بازدید 14221
آخرین اظهارنظر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

برنامه محسن رضایی برای مالباختگان بورسی/ کنایه رئیسی به روحانی در استفاده نکردن از زنان در کابینه/ مهرعلیزاده: باید از برجام حراست کرد/ جلیلی: برای مسافرت رفتن مردم هم برنامه دارم/ امیدواری همتی برای بازگشت لاریجانی، جهانگیری و پزشکیان

از چهارم خرداد که اسامی هفت نامزد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان اعلام و رسانه‌ای شد، فعالیت‌های انتخابات نیز حالت جدی‌تری به خود گرفته است.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱ 04 June 2021
از چهارم خرداد که اسامی هفت نامزد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان اعلام و رسانه‌ای شد، فعالیت‌های انتخابات نیز حالت جدی‌تری به خود گرفته است.

به گزارش «تابناک»؛ طبق اعلام شورای نگهبان، سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، سعید جلیلی، عبدالناصر همتی، محسن مهرعلیزاده، امیرحسیت قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی ۷ نامزدی هستند که تلاش دارند تا از رسانه ملی و رسانه‌های مجازی و شبکه های اجتماعی شناخت بهتری از خود به مردم ارائه دهند.

آنچه در ادامه می آید گزیده ای از سخنان نامزدهای انتخابات سیزدهم است:

*برنامه محسن رضایی برای مالباختگان بورسی

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (جمعه ۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۰) در برنامه تلویزیونی رئیس جمهور و جوانان درباره راه حلش در بازار سرمایه گفت: مردم ما هم اکنون در رنج هستند، اشتباهات و دست های پنهانی در بازار سرمایه به وجود آمد و احتیاط‌های لازم نشده و هشدارهای لازم را هم ندادند و دولت مردم را تشویق به حضور در بازار سرمایه کرد و مردم ایثارگرانه این کار را کردند ولی از مرداد و شهریور سال 99 به یکباره بورس سقوط کرد.

وی افزود: من دو برنامه برای احیای بازار بورس دارم که تشکیل صندوق جبران زیان‌های مالباختگان است که در این صندوق بخشی از زیان مالباختگان با استفاده از برخی منابع جبران خواهد شد. ضمن اینکه تشویق تولید و سرمایه‌گذاری و ارتباط آنها با واگن‌های سرمایه هم مهم است و اگر تولید را به بازار سرمایه متصل کنیم، در آن صورت بازار بورس ا حیا شده و ارزش سهام‌ها بالا خواهد رفت و به همین دلیل بسیار مهم است این که تولید به واگن متصل شود.

رضایی ادامه داد: من استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران هستم و درباره احیای بورس برنامه‌ها دارم. شرکت‌های بزرگی که تجربه، قدرت تولید زیادی دارند، بایستی سهام قدیم خود را نگه داشته و سهام جدید بفروشند و وقتی پول جدیدی از این راه به دست آورند بایستی آن را به سمت سرمایه و تولید ببرند و این کار باعث می‌شود ارزش سهام بالا برود. بنا داریم تا شاخص سهام بازار بورس را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار برسانیم و به مرور زمان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: حدود ۹۸ درصد بازار سرمایه زیر ۱۰۰ میلیون سرمایه دارند، این درحالی است که ۹۰ درصد این بازار در اختیار افرادی است که زیر ۵۰ میلیون سرمایه در بورس دارند. لذا بنا داریم در صندوق جبران مالباختگان بازار سرمایه از این افراد حمایت ویژه‌ای کنیم.

*مهرعلیزاده: باید از برجام حراست کرد

محسن مهرعلیزاده نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه شماره ۳ خود، با تمرکز بر دیپلماسی بر مدار توسعه عنوان کرد: ملت شریف ایران؛ همانطور که استحضار دارید متاسفانه بدعهدی رئیس جمهوری وقت آمریکا از یک‎سو و کارشکنی برخی عناصر در داخل موجب خروج این کشور از برجام شد. اگر حضور دکتر محمدجواد ظریف در راس دستگاه دیپلماسی کشور نبود شاید امروز گفت‎وگوها بر سر پیچیده‎ترین پرونده‎ سیاست خارجی سرانجام دیگری پیدا کرده بود. معتقدم استمرار مذاکره با جهان برای حفظ منافع ملی مهمترین دستاورد دولت یازدهم و دوازدهم است. چنان‎که شما ملت شریف ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد ۹۲ به درستی بر ضرورت آن تاکید کردید و انتخاب مسیر صلح، گفت‎وگو و تعامل سازنده با جهان را انتخاب کردید.

مهرعلیزاده در این بیانیه تاکید کرد: من عزم جدی دارم که در صورت رای اعتماد مردم وزارت خارجه را به جایگاه واقعی خود بازگردانم و مانع هر گونه فعالیت موازی با دستگاه دیپلماسی کشور شوم. دولت من دولت خلق فرصت‌ها و رفع تهدیدها در عرصه بین‌المللی خواهد بود. باور دارم سفارت‎خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان باید حامی فعالان اقتصادی کشور برای رسیدن به رشد و توسعه عمل باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت تعامل با جهانیان گفت: ملت شریف ایران، ما باید امروز بیش از هر زمان دیگری به جهانیان اعلام کنیم که در ایران نیروی قدرتمندی مایل است بر اساس احترام متقابل و درک درست از محیط روابط بین‎الملل با جهان تعامل داشته باشد. شایسته است که این مهم را در نظر داشته باشیم که بهبود شرایط کنونی در سایه مشارکت در انتخابات شدنی است و هیچ راهی امن تر از اصلاح امور بصورت قانونی برای عبور از بحران‌ها وجود ندارد.

مهرعلیزاده گفت: می‌خواهم به دنیا اعلام کنم، دولت من همان راهی را خواهد رفت که دولت اصلاحات در مسیر تنش‎زدایی با جهان پیمود. همچنین ایجاد روابط دوستانه بر اساس منافع مشترک با همسایگان از اولویت‌های دولت سوم خاتمی در عرصه بین‌الملل است .امروز با توجه به تنش‌های بین‌المللی حاکم بر نظم جهانی بیش از گذشته باید بر ضرورت گفت‎وگوی تمدن‎ها تاکید داشت. برای تحقق چنین امر واجبی در نظر دارم از وجود متخصصان عرصه دیپلماسی بهره لازم را در دولت زندگی ببرم.

* جلیلی: برای مسافرت رفتن مردم هم برنامه دارم/ثبات لازمه پیشرفت همه بخش‌های اقتصادی است

سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در برنامه با نخبگان شبکه چهار سیما که با موضوع اقتصاد و به همراه دو تن از مشاوران اقتصادی خود برگزار شد، اظهار داشت: هر پیشرفتی که بخواهید در عرصه اقتصاد داشته باشید، لازمه آن ثبات است. ثبات، جزئی از اقتصاد نیست، بلکه لازمه پیشرفت همه بخش‌های اقتصادی است. نقش مهم رئیس‌جمهور اینجا روشن می‌شود. این فهم و وظیفه را باید برای خود قائل باشد که در یک محیط دارای ثبات است که موتور کشور را می‌تواند با شتاب به حرکت برساند.

وی افزود: بحث قابل توجه این است که برای اینکه کشور ثبات داشته باشد نباید معطل مسائل موهوم شود. یکی از مسائل این هشت سال این بود که به جای ایجاد ثبات، معطل مواردی بود که دست ما نبود. مثلاً می‌گفتند ببینیم توافق لوزان چه می‌شود، بعد ژنو چه می‌شود، بعد برجام چه می‌شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: جهش اقتصادی صرفاً با یکسری از تکنیک‌های فنی حل نمی‌شود و باید اراده، جدیت و برنامه‌ریزی لازم هم در این باره انجام شود. جمهوریت فقط در عرصه سیاسی نیست و در عرصه اقتصادی هم باید باشد و همانطور که در عرصه انتخابات مردم مشارکت می‌کنند، باید در عرصه اقتصادی هم از مشارکت مردم استفاده شود و جمهوریت اقتصادی در نظام جمهوری اسلامی اهمیت زیادی دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: اعطای وام ازدواج به جوانان کافی نیست و باید برنامه‌های دیگری هم برای آنان داشت. متأسفانه در ۸ سال گذشته میزان ازدواج کاهش یافته است و مثلاً از ۸۰۰ هزار ازدواج در سال به ۵۰۰ هزار ازدواج کاهش یافته است و کاهش ازدواج به دلیل گرانی، بیکاری و مشکل مسکن بوده است.

وی افزود:بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق و اعتیاد ناشی از این است که قانون خانواده آن طور که باید و شاید شکل نگرفته است. باید بسترهایی فراهم شود که خانواده‌ها بتوانند سفر کنند و ما طرحی برای سفر مردم داریم و باید اقامتگاه‌های دولتی در اختیار مردم در برخی از ایام سال قرار گیرد. این اقدامات باعث تحکیم بنیان خانواده می‌شود.

*کنایه رئیسی به روحانی در استفاده نکردن از زنان در کابینه

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از جوانان نخبه در حوزه های مختلف در واکنش به طرح دغدغه یکی از نخبگان درباره استفاده از جوانان در دولت آینده، جوانگرایی را از رویکردهای جدی دولت خود دانست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در خصوص توجه به حقوق بانوان نیز اظهار داشت:  موقعی که تولیت آستان قدس را داشتم در مشهد یک فضای سبز بزرگ را برای ورزش و تفریح بانوان اختصاص دادیم که بزرگترین پارک شهر در مشهد است.

وی افزود: آقایان ادعا می کنند که ما از حقوق زنان دفاع می کنیم بدون اینکه قدمی در این زمینه بردارند و دیدیم که یک خانم در کابینه آنها نبود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در واکنش به سخنان یکی دیگر از نخبگان که گفته بود رئیس جمهور باید رئیس جمهور همه مردم باشد اظهار داشت: رئیس جمهور نباید به هیچ قشر و گروه خاصی تعلق داشته باشد و اینکه نباید محدود به یک جریان خاصی باشد حرف درستی است.

وی افزود: در دولت آینده حتماً همکاران را بر اساس یک ساز و کار و با شاخصه شایسته سالاری انتخاب می کنیم گرچه خیلی ها مدعی شایسته سالاری اند اما در عمل این باید دیده شود.

آیت‌الله رئیسی افزود: شاخصه‌ها و مفاهیم عالی که برای انتخاب شایسته همکاران داریم به صورت شفاف از طریق سامانه‌ها اعلام می کنیم تا مردم بتوانند درباره آن نظر داده و امتیاز بدهند.

* وعده قاضی‌زاده هاشمی در مورد بورس

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏ اولین کسی بودم که ریشه بحران بورس را شناسایی و از تخلف شبیه به دزدی دولت از سهامداران به عنوان وکیل مردم شکایت کردم؛ ۹ ماه است این پرونده را بدون شعارزدگی دنبال می‌کنم.

‏اگر رئیس‌جمهور شوم، پول‌های خارج شده توسط دولت را در قالب صندوق تثبیت به بازار بورس برمی‌گردانم.»

* اظهار امیدواری همتی برای بازگشت لاریجانی، جهانگیری و پزشکیان به انتخابات

عبدالناصر همتی در حساب کاربری خود در توییتر با استفاده از هشتگ «پنج دربرابر یک» و در واکنش به سخنان امروز رهبری درباره عدم احراز صلاحیت کاندیداها، نوشت: «در پی تذکر مقام معظم رهبری، امیدوارم گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشت برادرانم آقایان لاریجانی، جهانگیری و پزشکیان به صحنه رقابت‌ محقق شود.»
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان امروز خود تصریح کردند: به بعضی از افرادی که صلاحیتشان احراز نشد، ظلم وجفا شد و به آنها یا خانواده‌هایشان نسبتهای خلاف واقع داده شد.
انتهای پیام
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر