بازدید 5417

واشنگتن پست: آمریکا مترجمان افغان را خارج می‌کند

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که در ادامه خروج نظامیان، دولت بایدن مترجمان و اتباع افغانی که به امریکا در جنگ کمک کرده اند را خارج خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰ 15 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، واشنگتن پست به نقل از یک مقام ارشد دولت بایدن نوشت: پرواز‌های خروج مترجمان و اتباع افغان در اواخر این ماه صورت می‌گیرد.

مقام آمریکایی در ادامه افزود: برای امنیت عملیات، جزئیات بیشتری در مورد زمان پرواز‌ها نخواهیم داشت، اما به تعهد رییس جمهوری برای شروع پرواز‌ها در این ماه عمل خواهیم کرد.

شبکه فاکس نیوز نیز گزارش داد که اتباع و مترجمان افغان در حال انجام درخواست ویزا و تایید اقامت آن‌ها در آمریکا هستند.

پیش از این خبرگزاری رویترز شمار مترجمان و اتباع افغان که در جنگ آمریکا به ارتش این کشور کمک کرده اند را بیش از پنج هزار نفر عنوان کرده بود.

بایدن در کاخ سفید بعد از دیدار با اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان اعلام کرد کسانی که به ما (در جنگ افغانستان) کمک کردند قرار نیست تنها بمانند ... آن‌ها اینجا مثل هر کس دیگری که جان خود را برای کمک به ما به خطر انداخته است، مورد استقبال قرار می‌گیرد.

وی همچنین در سخنان اخیر خود از پایان ماموریت ۲۰ ساله نیرو‌های آمریکایی تا ۳۱ اوت (۹ شهریور) خبر داد و اعلام کرد مردم افغانستان باید آینده را خودشان تعیین کنند.

بایدن افزود: قصد ندارد نسل بعدی آمریکایی‌ها را درگیر جنگ افغانستان کند.

وی گزارش نیرو‌های اطلاعاتی آمریکا در باره سقوط دولت افغانستان و وقوع جنگ داخلی در مدت شش ماه پس از خروج نیرو‌های امریکایی از این کشور را رد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی