مدیران خودرویی پرونده دار در همایش صنعتی انتخاباتی رئیسی

​حضور برخی از افراد به خصوص از بدنه شرکت های خودروسازی در این همایش قابل تامل است. افرادی که برخی از آنان تکنوکرات های مطرح صنعت خودرو هستند، برخی دیگر در دستگاه قضائی و امنیتی کشور پرونده دار هستند و برخی دیگر نیز از مغضوبین مدیرعاملان کنونی خودروسازی می باشند.
کد خبر: ۱۰۵۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 12 June 2021

به گزارش بورس تابناک، هر چه به روز 28 خرداد زمان انتخابات 1400 نزدیک می شویم، برگزاری همایش های انتخاباتی از سوی طرفداران نامزدها افزایش می یابد. در تازه ترین این رویدادها، ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی دو روز گذشته در هتل المپیک همایشی را با عنوان ”همایش بزرگ فعالان حوزه صنعت کشور” برگزار کرد که افراد مختلف صنعتی به خصوص خودروسازی در آن حضور داشتند.

هرچند که صرف شرکت افراد در چنین برنامه هایی به معنای حمایت قطعی آنان از کاندیداهای مورد نظر نیست ولی حضور برخی از افراد به خصوص از بدنه شرکت های خودروسازی در این همایش قابل تامل است. افرادی که برخی از آنان تکنوکرات های مطرح صنعت خودرو هستند، برخی دیگر در دستگاه قضائی و امنیتی کشور پرونده دار هستند و برخی دیگر نیز از مغضوبین مدیرعاملان کنونی خودروسازی می باشند.

شاخص ترین این افراد محسن ناقدی است که حضور رسمی وی در ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی پیش از این رسانه ای شده بود. وی که یک تکنوکرات خودرویی و مورد قبول بسیاری از فعالان صنعت خودرو است در زمان هاشم یکه زارع به دلیل اختلافات جدی در ایران خودرو از مسئولیت کنار رفت. بعد از آن وی در آغاز مدیریت فرشاد مقیمی به مسئولیت برگشت ولی در کمال تعجب بعد از مدت کوتاهی مجددا به حاشیه رفت و از مسئولیت خود کنار کشید.

از دیگر افراد شرکت کننده در این نشست، آقای “ک.و” است که وی نیز پیش از یکی از مدیران عامل شرکت های تابعه خودروسازی بوده ولی به دلیل حواشی اخلاقی پیرامونی اش از سمت خود برداشته شد. نفر بعدی آقای “م.م” از مدیرانی سابق خودروسازی است که در زمان هاشم یکه زارع مدیرعامل یکی از شرکت های تابعه شد ولی بعد از روی کارآمدن فرشاد مقیمی از این سمت برداشته شد و عملا به حاشیه رفت.

آقای “م.خ” از دیگر افراد شرکت کننده در این همایش بوده است. وی به دلیل پشتوانه سیاسی و امنیتی برادرش حواشی بسیاری در دوران مسئولیتش داشت و در نهایت توسط دستگاه های نظارتی دستگیر شد. البته غیر از این افراد چهره های دیگری نیز در این همایش حضور داشته اند که آنان نیز به نوعی در دوران فرشاد مقیمی از گردونه مسئولیت کنار رفته اند.

هرچند که حضور افراد به معنای حمایت نیست و هر کسی هم که در ستاد انتخاباتی فعال باشد، به معنای پست گرفتن وی در دوران ریاست جمهوری نامزد انتخاباتی نمی باشد، ولی چنین تحرکاتی نشان از شکل گیری دو قطبی سیاسی در دورن صنعت خودرو دارد.

منبع: خط بازار

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار