بازدید 6052
۶

مصرف ۲۵ درصد بیشتر از حد استاندارد آب در تهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در شهر تهران هر فرد به طور متوسط ۲۴۰ لیتر آب در شبانه‌روز مصرف می‌کند که این رقم ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از حد استاندارد است.
کد خبر: ۱۰۵۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 14 May 2021

به گزارش «تابناک»، "محمدرضا بختیاری" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون سرانه تامین آب برای استان تهران به ازای هر نفر ۳۴۸ لیتر در شبانه روز است که در کشورهای پیشرفته حدود ۱۷۰ تا ۲۲۰ لیتر در شبانه روز است از این رو با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم.

وی افزود: منابع آبی در تهران از ۲ بخش منابع سطحی شامل سطح های پنجگانه و منابع زیرزمینی بهره برداری از چاه های مجاز تامین می شود که این نسبت ۷۰ به ۳۰ درصد است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شاهد روند افزایشی مصرف آب در تهران هستیم، گفت: براساس آخرین آمار، مصرف آب تهران در ۲۰ اردیبهشت نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: با روند افزایشی دمای هوا، رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از کرونا، کاهش منابع آبی و ذخیره سدهای پنج گانه تهران اگر مردم رعایت نکنند امسال تابستان سختی را خواهیم داشت.

وی از مردم درخواست کرد: با راهکارهای ساده، مصرف آب را مدیریت کرده و این شرکت را در ارائه خدمات یاری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
کمبود آب، کمبود برق، جیره بندی بنزین، صف مرغ. سهمیه بندی روغن، شکر که اصلا نیست! خیل عظیم بیکاران و ....
سوال: جمعیت 300 میلیونی برای چه می خواهید!؟
وقتی سیستم لوله کشی داخل ساختمانها فاقد استاندارد مصوب و تجهیزات شیر الات و سایر لوازمی که مصرف اب دارند دارای هدر رفت زیاد هستند مثل سیفون دستشویی کولر اب و حتی مایع دستشویی و حمام و پودر ماشین لباسشویی و... چرا دولت سعی در رفع این معضلات که تماما در اختیار خودش است نمی کند و فقط میگوید کم حمام بروید صورت خود را کم.. بشویید موقع مسواک زددن چکار کنید و... بخدا اینان که زمام امور را بعهده دارند مدیران کم اطلاع هستند
نشت آب چند برابر استاندارده؟ این رو هم بفرمایید
هر وقت زندگی مادر ایران برابربا استاندارد جهانی شد ان وقت شما میتوانید حرف بزنید واظهار نظر ...........هنگام گرفتن از مردم استاندارد های جهانی را به رخ میکشید وهنگام فراهم کردن اوضاع مساعد برای مردم دیگه خبری از استاندارد جهانی نیست ........چقدر شما خوبید!!!!!!!
چناب مسئول .......ما باید مصرف اب را مدیریت کنیم درست ولی در بعضی موارد نمیشه ..مثلا ما مثل خارجی ها نمیتونیم در توالت به جای اب از دستمال استفاده کنیم ....درضمن ابی که در شبکه های فرسوده شهری هدر میرود هزار برابر استاندارد جهانی هست ......حواستون به خودتون هم باشه لطفا ....همه کاسه کوزه ها را سر مردم نشکنید.....
جدود 5 تا 6 سال قبل لوله گذاری فاضلاب منطقه 7 تهران (خیابنهای پلیس - ادیبی - کلیم کاشانی- بهارشیراز - ...) انجام شدهاست و این 6 سال هیچ اقدامی در جهت اتصال واحدهای مسکونی به سیستم فاضلاب شهری صورت نگرفته است و پول ان را کامل گرفته اند
اگر در این چند سال این ابها فاضلاب جمع اوری و تصفیه می شد حجم بسیار اب برای مصارف غیر شرب تامین می شد ولی اب و فاضلاب تهران و شهرداری 6 سال است که خواب هستند و فقط حقوق دریافت می کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل