بازدید 6118
تشدید اختلافات همسایگان؛

کابل دیپلمات‌های خود را از پاکستان فراخواند

پس از ماجرای ربایش دختر سفیر افغانستان در پاکستان و تشدید اختلافات قدیمی میان دو کشور همسایه، کابل سفیر خود در اسلام‌آباد به همراه برخی از دیپلمات‌های ارشد را به دلیل نگرانی‌های امنیتی فراخواند.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹ 18 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رسانه‌های پاکستانی یکشنبه شب به بیانیه وزارت امور خارجه افغانستان مبنی بر فراخواندن سفیر این کشور از اسلام‌آباد و دیگر دیپلمات‌های ارشد سفارت افغانستان اشاره کردند.

مرکز دیپلماسی دولت کابل اعلام کرد: درپی ماجرای ربایش دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد و تا زمان رفع کامل نگرانی‌های امنیتی سفیر افغانستان به همراه دیپلمات‌های ارشد این کشور به کابل بازمی‌گردند.

افغانستان طی این دستور العمل رفع نگرانی‌های امنیتی، شناسایی و بازداشت عاملان ربایش و شکنجه دختر سفیر خود را از پاکستان مطالبه کرده است.

حادثه ربایش دختر سفیر افغانستان در پاکستان همزمان با تشدید اختلافات سیاسی، دیپلماتیک و امنیتی دو کشور همسایه، به این تنش‌ها افزوده است.

نخست وزیر پاکستان در واکنش به این ماجرا روز گذشته به وزیر کشور خود دستور داد تا ظرف ۴۸ ساعت آینده تحقیقات حادثه ربایش و اذیت و آزار دختر سفیر افغانستان را تکمیل و عناصر اصلی را بازداشت کند.

وزیر کشور پاکستان نیز امروز طی کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد اعلام کرد: حادثه به دقت در دست پیگیری است و تاکنون ۲ راننده تاکسی بازداشت و بازجویی از آنان ادامه دارد.

وزارت امور خارجه افغانستان دیروز در بیانیه از ماجرای ربوده شدن دختر «نجیب اله علی خیل» سفیر افغانستان در اسلام‌آباد توسط عناصر ناشناس و آزادی وی پس از چند ساعت خبر داد.

وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی پیش نیز در بیانیه‌ای نسبت به تصمیم کابل برای فراخواندن سفیر افغانستان و دیپلمات‌های ارشد را ابراز تاسف کرد و با اشاره به دیدار امروز سفیر افغانستان با وزیر امور خارجه پاکستان، گفت: اسلام‌آباد امیدوار است تا دولت افغانستان در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

گفته می‌شود که خانم «سلسله علی خیل» توسط افراد ناشناس ربوده و مورد شکنجه قرار گرفت. وی پس از چند ساعت اسارت آزاد و برای درمان تحت مراقب پزشکی در بیمارستان قرار گرفت.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد هنگام سوار شدن بر یک وسیله نقلیه اجاره‌ای مورد تعرض قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است: پلیس اسلام‌آباد تحقیقات کاملی را درباره این حادثه آغاز کرده و دیگر سازمان‌های مجری قانون نیز عناصر اصلی تعرض به دختر سفیر افغانستان را شناسایی و برای محاکمه تحویل عدالت خواهند داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل