بازدید 9610

ذوالنور: باید برای بازگشت آمریکا به برجام شرط بگذاریم

نماینده مردم قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: برای آنکه آمریکا به برجام برگشته و ما از چاله به چاه نیفتیم، باید شرط هایی بگذاریم و تضمین هایی قرار دهیم.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 06 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری شنبه شب در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد امام خمینی(ره) پردیسان قم گفت: والله من هیچ فرد و مسؤول اصولگرایی را نمی شناسم که مخالف اجرای برجام و رفع تحریم ها باشد اما باید شرط ها و تضمین هایی را قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا بدون قید و شرط به برجام برگردد، مکانیسم ماشه را فعال می کند، گفت: در این زمینه تضمین های قابل دریافتی وجود دارد و اگر در سال های گذشته فرصت سوزی نشده بود، می توانستیم غربی ها را زودتر به پای میز مذاکره بکشانیم.

ذوالنوری با اشاره به قانون اقدام راهبردی و جرم انگاری برای عدم اجرای درست آن، تصریح کرد: یکی از شرط ها برای بازگشت به برجام باید عدم ارسال اورانیوم غنی سازی شده کشورمان به روسیه باشد که می تواند زیر نظر آژانس در داخل ایران پلمپ شده و باقی بماند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از شرط ها برای بازگشت به برجام باید عدم جمع آوری سانتریفیوژها باشد و آنها می توانند زیر نظر آژانس خالی شده و به آنها گاز تزریق نشود و هر دو هفته نیز مورد بررسی و بازدید قرار بگیرند تا در صورت نقض عهدهای مجدد، بتوانیم بلافاصله آنها را راه اندازی کنیم.

ذوالنوری با بیان اینکه اگر قرار است ما با رعایت همه بندها و شرایط به برجام برگردیم، آمریکا نیز باید خسارت و ضرر به قول خودشان ۱۰۰۰ میلیارد دلاری به کشورمان را جبران کنند، گفت: امروز باید نسبت به این مسائل بسیار حساس، آگاه و هوشیار باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان اظهار داشت که اگر در انتخابات ریاست جمهوری فردی اصلح که ارزشی، انقلابی و دلسوز ملت است، انتخاب شود بسیاری از مشکلات امروز کشور برطرف می شود.

وی با بیان اینکه حضرت امام جعفر صادق(ع) بر اساس نیازهای روز شاگردان بسیاری را در رشته های تخصصی تربیت کرده بودند، تصریح کرد: امروز از حوزه های علمیه این انتظار می رود که بر اساس نیازهای روز و با استفاده از وسایل نوین به حجم انبوهی از شبهات فکری و فرهنگی پاسخ بدهند.

ذوالنوری با بیان اینکه دشمنان در دوران انتخابات فضای جامعه را غبارآلود می کنند، گفت: ما باید در هر دوره و زمان، شرایط و مقتضیات روز جامعه را به خوبی بشناسیم و بشناسانیم و مراقب باشیم که در این فضای استکباری، برجام موشکی و منطقه ای را به ما تحمیل نکنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۷
آقای ذوالنور از اتفاق آمریکا منتظر شروط محکم است. اعلام فرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
یکی را تو ده راه نمی دادند
جناب آقا محترم حالا که موقع انتخابات است، فیلمشان یاد هندوستان کرده و شعار می دهند برای دریافت پستی در دولت جدید! شما بهتر است همچنان بخوابید که دولت حسن روحانی در این دوماه ایران را بدبخت تر کند!
چشم،امر دیگه ایی نداری؟؟؟
موش توی سوراخ نمی رفت جارو به دمش میبست!
(منظور از موش ایران نیست.ایران که همیشه شیر بوده و خواهد بود . منظور سیاستهای امثال ذوالنور و دوستانش است) چه ضرری برای امریکا وجود دارد اگر به برجام باز نگردد و روند به همین شکل ادامه پیدا کند؟
الان دیگه آمریکا خوب شد و میشه مذاکره کرد... تا دیروز مذاکره اخ بود...
خدایی حرفاش منطقیه. آمریکا به هیچ عهدی پایدار نیست
اقای ذالنور شما تو مجلس قانونی را تصویب کردید و اورانیوم غنی شده 60 ذرصد را قانونی کردید و الان متوجه شدید که با برگشت امریکا به برجام از این قانون خیانت بار شما مکانیزم ماشه را اجرا خواهد کرد . متاسفانه شما خیانت های انجام داده را عین خدمت و عبادت میدانید ولی ملت بر خلاف نظر شما خدمات شما را عین خیانت قلمداد میکنند .
شما شروط تو اعلام كن ، حتماً قبول مي كنن . آمريكا الان بد جوري دستش زير سنگ شماست ، !!!!!!
حاجی کار رو بسپر به کاردان!
خیلی رو دارید
تا دیروز برجام بوی تعفن میداد و برجام لعنتی بود و وسط مجلس داد میزد برجم و آتیش زدم و ... حالا که خودشون دارن به قدرت میرسن برجام خوب شد....!
آقای ذوالنور اصلا چرا با امریکا مذاکره کنیم.؟ بقول خودتون جرا مملکت رو معطل مذاکره کنیم؟دولت مطلوب شما بیاید با وجود تحریمها کار کند و مشکلات را برطرف کند تا بقیه هم یاد بگیرند!!
پیش شرط نیاز نیست!!!
شما در داخل حرفتان یکی باشد
به آداب و اصول دیپلماسی احترام بگذارید
به منافع ملی اهمیت بدهید
به یکپارچگی ملی ایران اهمیت بدهید
با مردم روراست باشید
تصمیمات شما شفاف و روشن باشد
هزینه‌های بیشتری بر ملت ایران تحمیل نکنید
به سایت های خبری و رسانه‌های مستقل برای تحلیل و بررسی امور اجازه و آزادی بدهید
اینها بهترین پیش شرط ها هستند
هبج کس هم در برابر شما بد عهدی و گردنکشی نخواهد کرد
اگر به راهکارهای احمدی نژاد عمل کرده بودیم حالا این وضعمان نبود .همان زمان باید اتمی میشدیم .تا حالا نفس آمریکا را خفه کنیم . به جای پرداختن به تولید داخلی حسن رفت دنبال الواتی و .........................
توافق ناقص امکان خروج بدون درد به آمریکا می ده
اقتصاد ایران کاملا شرطی می شه
نباید بزاریم آمریکا هر وقت دوست داشت از توافق خارج بشه و ارزش پول ملی رو یک دهم کنه
من از تندروی خوشم نمی یاد ولی این آقا واقعا داره درست صحبت می کنه
آمریکا باید خسارت بده پولهایی که دزدیده رو برگردونه و تضمین عدم خروج بده
بجز این فقط یه مسکن پرهزینه وارد اقتصاد ایران شده و از وضعیت موجود هم خیلی خیلی بدتره
پس بهتره عجله نکنیم
این آقا هیچ تقصیری نداره.
تقصیر گردن اونایی هست که اینا رو فرستادن مجلس تا واسه مملکت تصمیم بگیرن.
تا اونجور افراد با اون تفکرات تاریخ مصرف گذشته وجود داشته باشن امثال این آقا خواهند بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل