بازدید 7399

توضیح بایدن درباره عقب‌نشینی از تحریم «نورد استریم ۲»

رئیس جمهور آمریکا گفت: به خاطر روابط با اروپا از تحریم شرکت عامل خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ چشم پوشی کردم.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷ 26 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد تصمیم گرفته است از تحریم‌های اعمالی علیه شرکت عامل پروژه خط لوله نورد استریم ۲ (خط لولهٔ انتقال گاز طبیعی از روسيه به آلمان و سپس اروپا) چشم پوشی کند، زیرا این پروژه تقریبا کامل شده و انجام این کار، موجب ضربه خوردن به روابط آمریکا با اروپا می‌شود.

بایدن که آماده نخستین دیدار از اروپا و نخستین دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه آینده می‌شود، به خبرنگاران گفت از آغاز با این خط لوله مخالف بود، اما دست از تحریم برداشت، زیرا زمانی که وی وارد کاخ سفید شد این خط لوله تقریبا کامل شده بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا به آلمان و روسیه اجازه می‌دهد این خط لوله را تکمیل کنند؛ گفت: اولا، زیرا این خط لوله تقریبا تمام شده است و این طور نیست که من بتوانم به آلمان اجازه بدهم کاری را بکند یا نکند. در حال حاضر اعمال تحریم به نظرم از نظر روابط ما با اروپا اثر معکوس دارد.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه مقامات آلمان از نگرانی‌های وی درباره این خط لوله باخبرند؛ افزود امیدوار است آمریکا و آلمان بتوانند درباره نحوه رفتار با این پروژه کار کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست