بازدید 39963
دو هزار و چهارصد و شصت و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

داوری حتی از واکسن زدن احمدی‌نژاد هم خبر دارد/ بادامچیان: دو قطبی سازی‌های انحرافی به جایی نخواهد رسید / کاندیداتوری رئیسی به روز عید فطر موکول شد!

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ساترا مسئول نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی در فضای‌ مجازی شد / جلیلی: رئیس‌جمهور باید تمام ایران را ببیند، نه فقط تهران را / آیتی: اصولگرایان نگران تکرار انتخابات ۷۶ هستند و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰ 10 May 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

جنتی: تعیین شرط سنی ۴۰ تا ۷۵ سال، خدمتی از طرف شورای نگهبان بود

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: بنابراین فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود باید به درستی به وظایفش عمل کند و دنبال اهداف شخصی نباشد. آیت الله جنتی گفت: شورای نگهبان هم باید شرح حال و سوابق داوطلبان را بداند و در جریان عملکرد آن‌ها در گذشته باشد. وی تعیین شرط سنی برای انتخابات ریاست جمهوری از حداقل ۴۰ سال تا حداکثر ۷۵ سال را خدمتی از طرف شورای نگهبان دانست و افزود: بدین ترتیب از ثبت نام‌های بی حد و حصر جلوگیری شد. دبیر شورای نگهبان توجه به تامین معاش مردم را از اولویت‌های اول رئیس جمهور دانست و تاکید کرد: اگر داوطلبی در خودش نمی‌بیند تا معاش مردم را تامین کند، از ابتدا ثبت نام نکند. آیت الله جنتی اهمیت قوه مجریه را از دو قوه دیگر بیشتر دانست و گفت: ریاست جمهوری مسئولیتی است که با معاش مردم سروکار دارد، بنابراین کسی که داوطلب انتخابات ریاست جمهوری می‌شود باید به وعده هایش عمل کند و چک بی محل صادر نکند.

رئیس جمهور مصوبه انتخاباتی شورای نگهبان را رد کرد

معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در پی ابلاغ مصوبه اخیر شورای نگهبان به وزارت کشور، طی نامه‌ای در ۷ بند تفسیر حقوقی خود از این مصوبه را ارائه کرد. این نامه صلاحیت وضع معیار‌های نوعی یا قانونگذاری را بر اساس اصل ۷۱ قانون اساسی، صرفا بعهده مجلس شورای اسلامی دانسته و تاکید کرده است که در صورت تصویب قانون از سوی مجلس هم ابلاغ آن برای اجرا با رئیس‌جمهور است. رئیس‌جمهور به وزارت کشور دستور داد طبق جمع‌بندی نظریه معاونت حقوقی عمل نماید. دکتر روحانی همچنین به وزارت کشور متذکر شده است که الزامات باید در چارچوب قانون و با ابلاغ رئیس‌جمهور عملی گردد.

واکنش کدخدایی به دستور روحانی به وزارت کشور برای عدم اجرای مصوبه شورای نگهبان

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در واکنش به دستور روحانی به وزارت کشور برای عدم اجرای مصوبه شورای نگهبان به لازم‌الاجرا بودن مصوبه شورای اشاره کرد. وی با انتشار تصویری از شرایط ثبت نام کاندیداها در این باره نوشت: مصوبه شورای نگهبان در خصوص شرایط ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری برای وزارت کشور و دیگر مجریان لازم الاجراست. بدیهی است کسانی از نظر این شورا ثبت نام کننده تلقی می‌شوند که مدارک مذکور در مصوبه این شورا را هنگام ثبت نام ارائه کرده باشند.

اگر کسی ۳۸ سالش بود، اما سایر شرایط را داشت، استنثائا تایید صلاحیتش می‌کنیم

سیامک ره‌پیک، قائم مقام دبیر شورای نگهبان تأکید کرد: شورای نگهبان تنها مرجع منحصر به فرد تشخیص شرایط صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری است و در هیچ‌جای دیگر قانون اساسی جز این نیامده است و بر اساس همین مقام معظم رهبری تکلیف کردند تا معیارها و شرایط لازم برای این موضوع اعلام شود. وی افزود: در مصوبه اخیر شورای نگهبان استثنا یز وجود دارد که اگر شخصی خارج از شروطی که در مصوبه آمده است، اقدام به ثبت‌نام کرد و اعتراض داشت، مثلاً ۳۸ سال داشت اما رجل سیاسی مذهبی، مدیر و مدبر بود و همه شرایط را داشت، چون شورای نگهبان مرجعی است که باید صلاحیت را تشخیص بدهد، صلاحیت او را مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر تشخیص داد صلاحیت دارد استثنائاً او را می‌پذیرد و این استثناء منطقی است. قائم مقام دبیر شورای نگهبان در پایان تأکید کرد: این مصوبه نه قانونگذاری است و نه اینکه دیر شده؛ بلکه اجرای سیاست‌های کلی انتخابات است و آثار این مصوبه هم این است که از ثبت‌نام‌های وهن‌آلود و غیرمنطقی - از کودک 5 ساله تا افرادی که واقعاً صلاحیت ندارند- جلوگیری می‌کند.

وزیر کشور: سخنان برخی کاندیداها ممکن است مشکل ساز شود

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز دوشنبه (۲۰ اردبیهشت ۱۴۰۰) با حضور در شورای نگهبان تصریح کرد: طبق بررسی‌های ما، تمام مخالفین و معاندین نظام و حتی برخی در داخل کشور، همگی دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند، اما انشاءالله انتخاباتی پرشور و با حضور و مشارکت مردمی برگزار خواهد شد. وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های متعدد در وزارتخانه تحت مدیریتش برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور، گفت: در حوزه امنیت، ۴ ماه است که جلسات کمیته امنیتی مرتب در حال برگزاری است و در جلسه دیروز هم که با حضور بنده این جلسه برگزار شد، اطلس امنیتی برای تمام شهر‌ها ارائه شد و الحمدلله تاکنون هیچ مشکل امنیتی نداشتیم. وی افزود: تمام ملزومات و لوازم لازم برای اجرای انتخابات فراهم شده و وزارت کشور آماده برگزاری انتخابات است، اما در حوزه‌های تبلیغاتی خلاء‌هایی وجود دارد و برخی افرادی که خود را داوطلب انتخابات معرفی کرده‌اند، بعضاً سخنانی مطرح می‌کنند که ممکن است مشکل ساز شود که ما از طریق شورای عالی امنیت ملی پیگیر این مساله هستیم.

محمود صادقی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس دهم با برگزاری یک نشست خبری برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام داوطلبی کرد. محمود صادقی در نشست خبری در دفتر مرکزی انجمن اسلامی دانشگاهیان گفت: ابتدا باید فاجعه افغانستان را تسلیت بگویم و امیدوارم با خشکاندن ریشه افراط گرایی دیگر شاهد چنین خشونت‌هایی نباشیم. ملت ایران بار دیگر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شهر و روستا قرار دارد. انتخابات ارزشمندترین رهاورد انقلاب اسلامی است که با درهم پیچیدن یک نظام سلطنتی فردمحور حق حاکمیت ملی را برسمیت شناخت و نظام جمهوری را با مشارکت عامه و رای مردم بنا نهاد.

سه تذکر آشنا در مورد فایل صوتی ظریف

حسام الدین آشنا، رییس پیشین مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در توئیتی نوشت:«‌لطفا: ‌۱.به جای ⁧وزارت‌ اطلاعات⁩ ادعای قطعی در مورد ⁧فایل‌ صوتی⁩ مطرح نکنید. ۲.به جای ⁧قوه‌ قضائیه⁩ حکم قطعی در مورد اشخاص حقیقی و حقوقی صادر نکنید.‌۳.⁧ اصلاح‌ قانونی⁩ در مورد قانون ۱۳۵۳ و قانونگذاری در مورد ضرورت و الزامات تدوین تاریخ‌ شفاهی⁩ مسئولان و دستگاه‌های عمومی را دنبال بفرمایید.»

چرا عارف به جبهه اصلاحات برنامه نداده است؟

مدیر روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان گفت: عارف هنوز برای حضور یا عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری به نتیجه نرسیده است.علیرضا خامسیان در گفت و گو با ایسنا درباره اینکه چرا عارف برنامه ای به جبهه اصلاحات ارائه نداده است، تصریح کرد: عارف ذاتا انسانی برنامه محور بوده و در تمام دوره هایی که مسئولیت داشته است، با برنامه حوزه تحت مدیریت خود را اداره کرده است. وی قائل به برنامه است و به تازگی هم در مقام ریاست بنیاد امید ایرانیان از برنامه های این بنیاد برای عبور از شرایط سخت کشور رونمایی کرده است.وی ادامه داد: برای بحث انتخابات برنامه باید وقتی اعلام شود که فرد اعلام کاندیداتوری کرده باشد. عارف تا این لحظه اعلام کاندیداتوری نکرده است و هر زمان اعلام کند، مطمئنا برنامه هایش با رویکرد وحدت و همگرایی برای افکار عمومی از جمله اصلاح طلبان بازگو شده و ارائه داده می شود.

نقوی حسینی: رئیسی روز عید فطر اعلام کاندیداتوری می‌کند

نماینده پیشین مجلس در رابطه با حضور رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ اظهاراتی را بیان کرد و گفت: نیکزاد و جلیلی از چهره هایی هستند که در انتخابات در کنار آقای رییسی خواهند بود.«سید حسین نقوی حسینی»، نماینده مجلس دهم، در گفت و گو با برنا گفت: رئیسی عزم خود را برای ورود به عرصه انتخابات جزم کرده است و احتمالا به جهت سیادتشان در روز عید فطر اعلام کاندیداتوری می کنند و روز جمعه هم که روز بزرگی است برای ثبت نام به محل وزارت کشور تشریف می آورند.

لاهوتی: دوقطبی رئیسی-لاریجانی شکل نمی‌گیرد

این فعال سیاسی اظهار کرد: آقای لاریجانی زمانی خواهد آمد که آقای رئیسی نامزد انتخابات نباشد. در چنین شرایطی هر رقیب دیگری مقابل آقای لاریجانی باشد، برنده میدان آقای لاریجانی خواهد بود. در واقع با نیامدن آقای رئیسی، قطعا اعتدالیون و خواص دو جریان سیاسی پشت آقای لاریجانی می آیند و از او حمایت می کنند.لاهوتی با بیان اینکه قطعا یک نفر از میان آقایان رئیسی و لاریجانی رئیس جمهور آینده ایران خواهد بود، تأکید کرد: تا الان اخبارهای متفاوتی درباره تصمیم آقای رئیسی منتشر می شود. اگر به هر دلیلی ایشان در انتخابات ثبت نام نکند، آقای لاریجانی می آید و برنده میدان رقابت می شود.

آیتی: اصولگرایان نگران تکرار انتخابات ۷۶ هستند

اصولگراها به این نتیجه رسیده‌اند، ظریف بهترین گزینه برای جبهه اصلاحات است و شانس رای بالایی دارد و برای همین هم تهدید می‌کنند و هم از او تعهد می‌گیرند که وارد انتخابات نشود.مهدی آیتی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این که گفته می‌شود روز گذشته از محمدجواد ظریف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نمایندگان به نوعی تعهد گرفته‌اند در انتخابات شرکت نکند، چرا جریانی از آمدن وی به صحنه انتخابات جلوگیری می‌کند، گفت: بعد از افشای فایل صوتی آقای ظریف کاملاً مشخص شد که جناح اصولگرا از حضور وی در میدان انتخابات وحشت دارد.این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم جریان اصولگرایی در نظرسنجی‌های خودشان از طریق مجاری که در دسترس دارند به این نتیجه رسیده‌اند که با توجه به محبوبیت عمومی که ظریف دارد، اگر در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کند یک موج اجتماعی به وجود می‌آورد و شاید جریان ۷۶ تکرار شود که این امر شکست بزرگی برای این جریان خواهد بود.وی با بیان این که افشای فایل صوتی آقای ظریف به نوعی کوپن ایشان را برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ سوزاند، اظهار داشت: بعضی اعتقادشان بر این است که این پوست خربزه‌ای بود که برخی دشمنان زیر پای ظریف انداختند.

خرازی برنامه های پیشنهادی خود را به جبهه اصلاحات ارائه داد

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با حضور در نشست مجازی مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران برنامه پیشنهادی دولت خود را ارائه کرد.سعید نورمحمدی رئیس ستاد انتخابات حزب ندای ایرانیان از ارائه برنامه حزب ندای ایرانیان برای انتخابات ریاست جمهوری توسط سیدمحمد صادق خرازی در جلسه جبهه اصلاح طلبان ایران خبر داد.وی اظهار کرد: برنامه حزب که با شعار "تعامل و مدارا، اصلاحات گام به گام، توسعه پایدار" به مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران ارائه شده است، دارای رویکردهایی از قبیل "بهره گیری از تمام ظرفیت های ملی در حوزه انسانی"، "ایجاد فهم مشترک از مشکلات و مسائل و بحران های کشور و تبدیل به مساله ملی برای حل مساله"، "دیپلماسی و روابط خارجی در خدمت توسعه پایدار"، "ایدئولوژی زدایی از اقتصاد و توسعه"، "فهم جدید از مولفه های مدرن در حوزه های مختلف"، "استفاده از تجارب دنیا در حوزه حکمرانی"، "جوانگرایی در دولت"، "نهادینه کردن تحزب"، "حفاظت از حقوق شهروندی" "پایان قصه تحریم های ایران"، و "افزایش قدرت بازدارندگی ایران" می باشد.نورمحمدی گفت: این برنامه با تاکید بر برنامه ششم توسعه و مقدمه برنامه هفتم توسعه به عنوان سندهای بالادستی توسط جوانان و نسل دومی های متخصص و تحصیلکرده دانشگاه های ایران و دنیا تدوین شده است.

موسوی لاری: شورای نگهبان حق ندارد قانونگذاری کند

وزیر کشور دولت اصلاحات در واکنش به مصوبه شورای نگهبان در خصوص شرایط کاندیداهای انتخابات رئیس جمهوری گفت: شورای نگهبان هم باید قانون اساسی را رعایت کند و حق ندارد قانونگذاری کند و به دستگاه اجرایی ابلاغ کند که تو چه کار بکن و چه کار نکن؛ مرجع قانونی باید این مسائل را مطرح کند. اگر رئیس جمهور در برابر تخطی از قانون اساسی و عدم اجرای اصول قانون اساسی ساکت باشد تخلف کرده و به وظیفه خود عمل نکرده است. رئیس جمهور نمی تواند در برابر این مسائل ساکت بماند و باید از هرگونه شکستن قانون اساسی جلوگیری کند و یکی از موارد هم همین جاست.

بادامچیان: دو قطبی سازی‌های انحرافی به جایی نخواهد رسید

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان به جای دو قطبی سازی انحرافی، از عملکرد منفی خود عذرخواهی کنند و انتخابات را به مذاکرات برجامی پیوند نزنند.به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان در مواضع هفتگی خود اظهار داشت: عملکرد اصلاح طلبان در هشت سال گذشته در قوه مجریه، ایجاد تورم وحشتناک و معیشت سخت و برعکس شدن وعده‌های رئیس‌جمهور جریان اصلاح‌طلب، برای جریان های سیاسی حامی دولت جایی برای توجیه نگذاشته و اصلاح طلبان بهتر است به جای این فرار از پاسخگویی به مردم از ملت عذرخواهی کنند.وی ادامه داد: اصلاح طلبان کار را به جایی رسانده اند که مسکن و اجاره مسکن، تنظیم درآمد و هزینه زندگی مردم را در وضعیت بسیار بدی قرار داده اند و حتی مرغ و تخم مرغ که غذای عادی مردم است را نیز دچار مشکل کرده اند.بادامچیان تاکید کرد: کارکرد سیاست خارجی و نیز عملکرد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دولت دستاوردی قابل ارائه برای دولت و جریان اصلاح طلبان افراطی و اعتدالی ندارد.بادامچیان تصریح کرد: مردم امروز به جای توجه به دوقطبی های کاذب، در حال و هوای انتخاب رئیس جمهوری هستند که بتواند در گام دوم انقلاب، کشور و ملت را از مشکلات نجات داده و کشور را در داخل و خارج در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت مدیریت کند.

حضور جهانگیری در جلسه جبهه اصلاحات ایران

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران از حضور اسحاق جهانگیری در جلسه مجمع عمومی این ائتلاف انتخاباتی خبر داد و گفت: به دلیل همزمانی جلسه دولت با این نشست فرصت نشد که برنامه خود را ارائه کند.آذر منصوری درباره حضور اسحاق جهانگیری در جلسه جبهه اصلاحات ایران برای ارائه برنامه انتخاباتی خود، گفت: اسحاق جهانگیری در جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات حاضر شدند؛ اما به دلیل همزمانی جلسه دولت با این نشست مجمع فرصت نشد که برنامه خود را ارائه کنند.سخنگوی جبهه اصلاحات ایران ادامه داد: البته جهانگیری در این جلسه گفت، هنوز تصمیمی نگرفته‌ و تابع تصمیم جمعی اصلاح طلبان است.پیش از این، حسن رسولی فعال اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی از حضور جهانگیری عضو حزب کارگزاران در جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات خبر داده بود.

جلیلی: رئیس‌جمهور باید تمام ایران را ببیند نه فقط تهران

عضو شورای‌ عالی امنیت ملی با یکی از کار ویژه‌های مهم رئیس‌جمهور این است که تمام ایران را ببیند، چه به لحاظ جغرافیایی چه موضوعی گفت: اگر به موضوعی پرداخته می‌شود نباید باعث شود که ما را از موضوعات دیگر بازدارد.سعید جلیلی، عضو شورای‌عالی امنیت ملی، عصر امروز (دوشنبه ۲۰ اردیبهشت) در میزگرد مجازی با فعالان استانی، در پاسخ به سؤالی درباره عدالت منطقه‌ای و نحوه تحقق عدالت منطقه‌ای گفت: یکی از کارویژه‌های مهم رئیس‌جمهور این است که تمام ایران را ببیند، چه به لحاظ جغرافیایی چه موضوعی؛ بنابراین، اگر به موضوعی پرداخته می‌شود، نباید باعث شود که ما را از موضوعات دیگر بازدارد.وی ادامه داد: کسی که منتخب مردم واقع می‌شود، باید جامعیتی داشته باشد که در ابعاد مختلف تک‌بعدی نباشد، چه در موضوعات چه مناطق جغرافیایی. این بحث مهمی است.جلیلی افزود: نکته مهم این که اگر نگاه و رویکرد رئیس‌حمهور مبتنی بر پرداختن به موضوعات اصلی و اولیت‌های اصلی باشد و بخواهد تمام کشور را ببیند نه فقط تهران را، لازمه این، اتخاذ سازوکار فقط فردی نیست بلکه همه مجموعه دولت است. اینجاست که مزیت‌های نسبی اهمیت پیدا می‌کند.

ساترا مسئول نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی در فضای‌مجازی شد

نظارت "ساترا" بر چگونگی فعالیت‌های انتخاباتی یکی از مصوبات ششمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی بود.این نشست با حضور عبدالعلی علی عسکری، رئیس رسانه ملی، صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، سید احسان قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای نظارت بر صداوسیما و نماینده دادستان کل کشور برگزار شد. در این جلسه، پیش‌نویس مقررات تدوین‌شده درباره اهداف و دستورالعمل‌ فعالیت‌های انتخاباتی، مقابله با اخبار جعلی و محتوای آسیب‌رسان، قلمرو تبلیغات انتخاباتی، اصول عمومی، الزامات رسانه‌های کاربر محور و الزامات محتوایی فعالیت‌های رسانه‌ای در حوزه انتخابات تبیین و تشریح شد.علی عسکری، رئیس رسانه ملی با اشاره به اهمیت حضور و فعالیت «ساترا» برای نظارت بر عرصه انتخابات در فضای مجازی گفت: هدف ما برگزاری انتخابات سالم است و نظارت باید به‌ گونه‌ای باشد که راه را بر هر گونه تخلف ببندد.

داوری: احمدی‌نژاد دی ماه سال گذشته واکسن فایزر تزریق کرده است

رئیس دولت دهم روز جمعه در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه مدعی شده بود، مسئولین کشور خودشان واکسن زده‌اند خیالشان راحت است نگران مردم نیستند. عبدالرضا داوری، مشاور سابق محمود احمدی‌نژاد مدعی شد: «محمود احمدی نژاد، جمعه ۲۶ دی ماه ۱۳۹۹ در منزل حمید بقایی واکسن آمریکایی فایزر را تزریق کرد تا به پیشنهاد بقایی، از ویروس کرونا در تجمعات انتخاباتی مصونیت یابد. شنیدم که خرید و انتقال اختصاصی واکسن برای احمدی نژاد از امارات، حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه داشته است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۴
قحط الرجال هست که از بازنده های قبلی انتخابات بزور برای این دوره استفاده میکنید؟
اونا امتحانشون را دادند و الکی زور میزنید که چی بشه شاید مردم نیایند برای رای دادن و بزور رئیس جمهورشون کنید که منافع خودتون را کسب کنید؟
آیت اله جنتی برای شورای نگهبان اهمیت قائل نیست که با اون سنش استعفا دهد و فقط برای ریاست جمهوری اهمیت قائل که محدود سنی باید داشته باشه!!
همه خودیان یا در امریکا یا اروپا با با هزینه گراف در ایران واکسن فایزر رده اند.
مگر اقای رئیسی خدای نکرده خودشان زبان ندارند که نقوی حسینی جای ایشان حرف می زند.
ینی چی دعوت کردن برای ریاست جمهوری؟؟؟ مگه مهمونیه؟؟؟
باید دید کی برنامه داره. اول خودش از خودش مطمئن باشه بعد بتونه اطمینان مردمو جلب کنه که بهش رای بدن.
ینی چی مطالبه برای کاندیدا شدن؟؟؟
آقای رئیسی چقدر تجربه امور اجرایی داره؟؟؟ یه روحانی دیگه میخواید در بیاد؟ عبرت بگیرید.
احمدی نژاد، داوری، این یکی، ان یکی، ...... همه واکسن زدند از نوع امریکاییش هم زدند. ولی نوبت به ملت که رسید واکسن غربی اخ شد.
۱. چقدر ساده لوح بودم که فکر می کردم نظام برای حضور مردم در انتخابات کاری خواهد کرد. این از شورای نگهبان، اون از مجلس، این از وزیر کشور...
۲. باید دید داوری در تور کدام سیستم امنیتی گیر افتاده! یاد ابطحی سال ۸۸ بخیر!
خودتان یکی رارئیس جمور کنید ؟ مردم اگر کاره ای بودند وضع مملکت اینگونه نبود گرانی ، بیکاری ، تورم ، فساد گسترده اداری ............ مسئولش کیست ؟؟؟ اگر این سئوال را بپرسید هیچ مسئولی پاسخ نمی دهد و همه پاسخ سر بالا میدهند با چه عملکرد ی مسئولان کاندید میشوند ایا مردم از شما راضی هستند
جنتی: تعیین شرط سنی ۴۰ تا ۷۵ سال، خدمتی از طرف شورای نگهبان بود
سئوال اینه که چرا بانی خدمت خودش به قانون خودش عمل نمیکنه و به صورت مادامی العمر به میز قدرت چسبیده است ؟
عجب!!!
عجب شیر تو شیریه مملکت.واکسن زدن مردم نزدن.حرف میزنن مردم تقاص پس میدن.حقوق آنچنانی گیرن، مردم مقصرند که فقیر موندن، شورای نگهبان هرکی رو که دوست داره صلاحیت میده ، مردم مقصر انتخاب غلط هستند. خداییش آخرت وجود داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خواهشا تابناک اینو منتشر کن.
برای ثبت نام تشریف می آورند!!! یا خدای بزرگ،هنوز هیچی نشده تقدس زایی شروع شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
دقیقا. همه بدبختی ما از جایی شروع شد که شروع به پرستش آدمها کردیم.
بیچاره مردم گول خور و ساده لوحِ تحت فشار اقتصادی له شده ای که فکر می کردند احمدی نژاد (رجایی چندمه!!!). این هم آدم از نبود واکسن کرونا گرفتند و مردند اونوقت احمدی نژاد(30 میلیون) یه واکسن بخره و بزنه. البته ما میدونیم خیلی ها تو ایران چنین کاری کرده اند چون تو بازار آزاد هست که می خرند و یا سفارشی براشون میارند پول دارند می خرند ما هم نداریم و کرونا می گیریم و از دنیا می ریم شما حاکمان عادل (رجایی گون) زنده بمانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
اصلا در اون تاریخ واکسنی وجود داشت که چشم و گوش بسته ادعا رو باور میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
ناشناس ۰۹:۵۰ بله وجود داشت که بالاتر از اون قرار بود به ایران هم برسد که یهو حکم ممنوعیتش صادر شد
رای بی رای .
درود بر احمدی نژاد و یارانش ... لعنت خدا و نفرین مردم بر پرونده سازان و دروغگویان و نان به نرخ روزخورها
چطور انتظار دارین کسی که حتی روز کاندیداتوریش هم می‌خواد خاص باشه، وقتی رییس جمهور شد وظایفش رو درست انجام بده و در خدمت مردمش باشه.
من هم بعنوان یک شهروند قبلا درکامنتی اعلام کردم انتشار فایل صوتی نه تنها بخاطر دلسوزی وهواداری از سردار شهید نبوده ونیست بلکه باانتشار این فایل که اهمیت چندانی هم نداشت اصولگرایان خواستند برای همیشه اقای ظریف را از گردونه انتخابات وکاندیدا شدن حذف کنند وبخوبی براین واقف بودند درصورتیکه ظریف نامزد شود حتی رئیسی که فعلا سرچشمه وامید اصولگرایان بروی هست نمیتواند ونخواهد توانست با ظریف رقابت کند وباوجود ظریف اکثرملت پای انتهابات حضورپیدامیکند وبارای40میلیونی اکثریت قاطع وارد پاستور میشود و75درصد مردم بطور حتم بخاطر ظریف شکت میکنند ودرپایان من ظریف را فردی مومن وانقلابی واقعی ومتخصص وکارامد وکاربلد ومتین وخوش اخلاق وتا بحال این همه هجمه ای که ازسوی اصولگرایان بی اصول بروی وارد شد واین همه توهین واهانتی که بروی نازل شد حتی یکبار بالحن تند وعتاب وکینه وتوهین وتهمت بااین طیف برخورد نکرد واین یکی ازبارزترین خصوصیات اخلاقی جناب ظریف وتدین ودینداری وی هست انشالله وارد عرصه انتخابات شود ملت واکثریت ملت حامی این شخص هستند وخواهند بودولی افسوس اصولگرایان نمیخواهند عرصه رقابت وسیاست وقدرت را این بارهم به مخالفانشان ببازند وهرطوری شده با حمایت همه جانبه شورای نگهبان برد ریاست جمهوری این دفعه بی برو برگرد با کمترین رای وکمتر حضور بااصولگرایان هست وانها همین عدم حضور ملت را میخواهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
وقتی روحانی وواقای ظریف داد میزنند اقایان عده ای دردریا وعده ای درسیاست نمیخواهند .نمیخواستند برجام مذاکره صورت بگیرد وتحریمها برداشته شود عده ای براشفته میشدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
احسنت به نظر فیروز
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
شتر در خواب بیند پنبه دانه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
جناب آقاي فيروز اولا تحليل الکي نکن آقاي ظريف عرضه مديريت وزارت امر خارجه رو نداره که با برجام خصارت مهلکي به کشور وارد کرد و با دروغاش سر ملت کلاه گذاشت . دوما از طرف ملت نظر نده که ايشون راي 40 مليوني داره . سوما اگه ايشون راي بياره همين وزرا مرفه بدون درد دوباره سرکار هستند و مردم بي چاره تر ميشن . اگه شماهم از مرفهين بيدرد هستيد آقاي ظريف پيشکش شما دست از سر اين مردم مظلوم بر داريد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
اصولگرایی تو کشور ما یعنی همه در خدمت ما باشند
و فقط ما خوبیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
داری جوک تعریف می کنی داداش؟؟؟ خودن را به خواب زدی انگار؟؟؟ 40ملیون نفر بیان به به ظریف رای بدند؟

اگه هر کسی بیاد مردم دیگه اینقدرا هم راضی نیستند که 40میلیون شرکت کنند. هیچ فرقی بین این افرادنیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
خب بیاد شرکت کنه
هرکس خواست رأی بده با خیال راحت رأی می ده و می دونه که حرف دلش چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
از زمان خاتمی تا الان پای صندوق رای رفتم. یه جوان بیست ستله بودم و الان یک میانسال 42 ساله. و هیچ چی تغییر نکرد و بدتر هم شد و من به شما دوست عزیز قول می دم که اگر ظریف هم بیاد یا حتی خود خاتمی من دیگه هرگز رای نخواهم داد.
خائنین به ملت واکسن غربی می زنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
چه کسی اجازه میده که برای این شازده ها وارد کنند ولی مردم نزنند؟
جناب احمدی نژاد شما هم که دم از عدالت می‌زنی اصلا از شما انتظار نمی رفت
پاسخ ها
احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
داوری تحت فشارهای جانبی فعلاً به دروغ گویی علیه احمدی نژاد مشغول است در دیماه اصلاً بحث واکسن در دنیا مطرح نشده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
داوری متاسفانه یک ادم فرصت طلب است که در زمین اطلاعاتی ها بازی می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
عدالت برای دیگران نه برای خودش و دور و بری هاش
دکتر حقیقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
اتفاقا کاملا هم ازش انتظار می رفت . به هر حال ما هشت سال تحملش کردیم و فرصت اشنا شدن باهاش را داشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
حرف آدمي مثل داوري رو باور نكن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
هیچ گرایشی به احمدی نژاد ندارم. اما از شمایی که این طور نظر دادید میپرسم از کجا معلوم این ادعا راست باشد؟
آیا صرف ادعای آقای داوری و این که خودش میگوید شنیده ام فلان قدر خرج برداشته میشود ملاک قضاوت؟
از آقای داوری این پرسش مطرح است با آگاهی از عیوبی که از احمدی نژاد اخیرا بر شمرده ای چطور آن زمان از او کناره نگرفته ای؟؟؟؟
جناب احمدی نژاد شما هم که دم از عدالت می‌زنی اصلا از شما انتظار نمی رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
دولت پاکدست مهرورز بهاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
5 بار دیگه با 5 ای پی دیگه بفرست به حاجتت می رسی
داوری: احمدی‌نژاد دی ماه سال گذشته واکسن فایزر تزریق کرده است
آقای داوری در حق خودت لطفی کن و از این بیشتر حال ملت رو از خودت بهم نزن . احتمالا به سهمی که میخواستی نرسیدی و اون جات داره می سوزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
تکرار ادبیاتی سخیف،که هاله ی نور دیده ی معجزه ی هزاره ی سوم،اولین بار استفاده کرد،استادم در کلاس خوشنویسی گفت بنویس نادان ادب ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
حالا به سهمش هم نرسیده باشه شما حرف حق او را بشنو
احمدی نژاد عشقه
به عشق هر چی مرده احمدی برمی گرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
احمدی به حصر ختم می شه شک نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
مرد؟؟؟؟!!!!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
تا زمانی که با مشایی جانش نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
مسافرت مریخ رفته که برمیگرده 8 سال رئیس جمهور بود هر گلی که تونست به سر ملت زد
لاهوتی حالت خوبه،
داوری سندی هم دارید اینقدر به احمدی نژاد لگد میزنی، قبلا که سر سفره بودی که حرف نمیزنید، کدوم باور کنیم دم خروس یا قسم حضرت عباس>>>
دیدگاه شورای نگهبان بر جکومت اسلامی است و نه جمهوری اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
ارزو‌بر جوانان عیب نبست
اینکه آقای احمدی نژادواکسن فایزررامدت کوتاهی بعدازتائیداظطراری واکسن فایزرتوسط سازمان دارووغذای آمریکا دریافت کرده خبربی اهمیتی هست وهرکسی وظیفه داردبرای حفظ جانش کاری کندحالاواکسن ازامارات بیایدیاازچین وماچین مهم اینست که واکسنی خوب وموجه باشد وانشالله دردسترس همه درخبرهاشنیده شده دربعضی ازایالتهای امریکابه هرکس که واکسن بزندهمچون واکسن فایزروغیره یکصددلارجایزه میدهندولی درکشورمااگررئیس جمهورسابقمان بخواهدچنین واکسنی علاوه برآنکه بایدسی میلیون تومان پرداخت کندخبرآن چنان مهم میشودکه همه جا میپیچد یادایام کودکی بخیر
نعوذ بالله آقای داوری یا جن است یا.... که از همه جا خبر دارد، لااقل این را هم بگوید که چگونه واکسن فایزر که باید در دمای -70 نگهداری شود را این خانه آن خانه کرده‌اند.
وطایف شورای نگهبان تفسیر قانون اساسی و تایید مصوبات مجلس شورای اسلامی هست . یعنی شورای نگهبان‌مستقیم حق قانون گذاری در همه موارد کشور ندارد . و مصوبات اخیر و ابلاغ آن به دولت کار غیر قانونی و عرفی در اداره کشور هست . علت اینکه سراسیمه یک ابلاغیه را به قانون تبدیل کردن باعث مشکلات زیادی در انتخابات خواهد شد . یعنی یک دست سازی سلیقه و اندیشه سیاسی در هر انتخابات بسیار سخت هست . تا جالا که حزب واقعی و تشکل حزبی مستقل نداشتیم و انتخابات بین بد و بدتر شکل میگرفت و حالا هم در طی دوسال با تغییرات در کاندیدها قدرت سیاسی با رای اقلیت ( مجلس ) شکل گرفت . ولی در بحث ریاست جمهوری باید رای حایز اکثریت باشد چون رییس جمهور هست . اینکه به هر طرقی قرار باشد مردم‌پای صندوق رای نیایند . چه بهتر خست اصلا انتخابات را برگزار نکنید . میدانید چرا ؟ چون در عرف بین المللی در اکثر کشورهای که دمکراسی حاکم هست و قدرت چند حزبی اداره میشود اگر در هر انتخابات منتخبین یا حزب برنده حایز اکثریت آرا نباشند مقبولیت سیاسی و محبوبیت اجتماعی را ندارد و دوباره انتخابات زود هنگام انجام‌میگیرد . سوال ؟ اصولگرایان با رقابت درون حزبی خودشان با رای اقلیت چه دولتی میخواهد شکل بگیرد . ؟
رای بی رای
هی ما میگیم رئیس جمهور الکیه شما میگید نه .
شورای نگهبان قانون خودشو میزاره کسیم نمیتونه حرف بزنه.
این روش شورای نگهبان یعنی دیکتاتوری باین روش سنگ روسنگ بند نمی شود قانون را باید مجلس تصویب کند ولی متاسفانه مجلس از کار خلاف قانون حمایت کرده این چه قانونی است که هنوز اجرا نشده استثنا پیدا کرده ۳۸ ساله ها را تایید می کنیم وا اسفا بکجا می رویم
شخصا امیدوارم آقای رئیسی کاندیدا نشه و حداقل امیدی که به قوه قضائیه شکل گرفته رو از بین نبره، یه عده بخاطر منافعشون ایشون رو میخواند به این سمت بکشند
ایشان فایزر زدند. پس توسط چیپهای آمریکای جهانخوار و امپریالست کنترل میشوند. پس رد صلاحیت میشوند
آقای جنتی برای دیگر مسئولین شرط سنی تعیین میکنند.
با همین جمله میشه سه روز گریه کرد
چرا اینقدر از رییسی میترسن دولتیا و بعضیا؟
احمدی نژاد تو واقعا مخلوق عجیبی هستی
لاريجاني هيچ وجهه و اعتباري ندارد و با يك چرخش معمولي در جامعه البته نه از تو ماشين ميشه ميزان نفرت مردم از اين شخص را متوجه شد
ما سه قوه اصلی داریم: مجریه، مقننه، قضائیه
این رئیس جمهوری چی توشه که رئیس دو قوه ای که با تازگی روی صندلی خودشان نشسته اند و حتی فرمانده و سرلشکر و محمود خان و ظریف خان و ....، چشم امید به تسخیر آن بسته اند؟
چه خبره؟
بیخودی واسه خودتون آسمون ریسمون نبافید و سعی در گرم کردن تنور یخ زده انتخابات نکنید! رای بی رای ...
آقایان مراقب باشیذ می خواهند قوه قضائیه را دوباره به حالت چند سال قبل برگردانند و هرکس هرکس بشود . نباید گذاشت اصلاحات آقای رئیسی بی ثمر شود به نظر من و خیلیل دوستان قوه قضائیه به مراتب مهمتر از ریاست جمهوری برای رفاه مردم و نظام است
اقای داوری شما هم واکسن فایزر بخرید و بزنید
از پشت خنجر زدن شروع شد...

احمدی نژاد اگر واکسن زده نوش جونش
خدا کند تا احمدی نژاد هم لیست بزرگان و مسولان ارشد و خانواده شان را که واکسن فایزر زده اند را افشا کند
یعنی احمدی نژاد اولین روزهایی که فایز واکسن را درست کرد تزریق کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جالبه که اصولگرا ها از الان دارن برنامه ظریف هراسی راه میاندازند
مرگ براي همسايه خوب است! هر روز اخبار تزريق واكسن فايزر امريكايي، استرازنكاي انگليسي بِه مسئولين بيرون مي ايد ولي براي ملت ممنوع است.
ما میگم رای نمی دیم شما هی برا ما تک خال رو می کنی!!! این برگا دیگه سوخته!! رای بی رای
مصوبه شورای نگهبان یک اشتباه راهبردی است
یعنی هدف تخریب احمدی نژاده
جالب که همه مسئولان دائما در حوزه خودشان دم از قانون اساسی میزنند که خودشان هم اصلا التزامی به آن ندارن و قرار هست که با این افراد مملکت خوب اداره بشه
بقایی که زندان بود
آقای جنتی عزیز به سن خودتان هم نگاهی بنندازید و بعد صحبت بفرمایید
26 دی اصلا واکسن اومده بود؟
با اون دنگ و فنگی که حمل ونقل فایزر (دمای -70) داره احتمال عقلانیش بسیاز ضعیفه ولی حالا فرض کن که زده اشکالش چیه؟
خود رئیس جمهور مگه نگفت هر چی گیرش اومد بزنه
توهمات احمدی نژاد تمامی ندارد کوتوله سیاسی
همگی فایزر زدین بعد که نوبت ملت رسید ممنوع شد.
عجب جنایتی احمدی نژاد کرده روی مهدی جهانگیری بابک زنجانی وغیره... سفید کرده
وقتی مسئولین کشور یواشکی واکسن می زنند باید منتظر افشاگری هم باشند
به شرطی که تتلو بشه معاون اول ، موافقم
آیت الله جنتی گفت: شورای نگهبان هم باید شرح حال و سوابق داوطلبان را بداند و در جریان عملکرد آن‌ها در گذشته باشد. وی تعیین شرط سنی برای انتخابات ریاست جمهوری از حداقل ۴۰ سال تا حداکثر ۷۵ سال را خدمتی از طرف شورای نگهبان دانست و افزود: بدین ترتیب از ثبت نام‌های بی حد و حصر جلوگیری شد.وی پس از گفتن صحبتهای فوق از پرستارش درخواست کرد ایزی لایفش را تعویض کند.
به جز این دولت پیر و خسته
هرکس سر کار بیاد وضع از این که هست بهتر می شه!
چجورشورا نگهبان۹۰ ساله دارند تعین صلاحیت میکنند ولی۷۵ سالها نمیتونند
کذب بودن خبر مذکور با کمترین دقت در محتوای آن برای هر فرد عادی قابل درک است. چرا که در مقطع زمانی ذکر شده اساساً واکسن کرونا مراحل آزمایشی خود را در امریکا طی می کرد و هنوز نه فقط در امارات بلکه حتی در امریکا نیز تجویز و تزریق نمی شد. حال چگونه می شود که دریافت این واکسن را که بدلیل شرایط خاص حمل و نقل، نگهداری و تزریق جز در مراکز خاص بهداشتی و درمانی امکان‌پذیر نیست، در داخل منزل تزریق نمود!!؟
برای این جماعت دروغ گویی واجب است
داوری
همه ی مسئولین واکسن زدند اونهم فایزر چون ۱۵۰ هزار دوز به همه کشور ها داده شد شلوغش نکنید
همه افراد رده بالا سیاسی (دولت و مجلس ...) مدتهاست که واکسن کرونا فایرز را در دسترس داشتند. مردم همواره اسیر هستند و مهم نبودند.
مسئولین فایزر به درد نخور زدن ملت برکت بزنند. عجب مسئولین خوبی داریم.
جلیلی: رئیس‌جمهور باید تمام ایران را ببیند نه فقط تهران. البته منظور از تمام ایران یعنی اصفهان، مشهد، کرمان، یزد، شیراز و قم هستش! یکهو فکر نکنید منظور استان های مرزی مثل آذربایجان و بلوچستان و خوزستان و کردستان و ... را هم شامل میشود!!!
خوب همه مسئولین واکسن زده اند. اون واکسن ایرانی فقط واسه مردمه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی