بازدید 3662

مانع زدایی در حوزه سلامت با کمک مجمع نمایندگان استان تهران

کد خبر: ۱۰۶۳۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱ 10 July 2021

نماینده مردم تهران در حاشیه نشست مشترک مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران با مجمع نمایندگان تهران و جمعی از خیرین سلامت، گفت: مانع زدایی، استفاده از مشوق های قانونی و اختصاص بودجه عادلانه به حوزه سلامت از موارد قابل توجه در مجلس شورای اسلامی است که باید به آنها پرداخته شود.

دکتر عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: مراکز بهداشتی درمانی حاشیه تهران که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران است به دلیل پاسخگویی به نیازهای منطقه با معضلات بسیاری مواجه هستند؛ لذا این جلسه به منظور گسترش سطح خدمات ، افزایش ظرفیتها و دسترسی بیشتر برگزار شد.

وی افزود: امیدوارم با حمایت و جلب حداکثری کمک های خیرین، مشکلات مراکز بهداشتی و درمانی برطرف و باری از دوش دانشگاه علوم پزشکی ایران برداشته شود.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: در آستانه تدوین برنامه هفتم هستیم؛ در مجلس، ما می توانیم برخی موانع قانونی را برطرف و از طریق ابزارهای تشویقی در برنامه ۵ ساله هفتم؛ بودجه های بیشتری را به حوزه سلامت اختصاص دهیم.
وی با بیان اینکه مشوق های قبلی باید دقیق تر و شفاف تر مطرح شود، افزود: در واقع برای جذب بیشتر کمک های مردمی باید موانعی که پیش روی خیرین است برطرف شود؛ برای مثال می توان کمک های خیرین را در بحث محاسبه مالیاتی لحاظ کرد.

روح الامینی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه وضعیت شاخص های بهداشتی مناطق کم برخوردار تهران مطلوب نیست، باید تلاش کرد بودجه های مربوطه به صورت عادلانه توزیع شود. همچنین وزارت بهداشت، تامین کادر مورد نیاز برای مراکز بهداشتی درمانی شهرستانها را در اولویت قرار دهد تا مردم آن مناطق از سطح عادلانه تری از خدمات برخوردار شوند.

نماینده مردم تهران ضمن اشاره به بازدید مجمع نمایندگان از مجتمع بیمارستانی حضرت رسول (ص) گفت: خدمات رسانی و تلاش های کادر درمان به ویژه در دوران کرونا قابل تقدیر است و ما قدردان زحمات آنها هستیم.

وی اظهار کرد: پراکندگی جغرافیایی مراکز بهداشتی و بیمارستانهای مستقر در استان تهران یک مشکل قابل توجه است؛ لذا برنامه ریزی و مدیریت مناسب برای ساخت مجتمع های بزرگ و ارائه خدمات تجمیعی درمانی، به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع ضروری است.

نشست مشترک مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران با مجمع نمایندگان تهران و جمعی از خیرین سلامت با هدف بررسی و حل مشکلات مراکز بهداشتی و درمانی صبح شنبه نوزدهم تیر ۱۴۰۰برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار