بازدید 5576

تحریم‌های متقابل چین علیه آمریکا

وزارت خارجه چین روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور تصمیم گرفته است علیه یک مقام ارشد آمریکایی مسؤول در تازه‌ترین گزارش پیرامون آزادی بین‌المللی مذهبی، تحریم اعمال کند.
کد خبر: ۱۰۵۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳ 27 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا به نقل از اسپوتنیک، "ژائو لیجان"، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: در پاسخ به اقدامات آمریکا مبنی بر حمایت از فرقه‌های شیطانی و اعلام تحریم‌های یک‌جانبه علیه مقامات چینی بر پایه دروغ و اطلاعات غلط، چین تصمیم گرفته است "جانی مور"، کمیسر کمیسیون آمریکا در آزادی بین‌المللی مذهبی را تحریم کند.

ژائو از آمریکا خواست با لغو تحریم‌ها علیه مقامات چینی، اشتباهات خود را اصلاح کند و دخالت در امور داخلی چین به خاطر مسائل مذهبی را متوقف کند.

آمریکا در ۱۲ مه که وزارت خارجه این کشور گزارش سال ۲۰۲۰ خود در مورد آزادی بین‌المللی مذهبی را به کنگره ارائه داد، "یو هوی"، مدیر دفتر سابق گروه رهبری مرکزی پیشگیری و برخورد با مذاهب بدعت، از "چنگدو"، استان سیچوان چین را تحریم کرد.

تحریم‌ها علیه یو به خاطر نقش وی در "بازداشت خودسرانه انجام دهندگان "فالون گونگ" بابت اعتقادات معنوی آن‌ها" انجام شده است.

چین فالون گونگ را یک فرقه شیطانی نامگذاری و در سال ۱۹۹۹ کارزاری را برای ریشه‌کنی تأثیر آن در کشورش راه‌اندازی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل