بازدید 15809

جزییات پیشنهاد خودروسازان برای قیمت‌گذاری

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت اظهار داشت: برعکس اتفاقی که در دنیا می افتد و خودروسازان دنیا خود را تجهیز می‌کنند، صنعت خودرو در کشور در حال آب شدن است و فعالیت‌ها توسعه‌ای خودروسازی خود را فدا می‌کنیم. فروش کالا به حداقل قیمت تمام شده حق هر بنگاه اقتصادی است که متاسفانه نادیده گرفته شد.
کد خبر: ۱۰۵۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸ 31 May 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، سهیل معمارباشی در مورد پیشنهاد خودروسازان برای قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: پیشنهاد خودروسازان همان پیشنهادی است که وزارت صمت در بسته جهش تولیدی خود در سال گذشته ارائه داد. حداقل درخواست این است که خودروها به دو دسته تقسیم شوند؛ یک دسته خودروهایی که مصرف عامه و تیراژ بالا دارند باشد که این دسته را کماکان شورای رقابت قیمت گذاری کند و زیان آن نیز مورد قبول شرکت‌های خودروسازی قرار می‌گیرد و بر اساس برنامه اعلامی تولید و عرضه می‌کنند. دسته دیگر خودروهایی که بخش خاصی از بازار را مورد هدف قرار می‌دهند و قیمت بالاتری دارند که هیئت مدیره شرکت‌ها به استناد ضوابط قیمت‌گذاری هیئت تعیین و تثبیت، قیمت را مشخص کنند و در بازار به فروش برسانند.

وی افزود: خودروسازان از این طریق می‌توانند بخشی از زیان خودروهای عمومی خود را پوشش دهند. با احتساب‌هایی که سال گذشته داشتیم نمی‌توانستند با این کار همه زیان را پوشش دهند ولی تا حد زیادی می‌تواند این کار را کند. این طرح هرگز اجرایی نشد و الان درخواست خودروسازان این است که این اتفاق رخ دهد.

جزییات پیشنهاد خودروسازان برای قیمت‌گذاری/صنعت خودرو در حال آب شدن است/ احتمال تعطیلی خودروسازان بعید نیست

معمارباشی تصریح کرد: البته شرکت‌های خودروساز نباید محصولات خود را با زیان بفروشند. هیچ یک از محصولات شرکت خودروسازی نباید با زیان به فروش برسد، ما باید این موضوع را باید بپذیریم که در شرایطی تولید می‌کنیم که قیمت مواد اولیه افزایش قیمت پیدا کرده و متناسب با این افزایش قیمت مواد اولیه مانند ورق، پتروشیمی، فولادهای آلیاژی و موارد دیگر باید خودرو هم افزایش قیمت پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: هر خودرویی که قیمت آن براساس تصمیم شورای رقابتی باشد حتما تامین منابع مالی برای زنجیره تامین این بخش از خودروها دچار اشکال خواهد شد چراکه به هر ترتیب خودرو زیان‌ده است. به تبع این موضوع تامین‌کنندگان قطعات خودروها نمی‌توانند پول قطعات خود را به موقع دریافت کنند. این موضوع بر کیفیت قطعات تاثیر خواهد گذاشت و تیراژ تولید کاهش یافت. بنابراین فضای کسب‌وکار اجازه تولید خودروی با کیفیت و در تیراژ متناسب و مورد نیاز بازار را به خودروساز نخواهند داد. خودروسازها به میزانی که پول دریافت می‌کنند به کیفیت خواهند پرداخت؛ اینها واقعیت‌های فضای کسب و کار است.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت بیان کرد: لذا پیشنهاد ما این است که شرکت‌های خودروساز، با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه بتوانند محصولات خود را افزایش بدهند و خودرو را دست کم با قیمت تمام شده به بازار عرضه کنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد امکان عملی شدن این طرح گفت: اینکه چقدر این پیشنهاد امکان عملی شدن دارد به این بستگی دارد که تصمیم‌گیرندگان چقدر در این مورد جدی باشند. برعکس اتفاقی که در دنیا می‌افتد و خودروسازان دنیا خود را تجهیز می‌کنند، صنعت خودرو در کشور در حال آب شدن است و فعالیت‌ها توسعه‌ای خودروسازی خود را فدا می‌کنیم. فروش کالا به حداقل قیمت تمام شده حق هر بنگاه اقتصادی است که متاسفانه نادیده گرفته شد.

وی تصریح کرد:‌ اگر در این مورد فکر جدی نشود، هیچ گریزی از اینکه صنعت خودرو آسیب جدی ببیند نیست. احتمال تعطیلی گسترده خودروسازان به هیچ وجه بعید نیست. ما در جلسات مختلف این نکات را یادآور شدیم اما بحث‌های دیگری مطرح است که با وجود آنکه درست است اما به نظر می‌رسد الان زمان آن نیست. برای مثال اینکه خودرو بنزین کمی مصرف کند؛ موضوعاتی هستند که در طی زمان باید برنامه‌ریزی کرد اما آنچه الان برای خودروسازان واجب است تکلیف قیمت خودروها مشخص شود. اگر این مشخص نشود عقبگرد بسیار زیادی در صنعت خودرو خواهیم داشت، همین اتفاق به صورت تدریجی در حال رخ دادن است. امیدوار هستیم که برای تعیین درست قیمت فروش خودرو گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۴
وقتی با تولید خودروهای قدیمی و با هر کیفیت و فروش در بازاری کاملا اختصاصی و با هر شرایط فروشی زیان می کنید پس شما خودرو ساز نیستید و تعطیلی به سود مردم و اقتصاد کشور است
خودرو سازان پدر مردم را در میارن کسی هم نیست جوابگوشون نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
با دنا پلاس ها دیگر اعتراضی نمی نمی شود
واردات را ازاد کنید هم کیفیت و هم قیمت اصلاح می شود روند کمونیستی را حذف کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
شما بفرمائيد با كدام ارز؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
مگه کشورهای طرف مقابل واردات نفت از ایران را آزاد کرده اند که ما واردات محصولات از آن کشورها را آزاد کنیم
اگر ارز از کشور خارج شود ولی وارد نشود شما باید هر دلار را 100 هزارتومان بخری عزیز دل
علتش قیمت نیست ، علتش مدیریت غلط میباشد که از گذشته باید فکر همه چی رو میکرد و ساختاری پیش میرفت ، مطمئن باشین اگه تحریم لغو بشه تمام این نهضت داخلی سازی میره هوا یا مشخص میشه اصلا وجود نداشت و قطعات بااسم ساخت ایران و تولید چین ده برابر الان میشود
خوب بدونین تا وقتی از رقابت بترسین و دولت بجای تعرفه بیست درصدی تعرفه صد در صدی برا خودرو با کمک شما و به اسم حمایت از شما بزاره روز بروز آب میرین ، اصل مهم که رضایت مشتری و حق انتخاب است فراموش شده و این فرق مدیران مثلا مرسدس با طرز تفکر قرون وسطی است
سی سال گذشت و صنعت خودروسازی ایران غرق در فساد شد و هر بار که فرصتی برای اصلاح آن پیش آمد مانع شدند تا الان! حالا که بحث کیفیت مطرح میشود میگویید الان وقت آن نیست و فعلا باید تکلیف قیمت روشن شود؟ با این قیمتهایی که خودروسازان ایرانی دارند میفروشند خودروسازهای معتبری مانند فولکس و تویوتا و رنو و نیسان خودروهای بسیار با کیفیت و کم مصرف و با امکانات مناسب عرضه میکنند. مگر برای آنها قیمت مواد اولیه بالا نرفته است؟ چطور است که با پول یک دنا پلاس میشود تویوتا کرولا خرید؟ مافیای خودرو فقط با رانت و پول نفت و انحصار زنده مانده و اگر کسی جرئت کند و انحصار را بشکند و خودروی خارجی بدون تعرف یا با تعرفه اندک وارد شود آن وقت تکلیف قیمت و تکلیف خیلی چیزهای دیگر در این صنعت/مافیا مشخص خواهد شد.
باز هم خودرو سازها اه ونالشون شروع شد . چهل ساله پدر مردم رو در اوردن و هر چند وقت یک بار دنپال چاپیدن مردمن.
در فضای انحصاری که واردات ممنوعه و با نازل ترین کیفیت محصولاتتون تولید میشه خودتون برین مقایسه کنید با هزینه خودروهای داخلی چه خودروهای خارجی و باکیفیتی میشه سوار شد شما چجوری میگی داری خودرو با ضرر میفروشی
در حالی که یک خودرو ساز خارجی با وجود پرداخت حقوق چند برابری کارگر و مالیات و انرژی نسبت به شما هم خودرو باکیفیت تر وهم قیمت مناسبتر تولید میکنه؟
اگر خودروسازان واقعا در ضرر و زیان هستند، چرا هر ساله پاداشهای نجومی به اعضای هیات مدیره شرکت های زیرمجموعه خود پرداخت می کنند؟ و چرا بالاترین حقوق ها را دریافت می کنند؟ و چرا اینقدر ریخت و پاش دارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
كدام پاداش نجومي ببم جان!
چرا خودروسازان تیمداری می کنند؟ وقتی بازار خودرو انحصاری است به چه حقی هزینه های تولید را افزایش می دهند؟ اگر برای فرار مالیاتی است که می فرمایید زیان ده هستید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
هزينه هاي توليد را چه كسي افزايش مي دهد؟ فرار مالياتي وقتي كه قيمت تمام شده خودرو ساز 80 درصد بيش از قيمت فروش است چه محلي از اعراب دارد؟
اگر خودروسازان واقعا در ضرر و زیان هستند، چرا هر ساله پاداشهای نجومی به اعضای هیات مدیره شرکت های زیرمجموعه خود پرداخت می کنند؟ و چرا بالاترین حقوق ها را دریافت می کنند؟
انشالا که همینجوری آب بره و تموم بشه خیال همه راحت باشن
نکنید این کارارو. آخه شما خیلی حیفید. گناه دارید. چقدر ضرر کنید؟ ما راضی نیستیم. شماره حساب بدید هر سه ماه خودتون که اضافه می کنید ما هم یه مبلغی از درآمدمونو تقدیم کنیم انقده آب نرید.

دلم برای خودم میسوزه که هر روز به دلیلی شعورم مورد تمسخر و جیبم مورد دزدی قرار می گیره. تابناک چاپش کن.
قربونت اینا مشغول بستن مالیات به همه چیز هستند فعلا برای اینکه اعتراضی نشه میگن خریداران خودروهای مدل بالا بعد یواش یواش سراغ بقیه هم میان حالا خودرو ساز یکبار از خریدار مالیات ارزش افزوده میگیره و انها یکبار مالیات میگیرند بماند .بماند که خودرو کلا با ارز ازاد ساخته میشه مالیات بخاطر چه چیزی باید داده بشه خودروهای وارداتی هم که برابر ارزششان به دلار باید گمرکی بدهند دیگه شما خودرو را با قیمت بالا بسازی فقط بهونه دستشون میفته اینا محصولات مجلسی است که صبح تا شب مشغول شعار دادن برای فقراست بجای انکه فقرا را صاحب ماشین کنه بقیه را فقیر میکنه
تعداد مدیرانش از کارگران بیشتر است!
به امید روزی که این دو فرغونساز کلاً تعطیل بشن. هرروز میان ناله میکنن که داریم ضرر میدیم. اگه واقعا اینطوریه تعطیلش کنین یه ملتی رو از دست این آشغالهای تولیدیتون نجات میدین. واردات رو آزاد کنین بعد اینا هر قیمتی خواستن روی این فرغونها بذارن. الکی هم نگین واردات خودرو ارز از مملکت خارج میکنه. چطور کمک مفت به فلسطین و لبنان و یمن و عراق و سوریه ارز از کشور خارج نمیکنه ولی واردات خودرو که رابطه مستقیم با رفاه مردم ایران داره باعث خروج ارز میشه و هزارتا اَخ و پیف داره؟
عقل کل شما اجازه بده خودرو ساز هر قیمتی که میخواهد بفروشد ولی از اونطرف هم اجازه انتخاب به خریدار بده .واردات خودرو را ازاد کن اونوقت ببین همین خودرو ساز پر مدعا میتواند لگن های خود را بفروشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
كجا زندگي مي كني؟
قیمت دلاری فروش این خودرو ها در خارج در کشور اعلام بشه با دلار آزاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
كاملا پيشنهاد عاقلانه اي است، ميانگين فروش همين خودروها در بازارهاي منطقه حدود 30 تا 40 درصد بيشتر از قيمت فروش داخلي آنهاست، پژو پارس حدود 8500 دلار، دنا حدود 11 هزار دلار و ....
رانت چی
حق خودروساز است؟
کدام فعالیت توسعه ای بعد از سالها ساخت یک سپر یا برف پاکن شد تحقیق و توسعه
طی این سالها که صنعت خودرو کشورهای چون کره ترکیه و .. از هیچ به رتبه های بالای جهانی رسیدند شما چه کرده اید فقط ادعا هبهتر که تعطیل شوید
واقعا مسخره هست . با این وضعیت قیمت ها میگن ضرر کردیم !!!!! داستان اینکه مافیای خودرو از کارخانه میخره و تو بازار ازاد با قیمت چند صد میلیون بالاتر میفروشه . زیان خودروساز رو هم مردم باید پرداخت کنند .

بهترین کار اینکه قیمت برای همیشه ازاد بشه ولی واردات خودرو هم آزاد بشه اونم بدون تعرفه ، اونوقت میشه اقتصاد ازاد و بدون رانت و بازار خودش به تعادل میرسه . الان فقط دلال ها و مافیای خودرو که غریبه هم نیستن دارن سودشو میبرن اونم از جیب مردم .
زالوصفتان خودرو ساز! مافیای خودرو!
قطعات خودرو با دلار4.200 خریدند در گمرک بندرعباس بیش از 4000 کانتیتر قطعات انبار کردند وقتی دلار شد 30 تومان قیمت خودرو بالا بردند و هنوز هم می برند! خجالت نمی کشند مردم فقط باید ارابه مرگ بخرند! با قیمت دنا پلاس می شود هیوندا در دبی خرید! انحصار تا کی ؟! بس کنید! تا کی مردم را هالو گیر آورده اید!
چرا رد پای گرانی و گران فروشی در این وزارتخانه جمع نمیگردد وهرکدام از مدیران این وزارتخانه ساز گرانی را بر طبل میکوبند از سازمان حمایت ار مصرف کننده که هیچ اشرافی در این حوزه ندارد و از مدیری که بجای از کیفیت خودرو سخن بگوید ساز گرانی خودرو را به صدا در می آورد کی وزیر سایه این وزارتخانه یعنی نعمت زاده دست از سر این وزارتخانه و مردم برمیدارد
من نمیدونم چرا یه خودرو به اصطلاح ساز نمیتونه با تکنولوژی ۴۰ سال پیش یه خودرو با قیمت پایین تولید کنه اما نیسان التیما که موتودش ۲۴۰۰ و تکنولوژی روز دنیا رو داره تو دوبی ۳۰ هزار درهمه که میشه ۱۸۰ میلیون اونم از ژاپن وارد میشه نه تولید خود امارات!
یه تحقیق و تفحص ازاد و بی پارتی بازی از صنعت به اصطلاح خودرو ساز بشه چیزایی فاش میشه که ملت شوک میشن
اقا تا کی مردم بخاطر این دو تا شرکت بیعرضه باید از خودروهای روز دنیا بینصیب باشن اخه
ما مردم هم به ضرر خودرو سازي راضي نيستيم ، خودرو ساز ها ميتونن خودروهاشون رو با هر قيمتي كه دوست داشتن صادر كنن.
مثلا پرايد رو 500 ميليون تومن پژو پارس رو ٢ ميليارد و ساير محصولاتشون رو هم به همين منوال صادر كنن اروپا و كشورهاي حاشيه خليج فارس.
چه رویی دارند این خودروسازان وچه بدبخت هستیم ما مردم که حق اولیه انتخاب خودرو را نداریم
اونا قیمت و به دلخواه شما بالا نمی برن شما هم به جاش هر روز از کیفیت خودرو داری کم میکنی. همه چیزمون به هم میاد.
آقا..ین حرفا چیه میزنید!!؟

بابا اون مرز لامدهبو باز کنید نگذارید انقدر ضرر کنن خودروساز ها... ما راضی نیستیم خودروسازی ما نابود بشه...
خارجیه چطور تو یه کشور اروپاییه کوچیک بهترین خودروی دنیا رو از ما ارزونتر میسازه تازه التماس میکنه بخرنش.... بعد سود هم میکنه... اینها چطور حساب کردن منت میزارن سر مردم؟؟؟
با سلام خودرو بی‌کیفیت دسته مردم میدان اونم چند برابر دنیا اونم خودرویی با بدنیه ظیف لوازم بی کیفیت پخشم هم نمیبندن بازم میگم نمی صرفه بیچاره مردم ایران چقدر پول از ما مردم ایران میکنید خیلی رودارین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها