بازدید 40208
دو هزار و پانصد و سی امین بسته ویژه خبری «تابناک»

کنعانی مقدم: عرصه سیاسی ایران سه‌ بُعدی می‌شود / متقاضیان واکسن در ارمنستان چقدر ارز خارج کردند؟ / از ادعای نفوذ‌ تا فشار بر خاتمی / رژه کاروان ایران در توکیو با گرمکن ورزشی! / پیش‌بینی علی مطهری از توافق برجامی وین

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: توصیه میرسلیم به دولت رئیسی درخصوص مذاکرات / واعظی در واکنش به حاشیه سازی‌ها علیه دولت: مصداق «زمین سوخته» را بگویند تا توضیح دهیم / پیگیری زاکانی برای وضع احکام خاص در خوزستان / واکنش آقاتهرانی به معضل کمبود آب در خوزستان و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۶۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶ 19 July 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

پیش‌بینی علی مطهری از توافق برجامی وین

علی مطهری، نماینده مردم تهران و نائب رییس مجلس دهم گفته، من فکر می‌کنم آقای رئیسی این هشیاری را دارد که منافع ملت ایران را زیر پا نگذارد و اسیر شعارهای تندروها نشود. بنابراین فکر می‌کنم توافق وین ظرف چند ماه آینده توسط دولت جدید امضا خواهد شد.

۶۰ درصد سروانی‌ها آب شرب ندارند

ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: حوزه انتخابیه‌ام محرومیتی در دل محرومیت است، چو با وجود بحران کرونا با بی آبی مطلق مواجه بوده‌ است. ۶۰ درصد جمعیت سراوان اصلا آب شرب ندارند، بنابراین چطور می توان کرونا را کنترل کرد؟ سهل انگاری وزارت نیرو فوق العاده است و اصلا توجهی به مردم ندارد. روز گذشته با قطعی برق مواجه شدیم که ثابت کرد سراوانی که نیروگاه ندارد، می‌تواند هر روز بحران آفرین باشد، وظیفه وزارت نیرو کجاست؟ با وجود شیوع کرونا و بیکاری مردم تدبیری شود یا تعرفه های آب و برق مردم این منطقه رایگان گردد یا در آن تخفیفی صورت پذیرد./ایسنا

هرمزگان با تهران و البرز چه فرقی دارد؟

آشوری، عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس گفت: مشخص نیست بر چه مبنایی دولت با تعطیلی استان سیستان و بلوچستان و بوشهر در مقطعی و اکنون با تهران و البرز موافقت می کند، اما با درخواست های مکرر استاندار هرمزگان مخالفت می شود؟! هرمزگان با تهران و البرز چه فرقی دارد؟ هرمزگان در یکی از برهه های حساس تاریخ خود قرار دارد، به گونه ای که از شرایط بحرانی در شیوع کرونا عبور کرده و شاهد شرایط فوق بحرانی در اکثر شهرستان های آن هستیم. پیش از این، استاندار هرمزگان در روز ۲۶ تیرماه با اشاره به اینکه اعمال محدودیت ها و ضوابط رنگ‌بندی در هرمزگان از امروز اعمال می‌شود، از ارائه درخواست تعطیلی کامل یک هفته ای هرمزگان در جلسه ستاد ملی کرونا خبر داده بود./ایسنا

رژه کاروان ایران در توکیو با گرمکن ورزشی!

کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک اعلام کرد، در راستای احترام به افکار عمومی و به خاطر هجمه‌های ایجاد شده نسبت به لباس طراحی شده، این گونه تصمیم گرفته شده حضور ورزشکاران و دیگر نمایندگان کاروان ایران در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰ با «پوشش ورزشی» انجام شود! او پیش از این گفته بود ۸۰ میلیون ایرانی هر کس یک سلیقه دارد. این لباس از بین ۲۳۰ طرح انتخاب شده است. همچنین سعیدی گفته بود، ورزشکاران گفتند که در این لباس راحت هستند. کشورهای دیگر هم از لباس کاروان خود گلایه داشتند./ورزش سه

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان کشته شدن معترضان را تکذیب کرد

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: در روزهای اخیر اخبار منفی و کذب زیادی در فضای مجازی در خصوص اعتراضات مردم به کمبود آب در این استان در فضای مجازی منتشر شده که با منتشر شدگان این اخبار برخورد قانونی خواهد شد. ولی اله حیاتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:در هفته گذشته چند اعتراض محدود در مناطقی از استان خوزستان به کمبود آب از سوی مردم داشتیم که کاملا مسالمت آمیز بود و بدون درگیری ماموران انتظامی با آنان پایان یافت اما موج سواران معاند نظام در تلاش هستند که خبرسازی کنند و به نوعی آرامش جامعه را بر هم زنند. وی اظهار داشت: در جدید ترین خبری که منتشر شده، تصویری از یک جوان سوسنگردی که چند سال پیش در یک نزاع محلی کشته شده را منتشر کرده و آن را به نیروی انتظامی منتسب کرده اند که به هیچ عنوان درگیری در سوسنگرد یا دیگر مناطق استان با نیروی انتظامی انجام نشده که کسی کشته شده باشد و این نشان می دهد، دشمنان نظام مستاصل شده و به اخبار دروغین روی آورده اند. حیاتی گفت: همانگونه که پیشتر هم اعلام شد، تنها یک جوان بیگناه در شادگان در هفته گذشته کشته شد و آن هم به دست اغتشاشگرانی که به سمت یک ترانس برق شلیک کردند و بعد از اصابت تیر به ترانس و برگشت آن این جوان بیگناه کشته شد و قطعا به زودی عوامل آن هم شناسایی و دستگیر خواهند شد.

از ادعای نفوذ‌ تا فشار بر خاتمی

علی صوفی به تازگی روایتی جدید از فرایند صمیم‌گیری نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان بیان کرده و از نفوذ در جریان اصلاحات برای ایجاد انشقاق و فشار بر خاتمی برای تصمیم گیری سخن گرفته است. جواد امام در گفت‌وگو با «شرق»: من عبارت نفوذ در جبهه اصلاحات را مناسب نمی‌دانم و آن را کاملا تکذیب می‌کنم. اتفاقی که در این دوره از انتخابات در جبهه اصلاحات رخ داد، اصلا عجیب نبود که بگوییم ماحصل نفوذ برخی بوده است. عده‌ای با توجه به آنکه 9 نامزد اصلاحات ردصلاحیت شدند و شش نفر هم به دلیل شرایطی که ایجاد شده بود، ثبت‌نام نکردند و البته با علم به اینکه مردم تمایل به شرکت در انتخابات ندارند، نظرشان این بود که نباید در انتخابات از نامزدی حمایت کرد.

کیهان: اصغر فرهادی از تبلیغ کنندگان «جو بایدن» است

روزنامه کیهان نوشت: «پس از اظهارنظرهای سیاسی مختلف اصغر فرهادی، که ارتباطی با سینما و فیلم‌های وی ندارد، می‌شد پیش‌بینی کرد که امسال هم در جشنواره فیلم کن، جوایزی به فیلم او داده شود. به‌ ویژه اینکه او از تبلیغ‌کنندگان «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هم بوده و در مصاحبه با نشریه ورایتی، همزمان با بیان حرف‌هایی که رنگ و بویی علیه ایران دارد اظهار کرده است: «مطمئناً حضور «جو بایدن» در جای خود، همه دنیا را به مکانی بهتر تبدیل می‌کند.»

طالبان به مرز چین رسید؛ زنگ خطر برای پکن یا راه ابریشم؟

سین کیانگ که حالا با طالبان هم مرز شده، استانی در غرب چین است که خود مختار اداره شده و قبلا ترکستان خاوری خوانده می شد. اویغور های مسلمان دراین منطقه ساکنند و دولت مرکزی چین، مداوم نگران فعالیت های تجزیه طلبانه در این بخش است. به ویژه آنکه مسیر چین به غرب آسیا یا به اصطلاح راه ابریشم از همین استان می گذرد که برای پکن اهمیت بسیاری دارد. گروه ترکستان شرقی تازه تاسیس نیست از سال ۱۹۳۳ آنها در شمال غرب چین فعال بوده اند و علیه حکومت مرکزی قیام می کردند. در دهه های گذشته این گروه به عربستان و ترکیه نزدیک بوده و بعد طالبان را دوست نزدیکش قرار داده است. از همین زاویه، برخی کارشناسان می گویند که ترکیه و ایالات متحده از اینکه طالبان دوباره با سین کیانگ همسایه شده اند خوشحالند، چون چین در دردسر بزرگی خواهد افتاد که نزدیکی دو مرز موجبش خواهد شد.

اطلاعیه سازمان سنجش خطاب به مجلس: بفرمایید تحقیق و تفحص!

سازمان سنجش آموزش کشور در پی موافقت امروز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه کرد. این سازمان آمادگی کامل خود را برای هرگونه تحقیق و تفحص نهادهای رسمی کشور اعلام کرده است. در این اطلاعیه آمده است: «سازمان سنجش آموزش کشور با بیش از ۵۳ سال سابقه، مسئولیت سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور را به عهده دارد. در متن این تحقیق و تفحص آمده است: سازمان سنجش آموزش کشور یکی از دستگاه‌هایی است که تاکنون هیچ گونه گزارش عملکرد شفافی به نهادهای نظارتی و مجلس شورای اسلامی ارائه نداده و ایرادات و ابهامات زیادی در حوالی آن مطرح بوده و روز به روز این ابهامات و سوالات بیشتر می‌شود.

منتظر تورمی باشید که تاکنون آن را تجربه نکردید

مسعود خوانساری در توییتی نسبت به رشد نرخ تورم هشدار داد و اعلام کرد: با توجه به عبور نقدینگی از ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان منتظر تورمی باشید که تاکنون آن را تجربه نکرده اید.به اعتقاد وی، طبق آمار بانک مرکزی، میزان نقدینگی از ۳۷۰۰ هزار میلیارد گذشته و نسبت به دو سال پیش دو برابر شده است؛ هرچند در ماه‌های گذشته نسبت به عواقب افزایش نقدینگی براقتصاد و تورم هشدار داده شده «اما دریغ». با این روند در ماه‌های آینده دولت با تورمی رو به رو خواهد شد که هیچ‌گاه   تجربه نشده.

توافق وین توسط دولت رئیسی امضا خواهد شد

نائب رییس مجلس دهم گفت: آنچه تا امروز دولت آمریکا برای توافق پذیرفته مثبت است، نباید آن را از دست بدهیم. برای بقیه مسائل در آینده فرصت هست. من فکر می‌کنم آقای رئیسی این هشیاری را دارد که منافع ملت ایران را زیر پا نگذارد و اسیر شعارهای تندروها نشود؛ بنابراین فکر می‌کنم توافق وین ظرف چند ماه آینده توسط دولت جدید امضا خواهد شد./برنا

جبهه پایداری امیدوار به نگاه مثبت رئیسی برای ورود به دولت

شرق نوشت: پیش از انتخابات بسیاری بر این عقیده‌ بودند بر خلاف آنچه رئیسی می‌خواهد یا لااقل می‌گوید، جبهه پایداری نقش عمده‌ای در کابینه او خواهد داشت.از سوی دیگر، برخی اخبار رسیده مبنی بر عدم تمایل رئیسی به استفاده از زاکانی و جلیلی حاکی از این است که شاید او تمایل چندانی به سپردن دو نبش کابینه به این جریان ندارد؛ هرچند سابقه کاری رئیسی در قوه قضائیه خلاف این را می‌رساند. رئیسی در قوه قضائیه علی نادری سردبیری سایت رجانیوز نزدیک به جبهه پایداری را به روابط‌ عمومی این نهاد برد؛ فردی که زمانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری بوده است.

متقاضیان واکسن در ارمنستان چقدر ارز خارج کردند؟

اعتماد نوشت: در یک ماه اخیر، متوسط ۷ میلیون دلار ارز برای سفر به ارمنستان خارج شده است. به گفته سخنگوی گمرک ایران، ۱۴ هزار ایرانی برای دریافت واکسن کرونا به ارمنستان سفر کرده‌اند. اگر عدد ۱۴ هزار نفر خروج ایرانی‌ها به سمت ارمنستان مبنا قرار گیرد، تا ۲۵ تیرماه ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از ایرانیانی که به ارمنستان رفتند، عوارض خروج از کشور دریافت و به جیب دولت رفته است. از آن جایی که از فروردین تا اواخر اردیبهشت، کشور درگیر پیک چهارم بود و امکان سفر‌های خارجی فراهم نبود، فرض می‌شود تمام مسافران رفته به ارمنستان در سفر اول خارجی خود بودند. درآمد حاصل از خروج برای بار دوم این تعداد از ایرانیان نیز هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود؛ یعنی سرجمع، ۱۴ میلیارد تومان از محل خروج ایرانیان از کشور به دلیل تزریق واکسن در کشور همسایه به حساب دولت واریز شد. توجه کنید که این آمار و ارقام فقط برای تقریبا یک ماه است. اگر این روند در ماه‌های آینده تشدید شود، قطعا هم تعداد متقاضیان سفر به ارمنستان بالاتر می‌رود و به تبع آن خروج ارز از کشور شدت می‌گیرد و از سوی دیگر، میزان درآمد دولت نیز افزایش پیدا می‌کند.

مذاکره با تلگرام دستوری حکومتی بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس:مزیت رقابتی برای پیام‌رسان‌های داخلی را مورد تاکید قرار داده‌ایم. در مواردی مثل ارزش افزوده و ستاره مربع ما محکم ایستادیم و تا آنجا که به ما مربوط بود، تا ریال آخر پولش را به مردم بازگرداندیم. مرداد ۹۶ با نظر دادستان وقت کشور آقای رئیسی، مذاکره با تلگرام آغاز شد و پس از ارائه گزارش مذاکرات در چهارم مرداد همان سال با مجوز دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی، CDN ها در ایران مجوز استقرار گرفتند. تفاهم صورت گرفته با تلگرام باعث شد صرفه‌جویی ارزی در خرید پهنای باند ۱۸۰ گیگابیت بر ثانیه اینترنت شود. به من گفتند که شما هزاران میلیارد تومان پول به جیب زده‌اید. به ایشان توضیح دادم عددی که می‌گویند درست نیست و پول حاصل از این کار برای دولت است و به جیب کسی نمی‌رود. مذاکره با تلگرام، دستوری بود که حاکمیت در مقطعی برای ما صادر کرد و انجام دادیم، چون تلگرام مسائل امنیتی ما را نپذیرفت، دستگاه امنیتی شکایت کردند و مسدود شد. ما با این پیام‌رسان قراردادی نداشتیم و صرفا یک تفاهم بود./ ایسنا

پروانه سلحشوری: خدا می‌داند تاوان چه را پس می‌دهیم

پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح طلب مجلس دهم به موضوع بی‌آبی در خوزستان واکنش نشان داد و در توئیتی نوشت:‏ موضوع فقط ‎خوزستان بی‌ آب نیست. کجای ایران آباد است که فقط خوزستان مانده باشد؟ چه کرده‌اید با این همه نعمت که پس از سالها مدیریت باید نظاره‌گر مرگ تدریجی مردم، طبیعت و عقب‌ماندگی سرزمین‌مان باشیم؟! خدا می‌داند تاوان چه چیز را پس می‌دهیم!

سعید حجاریان: ممّد! کاش بودی و می دیدی...

سعید حجاریان در توئیتی نوشت: ممد! کاش بودی و می دیدی... در جنگ ۸ ساله خوزستانی ها بر سر خاک مقابل گلوله های رو به رو ایستادند؛ اما الان بر سر آب به گلوله های پشت سر فکر می کنند. با سرنوشت خوزستان بازی نکنید!

واکنش آقاتهرانی به معضل کمبود آب در خوزستان

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بی‌تدبیری مسئولین در مشکل آب خوزستان به‌هیچ‌وجه قابل چشم‌پوشی نیست، گفت: درخواست جدی همه‌ی مردم و نمایندگان آنها رسیدگی عاجل است.حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:«مجاهدت‌ها و مقاومتهای مردم ⁧‫خوزستان‬⁩ که به گفته حضرت امام، دِین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده‌اند، هرگز فراموش نمی شود. بی‌تدبیری مسئولین در مشکل آب به‌هیچ‌وجه قابل چشم‌پوشی نیست و درخواست جدی همه‌ی مردم و نمایندگان آنها رسیدگی عاجل است.»

«وال‌ استریت ژورنال» مدعی بررسی تحریم‌های جدید علیه ایران در واشنگتن شد

نشریه آمریکایی مدعی شده آمریکا در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه فروش نفت ایران به چین در صورت شکست مذاکرات وین است.نشریه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در گزارشی اختصاصی مدعی شده آمریکا در حال بررسی تحریم‌های شدیدتر علیه فروش نفت ایران به چین به عنوان راهی برای پیش بردن ایران به سمت توافق و افزایش هزینه‌های کنار گذاشتن مذاکرات متوقف شده وین است. به نوشته این نشریه به نقل از مقام‌های آمریکایی و افراد آگاه، به دلیل متزلزل شدن این گفت‌وگوها برای احیای برجام، آمریکا گزینه‌هایی را بررسی می‌کند که هدف از آن‌ها ترغیب ایران به ادامه مذاکرات و یا تنبیه آن در غیر این صورت است.به ادعای مقام‌های مورد استناد وال استریت ژورنال، یک طرحی که در مرحله پیش‌نویس است، فروش در حال رشد نفت خام ایران به چین را از طریق تحریم‌های تازه که شبکه‌های حمل و نقل را هدف قرار می‌دهد، متوقف خواهد کرد. آن‌ها همچنین مدعی شدند این شبکه‌ها به صادرات تخمینی روزانه یک میلیون بشکه نفت کمک می‌کنند که درآمد قابل توجهی را نصیب ایران می‌کند.

واکنش روسیه به خبر «العربیه» درباره تعویق مذاکرات وین

سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی به خبر العربیه درمورد تعویق مذاکرات وین تا اوائل سپتامبر واکنش نشان داد.میخائیل اولیانوف نوشت: جالب است اما لزوما اطلاعات قابل اعتمادی نیست.وی افزود: البته دولت جدید ایران به زمان برای آماده شدن جهت ادامه مذاکرات نیاز دارد. چقدر زمان؟ هیچکس نمی داند. ما باید منتظر تهران بمانیم. هر چه زودتر این اتفاق بیفتد، بهتر است.گفتنی است پیشتر العربیه در خبری از تعویق مذاکرات وین تا سپتامبر نوشته بود.

تعیین مصادیق مجرمانه در طرح فضای مجازی از زبان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در طرح فضای مجازی مصادیق مجرمانه مشخص شده و کاربرانی که مرتکب تخلفی شوند، تذکر تا مسدود کردن صفحات آنها در فضای مجازی در انتظارشان است.غلامرضا منتظری با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز ادامه رسیدگی و بحث و بررسی در رابطه با طرح ساماندهی فضای مجازی در دستور کار اعضای کمیسیون قرار داشت. وی افزود: این بررسی‌ها جنبه تصویب ندارد و در پایان بررسی‌ها کار جمع‌بندی خواهد شد.نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در طرح ساماندهی فضای مجازی، شاهد تعیین مصادیق مجرمانه در این حوزه هستیم و کسانی که مرتکب تخلف در فضای مجازی شوند از تذکر تا مسدود کردن صفحه آنها در فضای مجازی برای‌شان در نظر گرفته شده است. منتظری خاطرنشان کرد: علاوه بر این، در این طرح جنبه‌های حقوقی نیز برای تخلفات پیش‌بینی شده و کسانی که مرتکب تخلف شوند، پرونده آنها به دستگاه قضا ارسال می‌شود و تشخیص میزان محکومیتی و چگونگی در این بخش به تشخیص شخص قاضی است.

انتقاد شدید روزنامه جمهوری اسلامی از ذالنور

روزنامه جمهوری اسلامی با انتشار مطلبی در واکنش به اظهارات اخیر «مجتبی ذالنوری» درباره ادامه مذاکرات وین نوشت: با بسته شدن پرونده برجام توسط دولت دوازدهم که به دلیل کارشکنی‌های داخلی نتوانست آن را به سرانجام برساند، حالا یکی از نمایندگان اصولگرای قم در مجلس، درباره رویکرد دولت آینده به توافق هسته‌ای گفته است: قطعاً دولت آینده نمی‌گوید چون برجام ناموفق بوده من برجام را رها خواهم کرد. وی این را هم گفته که «قطعاً نه سیاست نظام جمهوری اسلامی این است و نه دولت جدید این سیاست را خواهد داشت، بلکه دولت جدید اتفاقاً مدعی ادامه برجام است.»

نکته بسیار قابل تامل این است، همین نماینده مجلس که در دوره قبل هم در مجلس بود، در کوران مباحث مربوط به برجام، در مجلس دهم به همراه چند نفر دیگر از نمایندگان متن برجام را در صحن علنی آتش زد و با آن به شدت مخالفت کرد. همین نماینده حالا گفته: «پیش‌بینی بنده این نیست که دولت سیزدهم مطلقاً زیر میز برجام بزند، دولت سیزدهم بسیار قوی‌تر از دولت گذشته در استیفای حق ملت عمل خواهد کرد.» این موضعگیری متضاد، نشان‌دهنده صحت پیش‌‌بینی‌هایی است که از مدتی قبل درباره برجام و اف‌ای‌تی‌اف صورت می‌گرفت. صاحبنظران می‌گفتند کسانی که در برابر اقدامات دولت دوازدهم برای احیاِ برجام کارشکنی می‌کنند، می‌خواهند این دولت نتواند آن را به سرانجام برساند. از نظر کارشکنان، برجام باید احیا شود، ولی به گونه‌ای و در زمانی که احیای آن به نام دولت موردنظر خودشان ثبت شود. در آن پیش‌بینی‌ها این احتمال هم در نظر گرفته شده بود که حتی اگر آمریکا تمام خواسته‌های ایران را برای بازگشت به برجام بپذیرد، باز هم این حضرات حاضر به دست برداشتن از کارشکنی‌ها نشوند و اجازه ندهند برجام در دولت دوازدهم به سرانجام برسد.

پیگیری زاکانی برای وضع احکام خاص در خوزستان

علیرضا زاکانی در توئیتی نوشت: خوزستان یکی از مهمترین مراکز ثروت و قدرت ملی ایران است که حفظ جایگاه آن نیازمند زنجیره ای از اقدامات عالمانه است.در جلسه مشترک مرکز پژوهش ها با مجمع نمایندگان خوزستان مقرر شد با تشکیل کارگروه ویژه ای در مرکز، پیگیر جدی حل مشکلات متعدد خوزستان به ویژه با وضع احکام خاص باشیم.

واعظی در واکنش به حاشیه سازی‌ها علیه دولت: مصداق «زمین سوخته» را بگویند تا توضیح دهیم

رئیس دفتر رئیس جمهوری، ادعاهای هفته‌های اخیر نسبت به دولت، مبنی بر اینکه مسئولان دولت به‌ دنبال خروج از کشور هستند یا اینکه دولت زمین سوخته تحویل می‌دهد را اتهاماتی ناروا و نادرست توصیف و تأکید کرد که هر یک از مسئولان این دولت تاریخچه‌ای در نظام دارند و اگر در دولت نباشند، قطعاً در آینده هم در خدمت نظام خواهند بود. محمود واعظی ضمن دعوت از مدعیان برای نشان دادن آنچه زمین سوخته می‌خوانند، اضافه کرد که هرچند سفره مردم کوچک شده است، در آینده روشن خواهد شد که این دولت در چه شرایطی کار را تحویل گرفت، طی چه دشواری‌ها و سختی‌هایی کار کرد و چه چیزهایی برای دولت بعد گذاشت. رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به اینکه برخی مدیرانی در دولت هستند که به‌دنبال خروج از کشور بوده و منتظرند مسئولیت‌شان در این دولت به پایان برسد، گفت: این حرف‌ها در‌ شأن یک مسئول نیست، زیرا افرادی که در دولت حضور دارند تازه روی کار نیامده‌اند، آنان تاریخچه‌ای دارند و ۴۰ سال در مسئولیت‌های مختلف در خدمت این نظام بوده‌اند و در آینده هم ممکن است شغل دولتی نداشته باشند اما در خدمت این نظام خواهند بود.

کنعانی مقدم: عرصه سیاسی ایران سه‌ بُعدی می‌شود

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ما سالها درگیر یک سیاست دو بُعدی «سیاه یا سفید»، «اصولگرا یا اصلاح طلب» و «چپ و راست» بودیم. این فضا شکسته شده و در حال سه بعُدی شدن است؛ بنابراین، معتقدم فضای بازتری برای فعالیت خیلی از جریان های سیاسی خواهیم بود.

توصیه میرسلیم به دولت رئیسی درخصوص مذاکرات

یک نماینده مجلس گفت: آمریکا گفته می خواهیم وارد مذاکره با دولت جدید ایران شویم؛ ضمن اینکه ایالات متحده همیشه خباثت خود را نسبت به ملت و کشور ایران به خرج داده و هیچگاه نخواسته انقلاب اسلامی و مردم ما را به رسمیت بشناسد.مصطفی میرسلیم، نماینده تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم باید برای انجام مذاکرات مراقب خباثت های آمریکا باشد، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی مذاکرات هسته ای را با جدیت دنبال و نظارت خواهد کرد.نماینده تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس افزود: راهبرد دولت سیزدهم باید در خصوص مذاکرات مشخص و پس از آن نیز راهکار مبرهنی داشته باشد.

وی با اشاره به پیشنهاد آمریکایی ها برای مذاکره با دولت جدید ایران گفت: اکنون آمریکا گفته می خواهیم وارد مذاکره با دولت جدید ایران شویم؛ ضمن اینکه ایالات متحده همیشه خباثت خود را نسبت به ملت و کشور ایران به خرج داده و هیچ گاه نخواسته انقلاب اسلامی و مردم ما را به رسمیت بشناسد. این نماینده در مجلس بیان کرد: آمریکایی ها همیشه به ما خیانت کرده‌ و رفتار متظاهر گونه ای در قبال کشورمان داشته اند؛ قطعا این بار هم فکر نمی کنم سیاست خود را تغییر دهد؛ البته صحبت هایم به این معنا نبوده که ما نمی خواهیم مذاکره کنیم، منتها دولت باید مدبرانه، عاقلانه و داهیانه وارد مذاکرات شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۶۴
کیهان! به تو چه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
خب پس به کی چه؟ روزنامه های مخالف شما خفه شوند؟ فقط رسانه های موافق شما حق دارند حرف بزنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
ناشناس! به تو چه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
اشتباه منفی زدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
تابناک بمنچه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
فقط شما حق اظهار نظر داری ؟
اگر هم میخواهی نظر بدی ادب رو رعایت کن
وزیر بهداشت توضیح بده چرا با پبشنهاد سرمایه گداران در کیش مخالفت شد که مردم را در کیش توسط بخش خصوصی واکسینه کنند

و درآمد از این گردشگران به کیش بیاید به جای اینکه به ارمنستان، دبی و یا ترکیه برود
معلومه تاوان چه چیز را پس می‌دهیم.
چرا استانهای سنی نشین مورد کم لطفی قرار گرفته اند ؟
آنها ایرانی و هموطن ما هستند
این رفتار دوگانه و تبعیض آمیز مسئولان با استانهای سنی نشین قابل قبول نیست

کردستان ، سیستان و بلوچستان و خوزستان را دریابید

خجالت بکشید با این مدیریت افتضاحتان
از متقاضیان واکسن در ارمنستان چقد مالیات گرفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
تا به حال ۷ میلیون دلار ارز از کشور برای واکسن زدن در ارمنستان خارج شده. فایزر را از طریق سازمان بهداشت جهانی حاضر بودند به قیمت ۲ دلار به ایران بدهند. یعنی با این پول که با این همه آبروریزی و به قول مسئولین سوء استفاده دشمنان صرف واکسیناسیون ۱۴ هزار نفر شد، نزدیک به ۴ میلیون نفر از جمعیت ایران واکسن فایزر میزدند. نمیدونم ایدئولوژی و فکر مسئولان چیست ولی هر چه هست هم آبرویمان در دنیا رفت و هم روزانه بیش از دویست نفر از مردم کشور مردند و هم مسئولین متهم به بی کفایتی شدند.
جناب مطهری اگر اقای رئیسی هوشیار بود اصلا کاندید ریاست جمهوری نمی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
امیر
تو باید رییس جمهور میشدی
چون هوشیاری
مثل پلیس فتا حواست به همه چیز هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
راست گفتی . چرا ؟ چون لابد باید جهانگیری عزیزت میومد و در ادامه تدبیر و امید بنفش قیمت یک پراید رو میرسوند به 30 میلیارد تومن . درسته بنفش جون ؟
رفتن مردم به نیمچه کشور ارمنستان جز سرشکستگی وابرو ریزی برای مردم چیزی ندارد چهارده میلیارد تومان چه دردی از دولت دوا میکند که دولت از آن خوشحال باشد ضمنا واکسن یک سر قضیه است وهموطن های عزیز در آنجا تمام عقده های سرکوب شده خود را تخلیه میکنند
تو حرف نزن میر سلیم ، اصلا نماینده کدوم گروه از مردم هستی ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
شما با پرچم آمریکا حرف بزنی همه چیز درست میشه؟ من که از میرسلیم خوشم نمیاد ولی از این که به مخالفان و منتقدانمان بگوییم سکوت کنند بیشتر بدم می آید... ما خودمان ملت سانسور چی هستیم و مخالفانمان را با تهمت و تهدید و تحقیر و تمسخر وادار به سکوت میکنیم آنوقت انتظار داریم رسانه هایمان آزاد و مستقل و اطلاع رسان باشند... یا للعجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
نماینده مخالفان شما
ناشناس
| Canada |
۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
نماینده یک درصدی به اندازه ۹۹درصد مردم خودشو صاحب رای و نظر میدونه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
چرا تو میتونی حرف بزنی ولی میر سلیم نباید حرف بزنه
دیکتاتور درونت رو کنترل کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
در ثانی برجام امضاء ندارد
بعدا مشخص خواهد شد که نمایندگان باج گیر چه تعداد از فرزندان خود را تحت اسم سهمیه و یا تغییر در نتیجه آزمون وارد دانشگاه های شریف، تهران، اميرکبير و....... نموده‌اند
فعلا در خوزستان تیم های از روحانی و ریسی و اژه ای در حال بررسی مشکلات اند
تیم آقای قالیباف رو هم بفرستید یه حکم چهارنفره بزنن و عکس های یادگاریشون رو بگیرن و تیم ها سریعتر برگردند تهرون
آقاتهرانی : یکی به آین آقا بگه در مسایل کلان و زیربنایی هیچ عاجلی وجود نداره . علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد .باید خیلی سال پیش مقدار مصرف آب و برق و گاز و نان و... مردم را مطابق با آمار جمعیت بر اورد میکردید و برای آن برنامه ریزی میکردید. نه اینکه بشینید و هرروز به این و آن بپرید و بعد از خرابی و ویرانی فکر عاجل بکنید . آقای آقا تهرانی مسله فقط خوزستان نیست . با همین فرمان اگر جلو برید کل استانها درگیر چنین مسایلی خواهند بود هرچند که الان هم هستند . پس خواهشا طبق روال همیشگی خود به این و آن بپرید و بگذارید مردم بدرد خود بسوزند
ممّد کاش بودی و می دیدی! خداوند از سر تفصیرات برخی مسئولان از خدا بی خبر نگذرد.
از حالا به فکر کیهان باشید تا بعد از اجرای برجام توسط دولت جدید آب را بریزه اونجا
آقای رضایی یادتان باشد صحبت های شما راجع به FATF را فراموش نکرده ایم آقای ذالنور شما باید برا آتش زدن برجام ثابت باشی اما چه باشی وچه نباشی مردم برای امثال شما پشیزی ارزش قایل نمی شوند
آقای روزنامه کیهان:مگه آقای فرهادی دروغ میگه؟!!
"عوارض خروج از کشور دریافت و به جیب دولت رفته است" ... خیلی دوست دارم بدونم تو دوره رییسی این جمله چطوری تغییر می کنه !!!!!!
کشورهای دیگر هم از لباسشان گلایه داشتند
داستان تکراری ما فقط بد نیستیم بقیه هم بد هستن
اصلا همه دنیا بد و اخ شما فقط و فقط یکبار خوب باشین
جماعت جو گیر ! آیا مشکل کمبود آب و خشکسالی از قبل ( حداقل سه ماه پیش ) قابل پیش بینی نبود . حالا دیگه همه کار بلد شدند و اظهار نظر کارشناسی می کنند . کسی تو حرف زدن کم نمی آره ، رئیس کمیسیون عمران مجلس هم بیاد در مورد تعطیلی مدارس و معضلات فرهنگی نظر بده و رئیس کمیسیون بهداشت هم در باره بورس و علل گرانی و کمیسیون اقتصادی هم در باره سیاست خارجی و حوزه هنری ! ! ! حالا دیگه همه اومدن پای کار . نمی دونم چرا خبری از آقای دوربینی نیست ؟ ایشون هم می تونه نظر بده .
متقاضیان واکسن درارمنستان آنقدرارزخارج کردندکه اقتصادخراب کشورارمنستان رابهبودبخشیده واقتصادخراب کشورخودشانراخرابترکنندآنهم بافریب دریافت واکسن درست وحسابی که کلاه بزرگی هم سرشان رفت وبایدشدیداًمراقب باشند حتماًماسک بزنند و بابیماران کرونائی درتماس نباشند
چون درواقع ازنظرعلمی هیچگونه ایمنی ندارند و جهت اثبات صدق مطلب عنوان شده به مراجع علمی بیطرف جهانی درموردنوع واکسنهادرکشورهای مختلف ومیزان ودرصدایمنی آنها مراجعه نمایند
اونقدر.... که از مسافرت به خارجرفته ها استفاده کنید تا جا بندازید که مردم حاضرن برای واکسن پول بدن ؟ رفتن ارمنستان چون زمینی و مناسب بود . کیف شون جور می شد و سوم اینکه واکسن نمی خواست و خودشون می زدن...
تاخیر در ادامه برجام و رفع تحریمها فقط بمردم ضرر رسانده و بس.
کسانی که چندین ماه به این تاخیر اضافه کردند در آینده توسط مردم به حسابشون رسیده میشه.
خانم. پروانه سلحشوری
تاوان سالها مدیریت هاشمی رفسنجانی بهرمانی و امثال شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
چرت نگو.
آقای مطهری این پیشگویی نیست تلقین کردن است. فکر کنم بعد از یکسال دیگر ادعای امام زمانی هم خواهی کرد پیشگویی کافی نیست. حالا می بینی بیکاری بد دردیه
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در توییتر نوشت...
توییتر برای شما حلاله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واتس اپ برای مردم حرام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
" .این لباس از بین ۲۳۰ طرح انتخاب شده است. " فکر می کنم اونیکه این طرح رو داده مشکلی نداشته سلیقه اش اینجور بوده. اونیکه از 230 طرح اینو انتخاب کرده شاهکار سلیقه بوده. تازه ورزشکاران کشورهای دیگه هم از طراحی لباسشان ناراضی هستند . فکر می کنم لباس اونها از بین 460 و شاید 690 طرح انتخاب شده باشد.
آقا مگر نمی گفتید برجام بد است. از برجام خارج شوید و هنر خود در رفع مشکلات را نشان دهید. حتی آقای میرسلیم که کم کم تعداد رایش از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر می شود.
جالب است یک نفر وجود ندارد که بپرسد که این عوارض خروج از کشور که نزدیک نیم میلیون تومان میشود بابت چه چیز است؟
حجاریااان
خرمشهر رو همه ملت ایران آزاد کردن نه فقط مردم خرمشهر آمار شهدا رو بخوان وبدان، با شعار کار درست نمیشه اینوشهید داده ها میفهمند.
در آمدی که دولت از خروج مسافران ارمنستان می گیرد در برابر ارزی که از کشور خارج می شود تقریبا هیچ هست و با مبلغ ارزی که برای واکسن چند هزار نفر از کشور خارج می شود می توان برای دهها برابر تعداد هموطن واکسن کرونا تهیه کرد.
آقای ذوالنور و همفکرانش باید در پیشگاه تاریخ پاسخ دهند چرا برای باند بازی های خود با معیشت 80 میلیون نفر را بازی کردند
مطهری کیه دیگه جمش کنید بابا این در و دکاتا رو
من مطمئنم خود ورزشكاران حاضر به پوشيدن اين لباس هاي بي آبرويي نشدن . دمشون گرم كه نپوشيدن و آبروي ايران رو نبردن .
مثل بقیه کارها مدیریت صفردیگه یک لباس اینقدر دنگ وفنگ نداره برند زاگرپوش را هم نابود کردید اصلا کدام آدم بی سلیقه گفته حتما رنگ پرچم باشه آخه بی سوادها در فوتبال هم همین اتفاق افتاد سه رنگ پرچم را رو جوراب میزنند باید رو سینه وقلب باشه....
خانم پروانه سلحشوری تاوان قبول مسئولیت بدون داشتن تخصص را پس می دهیم خیلی واضح هست
شبکه خبر همچنان....
آقای سعید حجاریان این حاصل عملکرد دولتی است که ۸ سال از آن حمایت کردی و خودت و همفکرانت مردم را به رای دادن به آن ترغیب کردی.
پس از چه کسی گلایه میکنی و توئیت میزنی؟
و اعلام کن مشکلات خوزستان و کشور حاصل عملکرد ۸ سال دولت روحانی است.
مولوی گفت شیر بی یال و دم و اشکم که دید؟!
اگر ایران مدعی است فرهنگی سوای فرهنگ غرب را ترویج و مدیریت می کند باید لباس ورزشی جدید هم طراحی کند و این لباس پوشیده باشد و قطعا در ابتدا مشکلاتی ممکن است داشته باشد. در مرحله بعد مهم این است که کاری کنیم کشورهای اسلامی یا حداقل ورزشکاران مسلمان به یک لباس برسیم و یک شکل شویم.
لابد لباس فرم المپیک را هم‌ اقای میرسلیم و … تایید کردند. چون این جناح باید تو همه چیز سرک بکشه
زاکانی به دردهیچ کاری نمیخوره.بارفتارش تودانشگاه آبروی بچه مسلمونهارو برده..جانبازیش هم خیلی باورنمیکنم.
یکی به این آقای واعظی بگه که توی شرایط عادی شما باید تا الان بازنشسته میشدین و بعد از این باید بازنشست بشین حالا داری میگه بعد از پایان دولت جاهای دیگه مشغول میشیم!!!!!!
پروانه سلحشوری: خدا می‌داند تاوان چه را پس می‌دهیم.
-
مردم خودشان میدانند که تاوان چه جیزی را پس میدهند.
بعضي ازآقايان چنان درمورد كم آبي و...اظهار نظرمي نمايند كه انگارتاكنون دراين مملكت هيچ مسئوليتي نداشته اند!!!
بجای صحبت از خروج ارز، از ناکارامدی سیستم حاکم بر تهیه واکسن حرف بزنید که مردم را ذلیل در همسایه کرده.
هیچ موقع نمی خواهند مذاکرات طرفین در مسیر درستی پیش بره هر کدام از طرفین برای به بن بست رسیدن مذاکرات اهداف و اغراض سیاسی خاص خودشان را دارند
فقط روابط بر مبنای منافع ایران باشد
افرادی مثل ذوالنور به خاطر منفعت گروهی با معیشت 80 میلیون بازی کردند و الان سرمست پیروزی دنبال مذاکره با غرب هستند
آقایان مردم ایران بیدارند
چرا نمایندگان و مسئولین بعد از بوجود آمدن مشکلات همیشه دیگران را مورد خطاب و سئوال قرار میدهند . بابا جان یک آدم بیسواد و عامی هم می تواند زندگی و خانواده و امور خود را مدیریت و اداره کند . مگر این مملکت دست شما نیست ؟
آقای تحلیل گرسیاسی همه این وجوه سه بعدی در عرصه سیاسی که به آن اشاره کردید یکجا هستند
آقایان دلسوز و متخصص ! ! که در حوزه آب و مشکل آن اظهار نظر می کنند چرا مسئولین و متولیان آب از قبل در فکر حل این مشکل نبودند . ورود و دخول همه مسئولین در امر مشکل آب واقعاً قابل تحسین و ستایش است . خدا را شکر !
یعنی تا حالا دو بعدی بود؟
خودکیهان قبل ازانتخابات امریکابرای اینکه ازشرترامپ وفشارحداکثری خلاص بشوندشدیدا بدترامپ رامیگفت وبرای آمدن بایدن چهچه میزدحالاکه میبینه ازاین بایدن آبی گرم نمیشه(تحریمهابرداشته نشده)دوباره زده توجاده خاکی!
امريكا سيستم و قانون دارد
ريس جمهورمجرى سيستم و قانون است
با تعويض دولت امكان ده درصد تغيرات است
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی