بازدید 37796
دو هزار و پانصد و یازدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

کوشکی: استفاده از نیروهای دولت احمدی‌نژاد تیر خلاصی بر دولت رئیسی است / انتقاد شدید رحیم پور ازغدی از روحانی / نماینده چابهار: وزیر بهداشت به جای تأمین واکسن برای کشورهای مستضعف، نگاهی به این استان بیندازد

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: هشدار میثم مطیعی به هلاکان پست و مقام / انتقاد عطریانفر از رئیس دولت اصلاحات / کسب اجازه رئیسی از رهبر انقلاب برای تمرکز بر تمهید مقدمات تشکیل دولت جدید / پیروزی همتی برای اصلاحات تهدید بود، نه فرصت و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸ 30 June 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک» جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پیروزی همتی برای اصلاحات تهدید بود نه فرصت

علی صوفی، وزیر دولت اصلاحات به خبرآنلاین گفت: وضعیت امروز اصلاح طلبان شبیه روزهای پس از انتخابات 84 یا 88 نیست. احمدی نژاد، شخصیت بی ثبات و غیرقابل پیش‌بینی بود، شخصیت رئیسی را نمی توان با احمدی نژاد مقایسه کرد. اصلاح طلبان در حال حاضر در وضعیتی هستند که نه دستی در قدرت دارند و نه اعتباری نزد مردم برای آنها مانده است. بی اعتباری چهره های شاخص اصلاحات یعنی بی اعتبار شدن جریان اصلاح طلبی در کشور. مطالبه گری با اصلاح طلبی عجین شده است، تغییر وضع موجود را باید از حاکمیت مطالبه کرد. جبهه اصلاحات تصمیم بر عدم معرفی کاندیدا گرفت اما حتی رئیس جبهه اصلاحات، آقای بهزاد نبوی یا کروبی از آقای همتی حمایت کردند. پیروزی همتی به عنوان کاندیدای بخشی از اعضای جبهه اصلاحات، تهدیدش به مراتب بیشتر از فرصتی بود که الان ما داریم.آقای همتی چهره شاخص اصلاح طلب نبود و در واقع به مثابه یک هندوانه دربسته‌ای بود. عملکرد شورای نگهبان موجب ریزش بسیار شده است. نامه‌ای که آقای وحید حقانیان درباره این انتخابات نوشته و منتشر کرد جای تامل دارد.در بین اصلاح طلبان، ممکن است انشعاب به وجود بیاید و بیشتر آن جریانات آرمانگرا در آینده به عنوان یک جریان اصلاح طلب در صحنه سیاسی بمانند.

برادران افکاری در کدام زندان نگهداری می‌شوند؟

رسانه‌های فارسی‌زبان مستقر در انگلیس با هیاهوی زیاد نسبت به فیلم منتشر شده از وضعیت برادران افکاری در زندان شبهه ایجاد کرده و پرسیدند؛ محل نگهداری آنها کجاست؟همزمان نهاد غیررسمی عفو بین‌الملل هم در گزارشی مغرضانه ادعا کرد؛ حبیب و وحید افکاری یا جداگانه و یا در کنار هم در سلول‌های انفرادی بدون پنجره محبوس و از هر گونه تماس معنادار با سایر زندانیان و دسترسی به مراقبت‌های پزشکی و همچنین تماس یا ملاقات با خانواده محروم بوده‌اند. این در حالی است که برخلاف این ادعاها، برادران افکاری نه در بندهای خاص خارج از زندان‌های رسمی، بلکه در زندان عادل‌آباد شیراز،‌ اندرزگاه ۱۳ و همراه با چند زندانی دیگر در یک سوئیت عمومی در حال سپری کردن محکومیت خود هستند./تسنیم

تهدید و تسویه‌حساب اصولگرایان با دولت ادامه دارد

شرق نوشت:حسن دهنوی نماینده اصولگرای مجلس خبر از محاکمه احتمالی دولت داده و گفته است: حسن روحانی و اسحاق جهانگیری برای غارت و تقسیم ۶۰ تن ذخیره طلای کشور و ۱۸ میلیارد دلار ارز کشور میان دوستانشان باید محاکمه شوند و به‌زودی خواهند شد. تهدید به محاکمه رئیس‌جمهور و کابینه روحانی توسط نمایندگان اصولگرای مجلس یازدهم تازگی ندارد و تقریبا از همان ابتدای شروع به کار خود هدف اصلی را سرنگونی دولت دوازدهم قرار داده و برای استیضاح روحانی هم تلاش نافرجام بسیار داشته‌اند.

بازداشت تیم ملی بسکتبال در فرودگاه

تیم ملی بسکتبال در آستانه حضور در المپیک توکیو وارد حاشیه عجیب و غریبی شد. این تیم در حالی پس از برگزاری چند دیدار دوستانه در ژاپن به ایران بازگشت که در بدو ورود به کشور، اتفاق غیرقابل تصوری در فرودگاه رخ داد؛ اتفاقی که طبق شنیده‌ها باعث بازداشت شدن تمامی اعضای تیم در فرودگاه شد. گفته می‌شود برخی از اعضای تیم با همکاری یکدیگر اقدام به وارد کردن ۴۶ قلم جنس غیرمجاز کرده‌اند و برای ورود غیرقانونی این اقلام خوراکی غیرمجاز، آن را بین برخی اعضای تیم تقسیم کرده‌اند. پلیس فرودگاه متوجه ماجرا می‌شود و نتیجه آن بازداشت تمامی افراد تیم است. به‌نظر می‌رسد سه ستاره تیم که عامل این اتفاق بوده‌اند با وثیقه ۲۰ میلیون تومانی آزاد شده‌اند./ایلنا

بررسی طرح محدودکننده اینترنت به بعد از تعطیلات مجلس موکول شد

دوشنبه با انتشار دستور کار هفتگی چاپی مجلس مشخص شد که طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی از دستور کار خارج شده است. با این حال در کمتر از ۲۴ ساعت طراحان طرح با یک درخواست تازه برای تصویب طرح به تکاپو افتادند. به طوری که در دستور کار چاپی جلسه علنی امروز که عصر دیروز منتشر شد، آمده بود که درخواست عده ای از نمایندگان در مورد رسیدگی به این طرح طبق اصل ۸۵ بررسی خواهد شد. با این حال، امروز یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس گفته است: طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی از دستور کار مجلس خارج شده و قرار نیست در صحن بررسی شود. پیشنهاد و اصرار طراحان این طرح این است که بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی این طرح مورد بررسی قرار گیرد؛ به این معنا که در کمیسیون درباره آن تصمیم گرفته شود. او ادامه داد: بررسی این طرح به هفته های آتی و بعد از تعطیلات مجلس موکول شده است.

دادگاه تجدید نظر حکم تخریب ویلاهای "باستی هیلز" مشهد را باطل کرد

رییس دادگاه‌های انقلاب مشهد گفت: رای دادگاه مبنی بر تخریب ۱۸ قطعه باغ ویلای مورد تغییرکاربری قرار گرفته از پرونده معروف به باستی هیلز مشهد، با اعتراض متهمان مواجه شد که دادگاه تجدید نظر اعلام کرد، با توجه به مجوزهایی که در گذشته از سوی برخی مراجع استانی صادر شده است دستور تخریب وجاهت قانونی لازم را ندارد.

نماینده چابهار: وزیر بهداشت به جای تأمین واکسن برای کشورهای مستضعف نگاهی به این استان بیندازد

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر به وضعیت استان سیستان و بلوچستان توجه نشود با یک فاجعه انسانی روبرو خواهیم شد. معین الدین سعیدی نماینده چابهار در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس بیان کرد: وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان مرز تراژدی را رد کرده است و در حال تبدیل شدن به یک فاجعه انسانی می باشد. وزیر بهداشت که اعلام می کند ایران آمادگی تأمین واکسن برای کشورهای مستضعف را دارد، بهتر است اول نگاهی به مردم مظلوم سیستان و بلوچستان بیندازد. وی در ادامه اظهار کرد: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. این تراژدی در استان سیستان به شکل خطرناکی در حال گسترش است. اگر به وضعیت استان توجه نشود و جلوی این روند گرفته نشود، تبدیل به یک معضل بزرگ خواهد شد.

جهانگیری: در جریان مذاکرات احیای برجام نیستم

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌ جمهوری ایران درباره آخرین وضعیت برجام گفت: این موضوع را باید از آقای عراقچی بپرسید چون من در جریان مذاکرات نیستم.

جانشین فرمانده کل سپاه:‌ اقدام خرابکارانه اخیر در البرز، ‌به هیچ شخص یا سیستمی آسیب وارد نکرد

دریادار پاسدار علی فدوی روز چهارشنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در جمع خبرنگاران افزود: ما تعداد بسیاری از پیروزی هایی که در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی در مقابل جبهه باطل شیطان بزرگ بوده را می توانیم نام ببریم. فدوی افزود: آن ها تلاش مذبوحانه ای برای ضربه به انقلاب اسلامی می کنند و نشان از ضعف آن ها دارد که قدرت و جرات و تصور بیان قدرت ایران را ندارند و نتیجه آن اقداماتی خرابکارانه هست که هیچ وقت به نتیجه قابل قبول خود در این مورد نیز نمی رسند حتی در روزهای اخیر اقدامی در البرز داشتند که نه توانستند به کسی و نه سیستمی آسیب برسانند. در آیین تودیع و معارفه فرمانده سپاه استان البرز از خدمات پنج ساله سردار سیدیوسف مولایی قدردانی و سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا به عنوان فرمانده جدید سپاه استان البرز معرفی شد.

روزنامه جمهوری اسلامی: مشارکت در انتخابات شوراها ۱۰تا ۲۰ درصد است

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: واقعیت‌های تلخی که در انتخابات اخیر شوراها چهره نمودند، یک بار دیگر ضرورت بازنگری در قوانین مربوط به اصل شوراها و انتخابات شوراها را مورد تأکید قرار داده‌اند. تازه‌ترین واقعیت، پیشگامی آرای باطله در انتخابات شوراهای ۱۴۰۰ بر آرای نامزدهاست. در انتخابات شورای شهر تهران از یک میلیون و ۵۶۵ هزار و ۳۷۰ رأی مأخوذه، یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۵۰ رأی صحیح و ۴۱۳ هزار و ۹۲۰ رأی باطل وجود دارد. در فهرست ۲۱ نفره انتخاب‌شدگان، فقط نفر اول اندکی بیش از آراء باطله رأی داشته و بقیه بعد از این آراء قرار دارند. به عبارت روشن‌تر، آراء باطله در جایگاه بالاتر از این ۲۰ عضو شورای شهر تهران هستند.واقعیت تلخ دیگر این است که میزان کل شرکت‌کنندگان در انتخابات شوراها، بین ۱۰ تا ۲۰ درصد واجدین شرایط رأی دادن بود؛ این یعنی بین ۸۰ تا ۹۰ درصد کسانی که در شرایط رأی دادن هستند به انتخابات شوراها بی‌اعتنایی کردند و در نتیجه، منتخبین فقط با پشتوانه حداقلی بین ۱۰ تا ۲۰ درصدی به جایگاه عضویت شوراها رسیده‌اند.سومین واقعیت تلخ این است که در تعدادی از شهرها و بخش‌ها افرادی به عضویت در شوراها انتخاب شده‌اند که در تبلیغات انتخاباتی به اقدامات فریبکارانه یا حتی توسل به خرید رأی روی آوردند. آرایش‌های غلیظ زنانه و پرداخت هزینه‌های سنگین چاپ و توزیع اوراق و پوسترهای تبلیغاتی، از دیگر ابزارهای به کار گرفته شده توسط بعضی از زنان داوطلب عضویت در شوراها بودند؛ کمااینکه برپایی محافل رقص و پایکوبی، شام دادن و نقض مقررات و ضوابط بهداشتی مرتبط با کرونا نیز ازجمله اقدامات تبلیغاتی تعدادی از داوطلبان عضویت در شوراها در بعضی از شهرها و بخش‌ها بودند.

روایت احمد زیدآبادی از تماس دفتر رئیس‌ دولت سیزدهم با وی

احمد زیدآبادی نوشت:موبایل من معمولاً سایلنت است. ظهر که نگاهی به آن انداختم از خطی "نامشخص" چند بار تماس گرفته شده بود. با خود گفتم یا "برادران" بوده‌اند برای ایجاد مزاحمت و یا اینکه از خارج از کشور کسی تماس گرفته و شماره‌اش نیفتاده است.خط نامشخص اما باز هم زنگ زد و چون گوشی را برداشتم، گفته شد که از طرف دفتر سید ابراهیم رئیسی تماس گرفته‌اند. درخواست‌شان دریافت انتقادات، نظرات و پیشنهادات من به آقای رئیسی در مقام ریاست جمهوری بود.گفتم؛ اگر بخواند، چرا که نه؟ تأکید کردند که حتماً می‌خواند. با خود فکر کردم، خب، چه بهتر از این؟ لذا تصمیم گرفتم با توجه به مجموعۀ امکانات و محدودیت‌های آقای رئیسی، آنچه را به صلاح کشور و کمک به گذر ایران از این وضعیت اسفبار می‌دانم، به طورِ صریح و روشن و بدون هرگونه سانسور، هر از گاهی مکتوب به دفتر وی ارسال کنم و چنانچه به اندازۀ مثقالی هم مؤثر افتد، خالی از ارزش نخواهد بود.من مجموعۀ این مکتوبات را حفظ خواهم کرد تا روزی که امکان نشر عمومی آنها در مجموعه‌ای فراهم شود.از آنجا که در این تماس گفته شد قرار است از همۀ صاحب‌نظران در زمینه‌های مختلف نظرخواهی شود، امیدوارم این خود نشانه‌ای از تحولی عملی در رویکرد زمامداری در کشور ما باشد.

کسب اجازه رئیسی از رهبر انقلاب برای تمرکز بر تمهید مقدمات تشکیل دولت جدید

رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به رهبر انقلاب اجازه خواست تا در زمان باقی مانده تا آغاز به کار دولت جدید، در تمهید مقدمات استقرار دولت سیزدهم متمرکز شود. سید ابراهیم رئیسی در نامه‌ای به رهبر انقلاب با تشکر از اعتماد، حمایت‌ها و راهنمایی‌های حکیمانه معظم‌له در دوره مسئولیت خود در دستگاه قضایی و همچنین الطاف ویژه ایشان نسبت به عملکرد دو سال گذشته قوه قضائیه در دیدار اخیر با مسئولان این قوه، با اشاره به اهمیت امور دولت آینده و فرصت زمانی محدود برای تمهید مقدمات استقرار دولت، از ایشان درخواست کرد در صورت صلاحدید اجازه فرمایند در فرصت باقی مانده، در تمهید مقدمات تشکیل دولت جدید متمرکز شده و معظم له در خصوص ریاست قوه قضائیه، به نحو صلاحدید اتخاذ تصمیم فرمایند.

انتقاد شدید رحیم پور ازغدی از روحانی

حسن رحیم پور ازغدی در توئیتی نوشت: روحانی و آدمهایش هشت سال ایران را بازی دادند و ۱۸ سال (از دوره خاتمی که روحانی مذاکره هسته‌ای می‌کرد) بازی خوردند. بازی زشتی بود و وعده دروغ، همچنان دروغ ماند.

منصوری: از ماست که بر ماست

سخنگوی جبهه اصلاحات نوشت: این انتخابات نه اولین و نه آخرین انتخاباتی است که اصلاح طلبان در آن سیاست ورزی کرده اند. متاسفانه عده ای به جای پرداختن به دلایل از معنا و مفهوم افتادن انتخابات، باز هم سُرنا را از سر گشادش می زنند!آذر منصوری در پیامی توییتری نوشت: «اصلاحات در چهارچوب ساختار و نظم موجود قابل تعریف است.این انتخابات نه اولین و نه آخرین انتخاباتی است که اصلاح طلبان در آن سیاست ورزی کرده اند. متاسفانه عده ای به جای پرداختن به دلایل از معنا و مفهوم افتادن انتخابات، باز هم سُرنا را از سر گشادش می زنند! از ماست که بر ماست!»

انتقاد عطریانفر از رئیس دولت اصلاحات

رئیس پیشین شورای شهر تهران پیرامون دلایل عدم حمایت رسمی خاتمی از همتی اظهار کرد: چون بخشی از احزاب اصلاح‌طلب موضع عدم حمایت از نامزدها در انتخابات را گرفتند، سید محمد خاتمی برای حمایت از آن‌ها، رأی خودش را مخفی نگه داشت، ولی ما معتقدیم که قطعا رأی او عبدالناصر همتی بود. خاتمی به شدت همتی را قبول دارد و در گفت‌وگو و ملاقات خصوصی که با او داشت، موضع حمایتی خود را به همتی اعلام کرده بود.وی در پاسخ به این پرسش که چرا شخص محمد خاتمی اعلام حمایت رسمی از همتی نکرد، اذعان کرد: به نظر من مواضع شخصی و مواضع حزبی چهره‌ای مانند سید محمد خاتمی که در جایگاه رئیس‌جمهور پیشین با بیش از ۲۰ میلیون رأی است، قابل تفکیک نیست. به همین دلیل او هم مانند نهاد اجماع‌ساز، حمایت خود از همتی را علنی نکرد.معاون سیاسی وزارت کشور در دولت سازندگی با اشاره به عدم حمایت بعضی از احزاب اصلاح‌طلب از همتی در انتخابات تصریح کرد: ما رایزنی‌های زیادی با احزاب اصلاح‌طلبی که از همتی حمایت نکردند انجام دادیم ولی در بعضی موارد نتیجه بخش نبود و نظرشان تغییری نکرد؛ این مسئله تا حدودی مایه تضعیف همتی شد.عطریانفر پیرامون برنامه حزب کارگزاران سازندگی برای سال‌های آینده گفت: ما مجددا از نو برای انتخابات آینده هم‌فکری، بازسازی و بازنگری می‌کنیم و سعی داریم علاوه بر پایدار نگه داشتن حزب، اختلاف نظرهایمان با جبهه اصلاحات را حل کنیم.

نماینده مجلس دهم: مسئولان اینترنت بدون فیلتر دارند

نماینده مجلس دهم درباره حضور مسئولان در شبکه‌های اجتماعی در حالی که برخی از آن‌ها فیلتر هستند، با بیان اینکه این مصداقی ندارد چون خیلی از مسئولان اینترنت بدون فیلتر دارند، خاطرنشان کرد: برای کاربران عادی این مساله وجود دارد که اگر بخواهند وارد برخی شبکه‌ها شوند، باید از فیلترشکن استفاده کنند، اما اینترنتی که در دسترس خیلی از مسئولان است اصلاً نیازی به فیلترشکن ندارند و از بسترهایی هم که فیلتر شده‌اند، مثل تلگرام یا توئیتر هم استفاده می‌کنند، هیچ‌گاه هم اتفاقی برای آن‌ها نیفتاده و از این به بعد نیز نخواهد افتاد.

حمیده زرآبادی درباره طرح اخیر مجلس درباره فضای مجازی عنوان کرد: مواد مختلف این طرح نشان می‌دهد با اسمی که برای آن انتخاب شده هیچ هم‌خوانی ندارد، اسم آن «صیانت از حریم خصوصی و ساماندهی پیام‌رسان‌ها»ست؛ اما به هیچ‌وجه صیانت وجود ندارد و بحث آن نیز ساماندهی پیام‌رسان‌ها نیست، بلکه روی کل اینترنت و پهنای باند ورودی و خروجی کشور و کل ساختاری اینترنت کشور قانون گذاشته و جرم‌نگاری می‌کند.وی افزود: همچنین وزارت ارتباطاتی که به صورت تخصصی این کار را انجام می‌دهد، دیگر این کار را نباید انجام دهد و نیروهای مسلح باید این کار را انجام دهند؛ طراحان این طرح خیلی با این موضوع آشنا نیستند و این کاری که انجام می‌دهند آسیب بسیار زیادی برای کشور به همراه خواهد داشت که تنها یک بخش آن کسب و کارها هستند که دچار آسیب خواهند شد و هر کاربری در فضای اینترنت می‌خواهد از یک ایمیل استفاده کند با این قانون دچار مشکل خواهد شد.

بلومبرگ: زمان آغاز دور هفتم مذاکرات وین مشخص نیست

بلومبرگ به نقل از چهار مقام مطلع که نخواستند نامشان افشا شود اعلام کرد که نماینده‌ها طبق برنامه این هفته در وین گردهم نمی‌آیند و مطمئن نیستند که دور هفتم مذاکرات برای چه زمانی برنامه‌ریزی خواهند شد.یک دیپلمات نیز در پاسخ به این سوال که چگونه ششمین سالگرد امضای توافق هسته‌ای را گرامی خواهند داشت، پاسخ داد: با یک دسته علف هرز!مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته‌ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات در هفته‌های گذشته در جریان بوده است.

هشدار میثم مطیعی به هلاکان پست و مقام

میثم مطیعی در توئیتی نوشت: اونهایی که این روزها با التماس و کوچک‌ کردن خودشون، دنبال مطرح کردن اسمشون هستند و دوست دارند در دولت جدید سهمی داشته باشند این روایت رو بخونن!حتما کمک بکنید ولی "رو انداختن" بَده. هلاک پست و مقام (نه مسئولیت و تعهد) نباشید.آخه انقدر تابلو!!؟

کوشکی: استفاده از نیروهای دولت احمدی‌نژاد تیر خلاصی بر دولت رئیسی است

کوشکی در پایان درباره احتمال حضور برخی نیروهای اصلاح‌طلب در دولت آینده بیان کرد: «اصلاح‌طلبان هم شهروندهای این مملکت هستند و می‌توانند با آقای رئیسی گفت‌وگو و مطالباتشان را مطرح کنند زیرا آقای رئیسی، رئیس‌جمهور همه مردم است و حتی به نظر من اگر نیرویی از میان اصلاح‌طلبان کارنامه جهادی داشته باشد؛ می‌تواند مسئولیت بگیرد اما من نکته‌ای مهم‌تر می‌خواهم بگویم؛ اینکه آقای رئیسی نباید به سمت جذب نیرو از مجلس باشد زیرا سخن صریح رهبر انقلاب مبنی بر منع نمایندگان از حضور در دولت وجود دارد. از طرفی آقای رئیسی باید بداند که استفاده از نیروهای دولت احمدی‌نژاد تیرخلاص بر دولتش خواهد بود و آنها کشی دولت رئیسی را غرق می‌کنند.»

طعنه محمود صادقی به همتی؛ طلبکار نباشید

محمود صادقی به گلایه های عبدالناصر همتی مبنی بر عدم حمایت اصلاح طلبان از وی واکنش نشان داد.محمود صادقی در توئیتی خطاب به همتی نوشت: جناب آقای همتی! لطفاً طوری اظهارنظر نفرمایید کسانی که از شما حمایت کردند پشیمان شوند؛ کسی که مستقل و بدون هماهنگی تشکیلاتی قبلی نامزد می‌شود نباید طلبکار حمایت تشکیلاتی باشد. بعضی از تعابیر شما این شائبه را تقویت می‌کند که شما هم از بازیگران مهندسی‌ انتخابات هستید.»

واکنش مرتضوی مقدم به شایعه ریاستش در دستگاه قضا

رئیس دیوان عالی کشور درباره شایعاتی مبنی بر ریاست وی بر قوه قضاییه توضیحاتی ارائه داد.حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شایعات ریاست خود بر مسند ریاست قوه قضاییه اظهار کرد: در این رابطه بنده خبری ندارم.وی ادامه داد:خبر ریاست بنده در قوه قضاییه صحت ندارد.مرتضوی مقدم در پاسخ به این که آیا عصر امروز جلسه‌ای درباره انتخاب ریاست آینده قوه قضاییه وجود دارد یا خیر، بیان کرد: خیر بنده جلسه‌ای در این رابطه ندارم.

روزنامه جمهوری اسلامی: مشارکت در انتخابات شوراها ۱۰تا ۲۰ درصد است

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: واقعیت‌های تلخی که در انتخابات اخیر شوراها چهره نمودند، یک بار دیگر ضرورت بازنگری در قوانین مربوط به اصل شوراها و انتخابات شوراها را مورد تأکید قرار داده‌اند. تازه‌ترین واقعیت، پیشگامی آرای باطله در انتخابات شوراهای ۱۴۰۰ بر آرای نامزدهاست. در انتخابات شورای شهر تهران از یک میلیون و ۵۶۵ هزار و ۳۷۰ رأی مأخوذه، یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۵۰ رأی صحیح و ۴۱۳ هزار و ۹۲۰ رأی باطل وجود دارد. در فهرست ۲۱ نفره انتخاب‌شدگان، فقط نفر اول اندکی بیش از آراء باطله رأی داشته و بقیه بعد از این آرا قرار دارند. به عبارت روشن‌تر، آراء باطله در جایگاه بالاتر از این ۲۰ عضو شورای شهر تهران هستند.واقعیت تلخ دیگر این است که میزان کل شرکت‌کنندگان در انتخابات شوراها، بین ۱۰ تا ۲۰ درصد واجدین شرایط رأی دادن بود. این، یعنی بین ۸۰ تا ۹۰ درصد کسانی که در شرایط رأی دادن هستند به انتخابات شوراها بی‌اعتنائی کردند و در نتیجه، منتخبین فقط با پشتوانه حداقلی بین ۱۰ تا ۲۰ درصدی به جایگاه عضویت شوراها رسیده‌اند.سومین واقعیت تلخ این است که در تعدادی از شهرها و بخش‌ها افرادی به عضویت در شوراها انتخاب شده‌اند که در تبلیغات انتخاباتی به اقدامات فریبکارانه یا حتی توسل به خرید رأی روی آوردند. آرایش‌های غلیظ زنانه و پرداخت هزینه‌های سنگین چاپ و توزیع اوراق و پوسترهای تبلیغاتی، از دیگر ابزارهای به کار گرفته شده توسط بعضی از زنان داوطلب عضویت در شوراها بودند؛ کمااینکه برپایی محافل رقص و پایکوبی، شام دادن و نقض مقررات و ضوابط بهداشتی مرتبط با کرونا نیز از جمله اقدامات تبلیغاتی تعدادی از داوطلبان عضویت در شوراها در بعضی از شهرها و بخش‌ها بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴۶
بعضی ها اگر بروند مداحی خودشون رو بکنند خیلی بهتره تا برای دیگران تصمیم بگیرند. هر کسی را بهر کاری ساختند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
شما انگار با وسعت کاری مداحان در این کشور اشنا
نیستی رفیق
کشور کاملا دست متخصصینه
وقتی ااقای رحیم پور ازغدی اخلاق تدریس میکند انتظاری غیر این نیست . این نوع گفتار با اخلاقی که ایشان تدریس میکنند همخوانی دارد .
کوشکی برای اولین بار یک حف حسابی و درست زده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
اقای کوشکی برای هزارمین بار صرفا نظر
شخصی خود رااشکار کرده و بلند بلند فکر کرده .همین
وزیر بهداشت با کذب هایش دارد با جان مردم‌ بازی می کند. این اقا فکر می کند قرار است به خارج از ایران واکسن صادر کند در حالی که مردم ایران هنوز واکسینه نشده اند.
از تابناک تقاضا دارم که اسامی نمایندگانی را که طرح محدودیت اینترنت را امضاء کرده اند و برای تصویب سریعتر آن سینه چاک مینمایند را اعلام نماید.
البته اگر به قیمت مسدود کردن خود تابناک نباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
پژمانفر و دار و دسته
الان میخوان مثلا اینترنت در دست بگیرین که مبادی یه روز مردم شاکی بشن نتونن نظرشو‌بگن ، بالا برین پایین بیان با اینکارا هیچ‌ تضمینی براتون نیست و اراده خدا بالای همه نقشه هاست ، بس کنید بابا برید دوتا طرح درست مردم نتیجشو ببینن تصویب کنین
کوشکی حرف مفت زده مگه هر مدیری که توی دولت احمدی نژاد کار کرده متکب جرم شده
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
حتی یک مورد هم کسی نمی تونه اسم بیاره.
مگه خاتمی نگفت همت کنید؟؟!!!دیگه حمایت واضح تر از این؟!!!
من مشکل خاص یا مشکلی ندارم که افرادی همچون فتاح وارد دولت شوند البته نه بنیاد مستضعفان ولی بودن تیم دولت احمدی نژاد رو من ترجیح می دم که نیروهای امنیتی وارد دولت اقای رئیسی شوند و من به اقای رئیسی عرض می کنم اوردن امنیتی ها مثل فرهاد رهبر در دولت و حتی رده های میانی یعنی اغار کردن جنگ علنی با ما !!!
البته به نفع اقای رئیسی هست که امنیتی ها و بسیاری از اعضای دولت احمدی نژاد رو وارد دولت خودش نکند .
امنیتی ها بعد از جمع شدن بساط امریکا و غرب در کشور در واقع از لحاظ تکنولوژی بسیار تضعیف شده می باشند و بادشون خالی شد و قدرت پرواز ندارند مثل بادکنکی که توش هلیوم گذاشته باشند .
پس به نفع اقای رئیسی هست که از امنیتی ها اجتناب کنه
و خوب فکر کنم افرادی همچون رستم قاسمی و برخی دیگر از افراد تیم احمدی نژاد هم با پرونده ی ناجور دولت احمدی نژاد ما رو به دولت رئیسی بدبین کند
دولت رییسی کار سختی رو پبش رو داره ، شک نکید اگه اوضاع خوب نشه بهانه ای برای این ملت نیست ؟آنگاه دشمنان به شدت به این کشور طمع خواهند کرد
اون‌ور دنیا از صدقه سر واکسنی که شماها ممنوع کردین. دهها هزار نفر نشستن تو استادیوم کنار هم دارن فوتبال نگاه میکنن ! اینجا شما با ادعای ساخت ۷-۸ جور واکسن با اسامی .. هنوز ۵٪ جامعه را نتوانستید واکسن بزنید و یک هفته است هشدار پیک‌ پنجم میدهید!
سکه تو همین یه هفته انتخاب رییسی ۱میلیون بالا کشید ؟؟ بازار ارز به شدت نسبت به شکست مذاکرات حساس است.
ظاهرا ازغدی از این که برجام برای بهره برداری دولت بعدی حاضر وآماده نشده خیلی ناراحت وعصبانیه !!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
خدایا ما که زیاد بدبختی کشید یک سال دیگه هم صبر می کنیم فقط برجام موفق نشه تا بدانند با روحانی جه کردند
برادران افکاری در یک سوئیت عمومی هستند؟؟؟! خوب چه دلیلی وجود داره که خانواده این فرد دروغ بگویند.الان که رسانه صرفا صدا و سیما و تسنیم نیست.وقتی خانواده این افراد اعلام می کنند که فرزندانشون تو انفرادی هستند
جناب رییسی عزیز
امیدوارم با طناب پوسیده افراد افراطی مانند شریعتمداری و علم الهدی وارد چاه نشوید ملت با هزاران امید به شما رای دادن که شاید با یکدست شدن ارکان نظام مشکلاتشان حل شود ، مردم دیگه از باند بازی چپ و راست خسته شدن این اخرین فرصت برای نجات انقلاب را غنیمت شمارید .
امروز ایران، علیرغم غنی سازی 60 درصدی، دست برتری در مناقشه هسته ای دارد و این بدلیل رفتار حساب شده، منطقی و عقلانی اتاق فکر دستگاه سیاست خارجی است. همین وضعیت را مقایسه کنید با دوره احمدی نژاد و جلیلی و لاریجانی. مقایسه کنید با مناقشه سلاح های کشتار جمعی عراق در دوره صدام حسین. بی انصافی نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
واسه مردم چه فایده ای داشت!؟ واسه سفره ومعیشتشون
در حالی که کرونا در بسیاری از کشورها در حال ریشه‌‌کنی است و زنجیره انتقال قطع شده است، اما در ایران پیک‌‌های بعدی از راه می‌رسد و تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر در کشور به علت ابتلا به کرونا درگذشته‌‌اند؛ اما واکسن‌‌های متنوع ایرانی یکی یکی رونمایی می‌شوند و کرونا همچنان جولان می‌دهد
کوشکی جان تو نگران دولت جناب اقای ریسی نیستی نگرانی چون در دولت ریسی و احمدی نژاد تو و امثال تو جایی ندارید استفاده اقای ریسی از نیروهای احمدی نژاد یعنی نزدیکتر شدن به مردم
بله جناب کوشکی با کلیت حرفات موافقم درسته
آقای ریسی باید سازمان تامین اجتماعی را سامان ببخشد چون مردم ناراضی هستند
و محلی شده است برای اختلاس
دارم فکر میکنم امثال ازغدی برای سال اینده که روحانی نیست چه فکری دارند و تقصیرات را میخواهند به گردن کی بیندارند؟؟؟؟؟؟؟؟
لابد باز داستان دولت محمود را تکرار میکنند جریان انحرافی ووووو!!!!! خخخخخخخ
چنان از زندان عادل آباد سخن میگوئید گویی هتل ۵ ستاره است
مردم نیامدند که هم اعلام کنند این شرایط را خودشان انتخاب نکرده اند و هم اینکه کشور یکدست شود تا بهانه ای باقی نماند برای رفع مشکلات.حالا مردم منتظرند تا مدعیان خدمت گذاری خالصانه خودشان را نشان دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
چی میگی. مجلس قبلی و دولت روحانی یکدست بودن چه گلی به سرمردم زدن خدایی
1.2مردم ایران فقط واکسن دوز دوم را دریافت کرده اند و وزیر ما دنبال هدیه دادن واکسن به کشورهای مستضعفه. و
در اروپایی که روزی چند هزار کشته میداد، کنار هم بدون‌ ماسک‌ نشسته اند فوتبال تماشا میکنن! ما منتظر موج پنجم‌ هستیم!!!
آقای نماینده چابهار گل گفتی متاسفانه برای مسئولین مرغ همسایه غاز است بجای آنکه سطح رفاه را در مملکت بالا برند دنبال آباد کردن کشورهای دیگر هستند
پاسخ ها
غلامحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
آخر مردم ایران را شناختند وعده وعده و فقط وعده
شوراها میراث نحس خاتمی باید منحل شوند.
مدیریت این نیست که بشینی پشت میز چایی بخوری صفحه تلگرام چک کنی بعد با چهارتا وعده اب بازی رای بیاری
چراازبعضي خبرها دوبارچاپ ونشر مي نمائيد امروز روزنامه جمهوري اسلامي تكراريست
تکرار دولت احمدی نژاد در دولت رئیسی یعنی نابودی خود رئیسی
آقای رئیسی توروخدا بدون درنظر گرفتن ریش وسیبیل وخط فکری درهرحوزه از متخصصین واقعی وبعضا رانده شده استفاده کن هیچ تنوری باحداد وترقی و فائقی و شریعتمداری گرم نمیشه تعهد و تخصص آن بود که مرحومان امیرکبیر و قندچی وعالی نسب داشتند مردم حرف خودشونو زده اند والا تو آخرین تیری که رها شده ای وبقیه اش را خود دانی
این انتقادات رو فقط برای دولت روحانی دارید دیگه نه؟فردا که رییسی اومد همتون لباس استادی رو در میارید و لباس ... میپوشید
آقای ازغندی همین که روسیه و چین ار ایران حمایت میکنند از کارهای آقای روحانی است
جناب رحیم پور
سلام علیکم
اقای ازغدی هرکاری کنی باز هم نمیتونی منکر ارامش اقتصادی و سیاسی و اجتماعی 8 سال ریاست جمهوری اقای خاتمی بشی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
کم هم باج نداد و عزت ایران روزی سوال نبرد. قابل توجه شما
مملکت در هزار درد و بدبختی میسوزد اما مهم تر از رسیدگی به آنها اجرا در مورد محتویات معده مردم است. چه چیز باید وارد معده شما شود یا نشود.
آقای رییسی بجز دستورات مقام معظم رهبری، از هیچ کسی دستور نپذیر و ثابت قدم و استوار باش
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار