بازدید 4888

دعوت محمود قریشی از الکاظمی برای سفر به پاکستان

نخست‌وزیر عراق در دیدار وزیر امور خارجه پاکستان درباره راهکار‌های تقویت همکاری مشترک میان بغداد و اسلام‌آباد در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی و نظامی رایزنی کرد.
کد خبر: ۱۰۵۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶ 29 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در دیدارِ «مخدوم شاه محمود قریشی»، وزیر امور خارجه پاکستان و هیئت همراه درباره مناسبات دوجانبه، راهکار‌های تقویت همکاری مشترک میان بغداد و اسلام‌آباد در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی و نظامی رایزنی کرد.

دو طرف در این دیدار همچنین درخصوص تقویت روابط فرهنگی، پرونده سفر‌های دینی و تمایل پاکستان برای تسهیل صدور ویزا تبادل و بر لزوم تقویت کمیته‌های مشترک برای ایجاد سازوکار‌های همکاری دائمی در راستای منافع دو کشور تاکید کردند.

الکاظمی در این دیدار بر لزوم تعمیق گفتگو و ثبات منطقه‌ای و توسعه همکاری مشترک میان دو کشور که می‌تواند به حمایت از همکاری و تلاش مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم بینجامد، تاکید کرد.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه پاکستان ضمن انتقال درود سلام رهبران پاکستان به الکاظمی، مجددا از وی خواست تا به این کشور سفر کند.

محمود قریشی در پایان ضمن اشاره به نقش عراق به رهبری الکاظمی در تحقق ثبات و صلح در منطقه، تاکید کرد: ثبات عراق برای ثبات منطقه منطقه امری اساسی است.

وزیر امور خارجه پاکستان که پیشتر با رئیس جمهوری و همتای عراقی خود دیدار و گفتگو کرده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی