بازدید 7543
۳

آموزش و پرورش به دنبال سخت گیری بی مورد نیست

مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: به همه خانواده‌ها اطمینان خاطر می‌دهم که پیش‌بینی‌های لازم اندیشیده شده است و آموزش و پرورش به دنبال سخت گیری بی مورد نیست.
کد خبر: ۱۰۵۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰ 13 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، غلامرضا کریمی مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی در گفت‌وگوی زنده روی خط خبر درباره برگزاری امتحانات دانش آموزان اظهار کرد: واقعیت این است که وزارت آموزش و پرورش به همراه معلمان و عوامل اجرایی، تمام تلاش خود را به کار گرفته است که هیچ وقفه‌ای در فرایند آموزش به وجود نیاید لذا یک سیستمی را تحت عنوان شبکه آموزشی «شاد» ایجاد کردیم و بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان و معلمان در این شبکه فعالیت کردند تا فرایند آموزش تکمیل شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در برخی از مناطق روستایی و مناطقی که دسترسی به شاد نداشتند، صدا و سیما یک فعالیت بسیار چشمگیری را انجام داد و تمام دروس توسط شبکه‌های مختلف صدا و سیما به دانش آموزان آموزش داده شد و، چون تقریباً در اکثر نقاط کشور دسترسی به تلویزیون وجود دارد، از امکان آموزش تلویزیونی استفاده کردند.

کریمی با بیان اینکه در جا‌هایی که باز هم دسترسی‌ها کمتر بود، بسته‌های آموزشی را آماده کردیم تا به دست دانش‌آموزان برسد، افزود: انتظار نداریم که مشابه شرایط حضوری هم معلمین و هم دانش‌آموزان بتوانند فرآیند آموزش را انجام دهند، ولی همه می‌دانند که معلمان تلاش بسیار نسبت به سال‌های دیگر انجام دادند و اراده نظام آموزشی کشور بر این بود که وقفه‌ای در فرایند آموزش صورت نگیرد.

* امتحانات به جز پایه‌های نهم و دوازدهم، غیرحضوری است

مشاور و دستیار اجرایی وزیر آموزش و پرورش در حوزه سنجش و ارزشیابی درباره نحوه امتحانات، ادامه داد: با توجه به اینکه به هر حال عمده کلاس‌ها غیرحضوری بود، امتحانات در تمام پایه‌ها به صورت غیرحضوری خواهد بود البته به جز پایه‌های نهم و دوازدهم، امتحانات غیرحضوری توسط معلمان و با نظارت مدیر مدرسه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام فرآیند ارزشیابی دانش‌آموزان توسط معلم انجام می‌شود، افزود: در دوره ابتدایی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی داریم یعنی معلم، پرونده برای هر دانش‌آموز دارد و فرایند‌هایی که در طول سال تحصیلی طی کرده، مبنای ارزیابی پایان سال خواهد بود؛ در سایر پایه‌های متوسطه اول و دوم هم معلم بر اساس تدریس‌هایی که انجام داده، این آزمون‌ها را برگزار می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
اگر فرزندان ما به کرونا مبتلا شد جناب عالی میخواهی چکار کنی خیلی بخواهی از خودت نشان بدهی یک عذرخواهی است که بدرد کسی نمیخورد ای کاش فرزندان شما هم مثل مردم در مدارس معمولی بود
مسئولان کشورهای تراز اول دنیا وقتی در مورد مسئله ای می خواهند توضیح بدهند اول خیلی قشنگ در مقابل مخاطب می نشینند و توضیح می دهند و موءدب هستند !!!
این اقا در سمت مشاور اول باید درست بنشیند و بعد شروع به صحبت کند و ادب حکم می کند لااقل درست بنشیند !!!
شاد تو سرتون بخوره که همه رو بدبخت کرد هیچی هم ازش در نیومد فقط کلی خرج گذاشتین رو دست خانواده های بدبخت بیچاره .غیر حضوری تدریس مسخره کردن . باید برن سر جلسه چی بنویسن ؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار