بازدید 5354

اروپا اتباع داعشی خود را از سوریه خارج کنند

سفیر و نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل متحد و نهاد‌های بین اللملی در ژنو گفت: کشور‌های غربی، بر اساس قوانین بین المللی باید اتباع داعشی خود و خانواده‌های آن‌ها را از سوریه خارج کنند.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰ 07 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حسام الدین آلا روز سه شنبه در چهل و هفتمین نشست شورای حقوق بشر افزود: سوریه به تلاش‌های خود برای آزادی ربوده شدگان و گروگان‌های دربند گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: ترکیه به عنوان ضامن گروه‌های تروریستی با شانه خالی کردن از مسئولیت خود، در این مسیر سنگ اندازی می‌کند.

آلا، ورود هیات‌هایی از کشور‌های غربی به مناطق تحت تسلط تروریست‌ها و ارتباط گیری با شبه نظایمان جدایی طلب، بدون موافقت دولت سوریه را محکوم کرد.

سفیر و نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل متحد و نهاد‌های بین اللملی در ژنو اضافه کرد: قطعنامه‌های شورای حقوق بشر، جنایت‌های اشغالگران آمریکایی و ترکیه و مزدوران آن‌ها را نادیده می‌گیرد.

آلا اظهار داشت: نمایندگی دائم سوریه در ژنو ده‌ها بار درباره نقض حقوق بشر توسط اشغالگران آمریکایی و نظام اردوغان در سوریه با دفتر کمیساریای عالی نامه نگاری کرده است، ولی شورای حقوق بشر، این جنایت‌ها را نادیده گرفته است.

وی ادامه داد: ترکیه اقدام به تغییر اجباری ساختار جمعیتی، گماردن کارمندان ترک بر ادارات مناطق شمال و شمال غرب سوریه، جایگزینی کارت‌های شناسایی سوری با ترکی کرده است.

سفیر و نماینده دائم سوریه در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد و نهاد‌های بین اللملی در ژنو یادآور شد: با وجود نادیده گرفتن و سکوت در برابر تحریم‌های یکجانبه و مخالف حقوق بشری که حقوق اساسی و اولیه ملت سوریه را هدف قرارداده است، ادعا‌های برخی کشور‌ها درباره نگرانی از وضع حقوق بشر در سوریه، فاقد اعتبار است.

آلا خاطر نشان کرد: سوریه به تسهیل ورود کمک‌های انسانی به داخل کشور و رساندن آن‌ها به نیازمندان با همکاری سازمان ملل متحد و کمیته صلیب سرخ ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: دولت سوریه اقدامات لازم برای تسهیل بازگشت آوارگان به مناطق سکونت خود را ادامه می‌دهد و فرمان عفو ریاست جمهوری و آزادی ده‌ها نفر از بازداشت شدگان از درعا و ریف دمشق پس از تسویه اوضاع آنها، نمونه‌ای از این اقدامات است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی