بازدید 9508

کارمندانی که کرونا جانشان را می‌گیرد؛ اما جایی در برنامه واکسیناسیون ندارند

آیا برنامه ملی واکسیناسیون، برنامه جامع و دقیقی در طراحی و اجرا بوده و ایرادی بر آن وارد نیست؟ پاسخ به این سوال منفی است، به ویژه اگر بدانیم تجربه ما در ایام کرونا حکایت از رقم خوردن اتفاقاتی بعضا دور از انتظار شده که از جمله آن‌ها ضرورت حضور برخی افراد در محل کارشان در همه این ایام کرونایی، بی توجه به رنگ بندی شهر‌ها و تعطیلی مشاغل بوده است.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ 07 July 2021
به فاصله یک سال و نیم از شیوع ویروس کرونا در کشورمان، شاید عجیب باشد اگر بشنویم برخی از گروه‌های در معرض خطر در اولویت دریافت واکسن قرار نگرفته اند! در حالی که هر روز و هر ساعت، مستقیم در معرض خطر و ابتلای به این بیماری هستند.

به گزارش «تابناک»؛ برنامه ملی واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشورمان بر چند اصل اساسی استوار شده که از جمله آن‌ها اولویت نخست کادر درمان و بعد گروه‌هایی است که در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند. با واکسینه کردن آن ها، خطراتی که سلامت و جان آن‌ها را تهدید می‌کند، کاهش می‌یابد.

به عبارت ساده تر، اساس اولویت بندی‌ها در برنامه واکسیناسیون، محافظت جان شهروندان در برابر آثار مرگبار این بیماری است، در این برنامه، شهروندانی که بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند یا ابتلایشان خطر مرگ را در پی دارد، در اولویت تزریق واکسن و ایمنی نسبی در مقابل عامل بیماری قرار می‌گیرند.

در این برنامه گروهی از کادر درمان که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، در اولویت نخست دریافت واکسن قرار می‌گیرند و بعد از آن ها، اولویت با دیگر پزشکان، پرستاران و شاغلان در عرصه سلامت، بهداشت و درمان است و پس از آن گروه‌های در معرض خطر، از جمله بیماران زمینه‌ای و... قرار دارند. در این روش، تزریق واکسن به سالمندان ضروری‌تر از واکسینه کردن گروه‌های میانسال است، همان گونه که افراد میانسال، اولویت بالاتری برای دریافت واکسن دارند تا جوانان.
 
کارمندانی که کرونا جانشان را می‌گیرد، اما جایی در برنامه واکسیناسیون ندارند

بر اساس همین برنامه و اولویت بندی، کارکنان آرامستان‌ها و سالن‌های تطهیر در زمره افرادی قرار گرفتند که زودتر از سایرین واکسن دریافت کردند و بعد از آن ها، تزریق واکسن به پاکبانان و رفتگران در دستور کار قرار گرفت و سپس نوبت به سالمندان بالای ۸۵ سال رسید و با اتمام واکسیناسیون آن ها، سالمندان محدوده‌های سنی کمتر، در نوبت دریافت واکسن قرار گرفتند.

اکنون سوال این است: آیا برنامه ملی واکسیناسیون، برنامه جامع و دقیقی در طراحی و اجرا بوده است و ایرادی بر آن وارد نیست؟ پاسخ به این سوال منفی است، به ویژه اگر بدانیم تجربه ما در ایام کرونا حکایت از رقم خوردن اتفاقاتی بعضا دور از انتظار شده که از جمله آن‌ها ضرورت حضور برخی افراد در محل کارشان در همه این ایام کرونایی، بی توجه به رنگ بندی شهر‌ها و تعطیلی مشاغل بوده است؛ کارمندان بانک‌ها که قرمز شدن شهر‌ها هم موجب توقف حضورشان در محل کار نمی‌شود، از جمله گروه‌هایی هستند که شمار زیادی از آن‌ها در اثر ابتلا به کووید جان باخته‌اند.

برای درک بهتر ماجرا کافی است، بدانیم بررسی‌ها نشان می‌دهد که بانک‌ها، یکی از اماکن پرخطر از نظر شیوع ویروس کرونا هستند و امکان انتقال ویروس به خاطر ازدحام جمعیت بسیار بالاست. کانون‌هایی که به رغم تدابیر اندیشیده شده برای محافظت از کارمندان، نتوانسته مانع از ابتلای تعداد زیادی از کارمندان بانکی شود تا جایی که آمار‌ها حکایت از ابتلای نیمی از کارمندان بانک در برخی استان‌ها به کووید ۱۹ دارد و تأسف بارتر اینکه، برخی از آن‌ها در مسیر خدمت رسانی به مردم با اهدای جانشان، در ردیف شهدای خدمت قرار گرفتند.

کارمندان بانک به عنوان پیشگامان حوزه اقتصادی، در این ایام سخت همراه و همگام با کادر درمان به خدمت رسانی مشغول بوده و هستند و هرگز اجازه ندادند نیاز‌ها و مطالبات اقتصادی هم وطنان با مشکل مواجه شود، اما متأسفانه مورد بی مهری قرار گرفته و برای واکسیناسیون آن‌ها اولویتی قائل نشده‌اند.

با توجه به اینکه اقتصاد کشور ما بانک محور است، هنوز دولت الکترونیک کامل شکل نگرفته و بسیاری از شهروندان برای دریافت خدمات به شعب بانک‌ها مراجعه می‌کنند، بی توجهی به سلامتی کارمندانی که نقش آن‌ها در اقتصاد کشور، حوزه تولید و خدمات رسانی به مردم غیر قابل انکار است، آثار و پیامد‌های منفی به همراه دارد. شایسته و زیبنده نیست که در این شرایط حساس، به پیشگامان فعالیت‌های مالی و اقتصادی کشور بی اعتنا باشیم؛ باید آن‌ها را دریابیم قبل از آن که دیر شده باشد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۱
ماشاله چقدر هم کار می کنند . راندمان بسیار پایین و حقوق های بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
ساعت مفید کار کارمندان بانک از خیلی مشاغل دیگر بیشتر است.از لحظه شروع به کار تا پایان ساعت کاری مدام در حال کار کردن هستن بدون یه لحظه استراحت.کاری پر از استرس. آن هم با این شرایط پر خطر کرونایی.حقوقها هم در حد کارمند ساده است.بهتره ندانسته قضاوت نکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
همه کارمندان اینطور نیستند. بلکه دو گروه کارمند داریم. یک گروه با حقوق کم و راندمان بالا یک گروه هم با حقوق بالا و راندمان کم.
.حالا دیگه خودت سعی کن پی به ما وقع ببری لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
وقتی خبر از حقوق کارمندان عادی ندارید نظر ندید.
هر هفته یک واکسن رونمایی میکنید ولی همش شوخی با سلامت و روان مردم بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
انشاالله شما جایی کار کنین یا میکنین که در عین راندمان صددرصدی روزانه ۷ساعت ارباب رجوع جلوتون هست .متاسفم برا درک و شعورتون
کل ملت به حال خودشون رها شدند
سلام من یکی از کارمندان نظام بانکی هستم متاسفانه هر روز شاهد ابتلا همکاران به کوید 19 هستم فاجعه بار تر اینکه ما بعضی از همکاران هم از دست می دهیم متاسفانه این قشر زحمت کش جامعه مورد بی مهر اصحاب رسانه و جراید قرار گرفته است از مسئولیت انتظار داریم تا زودتر به فکر واکسن برای همکاران نظام بانکی باشند. از تابناک هم ممنون که نظرات را منعکس می کند یاحق.
کارمندان گمرک ، خصوصا گمرک های مرزی دائم به رانندگان و اتباع خارجی مستقیم و غیر مستقیم در ارتباط هستن . ایام تعطیل هم که نداریم یعنی هفت روز هفته و ایام تعطیل رسمی ، سرکار باید حاضر باشی اونم با کمبود پرسنل.
کلی اداره های دیگه هم مثل ما هست. شما فقط یاد بانک افتادی .
خیلی از مدیران اصلا اهمیتی به مصوبات ستاد ملی کرونا نمی دهند کارمندانی هستند که خدماتشان برای مردم ضروری نیست ولی مدیران اجازه استفاده از مرخصی را نمی دهند
من کارمندم.. الان سه هفتست کرونا گرفتن و تقریبا خوب شدم..

بخش هایی که ارباب رجوع زیاد دارن واقعا خیلی پرریسک کارشون مثل متصدی بانک ها. فرق چندانی نداره
چقدر عالی که این موضوع بالاخره مطرح شد. بانکها جزو رده شغلی یک قرار گرقته اند ولی از واکسن خبری نیست. حتی هنگام صحبت کردن در مورد اولویتها به زبان مسئولین هم نمیاد. اکثر کارکنان بانکها مبتلا شده اند و در موج پنجم برخی برای بار دوم مبتلا شده اند.
باید صبر کرد
لطفا به msn مراجعه کنید
کشور ارمنستان تنها نیم درصد واکسن زده اند
و ایران بالای 7 درصد واکسن زده اند.
بعد ایرانیها میرن ارمنستان برای واکسن زدن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
دیپلم ریاضی داری؟ 7%%رو چطوری بدست آوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
خودتون رو زنید به خواب؟؟؟ مساله اینه که توی ارمنستان واکسن به اندازه کافی هست و مردم خودشون انتخاب میکنن چی کار کنن.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
عدد نیم درصد مربوط به دو هفته پیش است. ضمنا عدد افرادی هست که هر دو دوز را دریافت کرده اند.
تابی واکسن مال از مردم بهترونه
حرف حق
با آنلاین شدن بانکداری، دیگر چند سالی هست که ازدحام چندانی در بانک وجود ندارد. از طرفی این قشر جوان و میانسال کشور هستند که با تحرک خود ویروس را منتقل میکنند و حتی برای سالمندان واکسن زده هم مضر ریسک ایجاد میکنند. بنابراین بهتر بود همین قشر ابتدا واکسینه شوند.
ضمنا فراموش نکنیم کارمندان بانک چندان دغدغه مالی و بیمه همانند عموم جامعه ندارند.
واکسن های رونمایی شده تبلیغات بودن یا واقعی ؟؟؟
کدوم واکسیناسیون؟ اینا فقط واردات رو ممنوع کردن تا یه پول مفت از دولت بگیرن. نه واکسنی در کاره نه عزمی برای ریشه کنی کرونا. چون از محل جریمه ها خوب دارن کسب درآمد میکنن
زحمت کشیدن 5 شنبه رو تعطیل کردن!
درصد بالايي از ايرانيا واكسن ندارن اون ادم میگه میتونیم به امریکایی ها که درصد بالایی واکسن دارن واکسن بدیم.چرا این حرفو میزنه؟
{کارمندان بانک‌ها که قرمز شدن شهر‌ها هم موجب توقف حضورشان در محل کار نمی‌شود، از جمله گروه‌هایی هستند که شمار زیادی از آن‌ها در اثر ابتلا به کووید جان باخته‌اند.}
حل مشکل یک مدیر می خواهد که اندازه .... فکر و توان اجرایی داشته باشد ربطی به این و و ان ور زدن شما ندارد بانکداری باید تمام الکترونیک شود
طبق آماررسمی.همگام با کارمندان بیمارستانی که در اثر ویروس کرونا جونشون رو از دست دادن کارمندان بانک قرار دارند.اون آقایی که میگن کارمندان بانک مشکل بیمه و هزینه درنان ندارن‌حاضرن خودشون پول همه اینارو بهشون بدن و ه روز رودررو باشند باافردای که باخودشون ویروس کرونا حمل میکنن.منظورم اسکناسهایی هست که افراد جابجا میکنند
کارمندهای شرکت های حمل ونقل توی پایانه ها هم هنوز واکسنی داریافت نکرده اند هرروز هفته هم بایدسرکارحاضرباشند
چه عجب نمردیم و بالاخره یه صحبتی هم از ما کارمندان بانک شد؟؟؟؟؟؟
چه عجب نمردیم و بالاخره یه صحبتی هم از ما کارمندان بانک شد؟؟؟؟؟؟؟؟
بیشترین تلفات جانی را کارمندان بانکها داده اند و آقایان هریک به فکر خود و دور بریهای خودشان هستند تا کی این وضع می تواند ادامه داشته باشد
اگه این وضع شش ماه دیگه ادامه داشته باشه آقایون دیگه زحمت نکشند همه کارمندان کرونا گرفته یا خوب می شوند یا می میرند .
بانک ها در هیچ شرایط تعطیل نمی شوند و همواره در مواقع بحران اعم از کرونا سیل زلزله آلودگی هوا ، با جدیت بیشتر به خدمت رسانی مشغولند. ای کاش واقعاً در اولویت واکسن قرار گیرند.
چرا به عوامل اجرایی انتخابات دو هفته بعد از برگزاری انتخابات واکسن تزریق شد؟
علاوه بر بانکها، دادسراها، مجتمع های قضایی و خصوصا شوراهای حل اختلاف که در ساختمانهای کوچک بدون امکانات بهداشتی قرار دارند. کارمندان آنها، وکلای دادگستری و مراجعه کنندگان در معرض خطر جدی قرار دارند و هیچ نظارتی هم بر رعایت پروتکلها نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
عوضش حقوق شون ۴ برابر دولتی ها شد. میتونن برن واکسن بخرن
ممنون از نوشتار به جا و دلسوزانه شما. خدارو شکر در این زمانه بالاخره کسی کارمندان بانکها رو دید.واقعا متشکرم
اول به خدا این حرفهایی که در مورد تملک کارمندان بانکها میگویند برای ۱۵ سال قبل است حالا این خبرا نیست همه تعطیل ولی ما باید برویم سر کار در ادارات مراجعه کنند چطور التماس می کند که کارش انجام شود ولی تعدادی از مشتریان وقتی به بانک می آیند چه برخوردی با ما و همکارانمان دارند از نظر فشار کاری و ساعت کار بهینه بالاترین کار کرد را دارند و توجه به آنها در حد صفر
بسیاری از کادر درمان هنوز واکسن کامل تزده اند.
به خدا حلال ترین پول مال کارمندان بانک هاست بیشترین خدمت رسانی به مردم رو کارکنان بانکها انجام میدن تو ایام کرونای همه ادرات با ۵۰ درصد پرسنل کار میکردند ولی بانکها با تمام قوا مشغول بودند تو این مملکت با کارمندان بانکها مانند شهروندان افغانی برخورد میشه جالبه که اولویت واکسن کارکنان مظلوم بانکی هم ردیف با معلمین عزیزی هستش که یک سال و نیمه تو خونه ها زیر پتو خوابیدند و سرکار نرفتند تازه تعطیلی جدید پنجشنبه ها نیز شامل بانکها نمیشه به خدا همه باید نسبت به ظلمی که ما کارمندان بانک میشه جواب پس بدند هم‌مسئولین با این مدیریت شون هم‌ مردمی که از روی بیکاری میا بانکها
کارمندان دادگستری هم در معرض خطر جدی هستن.ولی مسئولین قوه همچنان خواب تشریف دارن.
برادر پس کارمندان دادگستری چی بگن که بدون هیچ تعطیلی دو سال تو کرونا دارن کار میکنن و می جنگن
یاد و خاطره دو همکار عزیزمان
اقای محمود بهمدی و سعید شیرزاد از جمعیت 350 نفره ثبت احوال خراسان رضوی را که به خاطر کرونا جانشان را از دست دادند را گرامی می داریم.
دوست دارم درصد بگیرید ببینید درصد مبتلا و فوتی ثبت احوال بیشتر بوده یا وزارت بهداشت ؟
حالا نیست اونایی که در الویت شغلی هستن واکسن زدن که حالا شما نگران بقیه کارمندها هستین!
آخه اصلا واکسنی وجود نداره که نگران توزیع آن هستید!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی