بازدید 8217
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دولت تکلیف خود در برابر زلزله‌زدگان به خوبی انجام داد

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: خوشبختانه با انجام تکلیف اولیه خود در برابر زلزله زدگان را به خوبی انجام داده و مردم مشکلی در تهیه چادر، آب و امکانات اولیه ندارند
کد خبر: ۱۰۶۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳ 12 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام رضا نوری روز یکشنبه در جریان بازدید از مناطق زلزله زده خراسان شمالی شهرستان‌های جاجرم و گرمه اظهار داشت: و مشکل اساسی در این است که تسهیلات دولت به مردم زلزله زده نزدیک به ۲ ماه تاخیر داشت و اگر این تسهیلات زودتر مصوب می‌شد، مشکلات مردم این منطقه زودتر برطرف می‌شد.

وی اضافه کرد:دولت حدود یک هفته قبل ارایه تسهیلات به زلزله زدگان استان را تصویب کرد و و امیدواریم که پرداخت این تسهیلات به مناطق زلزله زده سامان دهد.

امام جمعه بجنورد اظهارداشت: پیمانکاران فعالیت ساخت واحد‌های مسکونی در برخی از مناطق زلزله زده را آغاز کردند و در برخی از مناطق نیز پیمانکاران منتظر دریافت تسهیلات دولت هستند تا هر چه زودتر سرپناه این مردم را احداث کنند.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: همه مسوولان باید تلاش کنند تا قبل ز فصل سرما واحد‌های مسکونی این مناطق تکمیل شوند و مردم زمستان را در منازلشان سپری کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز یکشنبه از مناطق زلزله زده شهر شوقان و روستای عمارت شهرستان جاجرم و روستا‌های شورک و قزل حصار سفلی شهرستان گرمه در جنوبغربی این استان که براثر زلزله ۵.۵ ریشتری ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ خسارت دیدند، بازدید کرد.

زلزله ۵.۵ ریشتر ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری در عمق ۱۰ کیلومتری شهر سنخواست در شهرستان جاجرم استان خراسان شمالی را لرزاند و پس از آن در مدت ۲۴ ساعت بیش از ۳۰ بار سنخواست، شوقان و برخی مناطق اطراف شاهد پس لرزه‌هایی به بزرگی ۲ تا ۴ ریشتر بود.

این زمین لرزه طبق آخرین بررسی آماری به یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی که قالب آن‌ها واحد‌های مسکونی خشت و گلی بود را بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد که ۱۲۱ واحد مسکونی به طور کامل تخریب شد.

هیات دولت در نشست روز چهارشنبه هفته گذشته ۱۶ تیرماه هیات دولت مبلغ ۴۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای به منظور بازسازی مناطق زلزله زده استان مصوب کرد.

همچنین پرداخت ۶۸۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان با سود و کارمزد ۴ درصد در مناطق روستایی و ۵ درصد در مناطق شهری با بازپرداخت ۱۵ ساله و با ضمانت زنجیره‌ای از مصوبات دیگر هیات دولت بود که به مردم زلزله زده خراسان شمالی پرداخت می‌شود.

علاوه بر آن بر اثر این حادثه به بخش کشاوزری ۶۵ میلیارد ریال، حوزه آب و فاضلاب ۱۰ میلیارد ریال، توزیع برق ۱۰ میلیارد ریال و به مدارس ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی خسارت وارد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی