بازدید 36981
آخرین تحولات خاورمیانه

هشدار مشاور ولیعهد ابوظبی نسبت به آینده امارات/ اجماع گروه‌های فلسطینی بر مقابله همه جانبه با اسرائیل/ دیدار فرستاده ویژه پوتین با بشار اسد/ ممنوعیت سفر شهروندان امارات به چهارده کشور

هشدار مشاور ولیعهد ابوظبی نسبت به آینده امارات، اجماع گروه‌های فلسطینی بر مقابله همه جانبه با اسرائیل، دیدار فرستاده ویژه پوتین با بشار اسد، ممنوعیت سفر شهروندان امارات به چهارده کشور و استعفای رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 02 July 2021

هشدار مشاور ولیعهد ابوظبی نسبت به آینده امارات/ اجماع گروه های فلسطینی بر مقابله همه جانبه با اسرائیل/ دیدار فرستاده ویژه پوتین با بشار اسد/ ممنوعیت سفر شهروندان امارات به 14 کشور

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: هشدار مشاور ولیعهد ابوظبی نسبت به آینده امارات، اجماع گروه‌های فلسطینی بر مقابله همه جانبه با اسرائیل، دیدار فرستاده ویژه پوتین با بشار اسد، ممنوعیت سفر شهروندان امارات به چهارده کشور و استعفای رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

هشدار مشاور ولیعهد ابوظبی نسبت به آینده امارات

مشاور ولیعهد ابوظبی نسبت به خطرات ناهمگونی جمعیتی امارات در آینده هشدار داد.

عبدالخالق عبدالله در توییتی نوشت: صدها تن از کسانی که اخیرا تابعیت اماراتی دریافت کرده اند، نمی توانند عربی صحبت کنند و فرزندان آن ها علاقه ای به یادگیری زبان عربی ندارند.

وی اضافه کرد: آن ها چیزی از آداب و رسوم و ارزش های امارات نمی دانند و به آن ها اجازه داده شده است که تابعیت اصلی خود را نیز حفظ کنند و میزان وفاداری آن ها به امارات مشخص نیست.

هشدار مشاور ولیعهد ابوظبی نسبت به آینده امارات/ اجماع گروه های فلسطینی بر مقابله همه جانبه با اسرائیل/ دیدار فرستاده ویژه پوتین با بشار اسد/ ممنوعیت سفر شهروندان امارات به 14 کشور

عبدالله افزود: افق جمعیتی امارات در ۵۰ سال آینده تاریک و عجیب و غریب است.

مشاور محمد بن زاید با اشاره ضمنی و بدون ذکر نام بحرین نوشت: برخی از کشورهای عربی که بدون حساب و کتاب به بیگانگان تابعیت دادند، اکنون درحال پرداخت هزینه های سنگین اجتماعی و سیاسی این اقدام هستند.

عبدالله ادامه داد: اعطای تابعیت بی حساب به بیگانگان، به ایجاد یک بیماری و غده بدخیم منجر خواهد شد.

اجماع گروه های فلسطینی بر مقابله همه جانبه با اسرائیل

گروه های فلسطینی مستقر در لبنان اعلام کردند که مقاومت همه جانبه در برابر رژیم صهیونیستی تنها راه بازپس گرفتن حقوق ملت فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این موضوع روز پنجشنبه در جریان دیدار میان جنبش مقاومت فلسطین (حماس) به ریاست اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی این جنبش و گروه های فلسطینی در بیروت عنوان شد.

حسام بدران رییس دفتر روابط ملی حماس در بیانیه ای گفت: شرکت کنندگان در این دیدار اعلام کردند که مقاومت همه جانبه به ویژه مبارزه مسلحانه تنها راه باز پس گرفتن حقوق و نیز آزادی سرزمین و مقدسات فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی است و تحقق این هدف ادامه درگیری میدانی وهمیشگی با دشمن را می طلبد.

هشدار مشاور ولیعهد ابوظبی نسبت به آینده امارات/ اجماع گروه های فلسطینی بر مقابله همه جانبه با اسرائیل/ دیدار فرستاده ویژه پوتین با بشار اسد/ ممنوعیت سفر شهروندان امارات به 14 کشور

وی یادآور شد که قیام ملت فلسطین در نبرد «شمشیر قدس» و تاکید بر وحدت پیرامون مقاومت، اقدامی جدی را برای بازنگری در طرح ملی آزادی سرزمین و بازگشت آوارگان و ایجاد کشور فلسطین در سراسر میهن ایجاب می کند.

در این بیانیه به شمار گروه های فلسطینی شرکت کننده در این دیدار و اسامی آنها اشاره ای نشده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از بیستم اردیبهشت ماه برای دوازده روز از هوا، زمین و دریا تهاجم خود را به نوار غزه شروع کرد، ولی فکر نمی‌کرد با پاسخ کوبنده موشکی جبهه مقاومت فلسطین روبه رو شود.

شاحه نظامی دو «جنبش حماس» و «جهاد اسلامی» در دوازده روز جنگ با استفاده از صدها موشک و راکت آن هم از نوع پیشرفته و تغییر تاکتیک جنگی خود، اقدام به پاسخگویی به حملات صهیونیست‌ها کرده‌اند و بنا بر اعلام منابع اشغالگران بیش از ۱۲ هزار راکت و موشک، سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دادند.

همین اقدام موجب شد که کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه با آتش بس موافقت کند؛ اقدامی که بسیاری آن را دلیل ناکامی نتانیاهو برای دریافت رأی اعتماد از کنست رژیم صهیونیستی قلمداد می‌کنند.

دیدار فرستاده ویژه پوتین با بشار اسد

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه با «الکساندر لاورنتیف» فرستاده «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره فرآیند سیاسی حل بحران سوریه به ویژه آمادگی‌ها برای برگزاری نشست آستانه و نشست کمیته بررسی قانون اساسی و همچنین روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دیدار اسد با لاورنتیف و هیات همراه او در دمشق حول محور روابط راهبردی میان دو کشور و زمینه‌های همکاری دوجانبه بود و در این دیدار بر اهتمام مشترک و اولویت‌دهی دو کشور به توسعه این همکاری در همه زمینه‌ها و در راستای منافع دو ملت دوست تاکید شد.

هشدار مشاور ولیعهد ابوظبی نسبت به آینده امارات/ اجماع گروه های فلسطینی بر مقابله همه جانبه با اسرائیل/ دیدار فرستاده ویژه پوتین با بشار اسد/ ممنوعیت سفر شهروندان امارات به 14 کشور

بر اساس این گزارش، دو طرف تازه‌ترین تحولات مربوط به فرایند سیاسی در قالب نشست‌های استانه یا نشست‌های کمیته بررسی قانون اساسی را بررسی کردند و لاورنتیف، اسد را در جریان آمادگی‌ها برای برگزاری نشست آتی روند آستانه قرار داد و تاکید کرد که همکاری‌ها در این زمینه باید بدون هیچ مداخله خارجی که مانع دستیابی به نتایج مثبت می‌شود، ادامه یابد.

دو طرف همچنین تازه‌ترین تحولات منطقه و تلاش‌های روسیه برای حمایت از ملت سوریه در برابر تروریسم و تحریم‌ها را بررسی کردند و طرف روسی بر موضع ثابت کشورش در احترام به اصول قانون بین الملل و حاکمیت کشورها و اراده ملت‌ها و اعتماد به گفت‌وگو به عنوان خاستگاه اصلی برای ایجاد راه حل‌های مشکلات و بحران‌های جهان تاکید کرد.

ممنوعیت سفر شهروندان امارات به چهارده کشور

امارات متحده عربی سفر شهروندان خود به چهارده کشور جهان را به دلیل وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام کرد.

به گزارش رسانه های خبری، وزارت امور خارجه امارات روز پنجشنبه از شهروندان این کشور خواست تا اطلاع ثانوی از سفر به کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش، نپال، سریلانکا، ویتنام، نامیبیا، زامبیا، جمهوری دمکراتیک کنگو، اوگاندا، سیرالئون، لیبریا، آفریقایی جنوبی و نیجریه خودداری کنند.

نمایندگی های دیپلماتیک امارات مستقر در این کشورها و موارد معالجه اضطراری، هیات های رسمی، اقتصادی و علمی از این قاعده مستثنی شده اند.

امارات همچنین از شهروندن خود خواسته است که پروتکل های بهداشتی به ویژه در ارتباط با چگونگی مقابله با شیوع «کووید ۱۹» را رعایت کنند.

هشدار مشاور ولیعهد ابوظبی نسبت به آینده امارات/ اجماع گروه های فلسطینی بر مقابله همه جانبه با اسرائیل/ دیدار فرستاده ویژه پوتین با بشار اسد/ ممنوعیت سفر شهروندان امارات به 14 کشور

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا و هند که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

استعفای رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی

رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نفتالی بنت را در خصوص استعفای خود مطلع کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر نخست وزیر در این باره اطلاع داد. در اطلاعیه دفتر نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آمده است: مئیر بن شبات، مشاور امنیت داخلی و رئیس شورای امنیت داخلی عصر چهارشنبه به نخست وزیر اطلاع داد که تا پایان اوت به کارش ادامه می‌دهد و بعد از آن بنت فردی را جانشین او خواهد کرد.

شبات به مدت چهار سال در این پست بوده و ریاست هیات اسرائیلی در مذاکرات سازش با امارات، بحرین، سودان و مراکش را بر عهده داشت.

هشدار مشاور ولیعهد ابوظبی نسبت به آینده امارات/ اجماع گروه های فلسطینی بر مقابله همه جانبه با اسرائیل/ دیدار فرستاده ویژه پوتین با بشار اسد/ ممنوعیت سفر شهروندان امارات به 14 کشور

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: در زمان تشکیل دولت بن شبات با درخواست بنت برای ابقا در پستش به منظور تسهیل تداوم ثبات و حفظ وظیفه موافقت کرد.

این دفتر ادامه داد: رئیس شورای امنیت داخلی به دولت و تیمش در جریان تصدی پست‌هایشان کمک کرد.

براساس بیانیه دفتر بنت، نخست‌وزیر در آینده نزدیک همزمان با گذار منظم اختیارات با همکاری رئیس در حال کناره‌گیری شورای امنیت داخلی، فردی جدید را برای این پست منصوب خواهد کرد.

بنت از شبات به دلیل نقش حرفه‌ای‌اش در امنیت این رژیم تشکر و ابراز امیدواری کرد که او نقش بیشتری در توسعه این رژیم در آینده ایفا کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: بن شبات به دلیل سال‌ها موفقیت و تلاش حرفه‌ای در امنیت اسرائیل قابل تقدیر است. او در پست‌های مختلف دستاوردهای خوبی داشته و درک عمیقی از چالش‌های دیپلماتیک و امنیتی فرا روی اسرائیل دارد. حتی در زمان بحران کرونا شب و روز برای سلامتی شهروندان کار کرد.

بن شبات مراکشی الاصل بوده و در سال ۱۹۶۶ متولد شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۰
اماراتی ها هنوز نفهمیدن انگلیسی زبان آینده کل بشر خواهد بود

حتی چینی و فارسی و آلمانی هم در مقابل پیشرفت های زبان انگلیسی دوام نخواهند آورد
با شیوع انواع کرونا در کشورهای مختلف بعد از آنهمه دستورالعمل بهداشتی و ...... ظاهرا همچنان تا چند سال آینده کرونا را باید تحمل کنیم

به ریشه کنی این ویروس مطمئن نیستیم
جهان آرام خواهد شد با :

خداحافظی پوتین از سیاست.
تجزیه چین کمونیست.
از بین رفتن ملکه انگلیس.
نابودی آل سعود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
و دنبال سلطه ی مطلق امریکااحتمالا تو امریکایی هستی
گرما خوزستان بیداد میکنه فک کنم سالها بعدی دیگه کولرهای پیستونی هم جواب ندن
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
خب می خوای کوه دنا را بیارم کنارخونتون .مگه گرما هم کارمملکته
مرگ بر روسیه
آقای امارات!پس ایران ماراببینی چی میگی؟انواع واقسام ملیتهاازافغانی وپاکی وافریقایی وعراقی تابعیت ایرانی گرفته اندویادرصف ایستاده ومنتظرند!ازهیچکدام آنهاهم سوالی درموردآیین و‌رسوم ایرانی نمیشودفقط کارهایی!که بایدرا انجام دهندکارشان ردیف خواهدشد!
در سال های اینده مفهوم ملیت که امروز کاربرد داره کاملا تغییر خواهد کرد، چند سال دیگه که زندگی در سیارات دیگر عادی شود، ملیت اماراتی یا ایرانی و غیره چه اهمیتی خواهد داشت، همه ما شهروند زمین به حساب خواهیم امد، البته به قطع یقین اون موقع اصلا امارتی نخواهد بود، شما همچنان به برج سازی روی ماسه ها ادامه دهید
با این افغانی ها نمی شود زندگی کرد هر روز تعدادشان زیاد تر میشود باید این ها را سر مرز کشور خودشان ببرند و امکانات اولیه بدهند که هر وقت خواستند به کشور خودشان برگردند شما ببیند چقدر جنایت درایران انجام دادند تازه اکثرا که در ایران تحصیل کردند وقتی به خارج میروند علیه ایران هم صحبت میکنند همین ها میشوند جاسوس طالبان پاکستان وچین
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی