بازدید 1172

جزییات سؤالات عمومی و اختصاصی كنكور 89

کد خبر: ۱۰۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۸ 20 June 2010
معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش كشور، تعداد سؤالات عمومی و اختصاصی و زمان پاسخگویی به آن‌ها برای گروه‌های پنج گانه آزمایشی آزمون سراسری سال 1389 را اعلام كرد.

حسین توكلی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: داوطلبان هر یك ازگروه‌های آزمایشی پنج گانه آزمون سراسری فرصت دارند، در مدت 75 دقیقه به 100 سؤال عمومی شامل 25 سؤال زبان و ادبیات فارسی، 25 سؤال زبان عربی، 25 سؤال فرهنگ و معارف اسلامی و 25 سؤال زبان انگلیسی پاسخ دهند.

وی در مورد داوطلبان اقلیت‌های دینی و یا داوطلبانی كه زبان خارجی انتخابی آنها در آزمون غیرانگلیسی است، توضیح داد: این افراد ضرورت دارد به جای سؤالات معارف اسلامی به سؤالات اقلیت‌های مذهبی مسیحی، كلیمی یا زرتشتی و زبان غیرانگلیسی كه در یك دفترچه جداگانه تهیه شده و به همراه دفترچه آزمون عمومی در اختیار آن‌ها قرارداده می‌شود، پاسخ دهند.

توكلی با اشاره به این‌كه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در مجموع حاوی 135 سؤال خواهد بود، زمان پاسخگویی به این سؤالات را 175 دقیقه اعلام كرد.

به گفته وی برای آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی تعداد 170 سؤال پیش‌بینی شده است كه داوطلبان باید حداكثر در مدت 175 دقیقه به این سؤالا ت پاسخ دهند.
 
 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل