بازدید 37178
آخرین تحولات خاورمیانه

شلیک ۱۲ هزار موشک به اسرائیل از سوی گروه‌های فلسطینی/ خشم عربستان از سخنان وزیر امورخارجه لبنان/ رایزنی وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای کاهش تنش در خاورمیانه/ نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و ۱+۴

شلیک ۱۲ هزار موشک به اسرائیل از سوی گروه‌های فلسطینی، خشم عربستان از سخنان وزیر امورخارجه لبنان، رایزنی وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای کاهش تنش در خاورمیانه، نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و ۱+۴ و پیشنهاد مصر برای آغاز آتش بس در فلسطین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۵۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 19 May 2021

شلیک ۱۲ هزار موشک به اسرائیل از سوی گروه های فلسطینی/ خشم عربستان از سخنان وزیر امورخارجه لبنان/ رایزنی وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای کاهش تنش در خاورمیانه/ نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و ۱+۴

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: شلیک ۱۲ هزار موشک به اسرائیل از سوی گروه‌های فلسطینی، خشم عربستان از سخنان وزیر امورخارجه لبنان، رایزنی وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای کاهش تنش در خاورمیانه، نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و ۱+۴ و پیشنهاد مصر برای آغاز آتش بس در فلسطین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

شلیک ۱۲ هزار موشک به اسرائیل از سوی گروه های فلسطینی

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب اعلام کرد: حماس و جهاد اسلامی حدود ۱۲ هزار موشک به اسرائیل شلیک کرده‌اند.

به گزارش الجزیره، آویخای ادرعی همچنین اعتراف کرد: بسیار دشوار خواهد بود که تمام این موشک‌ها کامل نابود شود.

وی همچنین گفت: موشک‌هایی که در این جنگ اسرائیل را هدف قرار داده‌اند، در تاریخ اسرائیل به لحاظ تعداد، بی‌سابقه بوده است.

شلیک ۱۲ هزار موشک به اسرائیل از سوی گروه های فلسطینی/ خشم عربستان از سخنان وزیر امورخارجه لبنان/ رایزنی وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای کاهش تنش در خاورمیانه/ نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و ۱+۴

ادرعی افزود: گنبد آهنین تنها ۹۰ درصد موشک‌های شلیک شده از غزه را رهگیری کرده است.

از سوی دیگر منابع صهیونیست اعلام کردند که از آغاز حمله موشکی گروه‌های مقاومت به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی تاکنون ۱۲ صهیونیست جان خود را از دست داده‌اند.

در همین ارتباط گردان‌های القسام اعلام کرد که پایگاه نظامی "تسیلم" را هدف چندین فروند موشک قرار داده است.

از سوی دیگر، گردان‌های شهید "ابوعلی مصطفی فلسطین نیز تأیید کرد که کارخانه پتروشیمی در شهرک نشنین "نیر عوز" در شرق خانیوس را هدف حمله موشکی قرار داده است.

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۳ فلسطینی شهید و یک هزار و ۴۴۲ تن دیگر زخمی شدند. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین های اشغالی کرده است.

خشم عربستان از سخنان وزیر امورخارجه لبنان

وزارت امورخارجه عربستان عصر سه‌شنبه سفیر لبنان در ریاض را برای ابراز مخالفت و محکومیت سخنان وزیر خارجه لبنان احضار کرد.

به گزارش رسانه‌های عربستان، وزارت امورخارجه این کشور در بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اظهارات شربل وهبه وزیر امورخارجه دولت پیشبرد امور لبنان مدعی شده است: این اظهارات اهانت‌ به عربستان، ملت آن و کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) است.

براساس این بیانیه، عربستان ادعا کرد: این اظهارات مغایر با عرف‌ دیپلماتیک و روابط تاریخی میان دو ملت عربستان و لبنان است.

شلیک ۱۲ هزار موشک به اسرائیل از سوی گروه های فلسطینی/ خشم عربستان از سخنان وزیر امورخارجه لبنان/ رایزنی وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای کاهش تنش در خاورمیانه/ نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و ۱+۴

در ادامه بیانیه ادعایی وزارت امورخارجه عربستان آمده است: با توجه به اظهارات اهانت‌بار و پیامدهایی که بر روابط دو کشور برادر دارد، وزارت امورخارجه سعودی سفیر لبنان را برای بیان مخالفت و محکومیت اهانت‌های وزیر امورخارجه این کشور احضار کرد و یادداشت اعتراضی رسما به وی تقدیم شد.

اظهارات وزیر خارجه لبنان در شبکه الحره درباره برخی کشورها که گروه تروریستی داعش را ایجاد و از آن حمایت مالی کردند، با اینکه نامی از آنها نبرد، باعث آغاز انتقادهای شدیدی از او و تهدید به قطع روابط میان آن کشورها و لبنان شد. البته او در بخشی از این مصاحبه به ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در استانبول نیز پرداخته بود.

وهبه در گفت‌وگو با شبکه الحره و در پاسخ به سوالی در باره حفظ سلاح حزب الله گفت: به آنچه در غزه رخ می‌دهد نگاه کنید، آیا امکان ندارد شبیه آن در لبنان هم رخ دهد و اکنون سلاح حزب الله برای دشمن صهیونیستی بازدارنده است؟
وی با بیان اینکه «فرانسوی‌ها درباره سلاح حزب‌الله چیزی نگفته‌اند»، افزود: هنگامی که اسرائیل اراضی لبنان را اشغال کرد نیروهای حزب الله برای دفاع از حاکمیت و موجودیت لبنان به سلاح مجهز شدند و امروز هم این سلاح جنبه بازدارندگی دارد.
وهبه گفت: در مرحله دوم تهدید‌های لبنان، داعشی‌هایی آمدند که کشور‌های دوست و برادر محبت کردند و آن را برای ما به ارمغان آوردند و آن را در مناطق نینوا، انبار و تدمر گسترش دادند.

این اظهارات وزیر خارجه لبنان با واکنش برخی سیاستمداران لبنانی به ویژه اعتراض شدید سعد الحریریT رییس حزب جریان المستقبل مواجه شد و در این رابطه دفتر او بیانیه‌ای شدیداللحن علیه وهبه صادر کرد.

وهبه هم در پاسخ تاکید کرد که برخی درصدد صید در آب های راکد هستند. او از هیچ کشوری نام نبرده و تفسیرها از سخنانش نادرست است و می خواهند منافع شخصی خود را تامین کنند. خواستار بهترین روابط با کشورهای دوست و برادر هستم و کسانی را که قصد فتنه انگیزی بین لبنانی ها را دارند، برحذر می دارم.

رایزنی وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای کاهش تنش در خاورمیانه

وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در باره چگونگی استفاده از نفوذ سیاسی این نهاد برای کمک به تلاش‌های دیپلماتیک به منظور پایان دادن به تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی به فلسطینیان باریکه غزه، رایزنی مجازی کردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستار آتش بس در درگیری میان اسرائیل و فلسطینیان غزه و لزوم یافتن راه حل سیاسی برای پایان دادن به آن شده‌اند که اکنون وارد هفته دوم شده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در تازه‌ترین و چهارمین دور حملات همه جانبه رژیم صهونیستی به باریکه غزه، دست کم ۲۱۸ فلسطینی شامل ۶۱ کودک به شهادت رسیده و ۱۴۰۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

رزمندگان فلسطینی بامداد سه شنبه نیز در واکنش به حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه، دهها موشک به سوی فلسطین اشغالی شلیک کردند.

شلیک ۱۲ هزار موشک به اسرائیل از سوی گروه های فلسطینی/ خشم عربستان از سخنان وزیر امورخارجه لبنان/ رایزنی وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای کاهش تنش در خاورمیانه/ نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و ۱+۴

اتحادیه اروپا که بزرگ‌ترین کمک دهنده به فلسطینیان به شمار می‌رود، نفوذ اندکی بر گروه‌های مبارزی مانند حماس دارد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیش از برگزاری این نشست گفت، با آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا درباره چگونگی همکاری دو طرف برای پایان دادن به این خشونت‌ها، رایزنی کرده است.

هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان نیز بر نقش اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد، ایالات متحده و روسیه در این راستا تاکید کرد و در آستانه نشست فوق‌العاده وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا پیرامون جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، افزود: توقف خشونت‌ها در منطقه (خاورمیانه) اولویت نخست اتحادیه اروپاست.

وزرای امورخارجه ۲۷ کشور اروپایی روز سه شنبه درباره بررسی راههای پایان دادن به درگیری‌ها میان اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطینی تشکیل جلسه دادند.

سخنگوی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز نسبت به حوادث فلسطین ابراز نگرانی کرد و گفت که او با طرف‌های مختلف و شخصیت‌های سیاسی در تماس بوده تا اطمینان حاصل کند که خشونت‌ها متوقف شده و از جان غیرنظامیان محافظت شده و کشته نشوند.

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و ۱+۴ 

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت های ایران و ۱+۴ بعدازظهر چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در شهر وین برگزار می‌شود.

این نشست با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا در گرند هتل وین برگزار خواهد شد.

ریاست هیأت ایرانی را در این جلسه «سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه بر عهده خواهد داشت و ریاست نشست هم بر عهده «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

شلیک ۱۲ هزار موشک به اسرائیل از سوی گروه های فلسطینی/ خشم عربستان از سخنان وزیر امورخارجه لبنان/ رایزنی وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای کاهش تنش در خاورمیانه/ نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور ایران و ۱+۴

شرکت کنندگان با توجه به بازگشت احتمالی ایالات متحده به برجام و چگونگی اطمینان از اجرای کامل و موثر برجام، بحث های خود را ادامه خواهند داد.

به گزارش فارس، دور جدید رایزنی‌ها در وین به منظور احیای برجام که از ۱۷ اردیبهشت ماه از سر گرفته شد، از آن روز در پایتخت اتریش و در سطوح مختلف در جریان است و براساس اظهارنظر مقام ارشد وزارت خارجه ایران، به مرحله مذاکره درباره متن رسیده‌ است.

دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد، روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها  حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند. این نشست با یک روز تاخیر به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا به کرونا در روز پنجشنبه ۲۶ فروردین برگزار و مقرر شد که نشست‌های کارشناسی به کار خود ادامه دهند.

پیشنهاد مصر برای آغاز آتش بس در فلسطین

رسانه‌های رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب گزارش دادند: مصر پیشنهاد توقف جنگ از ساعت ۶ بامداد روز پنجشنبه را ارائه کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی به مخالفت یا موافقت این پیشنهاد از سوی مقامات اسرائیلی اشاره‌ای نکرده‌اند.

تاکنون تلاش بسیاری از کشورهای دیگر از جمله قطر برای برقراری آتش‌بس در سرزمین‌های اشغالی با اصرار رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه ناکام مانده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اصرار بر ادامه حملات همه جانبه به غزه، هرگونه توافق آتش‌بس را رد کرده است.

در همین ارتباط، دولت مصر ۵۰۰ میلیون دلار را برای تلاش بازسازی دوباره غزه که در نتیجه حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی ویران شدند، اختصاص داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷۹
مگر حماس ارتش منسجم ندارد که نوشته اید گروه های فلسطینی یعنی هر کس برای خودش کارگاه تولید موشک درست کرده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
کل رسانه های دنیا را بخاطر اسراییل بایکوت کردن، بنازم به قدرت.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
رسانه ها اجازه ندارن از خرابی ها اسراییل چیزی بنویسند.
آزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
در آلمان و فرانسه کسی حق کشیدن کاریکاتور از اسراییلی ها را ندارد.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
مگه گروه مسلح ارتش منسجم داره گروه های چریکی هستند و به گفته سید حسن نصراله کلیه کارگاههای تولید خمپاره هم توسط ایران تجهیز میشود
دوازده هزار را ضربدر ۲۰۰۰۰ دلار برای هر موشک کنید می شود 240 میلیون دلار که با دلار ۲۳۰۰۰ تومانی می شود 5520 میلیارد تومان
در ضمن این ۱۲۰۰۰ موشک نصفش در خود غزه فرود آمد و ۹۵ درصد بقیه هم گنبد آهین در آسمان اسراییل پودرش کرد چند تای بقیه هم به مناطق مسکونی اسراییل برخورد کرد و چند شهروند غیر نظامی از جمله دو کودک جان خود را از دست دادند ?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
اگر اسراییلی ها اینطوری فکر می کنند فلسطینی ها هم می گن کمتر از 20 سال به عمر اسزاییل مانده.
حکیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
ناشناس، من 50 سالم است تا الان نشنیدم رقبا از موفقیت های همدیگر تعریف کتتد.
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
زیادی فیلم هالیودی می بینی، 70 ساله چرا اسراییل از پس حماس برنمی آیید، دولت اروپایی، امریکا حتی سران بعضی کشورهای عربی از اسراییل حمایت می کنند، دیروز سنگ پرت می کردند امروز موشک نابودی اسراییل نزدیک است،
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
تا دیروز از پس حزب اله برنمی آمدین امروز حماس،
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
خدا با مظلومان است برداران خواهران مقاومت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
شما جزیی از ارتش اسراییل هستی که اینطور جانبدارانه نظر میدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
تصمیم دولت بایدن برای فروش بیش از 700 میلیون دلار سلاح هوشمند به اسراییل
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
ریاض هستی یا آلبانی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
حاج قاسم تو هم زیادی خوش خیالی. کمی به جغرافیای اسرائیل از سال 1946 تا کنون نگاه کن تا ببینی آیا اسرائیل در حال نابودی است؟ در همین 20 سال گذشته مساحت زمین های اشغال شده و تعداد خانه های ساخته شده را با تمام 50 سال قبل از آن مقایسه کن تا اوضاع را کمی بیشتر درک کنی. بعلاوه تعداد کشورهای عربی که در صف برقراری ارتباط با اسرائیل هستند را هم بررسی کن.
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
متاسفانه اگه کسی بیاد و اینجا یه نظری خلاف نظر بعضی از دوستان بده یا متهم میشه که ریاض هست و یا البانی و یا وطن فروش و .... اما ما باید واقعیت رو ببینیم. من هم از دست اسرائیل خسته شدم و هم از دست فلسطین و حماس و بقیه. اصلا به ما چه ربطی داره؟ نه ما عرب هستیم و نه مدافع فلسطین! الکی نیاین و بگین وظیفه ما اینه که از هر مسلمانی که در جهان نیاز به کمک داره حمایت بکنیم که خنده دار میشه. البته اصل موضوع خنده دار نیست. این خوبه که ما اینقدر قدرتمند باشیم، اوضاغ اقتصادی درستی داشته باشیم که هر وقت هر مسلمانی در هر گوشه دنیا نیاز به کمک و حمایت داشت این ما باشیم که ازش حمایت کنیم. اما واقعیت چیزه دیگه رو نشون می ده. در هر صورت دوست ندارم وارد موضوعاتی بشم که سر و ته نداره. اما به نظر من ریشه تمام این بدبختی ها زیر سر همون انگلیس پدر سوخته هست که این تخم نفاق رو تو این منطقه کاشت. باید دید اصل جنگ بر سر چی هست؟ در اصل به نظر من حق با فلسطینی ها هست که دارن برای باز پس گیری سرزمین خود می جنگن. اما این موضوع به خودشون ربط داره.
ناشناس
| Austria |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
به ۱۳:۴۳
نمی دانستم ساندیس روی بهره هوشی هم اثر منفی می گذارد محاسبه هزینه موشک چه ربطی به هالیود داره آی کیو؟
اگر این سازمان همکاری اسلامی یک دهم کار می کرد برابر بود با کل سازمان های بین المللی ولی بن سلمان، آل نهیان و... به دولت امریکا تعهد دارند و در قبال آن ارتش امریکا سلطنت شان را تضمین می کند.
کم هزینه ترین راه برای غرب اختلاف افکنی بین دولت های کشورهای مسلمان است. خودشان با خودشان درگیر شوند.
به یاری خدا بعد از انتخابات که بنزین ، نون ،برق و آب و گاز گرون شد به صورت مدیریت شده گرون بشه تا منجر به دلخوری مردم نشود و احتیاجی به موج پنجم کرونا برای کنترل اوضاع نباشد
ایکاش به جای اینکه آقایون مسئول بعد از اتمام مسئولیت یکراست برند مجمع تشخیص مصلحت نظام ، قبلش برند دادگاه.
پاسخگوی کاراشون باشند
اگر رفع اتهام میشدند آن وقت با کمال احترام بفرما مجمع.
شیلیک12000مووووشک به اسرائیل؟ بااین وجود اسرائیلی نباید باقی مونده باشه یا موشک موشک نیست موشک چهارشنبه سوری هست یا واقعا گنبد اهنین همه رومنفجر میکند وگرنه الان اسرائیل باید باخاک یکسان میشد درضمن من جنگ ویرانی ازسوی هرکشوری چه اسرائیل وچه فلسطین ویمن وعربستان وداعش وگروههای داخلی افغانستان باشه محکوم میکنم لذا چه بهتر هست هراختلافی را با میانجیگری حل وفصل کنند وانهاییکه دلشون برای کودکان واوارگی میسوزد باید بدانند شغله ور کردن اتش وتحریک بازخواست خدایی دارد جنگ قطعا اوارگی وکشته های غیرنظامیان وکودکان را هم دربرمیگیرد واگر دلتان میسوزد شغله جنگ را خاموش کنید نه تحریک 12000تاموشک بسمت اسرائیل شلیک شد نهایت کشتهزیر100نفر وزخمی زیر500نفر این فبسطین هست که با ویرانی وکشته ها مخصوصا کودکان متضرر میشود بهرحال باید اتش جنگ را خاموش وطرفین را به حل اختلافات کهنه درسازمان ملل ویا کشوربیطرف با میانجیگری کشورهای ذینفوذ این زخم کهنه دوکشوررا خاتمه دهند اینروش بیشتر خداپسندانه هست تا تحریک کشوزی برعلیه کشوری وکودکان مظلوم وقتی ازسوی کشوری موشکی بسمت کشوردیگری شلیک میشود قطعا بین کشته ها کودکان هم هست مثل جنگ ایران وعراق موشکباران به شهرهای خوزستان دزوفول اندیمشک و... ایا کودکی کشته نشد؟ ایا به موشک دستور میدهند بسمت کودکان برود ومنفجر شود خوب وقتی اسرائیل موشکی بسمت غزه شلیک میکند وان موشک به منازل مسکونی اصابت کند طبیعی هست کودکان بیگناه ومعصوم هم بجز مرگ سهمی عایدشان نشود واقعا این صحنه دلخراش هست که کودک مظلومی زیراوار انفجار موشک بیرون کشیده شود بهرحال خداوند هرکشوری وهرحاکمی به مردمان کشورش ومردمان کشوری دیگری زا ظلم روا میدارد خداوند ظلمش را بخودش برگرداند وملترا ازشر ان ظالم نجات دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
درود برشما بجای اتش افروزی وتشویق به جنگ باید فلسطین را میانجیگری وحل اختلافات بین دوکشور ارامش واسایش به فلسطین وهمه کشورها برگردد وکسانیکه دراین اتش افروزی سود میبرند نباید اسم انهارا اسنان گذاشت
حماس بزرگترین خطای راهبردی اش را در حمله به اسرائیل مرتکب شد

و به راحتی در تله نتانیاهو و صهیونیستها افتاد که در بدترین شرایط سخت سیاسی و سقوط و زیر فشار افکار عمومی قرار داشت

متاسفانه اتخاذ تصمیم های بد احساسی و بدون تعقل گرایی ، باعث شد

تا اولا ، مردم و کودکان و زنان و خانواده های ضعیف غزه قربانی شوند

ثانیا ،تمام زیر ساختهای عمرانی و نطامی ، آموزشی درمانی صنعتی غزه نابود شده اند

ثالثا ، اسرائیل با مظلوم گرایی ، زبان درازی میکند و خود را از قبول تاسیس کشور فلسطین که خواسته کشورهای عربی و غربی بود نجات داد

رابعا ، امکان رسیدن به توافق برجام را دچار مشکل جدی کرد و به ضرر مردم و کشور ایران تمام خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
خوار و خفیف شدن اعراب سازشگر با اسراییل از دستاوردهای بزرگ این جنگ است.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
و تجدید انتخابات اسرائیل و در دست گرفتن کرسیهای بیشتر و تشکیل دولت آینده توسط نتانیاهو
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
ایران هم در شرایطی نیست که بتواند بخوبی کمک کند. لذا موافقم که حماس در تله افتاد. البته در عجبم که چرا سپاه قدس هماهنگی نکرد
پول ۱۲ هزار موشک با اوضاع فقر مردم و محاصره غزه توسط اسرائیل از کجا تامین شده است؟!
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
داعشی و صهیونیست تروریست و تهدید کننده امنیت جهان هستند.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
بعد از انتخابات میفهمیم
ناشناس
| - |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
باورکن همه پول خودشونه. حتی ریالی از پول ملت بدبخت ایران نیست. باور کن راست میگم
12 هزار موشک فقط 12 نفر یعنی هر 1000 موشک یک نفر صهیونیست به نظر آمار جالبی نیست.....
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
کسی نمیگه ماست من ترشه، چرا اسراییل رسانه را وادار به سانسور کرده است.
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
عزیزم شما به آمار صهیونیست ها دلت رو خوش نکن حالت رو ببر تو آلبانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
با این حساب برای نابودی اسراییل ( 9 میلیون جمعیت داره ) باید 9 میلیارد فروند موشک بخاکش شلیک بشه . کل پول جهان برای تولید این حجم موشک کم میاد . عجب کلاف سردرگمی شده این ماجرا
از این 12000 موشک چندتاش به هدف خورده؟ اینها از کجا آوردن؟ پولش را کی تامین کرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
اولا که به تو چه. دوما چرا از اسرائیل نمیپرسی پول و بودجه سنگین نظامی رو از کجا آورده؟ اونم مملکتی که حتی آبشیرین کن رو هم از خارج میاره. شایدم دلت میخواد کوردل بمونی!
اگر قیمت هر موشک رو فقط 100 میلیون در نظر بگیرریم میشه 000ر000ر000ر200ر1 (هزار و دویست میلیارد تومان)
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
البت اونچه به عنوان موشک گفته میشه راکته
آقای عراقچی عمدا داری کش میدی مذاکرات را تا روز رای گیری فرا رسد. از این پارچه ای(برجام) که می خواهی بخری بما پیراهنی هم نمی رسد
طبق اخبار رسمی جهانی ۵۰ هزار آواره در غزه

هر موشک ۴ نفر را آواره کرده

...
12 کشته در اسراییل با 12000 موشک برای هر نفر هزار موشک این یعنی این تاکتیک موثر نیست باید شیوه کار را ا عوض کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
متاسفانه شما شناختی از جامعه اسراییل ندارین. برای همین تحلیلهاتون نادرست هست.. یه کشته اسراییلی باعث میشه صدها هزار نفرشون برن رو ویبره. این اتفاق باعث مهاجرت معکوس و نابودی اسراییل میشه.
ناشناس
| - |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
جناب ناشناس 15:18؛ باورکن من دیگه دلیل بدبختی ملت مون رو فهمیدم. بخدا دلیلش اینه که با امثال تو شدیم 80 میلیون. یعنی این تحلیلی که تو کردی اگه به مرغ پخته بگیم از خنده تبدیل به کباب بره میشه. البته تقصیری هم نداری چون تو این مملکت همین اظهار نظرهاست که باعث پیشرفت وترقی میشه و دانش و سواد و شعورهیچ نقشی دررسیدن به پستهای بالا نداره
فلسطین که صنعت نداره! این موشکها از کجا اومده؟؟؟؟!؟!؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
مال خودمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
از مصر
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
خودت که جواب رو می دونی !!!!!! پس چرا می پرسی؟ کاری به جنگ اینا ندارم اما مضخک و خنده دارترین اظهار نظر ها رو میشه تو این ایام دید. مثلا....(اسرائیل حق داره که از خودش دفاع کنه) اما گوینده هیچ اشاره ای نمی کنه که پس طرف مقابل چی؟ وقتی از فلسطینی ها حرف می زنن، میگن یه مشت تروریست.... اما وقتی از اسرائیلی هایی که به اعراب حمله می کنن میگن گروه های افراطی و دسته راستی!!!!!!! از یه طرف میگن، حماس این همه موشک و سلاح از کجا میاره؟؟؟ از طرف دیگه کسی به این اشاره نمی کنه که بهترین و تاکتیکی ترین سلاح های امریکا و دیگر کشورها به راحتی در اختیار ارتش اسرائیل قرار می گیره. مثل داستان حوثی های یمن هست!!! تو یه کشور میگن دولت مستقر تروریست هست و در کشور دیگه ... این سیاست دوگانه هست
وزیر خارجه لبنان درباره برخی کشورها که گروه تروریستی داعش را ایجاد و از آن حمایت مالی کردند، بدون ذکر نام!
عربستان اعتراض کرد!
یه ضرب المثل قدیمی است که میگه: انبر را که تو آتیش بزاری دزد خودش خبردار میشه . از این اقدام میشه یکی از تولید کنندگان و حمایت کنندگان اصلی داعش عربستانه
دوازده هزار موشک شلیک شده ، دوازده نفر تلفات داشته، یعنی هر هزار موشک که شلیک شده فقط یک کشته داشته
چه هزینه های گزافی برای تلفات ناچیز
اصلا چه توجیهی داره شروع چنین حمله ای از جانب حماس و چنین آوارگی و خسارت و ....
تابناک عزیز درست تیتر بزن بزرگ بنویس خلیج فارس
شورای همکاری خلیج (فارس) است. این چی می نویسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
خلیج فارس و دریای خزر رو فروختن دیگه لابد این همه نقشه ایران رو صدا و سیمای میلی بدون دریا نشون میده ندیدی؟
تابناک عزیز درست تیتر بزن بزرگ بنویس خلیج فارس
شورای همکاری خلیج (فارس) است. این چی می نویسی
دوازده هزار موشک شلیک شده ، دوازده نفر تلفات داشته، یعنی هر هزار موشک که شلیک شده فقط یک کشته داشته
چه هزینه های گزافی برای تلفات ناچیز
اصلا چه توجیهی داره شروع چنین حمله ای از جانب حماس و چنین آوارگی و خسارت و ....
معلوم است اسرائیل می خواهد تا آخرین گلوله فلسطینیان را تمام کند
آفرین عالیه،۱۲۰۰۰ موشک خیلی خوبه،فقط پولش از کجا میاد؟
خوبه برای هر کشته اسرائیلی 1000 موشک!
یعنی چی تنها نود درصد
من فکر میکردم خیلی کمتر از این باشه
در ضمن وقتی میگی نود درصد نمیتونی بگی تنها نود درصد
12 هزار موشک و فقط 12 کشته؟!
از این 12 کشته هم دو نفر غیر اسراییلی بودند!
اینا اسمش موشکه.عملا راکت می باشند که قدرت تخریب کمی دارند
با ۱۲۰۰۰ موشک ۱۲ نفر رو کشتن و در این مدت هم اسرائیلی ها در پناهگاه بودند و حتما کمتر از خونه خارج می شدند اگر موشک بارون نمی کردند و زندگی عادی در اسرائیل جریان داشت احتمالا دو برابر این تعداد در تصادفات رانندگی و یا حوادث روزمره کشته می شدند
دوستاني كه پرسيدن اين موشك هارو از كجا اورده فلسطين واقعا نميدونين؟؟؟؟ واقعا تاسف داره حال و روزمون...
خوب که چی؟
حماس باراکت پراکنی بی موقع هم حواسهاراازانتخابات بی رونق ‌وجولان کروناوعدم مدیریت صحیح آن درایران پرت کردوهم ملت بی پناه غزه رابه کشتن داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
!واقعا از تحلیلت استخوان‌های ارسطو در قبر به حال ویبره درآمد.
خدا قوت دانشمند
این فلسطینی‌ها که ۱۲۰۰۰ موشک دارن پس وضع اقتصادیشان خوب است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
نه برادر وضع اقتصاد ما خوب است!!!!!!!
جهت اطلاع ان بنده خدایی که جمع و تفریق کرده بعد دلار را به ریال تبدیل کرده باید عرض کنم قیمت موشک ها چون ساخت داخل شده حدود ۵۰۰ دلار است که طی یک فراینده چندین ساله تولید و ذخیره شده است لذا منابعش طی چند سال ناچیز میشود( ضمنا با حقوق خودت مقایسه نکن)
فلسطینیها 12000 موشک به سمت اسراییل شلیک کردند بعد شما میگید ملت مظلوم فلسطین!!!!
چند عدد به هدف خورد و چقدر قدرت بازدارندگی داشت؟
برق مناطق تهران به دلیل کمبود تولید از اردیبهشت شروع کرد به قطع شدن، دوتا موشک بزنید ببینیم برق تولید می‌کنه
علی برکت الله
این مشکل عربها با اسرائیل است خودشان حل کنند فلسطینی‌ها زمان جنگ ایران با عراقی ها در ارتش عراق بودند وهنگام اسارت آنها را می دیدم هنوز در خانه هایشان عکس صدام بر دیوار است مسولین ایران حق ندارند از کیسه مردم به عربها کمک کنند
همه اش از جیب ما رعیت بدبخت رفته
۱۲۰۰۰ موشک ۱۲کشته از آن طرف غزه با خاک یکسان ۲۵۰کشته و۲۰۰۰زخمی لعنت به اسرائیل و وهمه مزدوران واتش بیاران معرکه جنگ.
بی بی سی ۲۴ ساعته میگه کودک کشی کی می گه بایکوت خبری شده. . حماسو نابود کردن فرمانده هاشو کشتن خونه هاشونم خاب کردن انشالله تحریمارو بردارن بریم باز بسازیم براشون
کسانی که دم از مبارزه با اسراییل می زنند را نگاه کنید کدامشان خودشان یا فزندانشان حاضرند به جنگ با اسراییل بروند؟؟؟؟؟در بین هزاران محافظ پنهان می شوند و دم از مقاومت می زنند!!!!
حالا فاجعه مال بعد از آتش بس هست که ایران باید غزه رو باز سازی کنه بیچاره مردم مظلوم ایران هستند که باید تاوان بدن
۱۲هزار موشک شلیک شده ۱۲نفر از اسراییل یها مردن؟
یعنی ۱۰۰۰موشک برای یک نفر خوب با سنگ میزدن بهتر بود

پس چطوری این همه موشک دارن شلیک کنن اما مردم بی دفاع غزه غذا ندارن بخورن؟
دوازده هزار موشک از نوع ایرانی و دوازده کشته.اونوقت آقایون میگن با سیزده موشک به عین الاسدبیش از دویست نظامی آمریکایی رو کشتیم.خخخخ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر