بازدید 14291
آخرین تحولات خاورمیانه

افتتاح سفارت اسرائیل در ابوظبی امارات / مخالفت دولت بایدن با سفر محمد بن سلمان به آمریکا/ دیدار وزرای خارجه عربستان و آمریکا با محوریت ایران/ طرح قانونگذار آمریکایی برای جلوگیری از رفع تحریم‌ها علیه ایران

افتتاح سفارت اسرائیل در ابوظبی امارات، مخالفت دولت بایدن با سفر محمد بن سلمان به آمریکا، دیدار وزرای خارجه عربستان و آمریکا با محوریت ایران، طرح قانونگذار آمریکایی برای جلوگیری از رفع تحریم‌ها علیه ایران و استعفای وزیر برق عراق به دلیل قطعی برق در استان‌های جنوبی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 30 June 2021

افتتاح سفارت اسرائیل در ابوظبی امارات/ مخالفت دولت بایدن با سفر محمد بن سلمان به آمریکا/ دیدار وزرای خارجه عربستان و آمریکا با محوریت ایران/ طرح قانونگذار آمریکایی برای جلوگیری از رفع تحریم‌ها علیه ایران

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: افتتاح سفارت اسرائیل در ابوظبی امارات، مخالفت دولت بایدن با سفر محمد بن سلمان به آمریکا، دیدار وزرای خارجه عربستان و آمریکا با محوریت ایران، طرح قانونگذار آمریکایی برای جلوگیری از رفع تحریم‌ها علیه ایران و استعفای وزیر برق عراق به دلیل قطعی برق در استان‌های جنوبی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

افتتاح سفارت اسرائیل در ابوظبی امارات 

رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه از افتتاح رسمی سفارت خود در ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی خبر داد.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، "یائیر لاپید" وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی که به امارات سفر کرده است، افتتاح سفارت رژیم تل‌آویو را لحظه‌ای تاریخی خواند و ادعا کرد: اسرائیل بجای جنگ، به دنبال صلح و سازش با همسایگان است.

افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی پس از عادی‌سازی روابط امارات با این رژیم، خیانتی دیگر به ملت و آرمان فلسطین و کل امت اسلامی و عربی است.

افتتاح این سفارت چند هفته پس از جنگ دوازده روزه غزه صورت می‌گیرد که در آن دست کم ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۷ کودک بی‌گناه به دست رژیم صهیونیستی شهید و بیش از دو هزار تن دیگر زخمی شدند.

افتتاح سفارت اسرائیل در ابوظبی امارات/ مخالفت دولت بایدن با سفر محمد بن سلمان به آمریکا/ دیدار وزرای خارجه عربستان و آمریکا با محوریت ایران/ طرح قانونگذار آمریکایی برای جلوگیری از رفع تحریم‌ها علیه ایران

قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) به صورت رسمی در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

مخالفت دولت بایدن با سفر محمد بن سلمان به آمریکا

یک پیام فاش شده از پادشاه عربستان نشان می‌دهد که جو بایدن اجازه سفر محمد بن سلمان به آمریکا و دیدار با وی را نمی‌دهد.

به گزارش سعودی لیکس، براساس پیام فاش شده از پادشاه عربستان، وی دستور تشکیل تیم حرفه‌ای برای استفاده فوری از سرمایه گذاری‌های عربستان در آمریکا و کمک دوستان و هم‌پیمانان عربستان برای فشار بر وزارت خارجه آمریکا جهت پایان محدودیت‌های اعمال شده بر سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را داده بود.

طبق این پیام محرمانه، وی خواسته بود به محمد بن سلمان اجازه سفر به آمریکا و دیدار با جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور در سریع‌ترین زمان ممکن داده شود یا بایدن برای سفر به عربستان تشویق شود. پادشاه عربستان این نامه محرمانه را در هشتم آوریل امضا کرد.

افتتاح سفارت اسرائیل در ابوظبی امارات/ مخالفت دولت بایدن با سفر محمد بن سلمان به آمریکا/ دیدار وزرای خارجه عربستان و آمریکا با محوریت ایران/ طرح قانونگذار آمریکایی برای جلوگیری از رفع تحریم‌ها علیه ایران

۲۹ مارس ریما دختر بندر بن سلطان، سفیر عربستان در واشنگتن، نامه‌ای را از وزارت خارجه آمریکا درباره مخالفت بایدن با سفر محمد بن سلمان و دیدار با وی دریافت کرد.

۱۷ فوریه جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: هم‌سطح بایدن ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان است و در زمان مناسب با او تماس گرفته خواهد شد. بایدن هرگونه مکالمه یا دیدار با محمد بن سلمان را رد می‌کند.

جن ساکی گفت: هیچ برنامه‌ای برای تماس بین بایدن و محمد بن سلمان وجود ندارد. در سیاست‌مان درباره عربستان بازنگری می‌کنیم.

روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشت: روابط استراتژیک میان عربستان و آمریکا در دوره بایدن ادامه دارد؛ اما مثل دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ نیست.

دیدار وزرای خارجه عربستان و آمریکا با محوریت ایران

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه نشست وزرای امور خارجه و توسعه G20 در ماترا ایتالیا با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، در این دیدار وزرای خارجه عربستان سعودی و آمریکا جنبه‌های همکاری استراتژیک بین دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن را در زمینه‌های مختلف، برای تأمین منافع مشترک بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین به برجسته‌ترین موضوعات مطرح در نشست وزرای خارجه گروه بیست پرداختند.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، وزرای خارجه عربستان سعودی و آمریکا در این دیدار درباره تقویت هماهنگی مشترک بین دو کشور برای جلوگیری از آنچه مداخلات تخریبی ایران در منطقه خواند، گفت‌وگو کردند.

افتتاح سفارت اسرائیل در ابوظبی امارات/ مخالفت دولت بایدن با سفر محمد بن سلمان به آمریکا/ دیدار وزرای خارجه عربستان و آمریکا با محوریت ایران/ طرح قانونگذار آمریکایی برای جلوگیری از رفع تحریم‌ها علیه ایران

بر اساس این گزارش، بن فرحان و بلینکن راه‌های توقف حمایت ایران از جنبش الحوثی و دیگر گروه‌هایی که آنها را گروه‌های تروریستی افراط گرا و تهدید کننده صلح و امنیت بین المللی خواندند، بررسی کردند.

خبرگزاری عربستان همچنین گفت که تازه‌ترین تحولات در سطح منطقه و جهان از دیگر موضوعات مورد بحث در این گفت‌وگو بوده است.

طرح قانونگذار آمریکایی برای جلوگیری از رفع تحریم‌ها علیه ایران

«کریس استورات»، قانونگذار ایالت «یوتا» در مجلس نمایندگان آمریکا طرحی پیشنهاد کرده که خواستار جلوگیری از رفع تحریم‌ها علیه ایران است.

این قانونگذار جمهوری‌خواه، این طرح را در قالب یک متمم پیشنهادی برای اضافه شدن به «لایحه اعتبارات خدمات مالی» ارائه کرده است.

برخی کارشناسان مسائل تحریم با ارائه تصویری از طرح ارائه شده توسط استوارت نوشته‌اند، قانونگذاران آمریکایی خواستار جلوگیری از رفع تحریم‌ها علیه ایران، در تمامی شرایط‌ احتمالی شده‌اند.

یک تحلیلگر نوشته است: «این طرح، علاوه بر آنکه بازگشت آمریکا به برجام را مسدود می‌کند، خواستار تسلیم ایران در برابر ۱۲ مطالبه فرضی مایک پامپئو است.»

در بخشی از طرحی که استوارت ارائه کرده آمده است: «هیچ یک از منابع مالی تخصیص‌ داده‌ شده به موجب این قانون نباید توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا برای حذف، صدور معافیت، تعلیق، کاهش یا تخفیف در برنامه تحریم‌های موجود علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شوند.»

ارائه این طرح به معنی تبدیل شدن آن به قانون نیست. طرح‌هایی که توسط قانونگذاران آمریکایی ارائه می‌شوند تنها در صورتی به قانون تبدیل می‌شوند که پس از طی مراحل مختلف بررسی در هر دو مجلس نمایندگان و سنا به تصویب رسیده و سپس به امضای رئیس‌جمهور ایالات متحده برسند.

رئیس‌جمهور آمریکا از اختیار وتو کردن مصوبه‌های قانونی کنگره برخوردار است. از طرف دیگر، نهاد قانونگذار آمریکا می‌تواند با موافقت دو سوم نمایندگان، وتوی رئیس‌جمهور را بشکند.

با وجود این، ارائه این طرح نمایانگر تلاش‌های قانونگذاران آمریکایی برای اخلال در برجام و مخالفت با آن است.

در همین راستا ماه گذشته گروهی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا طرحی ارائه کردند که در صورت تصویب، هر گونه توافق با ایران در موضوع برنامه هسته‌ای را به کسب مجوز از نهاد قانونگذار آمریکایی منوط می‌کند.

«ران جانسون»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت ویسکانسین در مجلس سنا و ۲۱ تن دیگر از سناتورهای جمهوری‌خواه آن طراح را ارائه کردند. این گروه از سناتورها می‌گویند توافق با ایران توسط دولت «جو بایدن» باید به شکل معاهده باشد. طبق قوانین آمریکا، معاهده‌ها به تأیید دو سوم اعضای مجلس سنا برسند.

واشنگتن‌فری‌بیکن، یکی از اهداف معرفی این طرح را ارسال پیامی به ایران دانسته، مبنی بر اینکه هر گونه توافق با دولت بایدن چنانچه به تصویب کنگره نرسد، از شانس اندکی برای بقا در دولت بعدی آمریکا برخوردار خواهد بود.

جانسون در بیانیه‌ای گفت: «حرف رئیس‌جمهور ریگان درباره صلح از طریق قدرت حرف صحیحی بود. متأسفانه، دشمنان ما می‌دانند که دولت بایدن در همان مسیر فاجعه‌بار و ضعیف رئیس‌جمهور اوباما گام گذاشته است.»

این طرح در حالی معرفی شده که دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهدات آن کشور از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد و سیاست «فشار حداکثری» را در دستور کار قرار داد.

مقام‌های دولت جو بایدن بارها به صراحت به شکست سیاست فشار حداکثری اعتراف کرده‌اند؛ اما تا کنون از انجام اقداماتی که برای بازگشت به این توافق لازم هستند سرباز زده‌اند.

استعفای وزیر برق عراق به دلیل قطعی برق در استان های جنوبی

برخی منابع آگاه از استعفای «ماجد مهدی حنتوش» وزیر برق عراق به دلیل عدم تامین برق مورد نیاز شهروندان عراقی در فصل گرما، خبر دادند.

پایگاه خبری «المسله» و «المستقله» و خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع آگاه از استعفای وزیر برق عراق خبر دادند و اعلام کردند که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر نیز با این استعفا موافقت کرده است و رسما این خبر اعلام خواهد شد.

منابع آگاه می‌گویند که ماجد مهدی حنتوش دیروز (دوشنبه - ۲۸ ژوئن)، استعفای خود را به نخست‌وزیر تحویل داده بود.

افتتاح سفارت اسرائیل در ابوظبی امارات/ مخالفت دولت بایدن با سفر محمد بن سلمان به آمریکا/ دیدار وزرای خارجه عربستان و آمریکا با محوریت ایران/ طرح قانونگذار آمریکایی برای جلوگیری از رفع تحریم‌ها علیه ایران

استعفای وزیر برق عراق در حالی است که شرکت توزیع برق در جنوب عراق، روز (سه‌شنبه - ۲۹ ژوئن) از توقف فعالیت کلیه نیروگاه‌های مناطق جنوبی عراق بدون اطلاع از دلیل آن، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این شرکت طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یک نقص فنی ناگهانی در شبکه توزیع برق ملی به وجود آمده که به توقف فعالیت نیروگاه‌های تولید برق در منطقه جنوبی منجر شده است و تلاش‌ها برای اطلاع از دلیل این امر و ازسرگیری فعالیت این نیروگاه‌ها ادامه دارد.

پایگاه خبری «السومریه» نیز اعلام کرد که اداره برق «میسان» اعلام کرده که قطعی برق، چهار استان ذی‌قار، بصره، میسان و السماوه را شامل می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۲
به امید صلح میان ایران عزیز و کشور اسراییل
دربختیاریها مثلی هست که میگوید برادرها دعوا میکنند ساده اندیشان باور میکنند داستان صلح ابراهیمی چنین است پسر عموها دعوا کردند اکنون هم صلح کردند بچه های اسماعیل ویعقوب فرزندان ابراهیم
حالا می بینیم باز امریکا خودش را مرکز جهان می بیند یا نه؟
وزیر بزق عراق با استعفایش بدلیل نقصان در انجام وظیفه اش نشان دهنده با غیرت بودنش است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
مثل آقای عیسی کلانتری، مثل وزیر اقتصاد بعد از ریزش بورس مثل وزیر جهان کشاورزی ما مثل وزیر امورخارجه بعد از آن همه جشن برجام
افرین به پادشاه امارات که فقط به فکر مردم و مملکتش هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
الان کلی ثروت به امارات سرازیر می شود ایران و منطقه پر می شود از کالای ساخت امارات.
محمد هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
لطفا یک بار دیگر این عبارت زیر را بخوان و به قول خواجه شیراز، ببین چقدر از انسانیت به دور هستی :
"افتتاح این سفارت چند هفته پس از جنگ دوازده روزه غزه صورت می‌گیرد که در آن دست کم ۲۵۶ فلسطینی از جمله ۶۷ کودک بی‌گناه به دست رژیم صهیونیستی
شهید و بیش از دو هزار تن دیگر زخمی شدند.
تن آدمی شریف است به جان آدمیت
نه همین لباس زیبا نشان آدمیت
چو عضوی به درد اورد روزگار
دگر عضو ها را نماند قرار
توکز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
گ.پ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
اقای محمد هادی دوست دارم یاد اوری کنم که لطفا انسانیتی رو
که برای اون ۶۷ تا کودک بیگناه فلسطینی و هزاران فلسطینی دیگه لحاظ میکنید برای میلیون ها هموطن زیر خط فقر خودمون که زندگیشون براشون جهنم شده هم لحاظ کنید
دوکشور کوچک حاشیه خلیج فارس از نظر وسعت البته
وبزرگ از هر نظر
کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس حاکمانی دلسوز و میهن پرست دارد..اثبات آن وضعیت رفاه اجتماعی در سطح بسیار بالا در این کشور ها است.
از آثار "خیر" محکم است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس