدیک شده‌اند.»

نمکی از نمایشی‌ترین وزرای کابینه روحانی بود

فرزانه ترکان، پزشک و فعال سیاسی اصلاح‌طلب: «مطالبه مردم واردات واکسن است.»

وی از مدیریت وزیر بهداشت انتقاد کرد و افزود: آقای نمکی از نمایشی‌ترین وزرای کابینه روحانی بود و در شرایطی که هر روز مردم در حال از دست دادن عزیزان‌شان هستند، ایشان به شعار دادن و وعده‌های تحقق‌ناپذیر اکتفا کرده است. ترکان ادامه داد: در زمینه تدوین پروتکل‌های بهداشتی، اجرای پروتکل‌ها و مدیریت واکسیناسیون به تجربه و دستاوردهای جهانی بی‌اعتنایی شد. ماراتن رونمایی از واکسن مقابل دیدگان مردمی که هر روز عزیز از دست می‌دهند مایه تاسف است. او گفت: ابتلا به سویه دلتا هیچ طبقه‌بندی سنی و جنسی‌ ندارد و این سویه ویروس با سرعت انتشار، ابتلا و تلفات بسیار بالایی در تمامی کشور بر زندگی مردم سایه انداخته است.

ارسال نامه بایدن به ایران/ ربیعی: گمانه زنی است، مراجع رسمی تایید نمی کنند

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت تبادل ۱۰ زندانی بین ایران و امریکا گفت:جمهوری اسلامی ایران بارها و مکرر در سال های گذشته برای تبادل زندانیان با هدف حفظ کرامت انسانی افراد محبوس و خانواده های آنان اعلام آمادگی کرده است.اعلام آمادگی ما محدود به دولت آقای بایدن نبوده و اگر تا امروز چنین اتفاقی رخ نداده به خاطر عدم آمادگی دولت پیشین و کنونی آمریکا بوده است.متاسفانه به نظر می رسد بر خلاف تفاهم های صورت گرفته، دولت آمریکا به دلایلی که برای ما ناروشن و غیرقابل قبول است، آزادی زندانیان را به مذاکرات برجام پیوند زده که از نظر ما غیرضروری و بی مبناست. ما دولت آمریکا را تشویق می کنیم که با کنار گذاشتن این رویکرد غیرسازنده به حقوق انسانی زندانیان و عزیزان آنان، بیش از مسائل سیاسی رایج اهمیت دهد. لازم به گفتن نیست که مسئولیت هرگونه تاخیری در آزادی زندانیان طرفین بر عهده دولت آمریکاست./برنا

واکنش فرزند علی اکبر محتشمی پور به شایعه قهر وی بعد از حوادث سال ٨٨

سید علی محتشمی پور:تبعات وقایع دلخراش سال ٨٨ شامل ایشان هم شد و در زندگی سیاسی و شخصی ایشان مشخص است.اما بحث اقامت حاج آقا در نجف، ورای مسائل سیاسی، ریشه در قبل از انقلاب دارد. سال ٨۶ و ٨٧ ایشان چندین بار به عتبات عالیات مشرف شدند و مقدمات مهاجرتشان را دنبال می کردند و اینکه آنجا اقامت داشته باشند.اینکه بیان کنیم سید علی اکبر محتشمی پور بعد از قضایای ٨٨ قهر کرد و در نجف اشرف در گوشه انزوا به سر برد، در درجه اول بزرگترین ظلم به مقام شامخ امیرالمؤمنین(ع) و بارگاه ایشان است./ جماران

تمایل دختران برای مهاجرت از ایران

علی پژهان استادیار جمعیت‌شناسی دانشگاه آزاد: مهاجرت در ایران خاکستری یا زنانه شده، طی سال‌های اخیر زنان و دختران مجرد به کشورهای اروپایی یا آسیایی مهاجرت کرده‌اند.ایران از نظر مهاجرت دانشجویی نیز ایران رتبه اول را در جهان را دارد و از لحاظ توده‌ای رتبه چهار مهاجرت را در جهان به خود اختصاص داده است.مردم ما زیر بار طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نمی‌روند، چراکه بیشتر خانواده ها مخالف این هستند که دولت به خصوصی‌ترین مسائل زندگی‌شان ورود کند و بگوید فرزندی بیاورید یا خیر، ضمن اینکه با توجه به بدعهدی‌های دولت، مردم کمی نسبت به این وعده‌ها دل‌چرکین هستند./ایسنا

پلیس: مانتو با طرح چفیه، ممنوع

امروز خبری به نقل از صفحه مجازی اتحاديه پوشاک مشهد در رسانه ها منتشر شد که بر اساس آن فروش و استفاده از مانتوهای چهارخانه در شهر مشهد ممنوع شده و بنابر اعلام اداره اماکن پليس با متخلفان برخورد می شود.سرهنگ امیر حسینی، رئیس اداره اماکن مشهد در واکنش به اين خبر که بازتاب زيادی داشته است گفت:استفاده از مانتو چهارخانه هیچ ممنوعیتی ندارد اما استفاده از مانتو با طرح چفیه که بار معنوی دارد ممنوع است و با عرضه آن به شدت برخورد می‌شود.وی افزود: در همین راستا به واحد صنفی که از این نوع مانتو استفاده کرده بود تذکر داده شد./صدانیوز

پایانِ «خانه‌داریِ» مجانیِ زنان

خیلی‌ها نمی‌دانند که خانه‌داری ‎زنان تا ۳۰ درصد تولید ناخالص ملی ارزش دارد.اما آن‌ها مزدی بابت کارشان در خانه از همسران خود دریافت نمی‌کنند و اگر قرار باشد تحت عنوان اجرت المثل مطالبه مالی از همسر خود داشته باشند، طبق قوانین فعلی این درخواست را باید هنگام طلاق مطرح کنند و مهم‌تر اینکه به دادگاه ثابت کنند کار آنها در خانه مشترک، با قرار قبلی و به صورت رایگان نبوده است.حالا معاونت رییس جمهور در امور زنان برای احقاق این بخش از حقوق مالی زنان لایحه اصلاح قانون اجرت المثل ایام زوجیت را به هیات دولت ارائه داده تا بر مبنای آن خانه‌داری زنان دیگر مجانی نباشد و زنان در هر زمان قادر به مطالبه آن باشند./ایرنا

مرعشی: طرفداران رئیسی انتظارات مردم را بالا برده اند

سخنگوی حزب کارگزاران گفت: وضعیت کشور در شرایط فعلی ملغمه‌ای از مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است که به هم ربط دارند. مهم‌ترین مسأله دولت آقای رئیسی در این وضعیت شاید تناسب بین انتظارات مردم و امکانات کشور باشد. البته که این انتظارات را هم تا حدود زیادی همان طرفداران سیاسی ایشان بالا برده‌اند. یعنی الان بزرگترین مسأله این است که آیا ایشان می‌تواند چیزی را که تبلیغ کرده و وعده داده، محقق کند یا نه؟ پاسخ مثبت گرفتن در برابر این سؤال برای دولت سیزدهم سخت است.حسین مرعشی گفت: شعارهای قبلی اصولگرایان در این مرحله یکی از دردسرهای خودشان خواهد بود. آنها می‌گفتند که کشور را با وجود تحریم و وضعیت جنگ اقتصادی می‌شود به نحو مطلوبی اداره کرد. امروز وقت اثبات این حرف است. این هم در شرایطی که اقتصاد ایران دچار عدم تعادل‌های شکننده و بسیار مخربی شده است.

دعوای فائزه هاشمی و برادرش پس از فوت پدر

فائزه هاشمی گفت: به محسن گفتیم که در انتخابات ثبت نام کن و دعا کن که رد صلاحیت شوی.فیلمی از فائزه هاشمی در فضایه رسانه ای منتشر شده است که در گفتگو با روزنامه شرق درباره کاندیداتوری محسن هاشمی در انتخابات صحبت کرده است.

برادرتان از شما نپرسید کاندیدا بشوم یا خیر؟
نپرسید اما خودم به او گفتم که حتما ثبت نام کن. به خاطر جریاناتی که اتفاق افتاد، همه معتقد بودیم که رد صلاحیت می شود اما گفتیم ثبت نام کن و دعا کن که رد صلاحیت شوی. زیرا مردم در این دوره رای نمی دهند و ضایع نشوی.( خنده)

پس از آن مناقشه و نامه نگاری که باهم درباره مواضع شما درباره ترامپ و آمریکا داشتید، قبل از رسانه ای شدن نامه ها با شما تماس گرفت؟
[خنده]، خیر تماس نگرفت. خانومش سر به سر ما می گذاشت و می گفت نامه هایتان را از این به بعد من رد و بدل می کنم، چرا در رسانه ها به هم حرف می زنید. خودش تماس نگرفت. ما هر شب خانه بابا و مادرمان هم دیگر را می بینیم، زیرا همه به مادر سر می زنیم ولی چیزی نگفت. من نامه را در رسانه ها دیدیم که منتشر شده است. من هم که پاسخ دادم به او چیزی نگفتم و در رسانه ها منتشر کردم. همدیگر را هم که دیدیم، دعوا نکردیم. او خندید و من هم خندیدم. من چون نامه نوشتم، آرامش داشتم و اگر نامه را نمی نوشتم، به خاطر حرفهایی که گفته بود، پوست از کله‌اش می کندم.
موقعی که بابا فوت کرد، محسن بدش نمی آمد که ما را کنترل کند و اختیار خانواده را حتی از لحاظ مسائل سیاسی و حرف ها و فعالیت های ما بدست بگیرد. یکی دوبار نیز به من گیر داد که چرا همچنین حرفی زدی و می خواهی سر همه ما را به باد بدهی که دعوا کردیم. به او گفتم که بابا کاری به کار من نداشت. تو چرا به خودت اجازه می دهی به من بگویی چی بگویم و چی نگویم. همین یکی دوبار بود و ادامه پیدا نکرد.

واکنش رئیس دولت اصلاحات به اعتراضات در خوزستان

رئیس دولت اصلاحات، در پی اعتراضات مردم خوزستان در پیامی تاکید کرد: هیچ دستگاه سیاسی امنیتی نظامی و انتظامی حق ندارد که با اعتراض مردم به بهانه مقابله با آشوب، با خشونت، سلاح و گلوله برخورد کند.‌
در متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم‌
خوزستان قلب اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مدنیت ایران سرفراز و دارای نقش بزرگ در دفاع از تمامیت ارضی میهن و ایستادگی شگفت‌انگیز در برابر تجاوزگران در دوران جنگ تحمیلی و تحمل هزینه سنگین در آن جنگ، امروز با مشکلات بزرگی در زمینه زیست محیطی و دسترسی به امکانات اولیه زندگی روبرو است و در حالی‌که بزرگترین رودخانه‌های پربرکت از درون این استان می‌گذرد تأسف آور و نیز شرم‌آور است که مردم استان (بخصوص بخش‌های محروم‌تر این استان) هنوز برای دسترسی به آب آشامیدنی با مشکل مواجه‌اند.
بر این بیفزاییم وضع اسف‌بار زیست محیطی، بخصوص در سال‌های گذشته که از جمله سبب شد ریزگردها نفس مردم شریف را بگیرد و اینک مشکل حاد آب و برق در این تابستان سوزان و خشکسالی آزاردهنده و این مسأله‌ای نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت. بی‌تردید همه دولت‌ها در گذشته و حال و همه مسؤولان در همه رده‌ها باید مسؤولیت خود را بپذیرند و با عذرخواهی از مردم بکوشند تا هر چه زودتر این مشکلات حل شود. من نیز به نوبه خود از صمیم قلب از مردم شریف و بزرگوار استان عذرخواهی می کنم. گرچه تا آنجا که می‌دانم تصمیم‌های خوبی در گذشته‌ برای حل کوتاه مدت و میان مدت مسائل حاد خوزستان گرفته شده بود و اقدام‌هایی نیز آغاز شده که متأسفانه آنگونه که شاید و باید بعدها مورد توجه و پی‌گیری قرار نگرفت و اگر عمل می‌شد شاید امروز با این مشکلات روبرو نبودیم.‌
مردم به حق ناراضی هستند و نسبت به آنچه بر آنان می‌گذرد اعتراض دارند و انتقاد و اعتراض مسالمت آمیز حق مسلم شهروندان و مردم است. من از جان‌باختن بعضی عزیزان و آسیب دیدن بعض دیگر بسیار متأسفم. امیدوارم اولا دولت و مسؤولان ذی‌ربط از مردم دلجویی کنند. ثانیا با عامل یا عاملانِ برخورد با مردم، بخصوص تدبیرکنندگان و آمران‌ِ برخورد خشونت‌آمیز با مردم با صراحت و شجاعت و بی‌اغماض برخورد شود. ثالثا با برنامه‌ریزی سنجیده و اولویت دادن به مسائل استان در جهت حل مشکلات فوری و اساسی به‌صورت فوق‌العاده اقدام به عمل آید. و از مردم شریف نیز می‌خواهم در حفظ هوشیاری خود بکوشند. امروز نیاز به وحدت و همدلی و صبوری و همکاری داریم. و مطمئن هستم که بیداری و هوشیاری مردم که مسالمت جویانه خواستار حق مسلم خود هستند سبب خواهد شد که هیچ جریان بدخواهی امکان سوء استفاده از اعتراض مردم و سوق دادن آن به آشوب پیدا نکند، همچنانکه هیچ دستگاه سیاسی امنیتی نظامی و انتظامی حق ندارد که با اعتراض مردم به بهانه مقابله با آشوب، با خشونت، سلاح و گلوله برخورد کند.‌

سیدمحمد خاتمی‌
بیست و هشتم تیرماه ۱۴۰۰

واکنش چمران به سهم خواهی ها از رئیسی

عضو شورای ائتلاف گفت: اگر کسی به این دلیل از آقای رئیسی حمایت کرده که سهمی بگیرد کارش ارزشی ندارد؛ مثل تاجری که تجارت کرده و به دنبال سهم خواهی است.مهدی چمران درباره زمزمه های مربوط به گلایه ابراهیم رئیسی از سهم خواهی ها به خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: سهم خواهی همواره در همه جا و هر دولتی که رخ داده آسیب‌زا بوده است؛ بنابراین باید گفت این سهم خواهی بسیار ناپسند و نامناسب است. اگر کسی کمک کرده و کارکرده، در راه خدا گام برداشته است بحث سهم خواهی مطرح نیست اما اگر کسی به این دلیل از آقای رئیسی حمایت کرده که سهمی بگیرد کارش ارزشی ندارد مثل تاجری که تجارت کرده و به دنبال سهم خواهی است.

وی ادامه داد: در حالی که ما فکر می کنیم برای مردم و پیشرفت کشورمان باید اگر چیزی می بینیم باید پیشنهاد بدهیم انتظاری هم نداشته باشیم هر گونه انتظار و چشمداشت و سهم خواهی از نگاه بنده یک کار غیراخلاقی و حتی غیرانسانی است.در پاسخ به این که خودتان از گوشه و کنار از این گونه سهم خواهی‌ها شنیدید، تا چه حد جدی بوده؟ گفت: من در این باره چیز خاصی نشنیدم؛ منظورم شنیده‌های خبری نیست بلکه شنیده‌های جدی است. اینکه شایع شده فلان شخص فلان کار را انجام داده چندان مدنظر نیست و من نمی‌توانم به آنها بها بدهم.

گفت‌وگوهای دوجانبه ایران و عربستان از کانال‌های مناسب ادامه دارد

ربیعی در پاسخ به این که روند گفت‌وگو‌های ایران و عربستان به کجا رسیده آیا پیشرفتی صورت گرفته است، یا مثل پرونده هسته‌ای به دولت بعد منتقل شده و سطح گفت‌وگو‌ها در همان سطح قبلی است یا ارتقا پیدا کرده است، گفت: مذاکرات منطقه‌ای یک ضرورت دایمی است و تا اکنون بر گفت‌وگو‌های منطقه‌ای و گفت‌وگوی کشور‌های منطقه با یکدیگر تاکید کرده ایم. جمهوری اسلامی ایران بر اساس مواضع اصولی خود، همواره خواهان حفظ صلح و امنیت منطقه خلیج فارس توسط کشور‌های منطقه بوده است.وی افزود: ما همواره از گفت‌وگو برای دستیابی به نتایج ایجابی استقبال کرده و نگاهمان به مذاکره با عربستان مثبت است. گفت‌وگو‌های دوجانبه ایران و عربستان سعودی از کانال‌های مناسب ادامه داشته است. ما به تداوم رایزنی‌ها برای حل و فصل همه اختلافات میان دو کشور متعهدیم و در صورتی که نیازی برای ارتقا سطح گفت‌وگو‌ها احساس شد و مورد توافق قرار بگیرد، محدودیتی برای آن نداریم.

تحلیل مشاور سابق روحانی از آینده مذاکرات وین در دولت رئیسی

حمید ابوطالبی مشاور سیاسی سابق رئیس جمهوری به تحلیل اظهارات امروز سخنگوی دولت درمورد ناسازگار دانستن نتایج مذاکرات وین با مصوبه مجلس از سوی کمیته تطبیق در شورای عالی امنیت ملی پرداخت. ابوطالبی نوشت: «خبر سخنگوی دولت از ناسازگار دانستن نتایج بیش از شش ماه مذاکره در وین با مصوبات مجلس، توسط کمیته تشکیل‌ شده در شورای عالی امنیت ملی، بدین معناست که ایران عقب‌گرد نموده، به شرایط ژانویه ۲۰۲۱ بازگشته و باید مذاکرات را از صفر شروع نماید؛ این در حالی است که آمریکا هم که در ژانویه ۲۰۲۱ تحت وضعیت فشار جهانی بود، اکنون در شرایط مناسب در حال بهره گیری ازاجماع پدید آمده علیه ایران و تبدیل آن به فشارسیاسی بین المللی میباشد؛ معنای این تحول، از دست دادن وسیع زمان و افزایش فشار برکشوری است که تحریم‌ها در آن بیداد می کنند.لذا با توجه به خاتمه مذاکرات وین، و شروع احتمالی مذاکرات آتی از نقطه‌ی صفر، که احتمالا در مهرماه و در صورتی که اصولا دولت جدید به مذاکره اعتقادی داشته باشد آغاز خواهد شد، مشخص نیست مذاکرات چقدر به طول انجامیده و وضع اقتصادی کشور دراثر تحریم‌ها اصولا به کجا خواهد رسید؟»

محسن رضایی: مشکلات ‌کم‌آبی خوزستان را گردن شلتوک‌کاران نیندازید

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشاورزان با اعتماد به ذخیره پشت سدها، محصولات خود را کشت کردند که باید از پیش شرایط برای آنان توجیه و از بروز وضعیت فعلی جلوگیری می‎‌شد. محسن رضایی عصر امروز در حاشیه دیدار با کشاورزان روستاهای هویزه در استان خوزستان اظهار داشت: اینکه برخی از مسئولان مشکلات را بر گردن شلتوک‌کاران به‌ دلیل مصرف بالای آب می‌اندازند، اشتباه است و باید از مدت‌ها پیش شرایط برای آنان توجیه می‌شد. وی افزود: مردم استان خوزستان مردمی صبور با بصیرت و مقاوم هستند که مقاومت آنان چه در دوران دفاع مقدس و چه در وقایع پس از آن و دفاع آنان از این مرز بوم، یک مدال افتخار بر گردن آنان است که مستحق قرار گیری در این گونه شرایط نیستند و باید با تدبیر صحیح به آنان کمک کرد.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: برخی تقصیر کار در کاهش آب ورودی به تالاب هور العظیم را بر گردن کشاورزان و به‌ ویژه شلتوک‌کاران می‌اندازند که اشتباه است، چون کشاورز هیچ گاه محصول خود را به خطر نمی‌اندازد و براساس شرایطی که خود می‌بیند، کشت فصلی خود را انجام می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۵۷
جناب رضایی رفته آنجا کمک کند یا رفته داغ دل مردم آنجا را تازه کند!
جناب رضایی رفته آنجا کمک کند یا رفته داغ دل مردم آنجا را تازه کند!
بخش مهمی از مشکلات کشور به خاطر سیاستهای اشتباه و ناکارآمدیه. اما اونهایی که از تحریمها حمایت میکنن تا به مردم بیشتر فشار بیاد تا به اهدافشون برسن هم دارن به مردم ظلم میکنن.
جناب رئیس اصلاحات این مشکلات به وجود آمده در خوزستان نتیجه سیاست های رفتاری و عملکرد افراد پیرو شما است.....
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
حتماً برو دکتر
به خدا این بهترین کاره . اجازه بدین هر دو طرف هم زن هم شوهر حق طلاق و پایان دادن به زندگی مشترکشون رو داشته باشن مهریه رو بردارین در عوض اجرت المثل رو که بر اساس کار زن هست زیاد کنین ارث زن و شوهر هم برابر باشه به خدا بیشتر مشکلات حل میشه
تا زمانی که جوانان چه دختران و چه پسران امیدی به آینده و بهبود شرایط کشور نداشته باشند بدیهی است که مهاجرت را گزینه ای مطلوب خواهند یافت. مسئولان اگر درایت داشتند به جای تشویق مردم به فرزند بیشتر داشتن - شرایطی را بوجود می آوردند که همین جوانان در کشور بمانند و آرزوی جوانان این نباشد که راهی کشور های دیگر شوند.
جناب آقای محسن رضایی:
ا‌تفاقا مشکل را شلتوک کاران و هندوانه کاران و نیشکر کاران و کشاورزی محصولات آب بر برای خوزستان ایجاد کرده اند!!!
آقای جلالی شما سفیر ایران هستی یا حافظ منافع روسیه؟ منظور سخنگوی ستاد کرونا را همه فهمیدند
خوزستان
سیستان و بلوچستان
کردستان
تهران
البرز
...
..

خاتمی به تاریخ پیوست
برو بزار باد بیاد
ازنظرمهاجران چنان آماری میدهندکانگارفقط دختران ازکشور
مهاجرت میکنندودیگرافراداهل مهاجرت نیستندکه صحیح نیست مهاجرین ازکشورماچندگروه ‌هستندکه مهمترازهمه ارزشمندترین
نخبگانمان هستندکه تقریباًتمام آنها باوجودعلاقه فراوان به کاروفعالیت وسازندگی درکشورزادگاهشان بدلائل عدم امکان فعالیتهای علمی ومشکلاتی دیگر مهاجرت میکنند که فقدانشان برای مملکت ضرربسیارزیادی است ومهاجرتشان برای کشورهای میزبان افتخاروثروتی بینظیر بعدازاین گروه افراددیگری هستندکه باچشم وهمچشمی یاارزوهای دست
نیافتنی مهاجرت میکنندولی به کشورهائی هم که مهاجرت میکنندزیادمورداستقبال قرارنمیگیرند که نبودشان هم برای کشورماتاثیرچندانی نداردوگروه های آخرپناهندگان هستندکه به عناوین مختلف چون مذهبی اعتقادی وعناوینی‌ اینچنینی ازکشورخودشان به کشورهای دیگرپناهنده میشوندکه نوعی مزاحم وسربار دیگرکشورها شده و اکثراًعدم وجودشان دروطن
به ز وجود. البته بعضی افرادچون پدران ومادران پیرمهاجرین که اکثراًدرسن کهنسالی هستند بخاطر زندگی جوانانشان بخصوص نخبگان درخارج ازکشورمجبوربه ترک وطن میشوندجزومهاجرین اجباری هستند وآنهانیزدرآرزوی برگشت به وطن درهرحال دراین میان بین دختران وپسران فرق چندانی وجودندارد ومیتواننددرهرکدام ازگروه های ذکرشده قرارگیرند این مطالب عینی گفته شده ونه تئوری های روی کاغذ
یک استانی که دو‌تا از بزرگ‌ترین رودهای ایران‌در اونجاست و ثروت نفت زیر پایشان است و مجاور دریای آزاد هست اونوقت طبق آمار خودتون ۷۰۲ تا روستا لوله کشی آب ندارن و تالاب‌ها را برای استخراج نفت توسط چینی ها خشک کرده اید!!؟ مردم را بیچاره کردین! ۴۳ ساله چکار کردین پس؟!؟
کمبود بود تقصیر همکاران شما در قرار گاه خانم النبیا است که آب از سرچشمه های کارون ودز ‌بردند تقدیم رفسنجانی یزد اصفهان کردند تا کشاورزان اص۵هانی برنج بکارند
خاتمی با تقاضای تکرار رای به روحانی در افتضاحات مدیریتی شریک هست حالا قیافه حق به جانب هم گرفته
آقای خاتمی مشکلات این ملت فراتر از آب و نان است اینها که بدیهیات زندگی هر شهروند ایرانی است که دولتها موظف به تامین آن هستند
جناب نمکی ان کشوری که از شاهکارهای شما !!!!

تعجب کردند و در خواست کمک کردند

کدام کشور بوده و ایا اسم ندارد ؟؟؟

آیا روزی ۲۵۰ نفر قربانی و هزاران بیمار و میلیونها نفر گرفتار بیکاری و فقر ناشی از سوء مدیریت در کرونا ،

ایا جای پاداش و قدر دانی و جایزه و پاداش دارد ؟
خاتمی هم مثل احمدی نژاد دست به قلم و موج‌سواری شده اخیرا بجای پاسخگویی
روسیه و چین و ما به حاطره اینکه زورمان به آمریکا و اروپا و استرالیا و کانادا نمی‌رسد باهم کار می کنیم وگرنه چین و روسیه همیشه از پشت خنجر می زنند.
شبکه خبر هم که همش از آن دو پیروزی می گوید
بله چفيه قداست داره نه بازهم با بقيه اعمال نابه هنجار حتى طرح پارچه اش هم قرار باشه مورد استفاده قراربگيره
تا كِى سكوت وضع الان اين جامعه از كفران و اعمال ناشايست عده اى از خود اين جامعه است كه جلو نزول عنايت حق تعالى رو هم ميگيرد
اگر در این مملکت، گردن دروغگوی پرادعا رو میزدند، امروز وضعیتمان اینطور نبود. با این جمله طلایی "دروغگو دشمن خداست"، تو این مملکت، همه دشمنان خدا رو براحتی میشه شناخت.
دولت رییسی بدون شک ۶ ماه دوام نمیاره ؟؟
نابودی برجام یعنی قیام گرسنگان
قیام گرسنگان مساوی .....
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
دولت دوام میآوردچرانیاورد
جناب خاتمى اصلاح طلب شما حامى اين دولت فشل و غرب زده بوديد و الان ارد مى دهيد!؟ شما بايد جوابگو باشيد كه فرموديد ما ضامن روحانى هستيم!!!
خداوند لعنت کنه افرادیکه با تکرارشون مسبب وضع خوزستانن و فقط بیانه سیاسی میدن کدوم با شرافتی هست که ندونه وضعیت امروز خوزستان حاصل ۸ سال حکومت شماهاست
ادعای نمکی در خصوص نامه درخواست کمک وزیر بهداشت یک کشورنامه ای سر تا پا تقاضای کمک از ایران تحریم زده به دستم رسید. در دو زمینه کمک می خواستند؛ یک اینکه بگویید چه کردید که با گستردگی این اقلیم و حصر اقتصادی و سیاسی اینگونه کرونا را مدیریت کردید و دوم اینکه از آنچه شما در کشور دارید می سازید مثل ونتیلاتور و دارو و ... به ما کمک کنید. وزیر بهداشت با اشاره به ساخت واکسن ملی در کشور، ادامه دادخخخخخخخخخخخخخخخخخ مردم توروخدا شماها قضاوت کنید کرونا درکشورایران کنترل شد یا ایران محل جولان کرونا دردنیا شده؟ اقای نمکی من قول میدهم روزی میرسدبعدچندین سال که مردم دنیا متعجب میشوند که هنوز درایران کروناهست وازهمدیگر میپرسند بعد30سال هنوز درایران کرونا هست ولی اونموقع وزیر بهداشت را باید جایزه دادکه بخوبی شیب کرونارا تند کرده است
آقای چمران خدا برادر گرامی شما مهندس چمران رو رحمت کنه ولی من بچه بودم شما توی شهرداری و شورای شهر بودید الانم که نزدیک نیمه زندگی هستم هنوز اونجا هستید!!! نمیخواید بازنشسته بشید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
مگرنشنیده ای که ؛ چشم زیبای دنیاداررا یاقناعت صفابخشدویابهشت برین
اصناف در آستانه ورشکستگی هستند
رکود پدر تولید کننده را درآورده
تولید کننده گان مرتب ضرر می کنند
و.........حرفهایی است که لا اقل بیست سال است که من می شنوم ولی با این وجود چرا پاسخ پرسشهای ذیل را نمی دهند
۱_ با وجود جهشهای چهار پنج برابری وگاه وبیگاه قیمت ارز به یمن مدیریت وحکمرانی آقایان چگونه باز هم ضرر می کنید مگر اینکه قبول کنیم که مونتاژ کار کالای وارداتی هستید وتولید کننده نیستید .
۲_از مهمترین نشانه های ضرر تولید کننده کاهش قیمت کالای تولیدی در اثر رقابت یا واردات است ، خب چرا قیمت هیچ کالایی نمی شکند وکم نمی شود ؟
۳_ از نشانه های دیگر که می توان به رکود بازار وضرر تولید کننده پی برد تلاش جهت افزایش کیفیت ( جهت جذب مشتری ) محصول است جهت رقابت وزنده ماندن در حالت ضرر ورکود ، خب پس چرا کیفیت اجناس تولیدی مرتبا" پایین می آید ؟ پاسخ واضح است چون همچنان مشتری وجود دارد (نمونه بارز خودرو ) .
و دهها سوال که از حوصله کامنت خارج است مطمئن باشید که اینها ( رکود بازار وضرر تولید کننده و... ) شعارهایی است که اینها خودشان تعمدا" جهت مظلوم نمایی ومخصوصا جهت تاثیر گذاری بر تصمیم گذاران سیستم مالیاتی سر می دهند ومتاسفانه موفق بوده اند .
لازم به ذکر است که استثنا هایی هم وجود دارند مثل بنده خدایی که مغازه ای اجاره کرده جهت کسب وکار وکارش نگرفته و...که اینها از قاعده جدا هستند ودر اثر اشتباه محاسباتی وو....بروز میکنند ودخلی به اصل مطلب ندارند .
خلاصه بگم برخی آقایان که به سود های هزار درصد وبالاتر عادت دارند که هیچ ولی درحالت حداقلی هم به سود دویست درصد می گویند ضرر !
نمکی! خواب دیدی. اگه خواب ندیدی توهم زدی.
واقعا متاسفم برای رسانه هایی چون شما که حتی یک خبر از بی آبی خوزستان نگفتید شرم کنید دیگه هیچوقت به رسانه های داخل ایران اطمینان نمیکنیم
توی دولت خود جنابعالی جابجایی آب از خوزستان شروع شد اونم واسه صنایع استان خودت حالا بیانیه میدی
آقای نمکی لطفا سکوت.... فقط سکوت
انگار نه انگار که در خوزستان خبرهایی هست
احتمالا دولت اصلاحات تو یه کشور دیگه جز ایران بوده.....یکی نیست بگه خوب چرا تو 8 سالی که تو رییس بودی کاری نکردی....
چمران خودش سهمش را در شورای شهر تهران گرفته

و حالا برای بقیه نسخه می پیچد !!!!

چه عجب محمد خاتمی ، نسبت به تطلم خواهی به حق مردم خوزستان
یک موضعگیری شفاف و شجاعانه کرد !!!!!
اقای خاتمی شما که نامه نوشتی سنگ بنای تمام طرح های انتقال اب خوزستان که مردم رو به فلاکت انداخته در زمان شما و وزارت آقای بیطرف بوده
شنا خوزستان به نابودی کشوندی الان دایه مهربانار از مادر شده ای
برادر محسن در این سی سال کجا بودی؟
هر دم از این باغ بری میرسد . سرکار علیه معاونت محترم حسن روحانی ما هم میدانیم خانم ها حتی برای شیر دادن به فرزندانی که خود بدنیا آورده اند از همسران و پدر فرزند خود دستمزد دریافت کنند چه برسه به انجام دادن کارهای منزل ولی خانم آدم مسئول وقتی با وضعیت اشتغالی که شما درست کردید و مرد خانه در تامین امرار معاش خانه لنگ میزنه با مطرح کردن این مباحث در این شرایط چرا باعث ایجاد تنش در خانه ها میشوید از یکطرف آه و ناله سر میدهید که ازدواج کم شده فرزندآوری کم شده از طرف دیگر با وضعیت اقتصادی که درست کرده اید تیشه به ریشه مردم زده اید حالا هم با این حرفها شلیک نهایی را انجام میدهید چقدر بی تدبیری و ایجاد یاس و ناامیدی در دولت تدبیر و امید ؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
بجای مهریه و نفقه و صدقه برای زنها کار ایجاد کنید
از اعتراض مردم اهواز و خوزستان چه خبر تابناک
خاتمی اصلا تو باغ نیست، واسه همچین افرادی امنیت جامعه مهم نیست
فعلا که دو تن از ماموران نیروی انتظامی به شهادت رسیدن
آب دز دزدیده شد و به قم وکاشان رفت کارون هم به سوی اصفهان منحرف شد نتیجه خشکی پر آب ترین استان کشور خوزستان شد سوء مدیریت
جناب نمکی درست میفرمایید از مدیریت ایشان سوال کرده اندبقول شاعر
لقمان را گفتند ادب از که اموختی گفت از بی ادبان
با سلام واحترام
واقعا جای تاسف است که مردم خوزستان که اینهمه در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدن دراین شرایط سخت وبی آبی قرار گیرندوبا انها برخورد نامناسب شود.ضمن تشکر از پیام ها وهمدردی اقای محمدخاتمی ومحسن رضایی،از دبیر محترم مصلحت نظام درخواست داریم با توجه به سابقه حضور ایشان در زمان جنگ در خوزستان.اکنون نیز به یاری مردم مظلوم خوزستان بشتابند واجازه ندهند تا عده ای قلیل با این عزیزان برخورد امنیتی کنند.
ومن الله توفیق
میشه بگید بار معنوی چفیه در چیست؟! روی چفیه آیات قرآنی نوشته شده ؟ اسما الهی روی چفیه نوشته شده؟احادیث ونام ائمه وپیامبران روی اون نوشته شده؟!چرا هرروز مقدس سازی الکی می کنید؟! چرا هر روز زندگی رو برای مردم سخت تر میکنید؟!چرا نمی فهمید که این انجماد فکری شما باعث طغیان مردم میشه ،یه جایی سرباز میکنه ،واونوقت دیگه نمیتونید جمعش کنید،چرا نمی فهمید؟؟!!
سوال بزرگ : این جناب چمران به جز اینکه اخوی شهید چمران بزرگ بوده اند

چه خدمت و تاجی به سر این کشور و مردم زده اند ؟

که اینطور افاضات راهبردی میفرمایند ؟
چفیه یک دستمال است که فلسطینی ها می پوشند برای در امان ماندن از نور خورشید
مثل ما که طرحهای سنتی داریم چفیه هم طرح سنتی خاص اون منطقه داره
کی گفت مقدسه ؟
تابی کو نظرات؟
چه دلیلی دارد که برای طرحی از پارچه که ذاتش هم به جامعه ما بر نمیگردد، قداست ایجاد کنید. چفیه یک پوشش عربی بوده که الزاما ربطی هم ائمه نداشته و عرف پوشش اعراب است، در جبه ها به دلیل هوای گرم و مرطوب چون پارچه ای خنک داشته و آبگیر بوده است به عنوان حوله سبک از آن استفاده میشد. حالا برای چی باید مقدس بشه.
مردم ما زیر بار طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نمی‌روند
الان ساعت ۱۱ صبحه توی اندیمشک برق نیست.شرجی هم هست خداوکیلی این درسته برق نداشتن؟
داریم خفه میشیم از گرما.
شلتوک نکارن چی بخورن؟
الان اینهایی که لوله هاشون آب گل ازشون میاد حق دارن معترض باشن یا نه؟
تنها اصناف نیستند که درحال ورشکستگی هستند کل جامعه در وضعیت وخیم اقتصادی قرار دارند بنده اول سال کرونا ی شدید گرفتم نزدیک دوماه بستری بودم یک نفر به من نگفت ایانان خالی برای نمردن دارم یا نه به حال خودمان رها شده ایم
خود اقاي چمران به مسئله سهم خواهي بيشتر دامن مي زند
بگذارید دختران از این کشور بروند شاید در گوشه ای از این دنیا بتوانند با آرامش و حقوق برابر زندگی کنند. شما هم برای رفع نیاز از چین زن وارد کنید
جناب دولت إصلاحات ، چرا فرار رو به جلو!؟!؟!
مگر شما نميگفتيد آب شيرين نبايد به دريا برسد؟ مگر در دوران شما به بهانه جلوگيري از سيلاب اين سدها ساخته نشد كه هيچگاه سيلابي را مهار نكرد
امروز اگر خوزستان تشنه هست بخاطر انتقال آب به يزد هست
مشكل فقط خوزستان نيست ، سيستان، اصفهان و جايجاي اين ملكت به واسطه مديريت شما و افرادي همچون شماست ......
خوزستان وبدبختی هایش احتیاج به همدردی امثال تو ندارندآقای خاتمی!چون خودت هم دربوجودآوردن اینهمه مصیبت درخوزستان وجاهای دیگروطن کم نقش نداشتی!ا
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی