بازدید 12978

آمادگی ایران برای بازسازی مناطق آزاد شده در قره باغ

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در بازدید از شهر آزاد شده آغدام از آمادگی ایران برای مین زدایی و بازسازی مناطق آزاد شده در قره باغ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹ 13 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سید عباس موسوی» سفیر جمعوری اسلامی ایران در باکو امروز (یکشنبه) در توئیتی با اشاره به بازدیدش از شهر آزاد شده آغدام نوشت: به همراه کادر دیپلماتیک مقیم و با حضور ⁦‪ «حکمت حاج اف» دستیار سیاست خارجی رئیس جمهور آذربایجان از شهر آزاد شده آغدام بازدید کردیم.

وی افزود: در طرح بازسازی آن، شهری مدرن با ۱۰۰ هزار سکنه پیش بینی شده که فرصت خوبی برای شرکت‌های ایرانی است. اعلام کردم که جمهوری اسلامی ایران برای مین زدایی و بازسازی این مناطق آمادگی کامل دارد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی پیش به باکو و ایروان سفر کرد. وی در ایروان و در دیدار با سرپرست وزارت خارجه ارمنستان، قفقاز را منطقه‌ای حیاتی و حفظ امنیت و آرامش آن را مسئله امنیت ملی ایران برشمرد و با اشاره به سیاست اصولی ایران در قبال بحران قره باغ از دهه ۹۰ میلادی، بر احترام به تمامیت ارضی، رعایت حقوق همه مردم منطقه و حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات تاکید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان