بازدید 17891
نماینده مردم لامرد و مهر خبر داد:

امضای قرارداد انتقال آب خلیج فارس به استان فارس

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی از امضای قرارداد انتقال آب خلیج فارس به جنوب فارس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۴ 01 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر سیدموسی موسوی با بیان اینکه کم‌آبی ابرچالش استان فارس به شمار می‌رود و مهمترین راه برای تأمین آب پایدار انتقال آب از دریاست، اظهار داشت: این پروژه توسط شرکت فراآبرسان سرزمین به‌عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با خرید تضمینی ایمیدرو صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده لامرد و مهر در مجلس، موسوی با تشکر از مدیرعامل ایمیدرو و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته ده‌ها جلسه کارشناسی در وزارت نیرو، شرکت آب و فاضلاب کشور، ایمیدرو و کمیسیون عمران مجلس برگزار کردیم تا بالاخره ابهامات پروژه برطرف شد و روز گذشته شاهد امضای قرارداد خرید تضمینی آب توسط ایمیدرو از شرکت فراآبرسان سرزمین بودیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: در فاز نخست شاهد احداث آب‌شیرین‌کن در پارسیان با ظرفیت ۱۵ میلیون مترمکعب آب خواهیم بود.

موسوی تأکید کرد: طبق تفاهم‌های صورت‌گرفته با سرمایه‌گذار، خط انتقال پروژه به سمت لامرد با ظرفیت بسیار بیشتر و به‌گونه‌ای طراحی شده است که در فاز‌های بعدی بتوانیم با افزایش حجم آب و ادامه خط به سمت شمال، آب شرب و آب مورد نیاز صنایع در سراسر استان فارس را تأمین کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل