بازدید 5913

پیشنهاد ترامپ برای تبعید کرونایی‌ها به گوآنتانامو

بر اساس افشاگری کتابی که خلاصه‌ای از آن در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا قصد داشته شهروندان مبتلا به بیماری کووید - ۱۹ کشورش را به اردوگاه گوانتانامو تبعید کند.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵ 22 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از روزنامه واشنگتن پست؛ در این کتاب به نام "سناریوی کابوس؛ رخداد‌های درونی واکنش دولت ترامپ به همه گیری که تاریخ را تغییر داد" نوشته شده است: ترامپ در روز‌های نخست آغاز همه گیری ویروس کرونا در فوریه سال گذشته (۲۰۲۰)، از انتقال بیماران کووید - ۱۹ به پایگاه ارتش کشورش در خلیج گوانتانامو هواداری کرده است.

یاسمین ابوطالب و دامیان پاله تا خبرنگاران روزنامه واشنگتن پست در این کتاب افزوده اند: ترامپ در نشستی از دستیارانش پرسیده بود که آیا جزیره‌ای نداریم؟ گوانتانامو چطور؟

بر اساس مندرجات این کتاب، ترامپ گفته است: ما خیر و نیکی وارد می‌کنیم و قصد نداریم ویروس وارد کنیم.

اما به نوشته روزنامه نگاران واشنگتن پست، دستیاران ترامپ پس از طرح دوباره آن، با ان مخالفت کرده و از اجرای آن جلوگیری کردند.

گروه‌های حقوق بشری از هنگام حملات ۱۱ سپتامبر بار‌ها شرایط بسیار دشوار پایگاه ارتش آمریکا در خلیج گوانتانامو را که برای نگهداری مظنونان به تروریسم بدون محاکمه بهره برداری می‌شود، محکوم کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل