بازدید 36829
دو هزار و چهارصد و شصت و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

قالیباف در جلسه با رئیسی چه گفت؟ / ظریف، جهانگیری و عارف از جمع نامزد‌های اصلاح‌طلب کنار گذاشته شدند؟ / نقوی حسینی: در انتخابات ۱۴۰۰ شانسی برای اصلاح طلبان وجود ندارد / میرسلیم: در شان رئیس قوه نیست در انتخابات حاضر شود

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند لاله افتخاری: رئیسی حضور خود در انتخابات را نفی نکرده است / نظر یک اصلاح‌طلب درباره کاندیدا‌های ریاست جمهوری: بضاعت سیاسی کشور همین است / اظهارات معنادار شهردار تهران در مورد وجود پرستو‌ها و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷ 09 May 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

در شان رئیس قوه نیست در انتخابات حاضر شود
 
میرسلیم: به نظر من در شان رئیس قوه نیست که در صحنه حاضر شود و خواهان ریاست دیگری باشد. من نمی‌گویم که قابلیت ندارند، اما هنوز کار خود را تمام نکردند. آقای رئیسی با قابلیت‌های بسیار خوبی که دارد حیف است تجربیات خوبشان در قوه قضاییه ادامه پیدا نکند. آقای قالیباف نیز در زمینه‌های اجرایی اقدامات خوبی انجام داده است که البته همه آن‌ها قابل دفاع نبوده و برخی از خلاف‌ها در فعالیت‌های اجرایی ایشان صورت گرفته است. آقای قالیباف قول‌هایی در مجلس به ما داده است و با توجه به این که مجلس در راس امور قرار دارد اگر کار قانونگذاری را صحیح انجام دهد و نظارت درست انجام شود، شاهد این همه نابسامانی نخواهیم بود. حل شدن مسائل کشور از طریق قوه مقننه است و با نظارت صحیح می‌تواند سرنوشت کشور را در مسیر درست قرار داد. کشور ایران قحط الرجال ندارد که بگوییم فقط دو نفر را در صحنه داریم.

بدهکاری سپاه به شهرداری تهران هنوز وصول نشده است
 
محسن هاشمی در خصوص مصوبه تحقیق و تفحص درباره قرارداد شهرداری با یکی از بخش‌های سپاه گفت: برخی قرارداد‌های شهرداری با سازمان‌ها وجود داشت و شهرداری از این تشکیلات طلبکار بود که هنوز هم این طلب وصول نشده است. رئیس شورای شهر تهران گفت: از قبل هم گفته شده بود که شهرداری ۵ هزار میلیارد تومان طلب از یکی از نهاد‌ها دارد که هنوز هم پرداخت نشده است. از شهرداری تقاضای پیگیری این طلب شده بود و اعلام کردیم که در صورت عدم امکان وصل طلب، موضوع از طریق شکایت پیگیری شود. وی افزود:، اما شهرداری، چون به اعداد و ارقام مطمئن نبود، این تحقیق و تفحص انجام شد و نتایج آن برای پیگیری به شهرداری فرستاده می‌شود. هاشمی درباره روند طولانی شدن بررسی این اعتبار مالی عنوان کرد: این موضوع از ابتدای دوره مطرح بود و بنده در روز‌های اول این دوره از آن سخن گفتم، اما چون پرونده در دادسرای نظامی مطرح قرار بر رسیدگی به آن در دادسرای نظامی بود حق شهرداری هم داده شود.

پیشنهاد ممنوعیت پوشیدن کت برای کارمندان خوزستانی
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در نامه‌ای به استاندار، خواستار ممنوعیت استفاده از کت برای کارکنان و مدیران ادارات این استان تا پایان شهریورماه شد. محمود دشت‌بزرگ (مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان) در نامه‌ای به قاسم سلیمانی‌دشتکی (استاندار خوزستان) با اشاره به لزوم کاهش مصرف برق در استان خوزستان پیشنهاد داد به منظور مدیریت مصرف برق در خوزستان، پوشیدن کت برای تمامی کارکنان و مدیران خوزستان از اول خرداد تا پایان شهریور سال جاری ممنوع شود. در این نامه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، آمده بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، مصرف برق در ادارات و ساختمان‌های اداری باید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش یابد.

۱۱ کاندیدا از جمله تاجزاده و محسن هاشمی برنامه‌های خود را به جبهه اصلاحات ارائه دادند
 
سخنگوی جبهه اصلاحات ایران گفت: تاکنون آقایان مصطفی تاجزاده، محمود صادقی، مسعود پزشکیان، محمد شریعتمداری، محمد صدر، محسن هاشمی، صادق خرازی، عباس آخوندی و مصطفی کواکبیان و همچنین خانم‌ها شهیندخت مولاوردی و زهرا شجاعی برنامه‌های خود را ارائه کردند و به پرسش‌های اعضای مجمع عمومی پاسخ دادند. آذر منصوری در گفتگو با ایلنا در خصوص ارائه برنامه کاندیدا‌ها به جبهه اصلاحات ایران، اظهار کرد: جلسه گفتگو و ارائه برنامه کاندیدا‌ها ادامه دارد و تاکنون آقایان مصطفی تاجزاده، محمود صادقی، مسعود پزشکیان، محمد شریعتمداری، محمد صدر، محسن هاشمی، صادق خرازی، عباس آخوندی و مصطفی کواکبیان و همچنین خانم‌ها شهیندخت مولاوردی و زهرا شجاعی برنامه‌های خود را ارائه و به پرسش‌های اعضای مجمع عمومی پاسخ دادند. سخنگوی جبهه اصلاحات ادامه داد: این گفتگو‌ها طبق برنامه ادامه دارد و پس از پایان این گفتگو‌ها مجمع عمومی تصمیم خود را اعلام خواهد کرد. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا خبر حضور محمدجواد ظریف در جلسه امروز جبهه اصلاحات ایران صحت دارد، گفت: خیر چنین خبری صحت ندارد. پیش از این، اخباری مبنی بر حضور وزیر امور خارجه در جبهه اصلاحات ایران برای ارائه برنامه مطرح شده بود که سخنگوی این جبهه آن را تکذیب کرد. براساس اعلام لیست ۱۴ نفره جبهه اصلاحات ایران، محمدجواد ظریف با ۳۷ رأی در بالای لیست قرار دارد؛ این در حالی است وزیر امور خارجه بار‌ها احتمال حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری را منتفی دانسته است.

 

صدور شناسنامه دو روز مانده به انتخابات ممنوع است

سخنگوی سازمان ثبت احوال: یکی از اقلام مورد نیاز در انتخابات، اصل شناسنامه است و کسانی که به هر دلیلی شناسنامه خود را مفقود کرده‌اند، در کمترین زمان ممکن، شناسنامه خود را با مراجعه به سازمان ثبت احوال دریافت می‌کند.کسانی که دو روز مانده به انتخابات مطلع بشوند که شناسنامه خود را گم کرده‌اند، سازمان ثبت احوال برای آنها شناسنامه جدید صادر نخواهد کرد و صدور شناسنامه به بعد از انتخابات موکول می‌شود./ تسنیم

بازخوانی یک جلسه رای اعتماد خاص

اتفاق کم‌نظیر یا شاید هم بی‌نظیری است این که در جلسه رای اعتمادی به یک وزیر، رئیس مجلس شخصا در مقام موافقت و مخالفت سخن بگوید و از جایگاه هیات رئیسه هزینه کند. این اتفاق در مجلس دهم رخ داد و لاریجانی در زمان ریاستش بر مجلس برای دفاع از رستم قاسمی، موافق وزارت او صحبت کرد و اتفاقا خود نیز به این موضوع اشاره کرد که معمولا روسای مجلس تمایلی برای صحبت در رای اعتمادها ندارند؛ اما او از رستم قاسمی دفاع کرد.لاریجانی در مقام دفاع از رستم قاسمی، او را فردی ورزيده در كار دانست كه در راه اسلام و در طول دوران جنگ و پس از دوران جنگ در قرارگاه خاتم‌الانبياء در راه اسلام مجاهدت كرد. لاریجانی صحبتهایش را در دفاع از قاسمی این گونه به پایان رساند: با تصدی مسئوليت وزارت نفت توسط مهندس قاسمی سپاه پاسداران از اين جهت خسارت می بيند كه فرد نخبه‌ای همچون ايشان را در قرارگاه از دست می‌دهد ولي بايد از اين منظر به اين موضوع نگاه كرد كه سپاه با اين كار فداكاری انجام داده است. اتفاق جالب دیگر در زمان رای اعتماد به رستم قاسمی، صحبتهای نماینده اصلاح‌طلبی بود که ظاهرا برای مخالفت با قاسمی ثبت نام کرده بود. اما با پایان حرفهای این نماینده، رئیس مجلس با تاکید بر این که صحبتهای آقای علی اکبر اولیا هم در واقع در حمایت از آقای وزیر پیشنهادی بود و ایشان هم در واقع از رستم دفاع کردند. لاریجانی بر این اساس، دیگر اجازه نداد نماینده بعدی که برای موافقت، پشت تریبون قرار بگیرد و رای گیری آغاز شد. نماینده موافق که موفق به سخنرانی در دفاع از رستم قاسمی نشد، احمد توکلی بود.

انحصار چه بر سر کشور خواهد آورد؟

آذری‌جهرمی با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خود نوشت:نسل انقلابیون (با بیش از ۵۵ سال) سهم‌شان به حدود ۱۵درصد از کل جمعیت ایران رسیده است؛ هنوز حدود ۸۵درصد پست‌های مدیریتی را در کشور در اختیار دارند.به غیر از قدرت، در ثروت هم غلبه سهم‌شان چشم‌گیر خواهد بود.نسل انقلابیونی که نه حاضرند صندلی‌ها را به دیگر نسل‌ها و فرزندان خود بدهند و نه سهمی برای ارزش‌ها و نگرش‌های آنان قائل شوند.این انحصار چه بر سر کشور خواهد آورد؟/ایسنا

عدم پاسخ دهی به اعتراضات نامزدهای ردصلاحیت شده شورای شهر

رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به پیگیری‌ها و اعتراضات نامزدهای ردصلاحیت شده، متاسفانه پاسخی داده نشده و خبری نیست. شورای شهر تهران پشتوانه مردمی زیادی در انتخابات گذشته داشت.درباره انتخابات ریاست جمهوری به نظر می‌رسد صدا و سیما فضا را برای گفتگوهای رسمی هنوز اماده نکرده است./باشگاه خبرنگاران

این شورا اجازه نمی‌دهد اختیاراتش گرفته شود

غرضی گفت: شورای نگهبان در سال ۹۲ ما را تایید کرد و در سال ۹۶ هم تایید نکرد. من اعلام کرده بودم که می‌آیم تا تورم را صفر، ارزش پول ملی را تثبیت و فقر را از جامعه ریشه کنم. لازمه همه این موارد ممانعت از رانت خواری دولت و مجلس است.به این تصمیم اعتراض نمی‌کنم؛ به دلیل این‌که اعتراض باید از جانب حزب و تشکیلات باشد و کسی که اعتراض می‌کند، باید این موارد را داشته باشد تا پیگیری کند. شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد اختیاراتش گرفته شود.انقلاب اسلامی زمانی رخ داد که من بین ۳۰ تا ۴۰ ساله بودم و در آن زمان ۵ مرتبه حضرت امام(ره) بنده را به عنوان نخست‌وزیر معرفی کردند اما بقیه دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌های ستادی مخالف بودند. جوان که بودم می‌گفتند جوان است و نمی‌شود و حالا هم می‌گویند پیر است و نمی‌شود./اعتمادآنلاین

مصوبه شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست جمهوری، نه شرعی است نه حقوقی و سیاسی

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: متنی که از سوی شورای نگهبان ابلاغ شد، اتفاق نادری در تاریخ ۴۲ سال پس از انقلاب بود. خودشان نیز خوب می‌دانند که این متن واجد اعتبار حقوقی نیست و به هیچ‌وجه الزام‌آور برای وزارت کشور و هیچ مرجع دیگری نیست. جلوگیری از نامزد‌های تفننی ایرادی ندارد و باید پیش از این انجام می‌دادید، نه اینکه این همه تاخیر شود. ولی راه آن گذاشتن شرط‌های غیرقانونی نیست. راه معقول آن است که در بیشتر جوامع انجام می‌شود. آوردن تاییدیه مثلا ۵۰۰ نفر از وکلا، پزشکان، دانشگاهیان، روزنامه‌نگاران، نمایندگان، وزرا و... است. کسی که می‌خواهد نامزد انتخابات شود باید بتواند حداقل امضای ۵۰۰ نفر را با خود داشته باشد. ولی گذاشتن شرط سنی و تحصیلی (آن هم در جامعه‌ای که تعدادی از نامزد‌های رسمی آن با جعل مدرک یا از فلان موسسه غیرمعتبر متهم به مدرک‌سازی هستند) که هیچ ربطی به صلاحیت افراد ندارد انجام نمی‌دهند. شورای نگهبان بهتر است به ارزیابی از عملکرد خود مراجعه کند. قریب به اتفاق روسای جمهوری را که تایید صلاحیت کرده است (به‌جز یک مورد)، اگر زنده مانده‌اند، از نظر وجه غالب آنان دچار مشکل بوده و مساله‌دار شده‌اند؛ بنابراین خیلی به معیار‌های تشخیص صلاحیتی خود افتخار نکنید.

نقوی حسینی: در انتخابات ۱۴۰۰ شانسی برای اصلاح طلبان نمی‌بینم

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: با وجود تشدد آرا در بین اصولگرایان، شانسی برای اقبال مردم به جریان اصلاحات وجود ندارد. اصلاح طلبان باید پاسخگوی عملکرد دولت فعلی باشند. سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با ایسنا، در تحلیل فضای انتخاباتی پیش رو، اظهار کرد: هنوز فضای انتخابات به کوچه و خیابان‌ها کشیده نشده است و همچنان فضای یخ زده‌ای میان مردم و جناح بندی‌ها و آرایش سیاسی انتخابات وجود دارد. وی ادامه داد: امیدواریم در روز‌های آینده یخ انتخابات باز شود و مردم در عرصه انتخابات فعال‌تر شوند. نقوی حسینی با بیان اینکه "در هر دو جریان شاهد نوعی آشفتگی هستیم" گفت: هنوز نه جریان اصولگرا به اجماع مشخصی رسیده و نه اصلاح طلبان توانستند به خط و مشی مشخص برسند. به نظرم در زمان ثبت نام‌ها که مشخص می‌شود چه کسانی ثبت نام می‌کنند و پای کار می‌آیند، بهتر و شفاف‌تر می‌شود در مورد فضای انتخاباتی سال ۱۴۰۰ اظهار نظر کرد. وی ادامه داد: بعد از تایید صلاحیت‌ها که مشخص می‌شود چه کسانی رجل سیاسی شناخته می‌شود؛ می‌توان در مورد آرایش جریانات سیاسی نیز نظر داد. اما در حال حاضر فضای انتخاباتی در میان نخبگان سیاسی، احزاب و گروه‌ها شکل گرفته و به مردم نرسیده است.

اظهارات معنادار شهردار تهران در مورد وجود پرستوها

شهردار تهران در مصاحبه ای وجود پرستوها را تایید کرد و گفت: "کسانی که مسئولیت دارند در معرض دید هستند، خودشان باید مراقبت کنند.پیروز حناچی شهردار تهران در مصاحبه ای با روزنامه شرق گفت: من آن روزی که داستان آقای نجفی پیش آمد اصلا دلم نمی‌خواست از این در وارد بشوم. ولی به حس درونی خودم غلبه کردم و گفتم مردم به امید رأی داده‌اند و باید تلاش کنیم تا دوره خوبی را به یادگار بگذاریم. بالاخره تلاش برای متقاعدکردن طرف مقابل هم بخشی از مدیریت است. همیشه که نمی‌توانیم دعوا کنیم. اینکه شما از روش‌هایی استفاده کنید که سرانجام بگویید این حرف که مطرح کرده‌ایم درست بوده است"

واکنش وزیر کشور به مصوبه انتخاباتیِ شورای نگهبان

وزیر کشور با بیان اینکه طبق قانون، ابلاغیه در حکم قانون باید از سوی رییس جمهوری به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود،گفت: تفسیر حقوقی معاونت حقوقی رییس جمهوری از ابلاغیه انتخابات شورای نگهبان مبنای عمل ماست و متتظر تفسیر این معاونت هستیم.عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد انتخابات در نشست خبری با اشاره به ابلاغیه اخیر شورای نگهبان و اجرای آن از سوی وزارت کشور گفت: شورای نگهبان پیرو ابلاغ سیاست های کلی انتخابات موظف شده رجال سیاسی را تعریف و تفسیر کند و شرایطش را بگوید. این مسئولیت کاملا بر عهده شورای نگهبان است که شورای نگهبان هم این کار را انجام داد و به وزارت کشور ابلاغ کرد.وزیر کشور با بیان اینکه طبق قانون هر نوع ابلاغیه قانون و آنچه در حکم قانون است باید توسط رئیس جمهوری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود، اظهار کرد: این موضوع را روز بعد از ابلاغ از سوی شورای نگهبان در نامه ای به اطلاع رئیس جمهوری رساندیم.رحمانی فضلی افزود: در این زمینه موضوع اول نحوه ابلاغ است که باید از طریق رییس جمهوری باشد و دوم اینکه تفسیر حقوقی توسط معاونت حقوقی رئیس جمهوری به ما اعلام شود.وی با بیان اینکه قسمت عمده این ابلاغیه مربوط به خود شورای نگهبان است و شورای نگهبان به نظر بنده یک گام در این زمینه جلو رفته است، گفت: قبلاً هم شورای نگهبان طبق نظارت استصوابی عمل نظارت را بر همین اساس انجام می‌داده است. شورای نگهبان این بار همان اقدامی را که انجام داده است تحت یکسری شاخص ها و یکسری شرایط توضیح داد، مشخص و تبیین کرد.

ظریف، جهانگیری و عارف از جمع نامزدهای اصلاح‌طلب کنار گذاشته شدند؟

یک عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: با وجود اینکه آقایان ظریف، عارف و جهانگیری تاکنون برای ارائه برنامه در جلسات جبهه اصلاحات حاضر نشده اند، با این حال از جمع نامزدهای اصلاح طلب کنار گذاشته نمی شوند.اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی و از اعضای حقیقی جبهه اصلاحات ایران در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین خبرها از بررسی وضعیت نامزدهای اصلاح طلب گفت: براساس مصوبه جبهه اصلاحات، نامزدهایی که تمایل به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند، باید شخصاً در جلسات جبهه اصلاحات حضور پیدا کنند و به ارائه برنامه خود بپردازند.وی افزود: علی رغم اینکه آقایان ظریف، عارف و جهانگیری تاکنون برای ارائه برنامه در جلسات جبهه اصلاحات حاضر نشده اند، با این حال اگر این اشخاص تا امروز و فردا نیز در جلسات حضور پیدا نکنند، باز هم شرایط آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از جمع نامزدهای اصلاح طلب کنار گذاشته نمی شوند.گرامی مقدم خاطرنشان کرد: البته مقرر شده است که تعیین تکلیف نهایی درباره ادامه روند بررسی برنامه نامزدهای اصلاح طلب در جلسه امروز جبهه اصلاحات در دستور کار قرار گیرد.

نظر یک اصلاح‌طلب درباره کاندیداهای ریاست جمهوری: بضاعت سیاسی کشور همین است

نماینده پیشین مجلس درخصوص افرادی که تا به امروز اعلام کاندیداتوری کردند، گفت: اشخاصی که نام‌شان مطرح شده به هر حال دارای یکسری سوابق سیاسی هستند چه در حوزه اصلاح‌طلبان و چه در حوزه اصول‌گرایان، تعدادی در دوران فعالیت خود موفق بودند و تعدادی هم موفق نبودند اما باید پذیرفت که بضاعت سیاسی کشورمان همین است.داوود محمدی، نماینده پیشین مجلس، درباره فضای انتخابات در گفت‌و‌گو با برنا اظهار کرد: شرایط چندان جالب نیست و بیشتر شاهد خاموشی و رکود هستیم. امیدوارم در روزهای آینده اوضاع کمی بهتر شود البته احزاب و گروه‌های سیاسی کار خود را آغاز کردند و برخی حتی لیست دادند اما با این این حال هنوز آن تحرک لازم و چیزی که انتظار می رود به وجود نیامده است.او با اشاره به راهکارهای موجود برای بهبود این شرایط ادامه داد: قبل از هر چیز باید زمینه حضور افرادی که به نمایندگی از سوی مردم دوست دارند شرکت کنند فراهم شود. مردم فکر می‌کنند با شرایطی که به وجود آمده امکان رای دادن به فرد مورد نظرشان را ندارند، این تفکر را باید از بین برد. چه واقعیت باشد چه نباشد، متاسفانه این فضاست. مردم این روزها احساس می‌کنند حضورشان پای صندوق‌های رای بی‌تاثیر است. نگرانی‌های اخیری که برای مردم در سال‌های اخیر به ویژه در حوزه اقتصادی هم رخ داد، بی تاثیر در این تفکر شکل گرفته نیست.

لاله افتخاری: رئیسی حضور خود در انتخابات را نفی نکرده است

افتخاری درباره حضور سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: شواهدی وجود دارد که این موضوع را قوت می‌بخشد که احتمال حضور ایشان بسیار بالاست. آقای رئیسی حضور خود در انتخابات را نفی نکردند و این نکته قابل‌توجهی در موضوع حضور ایشان در انتخابات است.

ادعای نماینده مجلس درباره پیشنهاد رشوه 3 عضو شورای شهر تهران

نماینده رباط کریم گفت: سه تن از افرادی که در شورای اسلامی شهر دوره پنجم تهران حضور دارند برای تائید صلاحیت شدن پیشنهاد رشوه دادند.

وضیعت سلامتی ناطق نوری چگونه است؟

در پی انتشار خبری غیرموثق درباره سلامتی حجت الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس دفتر ایشان ضمن تکذیب، از صحت و سلامتی وی خبر داد.

سفارت ایران خبر جنجالی رسانه ترکیه‌ای را تکذیب کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در صفحه رسمی خود در توئیتر اخبار یک رسانه ترکیه‌ای در خصوص انتقال نیرو از سوریه به یمن توسط ایران را تکذیب کرد. در این توئیتر سفارت ایران آمده است: «‏سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا خبر منتشره توسط خبرگزاری آناتولی مبنی بر انتقال جنگجو از سوریه به یمن توسط نیروهای نظامی ایران را از اساس ‎تکذیب می‌کند و خاطرنشان می‌سازد، چنین ادعایی نشانه کم اطلاعی از واقعیت‌های میدانی است.»همچنین در ادامه تاکید شده است: «این ادعای ساختگی با رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنگ فاجعه‌بار و غیر انسانی علیه مردم یمن تعارض دارد. جمهوری اسلامی ایران، همواره خواهان پایان این جنگ بوده و از تلاش‌های سازمان ملل در جهت دستیابی به راهکار سیاسی حمایت کرده است.»

قالیباف در جلسه با رئیسی چه گفت؟

قالیباف تاکید کرد، با آمدن آیت‌الله رئیسی، رقابت با ایشان را خلاف مصالح انقلاب می‌داند و علی‌رغم فشارها وظیفه‌ای برای کاندیداتوری احساس نمی‌کند.خبرگزارسی فارس در مطلبی نوشت: در جلساتی که اخیرا آیت الله رئیسی و محمدباقر قالیباف حضور داشته اند، قالیباف گفته است با اینکه کارآمدی هدف اصلی است که جریان انقلاب باید به آن دست پیدا کند اما تا پیروزی در انتخابات به دست نیاید نمی شود به کارآمدی فکر کرد به همین دلیل برای پیروزی جریان انقلاب باید بر سر یک نامزد وحدت کرد.وی تصریح کرده است که با آمدن آیت الله رئیسی، رقابت با ایشان را خلاف مصالح انقلاب می داند و علی رغم فشارها وظیفه‌ای برای کاندیداتوری احساس نمی‌کند.قالیباف اظهار داشته که دیگر نامزدها هم حتی اگر خود را اصلح می دانند، باید از رقابت کناره گیری کنند و همه به آیت‌الله رئیسی کمک کنیم تا جریان انقلاب با یک نامزد واحد وارد رقابت با جریان رقیب شود.گفتنی است اسفندماه سال گذشته، محسن پیرهادی نماینده مجلس و از نزدیکان قالیباف اعلام کرده بود که قالیباف نامزد انتخابات نیست و با آیت الله رئیسی رقابت نخواهد کرد.

جزئیات جلسه مهم کمیسیون امنیت ملی مجلس با ظریف درباره فایل صوتی

عمویی ادامه داد: وزیر امور خارجه در پاسخ به صحبت‌های نمایندگان و در خصوص روند طراحی و انجام این مصاحبه تأکید کرد: در دولت تصمیم گرفته شد برای انتقال تجربیات وزرا به افرادی که در آینده مسئولیت می‌پذیرند، مصاحبه‌هایی انجام شود و در همین چارچوب قرار بود حداکثر ۶۰ تا ۹۰ دقیقه از این مصاحبه عمومی شود و برای انجام این مصاحبه نیز بین طرفین توافقی انجام و نامه‌ای امضا شد که مباحث مطرح به هیچ وجه بدون رضایت منتشر نشود، اما متأسفانه این روند رعایت نشد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر امور خارجه در این جلسه فرمایش های رهبری را پایانی بر بحث‌های کارشناسی دانستند و به سابقه رفاقت خود با سردار سلیمانی اشاراتی داشتند و اظهار کردند که به هیچ وجه به دنبال تخریب جایگاه ایشان نبوده‌اند و به هیچ وجه نیز با ایده دوقطبی سازی میان میدان و دیپلماسی موافق نبوده و آن را دنبال نکرده‌اند و اعتقادشان این است که میدان و دیپلماسی کنار هم می‌تواند منافع ملی را تأمین کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۴
این التماس ها فایده نداره چون کسی رای نخواهد داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
اگر ظریف یا شخص شاخصی از اصلاح طلبان یا دست کم مطهری را تایید صلاحیت نکنند انگیزه ها برای شرکت بسیار کمتر خواهد بود. هرچند به هر حال شاید انتخاب بد از میان بدتر خودشان هم معقول باشد
جناب نقوی حسینی! کاملا با شما موافقیم. وقتی تمام تصمیم گیرندگان انتخابات طرفداران پر و پا قرص اصولگرایان باشند و نامزدی از اصلاح طلبان تایید نشود شانسی هم ندارند. راست میگین شورای محترمتان اجازه ورود به اصلاح طلبان بدند اونوقت معنی شانس رو به شما نشان می دهیم. البته به ملت عزیز ایران نه شما...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
اگر هم تایید بشن کسایی تایید میشن که ناشناخته و گمنام باشن
مثل سال 84 و دکتر معین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
کاملا درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
مخالفم با شما چون اگر مردم در انتخابات مشارکت زیادی نداشته باشند علت مهم عملکرد دولت و مجلس چه مجلس فعلی چه قبلی است رد صلاحیت ها اگر تاثیر داشته باشد تاثیر کمتری دارد
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
حالا خوبه اكثرا اصلاح طلبا رييس جمهور اين مملكت شدن!!!
روزمرگی های یک ا... زاده

این یک داستان نیست بلکه خود واقعیته

امروز ساعت یک ظهر بیدار شدم. خیلی خوابم میومد ولی مجبور بودم ساعت دو ظهر حساب بانکیم رو چک کنم ببینم بابام پول تو جیبی هفتگیم رو برام از ایران حواله کرده یا نه. مبلغش ناچیزه فقط پنجاه هزار دلاره چون دوستای دیگم تا دویصت هزار دلار هم در هفته خونوادشون براشون پول میفرستن

من در لس آنجلس کالیفرنیا زندگی میکنم. قبلن در بوستون زندگی میکردم اما یک ماه ببشتر دوام نیوردم چون زبان بلد نیستم و هر چه کلاس هم رفتم فایده ای نداشت اما الان که در لس آنجلسم انگار در زعفرانیه یا ولنجک هستم اینقدر که ایرانی اینجا زیاده

با بچه ها قرار گذاشتیم ساعت ۴ بریم لب ساحل و بعد هم ساعت ۸ میریم کلوب شبانه . تقریبن برنامه هر روزم همینه. .......

این داستان ادامه دارد.......
وقتی سعید محمد جوان پر انگیز کاردارن خوشتیپ هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
حالم بهم خورد
اي اندکي مردم مداري در تخيل اين اقايان بود بيش از جناج بازي براي تصاحب صندلي ها به فکر مملکت و بقاي مردم بودند. متاسفانه عملکردهاي دولت و بي توجهي مقامهاي مهم ديگر به اهميت شرکت مردم در انتخابات بوضوح موج مي زند. اگر انتخابات مشارکتي و نه طردي ميخواهيد و واقعا ميخواستيد نبايد به 60 ميليون مردم کشور در بورس خيانت ميکرديد و بدتر از اينکه بي اعتنايي و دهن کجي نسبت به انهاست. با چه رويي حرف از انتخابا بي مردم مي زنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
دوست خوبم اگر شما در بورس سود میکردی میگفتی زرنگی خودم بوده.
من با فوق لیسانس حسابداری و گذروندن دوره های مهندسی مالی و بورس جرئت نکردم حتی کد بورسی بگیرم اما پسرخاله عزیزم که به شغل شریف بنایی مشغول هستن شبها تو مهمونی وقتی همه ساکت بودن میگفت من امروز 3میلیون سود کردم.
هجوم به سمت بورس بیشتر از اینکه دلیل اقتصادی داشته باشه دلایل جامغه شناسی و روانشناختی داره.
کلا ما مردمی هستیم که هم دوست داریم یه شبه پول دار بشیم و همبدون کار کردن پول بدست بیاریم
و در آخر دوست خوبم اینو بدون که پنیر مفت فقط تو تله موش پیدا میشه
بهتره وزرا و مسئولای این دولت یعنی دولت آقای روحانی و دارودستشون واسه انتخابات نامزد نشن چون فقط خودشونو کوچیک میکنن و صد درصد کسی بهشون رای نمیده اگه هم رائیی هم بدن اطرافیان و آشنایان و چلو خوراشون بهشون رای میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
سال آخر دولت اصلاحات مردم دقیقا همین حال و احساس رو داشتم از دولتی ها و وزرا دل خوشی نداشتن بخاطر همین بود که آقای احمدی نژاد موفق شد نظر مردم رو جلب کنه
ما مردم فراموشکاری هستیم
آقای رئیسی با سکوت و احتمالا ثبتنام دقیقه نودی میخوان شوک به کالبد بی‌جان انتخابات بدهند ولی واقعا انگیزه ای برای شرکت در انتخابات نیست. از تمام جناح ها و افراد جز وعده پوچ ندیدیم.
کلا رای بی رای .
مگر اصلاح طلبی هم مانده که شما شانسی نمی بینید فقط یک نکته اینکه مجلس بیست درصدی و رییس جمهور هم با این حدود درصد شکست برای همه است متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
از اصلاح طلبی فقط یک اسم مونده کدوم اصلاح همه چیز به سمت بدتر شدن میره
کاش برگردیم به همون موقع که به اینا میگفتیم چپ و راست
آقای قالیباف جوری میگویند جریان رقیب که گوئی آنها از کهکشانی دیگر آمده اند
این آقای قالیباف چقدر احساس وظیفه می کند برای خدمت. اما قطعاً نه خدمت به ملت ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
من نمیدونم این خدمت چی داره که ارزش این همه انتقاد و فحش شنیدن رو داره
نتیجه میگیریم که : اگر کلیه کارمندان کاملا لخت در سر کار حاضر شوند صرفه جویی بیشتری در مصرف برق خواهد شد.
خدایا عاقبت ایران عزیز را با این مسئولین و کاندیدا های جدید بخیر کن . همه اینها در پستهای مختلف امتحان خودشان را پس دادند و مردم همه را میشناسند. ایا امیدی هست که وضعیت بهتر شود
میرسلیم با این سطح فهم سیاسی اجرایی چطور وزیر موسوی و هاشمی بود؟
کاندیدا فقط ظریف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
چندتا برجام دیگه می‌خواین تحمیل به ملت کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
درود ملت و سلام خدا بر ظریف. مقتدر باش و به کار صحیح خود ادامه بده. مثل همیشه فالله خیر حافظا و هو ارحم الراحمین.
میرسلیم: به نظر من در شان رئیس قوه نیست که در صحنه حاضر شود و خواهان ریاست دیگری باشد
ایشان با توجه به اینکه میدانند در بهترین حالت بیش از ده در صد رای نمی آورند مطمئن باشید که نمی آیند.
وقتی که مردم حتی در انتخاب شورای شهر و روستای خود نیز حق انتخاب کامل و واقعی را ندارند
چطور انتظار داریم تا انتخاب ریاست جمهوری که بیشتر حکم تدارکاتچی را دارد
و با این قوانین موجود و قوانین جدیدی که شورای نگهبان و ... صادر کرده اند
میسر و ممکن باشد ؟
...
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
شاید فکر کنیم با گفتن اینکه رای بی رای دل خودمان را خنک می کنیم ولی این استراتژی هیچ تاثیری ندارد و باعث بدبختی بیشتر ملت در آینده می شود. چرا که اقلا 50% رای می دهند و بعد هم بهانه کرونا می کنند. و مقاله های علمی در دنیا هست که بررسی کرده اند آیا هیچ کجا در چنین شرایطی رای ندادن تاثیر مثبتی داشته که نتیجه این بوده خیر. پس در عمل همان استفاده از حق رای و تلاش برای انتخاب خیر الموجودین یا به عبارت دیگر بد از میان بدترها تاثیر حداقلی ای دارد که باید از آن بهره گرفت.

شما فکر کنید مردم در انتخابات شرکت کرده بودند و به جای این مجلسیان حداقلی اقلا شده کمتر از نیمی از نمایندگان را از جناح غیر آنها می فرستادند به هر حال شرایط بسیار بهتر از الان می بود. چرا که حتی اگر یک فرد خوب هم اگر رییس جمهور شود الان دست کم باید به خاطر همان رای ندادن در مجلس دو سال این مجلسیان حداقلی را تحمل بکند. وای به روزی که تماما یک دست و یک پارچه بشوند.
فردی که رئیس قوه قضائیه است و برای ریاست جمهوری هم ثبت نام می کند واقعا تشنه خدمت به مردم است.
در شان مردم هم نیست که در انتخابات شرکت کنند
کلماتی که هر سال معنای جدید پیدا میکنن و به ادبیات سیاسی وارد میشن
کارت زرد
پرستو
فتنه
میدان
جریان انحرافی
رییس دولت اصلاحات
کم کم همه کلمات فارسی معانی جدید پیدا میکنن - شما حتی با ما رو راست و صریح حرف نمیزنید دمتون گرم بابا
مردم نیاز به امید دارند و امید هم با تغییرات اساسی ایجاد می شود و الا روند گذشته فقط باعث دلسردی بیشتر مردم خواهد شد. تغییرات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی !
اصلاح طلب، اصولگرا، سازندگی، پایداری و .... همه یک نیت دارند و آن کسب قدرت و ثروت است!..... اثبات این ادعا وضعیت مردم که هر روز بدتر از دیروز... !... رای بی رای!
آقای آذری جهرمی دست از عوامفریبی و شعارهای پوپولیستی بردارید بهتر نیست به عقبه خود و نحوه رشدتان نگاهی بندازید
عارف رامیگذاشتیدبماندکمی بیشترمیخندیدیم!
بابا دست از سر بنده خدا ظریف بردارید خودش هم گفته که کاندیدای ریاست جمهوری نمیشه برید همون انتخاب خوب تونو مثل مجلس 10 درصدی بکنید! و نتیجه انتخاب خوبتونو هم ببینید همونطور که بارها دیدید و هر دفعه هم درس عبرت نشده براتون!
مردم هم که رأی نمیدن
رای بی رای.
خدایی فکر کردید که مردم هنوز بین چپ و راست تفاوت قایل هستند؟؟؟؟؟
اینها هیچ فرقی با هم ندارن ولی شباهت همه اینا این هست که فقط به فکر منافع خودشون و حزبشون و خانواده شون هستند و برای مردم تره هم خرد نمیکنند
کسانی که در این گرمای هوای جنوب کت بپوشند نااگاه اند.البته شاید هم خیلی عاقل.اما نگاهی به فرهنگ لباس پوشیدن دراز مدت منطقه هم داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
مثه اینکه شما از نظام آراستگی ادارات و شرکتها و نحه پوشش در ادارات و شرکتهای دولتی و شبه دولتی چیزی نمیدونی
از مجلسي هاي محترم مي خواهم گول سخنان نرم آقاي ظريف را نخورند. حتما اهدافي پشت آن هست و بايد برملا شود.
قالیباف اظهار داشته که دیگر نامزدها هم حتی اگر خود را اصلح می دانند، باید از رقابت کناره گیری کنند و همه به آیت‌الله رئیسی کمک کنیم تا جریان انقلاب با یک نامزد واحد وارد رقابت با جریان رقیب شود.

آنها که جریان انقلاب هستند لابد رقیب هم جریان ضد انقلاب هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
یکی داشت نماز میخوند یه نفر که داشت رد میشد گفت دمت گرم نمازش رو قطع کرد گفت تازه روزه هم هستم
خدمات اقای قالیباف در شهرداری تهران طوری بوده است که بعد از 4 سال هنوز طلب شهرداری وصول نشده از برادران ارزشی!
ما همه سرنشینان یک کشتی به نام ایران هستیم . باید با اتحاد و همبستگی و تفاهم این کشتی را که از هر سو مورد تهاجم قرار دارد را به مقصد نهایی و ان اعتلای کشورمان هست برسانیم . اینکه دولت ها نتوانستن توقعات مردم شان را برآورد نمایند باعث نمی شود که رای ندهیم . باید رای داد و آن رای به اصلح ترین کاندیدا به هر حال باید مشارکت داشت با حضور است که میتوان شرایط را به نفع کشور و منافع ملی تغییر داد. به نظر این حقیر مجلس بسیار مهم تر است ولی متاسفانه هنوز در جامعه انچنان توجهی نمیشود چون نماینده آگاه و کار بلد و شجاع میتواند ریئس دولت و وزرای را انتخاب و تایید و هدایت کند. به امید روزهای بهتر برای ایرانیان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
متاسفانه این کشتی چندین سکان و بیشتر از اون ناخدای بی خدا داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
با گفته شما تا حدودی موافقم به شرطی که چهارتا کاندیدا مردم پسند و کار بلد داشته باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
انسانی که خوابه را میشه بیدارش کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده را نمیشه بیدار کرد.
هرسال وضعیت مردم داره بدتر میشه و در آخر هم میگن مردم اشتباه انتخاب کردند. درصورتی که شورای نگهبان افراد اصلح را تایید صلاحیت میکنه. افرادی که با معیارهای نظام ما مطابقت دارند .پس این افراد نمی توانند برخلاف همدیگه عمل کنند.اگه افراد بد هستند چرا تایید می شن؟؟؟؟ پس نتیجه اینکه بظاعت همینه.... بیدار شو برادر
چرا از دسته گل جدید دکتر خلبان قالیباف در زمان شهرداری هیچی نمیگی؟
شرکت در انتخابات هرگز هرگز
آقای میرسلیم که در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل شرکت کرده بود ، وقتی آقای روحانی رای آورد در مصاحبه ایی ، حضور پیدا کرد خبرنگار از او پرسید اگر شما کنار گیری می کردی ، به نفع چه کسی کنار می رفتی ، گفت آقای روحانی ...جدی نگیرید...
من موندم نقوی حسینی چی میگه ؟؟؟ مرد حسابی تو که الان باید به خاطر گندی که زدی و ناچارا رد صلاحیت شدی ، سرت پائین باشه..... عجب زمونه ای شده بخدا....
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی