بازدید 7866

بیشترین جست و جوهای اخیر ایرانیان در گوگل

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجوگر جست و جو می شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آنها هستند. در بسته خبری پیش رو به مهم ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترندهای گوگل در هفته چهارم اردیبهشت اشاره شده است.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰ 22 May 2021

موضوعات مورد توجه کاربران اینترنت در ۴۸ ساعت گذشته؛ از شهره قمر کیست و کرونای هندی تا ماجرای چشم جهان بین در سریال احضار

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجوگر جست و جو می شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آنها هستند. در بسته خبری پیش رو به مهم ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترندهای گوگل در هفته چهارم اردیبهشت اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»، در بازه زمانی مورد اشاره مفاهیم و عبارت هایی چون «کلم قنبید»، « بابک خرمدین»، «سعید واسعی»، «حسن پور شیرازی» و «مجید شهریاری» «زهرا شجاعی» و... از مهم ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آنها بودند.

در ادامه در مورد مفاهیم و عبارت های فوق و چرایی ترند شدنشان بیشتر خواهیم گفت:

کلم قنبید

کلم قمری یا کلم سر یا کلم سنگی یا کلم قنبیط یا داش کلم از انواع سبزی و از خانواده کلم و از سرده کلم‌ها است. کلم قمی در قم بیشتر از نقاط دیگر ایران کشت می‌شده و مردم قم آن را در غذای‌های خود بیشتر استفاده می‌کنند.

خواص کلم قمری

بلاگر

بلاگر blogger   یک سایت اینترنتی میزبان برای ایجاد و نوشتن وب‌لاگ به صورت رایگان است. همچنین در جریان شیوع استفاده از شبکه های اجتماعی در جهان به افرادی که ضمن درج آگهی ها در پیج خود اقدام به جذب مخاطب و تبلیغ محصولات مختلف ضمن رونمایی از بخش های مختلف زندگی خود می کنند، بلاگر گویند.

بیشترین جست و جوی ایرانیان در گوگل «هفته چهارم اردیبهشت»

ترسا فیدالگو

«من ترسا فیدالگو هستم و اگر این پیام را ۲۰ بار بازنشر نکنید برای همیشه با شما خواهم خوابید، دختری این هشدار را نادیده گرفت و مادرش ۲۹ روز بعد درگذشت». این پیامی است که در هزاران بار در اینستاگرام، واتس اپ و دیگر شبکه های اجتماعی بازنشر شده و نشان از بازگشت شخصیت مرموز ترسا فیدالگو (Teresa Fidalgo) دارد.

بیشترین جست و جوهای اخیر ایرانیان در گوگل

در مورد ترسا فیدالگو در ویکی تابناک بیشتر بخوانید 

زهرا شجاعی

زهرا شجاعی متولد ۱۳۳۵ در تهران، سیاستمدار اصلاح‌طلب ایرانی است. او در دولت خاتمی، ریاست مرکز امور مشارکت زنان را بر عهده داشت. او در دانشگاه تهران و دانشگاه الزهرا تدریس کرده و مدتی مشاور وزیر کشور بوده‌است.

حمایت ائتلاف زنان اصلاح طلب از زهرا شجاعی - تابناک | TABNAK

تولی و تبری

تولِی و تبرِی به دوستی با خدا و دوستان وی و دشمنی با دشمنان خدا اطلاق می‌شود؛ تولی از ماده «و-ل-ی» به معنای به کار کسی پرداختن، کاری را عهده دار شدن، قبول ولایت، کسی را دوست و سرپرست گرفتن   و پیروی کردن است    و اگر با «عن» متعدی شود به معنای اعراض و رویگردانی می‌آید.  

نماز جمعه

نماز جمعه، نمازی دو رکعتی که در ظهر روز جمعه به جای نماز ظهر و به جماعت می‌خوانند. نماز جمعه با حضور دست کم پنج نفر برپا می‌شود که یکی از آن‌ها امام جمعه است. امام جمعه باید قبل از نماز دو خطبه برای نمازگزاران قرائت کند که دعوت به تقوا جزو مضامین آن است.

حضور سردار حاجی‌زاده در نماز جمعه تهران - تابناک | TABNAK

حسن پورشیرازی

حسن پورشیرازی متولد سال ۱۳۳۶ بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون میباشد. او فارغ التحصیل رشتهٔ بازیگری و کارگردانی است و دارای مدرک لیسانس تئاتر می‌باشد.

مهناز افضلی همسر پورشیرازی است. مهناز افضلی در سال ۱۳۴۲ در قصر شیرین متولد شد. دارای مدرک لیسانس هنر از دانشگاه تهران می‌باشد.

در مورد حسن پورشیرازی در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

تایید صلاحیت احمدی نژاد

همزمان با ثبت نام محمود احمدی نژاد به عنوان نامزد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و طرح مباحثی چون عدم پذیرش اصل انتخابات در صورت رد صلاحیت، گمانه هایی مبنی بر احتمال بازداشت او مطرح شد. 

مجید شهریاری

مجید شهریاری متولد ١٥ آذر ١٣٤٥ که در تاریخ ۸ آذر ۱۳۸۹ به شهادت رسید. او استاد دانشگاه شهید بهشتی، فیزیک‌دان و دانشمند هسته‌ای متولد زنجان است که در تاریخ ۸ آذر ۱۳۸۹ در ایران ترور شد.

در مورد مجید شهریاری در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

به دنبال ساخت و پخش سریالی پیرامون زندگینامه این شهید هسته ای دوباره نام و یاد او در میان مردم ایران زنده شد و به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شد.

روز جهانی فشار خون

به نظر برخی پزشکان ، فشار خون بالا گاهی «قاتل بی صدا» نامیده می‌شود چرا که تا مراحل انتهایی اغلب هیچ علامتی ندارد. باید توجه داشت که فشار خون به طور طبیعی در اثر استرس و فعالیت بدنی بالا می‌رود، اما فردی که دچار بیماری فشار خون بالا ست هنگام استراحت نیز فشار خونش بالاتر از حد طبیعی ست.

هر ساله، روز ۲۷ اردیبهشت ماه، همزمان با روز جهانی فشار خون بالا، توصیه‌هایی برای کاهش فشار خون ارائه می‌شود.

تبرج

خودنمایی برخی خانم ها در جامعه یکی از مسائل و موضوعاتی است که در دین اسلام از آن به عنوان تبرج یاد می شود. این کلمه در روزهای گذشته یکی از کلمات پر جست و جو در گوگل بود.

نفس اماره

نَفْسِ اَمَّاره، حالتی نفسانی است که انسان را به بدی و گناه می‌کشاند. این اصطلاح از آیه ۵۳ سوره یوسف گرفته شده است. منظور از هواهای نفسانی را همان نفس اماره می‌دانند. همچنین مراد از جهاد با نفس یا جهاد اکبر که در روایات آمده است، مبارزه با نفس اماره دانسته شده است.

از نفس اماره در مقابل نفس لوّامه و نفس مُطمئنّه یاد می‌شود. نفس اماره پایین‌ترین رتبه نفس است. رتبه بالاتر نفس لوامه است، که در آن، انسان خود را به‌خاطر خطاهایش سرزنش می‌کند. بالاتر از آن هم نفس مطمئنه قرار دارد که در آن به آرامش و اطمینان می‌رسد.

بابک خرمدین

بابک خرمدین یکی از کارگردانان و فیلم سازان مشهور ایرانی بود که هفته گذشته و به شکلی بسیار دلخراش توسط پدر و مادر خود به قتل رسید. نام و نام خانوادگی او در این روزها به شدت در گوگل پرکاربرد است و جست و جو می شود.

اعتراف پدر و مادر بابک خرمدین به قتل دختر و دامادشان - تابناک | TABNAK

سعید واسعی

سعید واسعی متولد ۲۸ آذر ۱۳۷۳ در بجنورد یک بازیکن فوتبال اهل ایران است.  او در تیم های سیاه جامگان، بادران و پیکان بازی کرده است. 

سعید واسعی هم اکنون هافبک تیم تراکتور که از بند محرومیت رها شده و دردیدار با آلومینیوم اراک غایب بود و همین موضوع شایعاتی پیرامون این بازیکن به وجود آورد.

او در تمرین بعد از بازی نیز غیبت داشت و اخیراً در جلسه‌ای با حضور اعضای کادرفنی شرکت کرده تا شرایطش را برای ادامه فصل مشخص کند. گفته می شود وی قرار بوده است با تیم استقلال تهران قرار دادی منعقد کند. 

بیشترین جست و جوهای اخیر ایرانیان در گوگل

نام او در روزهای گذشته در گوگل بارها جست و جو شده است. 

گوجه سبز

همزمان با فرا رسیدن فصل نوبرانه ها و به صورت مشخص گوجه سبز، کاربران شبکه های اجتماعی علاقمند هستند تا در مورد این محصولات بیشتر بخوانند به صورت مشخص در روزهای اخیر و در مورد گوجه سبز سئوال آیا گوجه سبز قند دارد، بارها جست و جو شده است؟

توسعه پایدار

توسعه پایدار و به بیان دیگر توسعه ای که در آن محیط زیست و آینده آن نیز در فرایند توسعه لحاظ شود، از جمله مسائلی است که باید مورد توجه مدیران هر کشوری قرار داشته باشد. توسعه پایدار و چیستی آن در این روزها با جست و جوی کاربران رو به رو شده است.

توسعه پایدار چیست؟ - تابناک | TABNAK

ریزش رمز ارزها

با داغ شدن بازار رمز ارزها در ماه های اخیر و مورد اقبال قرار گرفتن این بازار توسط سرمایه گذاران ایرانی عبارت رمز ارز و و عبارت های مشابه به شدت در موتورهای جست و جوگر با اقبال مواجه شده است.

به دنبال ریزش های اخیر بازار رمز ارز نیز عبارت ریزش رمز ارزها جست و جوی زیادی داشت.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار