بازدید 37067
دو هزار و چهارصد و شصت و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

عباسی: رئیسی برای قوه قضاییه مفید است نه ریاست جمهوری / افزایش تحرکات انتخاباتی جهانگیری در نهاد ریاست‌جمهوری / تحقیق و تفحص از اسپانسرهای انتخاباتی روحانی / ادعای جنجالی احمدی نژاد درباره دستکاری آمار کرونا

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند علی مطهری: روحانی نبود جنگ می‌شد / سخنگوی کمیسیون انرژی: چاه وین آب ندارد / سوال معنادار علی مطهری درباره مصوبه جنجال برانگیز شورای نگهبان / کاندیدا‌های نظامی، آمدن رئیسی را جدی نگرفته اند و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴ 08 May 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

۱۵ میلیارد دلار ظرف سه سال از کشور خارج شده‌ است

عباس آخوندی: در کشوری که همه برای به دست آوردن یک دلار تلاش می‌کنند، ۱۵ میلیارد دلار ظرف سه سال از کشور خارج شده است. نتیجه حرکت‌های تند این است که ظرف ۵۰ سال گذشته سه و یک دهم میلیون نفر از ایران بیرون رفته‌اند یعنی ۳.۸ درصد جمعیت ما مهاجرت کرده‌اند. جامعه ما به شدت در حال فقیر شدن است. امروز بیش از شش دهک جامعه وضعیت حداقلی را ندارند، ولی در این جامعه با این تورم بالا عده‌ای به شکل عجیبی پولدار می‌شوند و نابرابری گسترده‌ای در حال شکل‌گیری است. مردم می‌گویند همه این‌ها مثل هم هستند و چه فرقی با هم دارند؟! چون مدتی است که مردم هیچ گفتمان نویی را نشنیده‌اند. لذا، می‌گویند فرق بین الف و ب و ج چیست؟! من می‌گویم فرق بین آن‌ها در گفتمان‌هایی است که مطرح می‌کنند. گاهی فکر می‌کنم اگر بگوییم دولت نهم و دهم نظامی بود این شاید جفا در حق نظامیان باشد. در دولت نهم و دهم نوعی خودشیفتگی بیش از حد و دیگران را حقیر پنداشتن در جریان بود. /برنا

جامعه ایران نمی‌خواهد یک انقلاب از نوع ۵۷ را تجربه کند

محمدرضا تاجیک، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد دانشگاه، گفت: من معتقدم که جامعه امروز ما دیگر جامعه انقلابی نیست. نمی‌خواهد یک انقلاب از نوع ۵۷ را تجربه کند و آماده این فضا هم نیست. نه دیگر آن رهبری وجود دارد، نه آن انگیزه‌ها و انگیخته‌های جمعی وجود دارد، نه دیگر آن جمع وجود دارد، نه آن ایدئولوژی وجود دارد، نه آن آرمان‌ها و نه آن سوژه‌ انقلابی. بنابراین به نظر من جامعه انقلابی نیست.

برخی اعلام کاندیداتوری نکرده و از دیدن لیست اصلاح‌طلبان تعجب کرده‌اند

اصولگرایان برای حذف رقیب به شورای نگهبان آدرس غلط ندهند. آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران گفت: جبهه اصلاحات ایران نه قوه‌قضاییه است و نه شورای نگهبان؛ به اصولگرایان هم توصیه می‌کنم اگر باوری به ضرورت شکل گیری انتخاباتی پرشور و با مشارکت بالا در تراز قانون اساسی دارند، از حالا برای حذف رقیب به شورای نگهبان آدرس غلط ندهند.ما در این مرحله بنا بر انتشار آن را نداشتیم اما با توجه به انتشار مغشوش لیست در برخی از رسانه‌ها و در راستای شفاف‌تر شدن موضوع در این مرحله اسامی را منتشر کردیم. چه بسا برخی از این افراد خودشان اعلام کاندیداتوری هم نکرده‌اند و ممکن است از دیدن نام خود در بین این ۱۴ نفر تعجب هم کرده باشند./ایلنا

چرا اصولگرایان، دیگر دوست ندارند قالیباف رئیس جمهور شود؟

قالیباف که سال پیش در همین روز‌ها به نظر قطعی‌ترین و محتمل‌ترین گزینه انتخابات ۱۴۰۰ اصولگرایان بود، این روز‌ها به کم‌خبرترین چهره انتخابات ۱۴۰۰ بدل شده است؛ تا جایی که حتی نزدیکانش مدعی‌اند او برنامه‌ای برای صندلی پاستور ندارد! گزاره‌ها و گزینه‌های انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایی آن‌قدر فراوان شده و حتی اقبال به رئیس فعلی قوه قضائیه آن‌قدر زیاد است که انگار همه عامدانه رئیس مجلس را فراموش کرده‌اند. این یعنی قالیباف حتی در بین همان نمایندگانی که بالاخره برای ریاستش از آن‌ها رأی گرفت، مشتاق برای ۱۴۰۰ ندارد./شرق

کدام کاندیداهای اصلاح طلب وضع بهتری دارند؟

شرق نوشت:در میان نامزدهای اصلاح‌طلب، اسحاق جهانگیری، عباس آخوندی، محسن هاشمی و محمدرضا عارف، شرایط مطلوب‌تری نسبت به بقیه دارند.جهانگیری و عارف در سِمت‌های معاون‌اولی و کارهای اجرائی نقش‌آفرینی کرده‌اند و عباس آخوندی با سابقه وزارت از برنامه و روشی تئوریک برخوردار است. محسن هاشمی در کنار مسئولیت‌های اجرائی از هم‌نشینی با آیت‌الله، تجربه‌های فراوانی آموخته که برای دیگران دور از دسترس است.

اصولگرایان محترم! جرات دارید اعلام کنید وضع دین‌داری چگونه شده؟

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت:جامعه‌ای که ماموران آن در ماه رمضان دنبال پیدا کردن روزه‌خوار هستند و نه یافتن افراد گرسنه، سرنوشتی بهتر از اینکه هست نخواهد داشت. راستی! آیا می‌دانید که چند نفر از مامورانی که دنبال روزه‌خواران هستند، روزه می‌گیرند؟ اگر مردم آزادی لازم را نداشته باشند، ریاکاری پیشه می‌کنند و خود را دوست و تابع ما معرفی می‌کنند، در حالی که در اندرون خود، دشمن و مخالف ما هستند. آنان مترصد فرصتی می‌مانند تا رفتار واقعی خود را علیه ما بروز دهند. درباره پژوهش نیز همین طور است. منظور فقط پژوهش علمی نیست، بلکه گزارش‌های تحقیقی مطبوعاتی، آمار و اطلاعات، پژوهش‌های پیمایشی و نظرسنجی‌ها، همه اینها می‌توانند انجام و تولید و منتشر شوند و همه ما را نسبت به واقعیت جامعه آگاه کنند. به‌طور قطع انتشار برخی از اینها عوارضی هم دارند، ولی قاعده کلی مبتنی بر مفید بودن دسترسی به اطلاعات و یافته‌های پژوهش‌هاست.

میدانِ ظریف؛ فراخوان از وزیر خارجه برای نامزدی

فراخوان ملی از وزیر امور خارجه برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به شدت بالا گرفته است. ازسوی جبهه اصلاحات با بیشترین رای در صدر است اما مطابق نظرسنجی‌ها، قشرهای و نحله‌های مختلف فکری خواهان به صحنه آمدن او هستند؛ از شخصیت‌های مرجع گرفته تا بزرگان جریان‌های سیاسی و نخبگان همه خواهان به میدان آمدن او در انتخابات هستند./آرمان ملی

عطش عجیب ایرانی‎ها برای خرید ملک در ترکیه/ خریداران ۱۰ برابر شدند

زهرا‌ علی‌اکبری در خبرآنلاین نوشت: در حالی ایرانی‌ها در سال گذشته میلادی ۷ هزار و ۱۸۹ ملک در ترکیه خریداری کردند که طبق آمارای ارائه شده در سال ۲۰۱۷ حجم خرید ملک در محدوده ۷۰۰ واحد بوده است.رضا کامی، دبیر و عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تبریز معتقد است ایرانی‌ها با هدف داشتن خانه ای در ترکیه دست به خرید نزده‌اند بلکه هدف اصلی‌شان از این اقدام، دریافت پاسپورت ترکیه و حق شهروندی در این کشور است.عضو و دبیر هیات رییسه اتاق بازرگانی تبریز معتقد است که رشد بیش از حد قیمت مسکن در شهرهای بزرگ و خصوصا تهران انگیزه را برای برخی مالکان جهت سوق سرمایه‌هایشان به بازار ملک ترکیه افزایش داده است.

ریش و قیچی را دست شورای نگهبان ندهیم/مخالف کاندیداتوری سیدحسن خمینی بودم

سیدعبدالواحد موسوی لاری، عضو برجسته مجمع روحانیون مبارز به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: زمانی اجماع حاصل می‌شود که احساس می‌شود یک کاندیدایی زمینه رأی آوری اش از سایر کاندیدا‌ها بیشتر است. اصلاح طلبانی که کاندیدا می‌شوند یادشان باشد که چرا در سال ۸۴ شکست خوردیم و فردی مانند احمدی نژاد روی کار آمد. اگر سال ۸۴ آقایان هاشمی، کروبی، مهرعلیزاده و معین دور هم می‌نشستند و یکی را به عنوان کاندیدا معرفی می‌کردند، امکان نداشت امثال احمدی نژاد رأی بیاورد. بنده این منطق را قبول ندارم که ریش و قیچی را به دست شورای نگهبان می‌دهیم، چون قیچی در اختیار شورای نگهبان است چه بخواهیم چه نخواهیم نظارت استصوابی شورای نگهبان بر قرار است. وی درباره انصراف سیدحسن خمینی با توصیه رهبری گفت: بنده این مسئله را پیش بینی می‌کردم. خودم چندان موافق نبودم که حاج حسن آقا بیایند و ثبت نام کنند. از ابتدا این نگاه که نباید بیت امام وارد عرصه شود و در معرض نقد و انتقاد‌ها قرار بگیرد وجود داشت و اینکه ممکن است رهبری هم به این نتیجه برسند و توصیه‌هایی را انجام دهد قابل پیش بینی بود. اصلاح طلبان با هر کاندیدایی که گفتگو می‌کنند باید به او بگویند در چینش کابینه و در پیشبرد اهداف باید فلان اقدامات را انجام دهد. اعتراف می‌کنم ما به عنوان شورای عالی سیاستگذاری، با نمایندگان عضو فراکسیون امید جلسات مشترک برگزار نکردیم و سیاست‌ها را با آن‌ها مرور نکردیم.

کاندیداهای نظامی، آمدن رئیسی را جدی نگرفته اند

اعتماد نوشت:وضعیت آشفته اصولگرایان که ناشی از روشن نبودن تکلیف کاندیداتوری ابراهیم رییسی است تنها نکته قابل‌توجه در این جریان سیاسی نیست.نگاهی به سایر اخبار و تحولات در این جریان نشان می‌دهد که نه آمدن رییسی خیلی قابل اتکاست و نه اجماع روی یک گزینه واحد. شاهد این مدعا نیز دیداری است که اخیرا سه نامزد ریاست‌جمهوری اصولگرا با هم داشته‌اند.

سوال معنادار علی مطهری درباره مصوبه جنجال برانگیز شورای نگهبان

علی مطهری، کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، در پیامی توییتری نوشت:در این که مصوبه اخیر شورای نگهبان درباره شرایط نامزدهای ریاست جمهوری مفید است و لازم بوده تردیدی نیست. سخن در این است که آیا سیاست های کلی نظام که از طرف مجمع تشخیص مصلحت تدوین می شود می تواند قانونگذاری در موضوعی را از مجلس به شورای نگهبان منتقل کند؟

حق قانونی شورای نگهبان است که حتی بعد از تایید صلاحیت نامزدها، در صلاحیت آنها تجدیدنظر کند

سیاک ره پیک: قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: اگر شورای نگهبان احراز کرد که حتی بعد از اعلام صلاحیت یک اتفاقی قبل از انتخابات افتاده که این از اسباب رد صلاحیت است، این حق قانونی شورای نگهبان است که در صلاحیت آن فرد تجدیدنظر کند لذا این فرقی هم نمی‌کند و ممکن است کسی در دوره قبل بعد از تائید صلاحیت و آن هم در مناظره و غیر مناظره و همچنین در زمان تبلیغات کار‌هایی را انجام داده که الان در این دوره - وقتی پرونده اش بررسی می‌شود - ببیند آن امور، اموری بوده که فاقد شرایط بوده، چه مربوط به گذشته و یا چه مربوط به این دوره باشد این حق نظارتی شورای نگهبان است که می‌تواند به بررسی مجدد صلاحیت آن فرد ورود کند.

هفت تپه به بیت المال بازگشت

دستگاه قضایی در دوره تحول با دستور ویژه حجت الاسلام والمسلمین رییسی با قاطعیت به بحث برخی کژکارکردها در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری‌های بی‌ضابطه و شائبه‌دار ورود کرده و در این زمینه احکامی صادر کرده و اقداماتی صورت گرفته است. پس از ابطال واگذاری‌های شائبه دار و فسادآمیز بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی نظیر«هپکو»، «ایران ترانسفو»، «ماشین سازی تبریز»،«شرکت تولید نیروی برق شاهرود»، «شرکت آب و خاک پارس»، «شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان»، «سیلوی سنقر»، «شرکت تراورس البرز» ، «شرکت فولاد میبد» و …حالا با ورود دستگاه قضایی، شرکت هفت تپه نیز از واگذاری معیوب رهایی یافت و به بیت المال بازگشت.  سال گذشته بود که تصمیم گیری پیرامون واگذاری شائبه‌دار شرکت هفت‌تپه توسط سازمان خصوصی‌سازی به هیات داوری محول شد. 

سعید محمد: تا دیشب پیگیر تصمیم حضور رئیسی در انتخابات بودم

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به طور مستقل آمده‌ام؛ دولت آینده باید دولت انقلابی و ولایتی باشد. سعید محمد درباره حضورش در این دوره گفت: به طور مستقل آمده‌ام. دولت آینده باید دولت انقلابی و ولایتی باشد. تا امروز درباره ائتلاف با فردی صحبت نکردم؛ اگر اقبال مردم با من باشد تا آخر می‌مانیم و اگر نه کنار می‌روم. وی افزود: ما خودمان را در معرض نظر مردم قرار خواهیم داد و تا زمانی که اقبال داشته باشیم جلو می‌رویم درغیر اینصورت به نفع فرد اصلح کنار خواهیم رفت. وی ادامه داد: تا دیشب پیگیر تصمیم حضور آیت الله رئیسی در انتخابات بودم. تا این لحظه آقای رئیسی نه تصمیمی برای حضور داشته اند و نه رهبری اذن ورود داده اند. این داوطلب کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: گلایه‌های مردم نسبت به انقلاب نیست بلکه از کارگزاران گلایه دارند، گفت: مردم از فامیل‌بازی و آقازاده‌ها ناراحت هستند. مردم خسته هستند نه از انقلاب بلکه از سوء مدیریت، شعارهای بدون عمل، بی‌عملی‌ها، بی تفاوتی مسئولین، منفعت‌طلبی‌ها و دو قطبی‌های بی‌اثر خسته هستند.

ادعای جنجالی احمدی نژاد درباره دستکاری آمار کرونا

خبرگزاری آناتولی به نقل از محمود احمدی‌نژاد نوشت: کرونا مساله روز ملت‌هاست اما یک تعداد از کشورها هم نتوانستند کنترل کنند و ایران هم جزو آنهاست. این ویروسی بود که ساخته شد، حالا یا برای آزمایش یا اهداف سیاسی، بعدها عده‌ای از این برای اهداف سیاسی گسترده‌تر و تسلط بر ملت‌ها استفاده کردند. کشورهایی که از سیاست‌های سازمان بهداشت جهانی تبعیت کردند مثل ما هنوز دچار مشکل هستند و مسائل‌شان حل نشده است. اما کشورهایی که مستقل تصمیم گرفتند و از روش‌های بومی و دانش پزشکی خودشان استفاده کردند، در مدیریت کرونا موفق‌تر بودند. در ایران هم سیاست‌ها روشن نیست. یک حرف روشنی گفته نمی‌شود. یک پروتکل واضحی که عموم بپذیرند که منطقی است ارائه نمی‌شود. در حالیکه می‌گویند به مسافرت نروید، در اتوبوس و مترو جمعیت کاملا به هم فشرده است. یعنی دستورالعمل‌های متناقضی داده می‌شود. منع تردد شبانه اعلام می‌کنند و معنایش این است که تراکم رفت و آمد در روز بالا می‌رود. به نظرم ستاد قوی و مدبری کرونا را در ایران مدیریت نمی‌کند. معتقدم از ظرفیت پزشکی در ایران استفاده نمی‌شود. البته تا حدی هم سیاسی است و گاهی آمارها را دستکاری می‌کنند. خودشان هم گفته‌اند آماری که می‌دهیم واقعیتش دو برابر است. بعضی اوقات گفتند نصف است. انگیزه‌های دیگری با موضوع مدیریت کرونا درهم آمیخته شده است. الان وضعیت مطلوبی نداریم. همچنین وحشت آفرینی عجیبی اتفاق می‌افتد. راه روشنی پیش پای مردم نیست تا مردم اطمینان داشته باشند.

قاضی‌زاده هاشمی: انتخاباتی نمونه به دنیا معرفی کنیم

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی داوطلب کاندیداتوری در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ارسال نامه‌ای خطاب به سایر داوطلبان انتخابات نوشت: همه توان و انرژی مان را در خدمت نظام و انقلاب، و حل اساسی و بنیادی مشکلات کشور قرار دهیم. ایران عزیز ظرفیت ها و فرصت های بی شماری دارد که در صورت وجود برنامه دقیق و حساب شده که پشتوانه فکری و عملی جریان نخبگانی کشور را داشته باشد، عبور از هر مشکلی را میسر می سازد. بنابراین از عوام فریبی پرهیز کنیم و به واقع خادم انقلاب، نظام و مردم باشیم. از تخریب و توهین و سیاه نمایی و بد اخلاقی های رایج در انتخابات های دنیا پرهیز و با تمسک به ارزشهای والای اسلامی و ایرانی، با رعایت اصول اخلاقی، انتخاباتی نمونه به دنیا معرفی کنیم. به هم قول دهیم از آرمان گرایی های دست نیافتنی و قطبی سازی انتخابات و شرطی سازی امورجامعه به عنوان یک سم مهلک برای کشور و نظام، پرهیز و بر برنامه محوری برای حل مشکلات کشور تمرکز کرده و آنها را در معرض قضاوت عمومی قرار دهیم. یقینا همه ما دغدغه حل مشکلات کشور را داریم و با اقدامات کارشناسانه به راحل هایی رسیده ایم، پس همه را به دیدن و شنیدن برنامه هایمان دعوت و برای حل مشکلات مردم و کشور حتی پس از برگزاری انتخابات، به عنوان اعضای خانواده بزرگ ایران، با همراهی و تشریک مساعی و کمک کارشناسانه به دولت برآمده از رای و نظر مردم، تلاش نماییم.

روحانیِ نزدیک به احمدی‌نژاد: کاندیداتوری تاجزاده، موجب امید در بدنه اصلاح‌طلبان شد

کنشگر سیاسی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، با تشریح آرایش انتخابات در جریان‌های سیاسی کشور گفت: بعد از ضرباتی که آقای احمدی نژاد به خاندان آقای لاریجانی زده به طور کلی خاندان آنها دچار اشکال شده است. وحید هِرو‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا درباره آرایش سیاسی دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب در آستانه انتخابات گفت: ‌اگر بخواهیم معطوف به مشارکت‌زا بودن افرادی که از جریان اصلاح طلبان و اصول‌گرایان ثبت‌نام کرده‌اند به موضوع نگاه کنیم، تا به الان تنها خبری که از جبهه اصلاح‌طلبان آمده و توانسته حرکت نسبی در این جریان ایجاد و یک امیدی برای بدنه نزدیک به رأس جریان اصلاح طلبی و نه بدنه عموم جامعه آنها به وجود بیاورد، اعلام کاندیداتوری آقای تاجزاده است. وی ادامه داد:‌ اعلام یا گمانه‌زنی‌ها راجع به حضور افرادی مثل آقای عارف حتی کادر نزدیک به بدنه اصلاح طلبان را نیز سر شوق نمی‌آورد چه برسد به بدنه اجتماعی‌شان که مطالباتی را از سال ۹۶، اعتراضات ۹۷، اوج آن در سال ۹۸ و مسائل کرونا دنبال کرد‌ه‌اند و در هیچ یک از آنها نیز به نتیجه نرسیده‌اند؛ لذا تنها نقطه امیدی که اصلاح‌طلبان خواهند داشت، منحصرا در حضور آقای تاجزاده است.

تحقیق و تفحص از اسپانسرهای انتخاباتی روحانی در مجلس کلید خورد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: تحقیق و تفحص از اسپانسرهای انتخاباتی رئیس جمهور و اینکه این حامیان مالی چه کسانی بوده‌اند و چه مقدار برای این کار هزینه کرده‌اند در مجلس کلید خورد.حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی گفت: تحقیق و تفحص از اسپانسرهای انتخاباتی رئیس جمهور در مجلس کلید خورد.وی افزود: درخواست کنندگان این تحقیق و تفحص به دنبال این هستند که این حامیان مالی چه کسانی بوده‌اند و چه مقدار پول برای این کار هزینه کرده‌اند و این که آیا در دولت سمتی دارند یا خیر و اگر در دولت سمت گرفته‌اند و اگر این گونه بوده است، کدام یک از این افراد بوده‌اند.عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: همچنین تحقیق و تفحص از منبع مالی سکه‌هایی که به تیم مذاکره کننده هسته‌ای در ماجرای برجام داده شده نیز در مجلس کلید خورد.سلیمی خاطرنشان کرد: در این تحقیق و تفحص نمایندگان به دنبال این هستند که این سکه‌ها از چه منبع مالی تأمین شده و با چه مجوزی این کار انجام شده، چون تهیه این سکه‌ها نه مصوبه مجلس را داشته و نه در بودجه آمده است.

افزایش تحرکات انتخاباتی جهانگیری در نهاد ریاست‌جمهوری

جهانگیری در هفته‌های گذشته فعالیت‌های پیش از انتخابات خود را در نهاد ریاست‌جمهوری و به‌خصوص در معاونت هماهنگی و نظارت فرهنگی اجتماعی و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول شروع کرده است که ریاست آن به‌ عهده مهدی علیخانی است.اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور محتمل‌ترین کاندیدای جریان اصلاحات است که در صورت حضور در انتخابات ریاست جمهوری باید او را مهمترین کاندیدای جریان امتداد دولت روحانی نیز به حساب آورد.کاندیداتوری جهانگیری و حمایت اصلاح‌طلبان از وی خصوصاً پس از جدی‌تر شدن عدم حضور محمدجواد ظریف، بیش از گذشته قوت گرفته است.

نظر احمدی نژاد درباره «فایل صوتی ظریف»

رئیس دولت دهم نسبت به اظهارات محمدجواد ظریف در فایل صوتی افشا شده اخیر واکنش نشان داد.محمود احمدی نژاد در واکنش به افشای فایل صوتی محمدجواد ظریف که در آن فایل به دوره ریاست جمهوری نهم هم اشاره شده بود گفت: "راجع به من همه صحبت می‌کنند. تنها کسی که همه آزادند راجع به آن صحبت کنند من هستم. نیازی هم به سند ندارند. اشکالی ندارد. اجازه دهید وارد بحث‌های آقای ظریف نشوم."

واکنش سردار کوثری به انتشار فایل صوتی ظریف

سردار محمداسماعیل کوثری، جانشین سابق فرمانده قرارگاه ثارالله، با انتقاد از موارد مطرح در فایل صوت درز پیدا کرده از دکتر محمدجواد ظریف که برای پروژه‌ی تاریخ شفاهی انجام شده بود، می‌گوید: «بهتر این است که انسان شجاعت داشته باشد و نظراتش را در آشکار و پنهان یکی بگوید»او همچنین تاکید می‌کند درمورد افراد درز دهنده‌ی این فایل نیز می‌گوید: «کسانی که  گفته‌هایی که محرمانه بوده و باید برای تاریخ حفظ می‌شده و بخاطر کوتاهی اینها به اینجا رسیده، دستگاه‌های امنیتی حتما و حتما باید با افرادی که چنین کاری انجام دادند، برخورد کند و به هیچ وجه هم گذشت نشود.»

پژمانفر: مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد، تصادفی نیست

رییس کمیسون اصل 90 در همایش سیاسی «وین نان نمی شود» اظهار کرد: عارف حتی نامه تذکر ما به دولت مبنی بر اینکه دولت درحال بحران سازی در مساله نان است را امضا کرد. وی افزود: تنها فردی که در مجلس نهم در مخالفت با حضور ظریف در دولت سخن گفت، من بودم. افرادی که خود را کدخدای اصولگرایی می دانند موافق ظریف بودند.وی ادامه داد:مجلس یازدهم در حوزه نظارت بهتر از مجلس دهم نبوده است.پژمانفر افزود: علت کاهش نرخ ارز و طلا در کشور پولپاشی دولت است.

رئیسی برای قوه قضاییه مفید است نه ریاست جمهوری

عباسی در پاسخ به اینکه چرا به مانند ۲۲۰ نفر از همکارانش در مجلس نامه دعوت از ابراهیم رییسی را برای حضور در انتخابات امضا نکرده است، گفت: به‌نظر من، وجود شخصی مثل آقای رییسی در قوه قضاییه مغتنم است. ما برای رفتن به‌سمت توزیع عدالت در جامعه و ایجاد زمینه‌های تمدن نوین اسلامی لازم است فردی را در قوه قضاییه داشته باشیم که همان جنس باشد. از این‌رو معتقدم آقای رییسی برای سمت ریاست قوه مفید فایده‌تر از ریاست جمهوری است و اگر تیم‌های خوبی را به‌کار بگیرند موفق‌تر هم خواهند شد. مدیریت در این حوزه معمولاً ده ساله است. ایشان وقتی تولیت آستان قدس را کنار گذاشت که رییس قوه قضاییه شود، پس این سمت برایش اولویت پیدا کرد. حال بهتر است ایشان مسیر خود را تا انتها در این سمت دنبال کند تا بتواند کار‌های اساسی را در آن تشکیلات به سرانجام برساند.

سخنگوی کمیسیون انرژی: چاه وین آب ندارد

سخنگوی کمیسیون انرژی در همایش سیاسی «وین نان نمی‌شود» گفت: چاه وین آب ندارد. شریعتی افزود: امروز نوبت برد ماست نه طرف مقابل. هر چه آن‌ها می‌خواستند از ما گرفتند. محبوبیت امروز رییس جمهور کمتر از ۱۰ درصد است. جریان منتقد دولت به تبلیغات نیاز ندارد. ندانستن، نخواستن و نتوانستن افعالی است که امروز شامل دولت می‌شود. تمام حرف این است؛ به دشمنی که به تعهدات خود عمل نکرده اعتماد نکنید. عدم اجرای برجام تاکنون ۲۲۰ میلیارد دلار به ما ضرر وارد کرده است.

علی مطهری: روحانی نبود جنگ می‌شد

علی مطهری با اشاره به اینکه اگر روحانی در سال ۹۲ انتخاب نمی‌شد، احتمال این که کشور به سمت جنگ پیش برود، وجود داشت، گفت: ایران در ذیل بند هفتم منشور ملل متحد قرار داشت و همین مساله می‌توانست منجر به صدور مجوز سازمان ملل برای حمله به ایران شود. نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی، با بیان این که تنها خط قرمز برای برخورد با اعتراضات باید اقدام عملی و ایجاد آشوب باشد، عنوان کرد: اگر ما رفتار‌های مسالمت‌آمیز در مواجهه با اعتراضات را تمرین می‌کردیم، اتفاقاتی مانند آبان ۹۸ در کشورمان کمتر رخ می‌داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۹
کلا رای بی رای .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
اگر قراره از بین 8 کاندیدای موجود به بدترینش رأی بدید
بهتر که رأی ندید!
دهن ما رو سرویس کردید با این رأی دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
ناشناس ۱۶:۰۱ قول بده در سال ۱۴۰۸ بهونهای دوره محمود رو نیاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
دوست قشنگم شما تنها جماعتی تو دنیا هستید که این حرف رو میزنید.
مگه همه کاندیداها از فیلتر شورای نگهبان رد نشدن؟
یعنی شورای نگهبان گفته اینا همه شون خوبن حالا هر کدوم رو خواستید انتخاب کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
صد میلیون تومن می دم به کسی که ثابت کنه این شعار رای بی رای یک برتری نسبت به "قهر قهر تا روز قیامت" زمان بچگی مون داره. باورد کنید می دم.
تا حالا میگفتید که برجام سر تا پاش ضرره حالا چطور شد که میگید " عدم اجرای برجام تاکنون 220 میلیارد دلار به ما ضرر وارد کرده است " ؟
احمدی نژاد گفته مسئولین همگی واکسن زده اند و به فکر ملت نیستند.
آقای مطهری اگر قرار بود آمریکا با ایران وارد جنگ بشود در ماجرای گروگانگیری وارد جنگ میشد نه الان که ایران با موشک نقطه زن پایگاه این کشور را هدف میگیرد و آنها هیچ عکس العملی نشان نمی دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
شما به عنوان یه کامنت گذار از لفظ گروگانگیری استفاده نکنی بهتره بگی تسخیر لانه جاسوسی
بنام خدا
دوستان عزیز
اگر شرایط در جامعه ای نرمال باشد اوضاع و احوال سیاسی و اجتماعی و اقتصادی در شرایط مطلوب باشد بنده نیز در کمال شهامت می توانم سکان دار ریاست دولت باشم .مردم ریاست جمهور را برای شرایط غیر نرمال پیش بینی نشده انتخاب می کنند تا بتوانند در اوضاع ملتهب با آرامش خاطر به پشتوانه انتخابشان به روز های بهتر امیدوار باشند ولی اگر اتفاقی در هیئت حاکمه ایالات متحده بیافتد آثار و تبعات آن موجب بر هم ریختگی سیاسی و اقتصادی و امنیتی کشورمان گردد،این هنر دولتهاست تا آنرا مهار کنند .در غیر اینصورت که نیازی به دولت نیست .دولت محترم یازدهم و دوازدهم همه افتخار ش به مذاکره و نتیجه فرجامی اش است اولا که این مذاکره چه با روحانی و چه بدون روحانی در آن مقطع تاریخی در حال انجام بود و کمترین ثمره اش همین فرجام حاصل میشد کما اینکه دولت احمد نژاد در اواخر دولتش اقدام به اینکار کرد اما عمر دولتش به ادامه اش نرسید. و در ثانی این کجایش را باید به دستاورد دولتهایمان نسبت بدهیم که وقتی دولت ترامپ سر کار امد همه رشته هایم را پنبه کرد و وقتی هم که باید ن در مقام ریاست جمهوری قرار گرفت مجددا قرار است برگردیم به فرجام . دوستان لطفا بفرمائید این دستاورد دولت ایران است یا دستاورد ملت ایالت متحده .ما بهتر است دست به دعا باشیم که در آمریکا روسای دولتشان ایران ستیز نباشند یا حداقل تخاصم کمتری با ما داشته باشند. امیدواری به ایجاد اقتصاد خوب و رفاه و آرامش، درعرضه هیچ دولتی در ایران نیست. مگر اینکه ریشه طلبکاران و مفتخوران را بخشکانیم
یادتان هست که دولت احمدی نژاد در دوره دوم انتخاباتش قبل از انتخابات چقدر برو بیا راه انداخته بود و صدا وسیما هم براحتی برای او تبلیغ می کرد؟
برادر جان تنها از ترکیه مسکن نمیخرند بلکه از آذربایجان و دیگر کشور های همسایه هم مسکن میخرتد ..از الان بفکر چاره افتادند البته آنهایی که توانایی دارند
کاملا با نظر مطهری موافقم و اگر روحانی و ظریف نبودند
حتما با توجه به اینکه ما از زمان جلیلی و احمدی نژاد در ذیل بند ۷ منشور ملل متحد قرار داشتیم
هر لحظه امکان حمله نظامی شدید مشابه عراق به ایران وجود داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
شما فکر می کنید آمریکا یک لحظه فکر حمله به ما از سرش بیرون رفته؟؟
بی برو برگرد ضعیف بشیم زدن!
اتفاقا ماموران روزه می گیرند نماز هم می خونند شما همه را به کیش خود نپندارید دوم بگو باچند نفر به جرم روزه خواری برخورد شده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
کجای دنیا کسی که روزه نیست برای بهشت رفتن فرد روزه دار تنبیه می شود؟
چرا جهانگیری از امکانات معاونت ریاست جمهوری برا کاندیداتوری استفاده می کند
سلام
اساسا شورای محترم نگهبان
حق مطلق است و
اصلا
حق از شورای نگهبان
تبلور و ظهور و ماهیت و مفهوم پیدا کرده
و قبل از آن
مفهوم و معنایی در بنام حق در
این سرزمین معنا و تبلوری نداشت
چاه وین اگه برای ملت آب نداشت،برای کاسبان تحریم و دلواپسان ،خوب نونی داشته،هم برای خودشون ،هم برای آقازاده ها و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
کاسبان تحریم دولتی های الآن هستن
اگه تحریم ها برداشته بشه اینها با چی می خوان سر مردم رو گرم نگه دارن؟
بی کفایتی خودشون رو سر چی می خوان خراب کنن؟؟
و تنها کسی که میتونه در مورد همه کس و همه چیز،صحبت های جنجالی کنه و کسی باهاش کاری نداشته باشه،خود شمایی ای هاله ی نور دیده ی معجزه ی هزاره ی سوم.
لطفن از احمدی نژاد اخباری منتشر نکنید
قابل توجه خریداران ملک در ترکیه
از پدیده شاندیز، بورس و امثال این چیزها که تو این کشور زیاد اتفاق افتاده نمی خواید درس بگیرید؟
ترکیه هم خوب مردم کشور ایرانو شناخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
دوست عزیز همه جا رو با خودمون مقایسه نکن اونا قانونهایی که وضع میکنن اجرا هم میکنن
آقای آخوندی اول توضیح بده چقدر از بورس سود کردی و در اوج خارج کردی میدونی ملت چقدر ضرر کردن تا امثال شما سود کنی؟؟؟؟
اگه دنبال اسپانسر حسن روحانی هستید بدانید و مطمئن باشید گروه خودرو سازی سایپا و ایران خودرو بزرگترین حامی حسن روحانی بودند و قرارشان آنموقع این بودکه بعدازانتخاب روحانی بعنوان رئیس جمهور کاری به این دو خودرو ساز نداشته باشند، برید تحقیق کنید.
آقای عباس عبدی،این مامورانی که ازش حرف میزنی، ماموران دولت اصلاحطلب روحانی هستند.همون دولتی که برای رای آوردنش .......این سوالی که پرسیدید رو باید از عزیزان اصلاحطلب پرسید
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
دوست عزیز دولت وقتی عوض میشه مگه پرسنل دولت هم عوض میشن هر دولتی که جابجا میشه تعدادی از مدیریتها جابجا میشن پس تاثیری بر بدنه دولت و پرسنل الخصوص نیروی انتظامی که مورد نظر آقای عبدی بودند ندارد
آقای جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، شما که با پستی به این عظمت نمیتونی یک آبدارچی رو عوض کنی، باز هم برای ریاست بر این مردم بی چاره احساس تکلیف کردی؟! وای به حال مردم و وای به حال قیامتت
ایران باید در مسائل بین مللی اظهار نظر کند نباید خود را به خودمان بسابیم از بین برویم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
با کدوم قدرت چنین ادعایی می کنی؟ با توان ااقتصادی ؟ با رفاه و رضایت مردمی؟ با پشتوانه مردمی ؟ با کارگر حقوق نگرفته؟ با پول هایی که به جای آبادانی کشور خرج شبه نظامیان وابسته به روسیه در منطقه می شود؟
بدون شک ایت الله رییسی ذخیره ارزشمند برای انقلاب هستند که باید تجربه ریاست جمهوری رو نیز کسب کنند ؛
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
همش تبلیغاته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
بله ایشون باید همه تجارب رو کسب کنن و آمادگی لازم رو داشته باشن
تحقیق و تفحص بعد از پایان دوره ریاست جمهوری آب در هاون کوبیدن است.حالا چه بخور بخورو منفعتی توی این داستان هست خدا داند.
قاضی‌زاده هاشمی: انتخاباتی نمونه به دنیا معرفی کنیم

مثل انتخابات مجلس و شاید کمی تاقسمتی انقلابی تر
دولت آینده باید دولت انقلابی و ولایتی باشد. سعید محمد درباره حضورش در این دوره گفت: به طور مستقل آمده‌ام دولت آینده باید دولت انقلابی و ولایتی باشد. تا امروز درباره ائتلاف با فردی صحبت نکردم؛ اگر اقبال مردم با من باشد که نیست تا آخر می‌مانیم و اگر نه کنار می‌روم.
چیچی عباسی؟ اسمشم بنویس ۱۰۰۰ تا عباسی داریم
آقای جهانگیری ..متاسفم.معاون اولی کم از روی جمهوری نیست
روزی هزار اخبآر هم از انتخابات و کاندیداها بگذارید باز هم جواب مردم
رای بی رای
مطمئن باشید
من رای نمیدهم . گوشم از حرف هایتان پر است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
رأی نمی دی
پس چرا پست های مربوط به رأی رو می خونی؟
مهمترین خاصیت انتخابات پیش رو تبدیل شدن یکی از وفادارترین وشاخص ترین نیروهای اصولگرا به جریان انحرافی وفتنه و هراسمی که دلت بخواد روش بذاری هستش
علتش اینه که از طرف از فاز شعار های پوک والکی ناگهان وارد فاز اجرا و واقعیت میشه کاسه صبرش پر میشه واتفاق بالا میافته
دو سال بیشتر هم طول نخواهد کشد چون مثل زمانی احمدی نژاد دیگه نفت صد وبیست دلاری نداره که عیب وایرادها رو یه پنج شش سالی بپوشونه !
کشورهای کمونیستی و رفقاشون هر کدوم دارند چندتا چندتا واکسن کرونا معرفی می کنند اما بقیه دنیا فقط سه چهارتا واکسن ساخته اند عقل ناقص من میگه که ویروس ساخت دست کمونیستها هست حالا بعضی از این کشورها اجازه دادند تا ویروس تو کشورشون پخش بشه تا بوسیله اون مردم رو کنترل کنند مثل روسیه و بعضیهاش مثل چین که کنترل کافی بر مردم داشتند اجازه پخش ویروس ندادند
قاضی زاده هاشمی : از عوام فریبی پرهیز و به واقع خادم انقلاب، نظام و مردم باشیم.
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
تابناک جان، سانسور می کنی همه اش را سانسور کن! چون کل حرف من بر عکس شده!1
اگر قرار است عدالت اجرایی شود اقای رییسی دربخش قوه قضاییه مقبولیت بیشتری خواهند داشت
همه آدم‌هایی که اسم میبرید مثل هم هستن. هیچکدام سابقه پاکی ندارن. سیستم اشکال داره و در نتیجه چون مردم این را فهمیده اند کسی رای نمیده. بجز عوامل خودتون.
بابام همیشه میگه من خوبم اما این شوهر خاله ات ......
شوهر خاله ام میگه من خیلی خوبم اما این دایی هات...
دایی میگه من خیلی خیلی خوبم اما بابات ...
احمدی نژاد عزیز ای خادم مظلوم ملت ، بگذار بتازند ... عاقبت برای متقین است.
این مجلس نگران فقط به درد هیچ برنامه ای نمی خورد از خود مجلسیها که امدند مجلس اسپانسر هایشان را معرفی کنید به بروید سراغ ریاست جمهوریها ممکن است نگران دلارهای در خانه شان با کنفرانس وین هستند که به نتیجه برسد
کي ميخواهد راي بدهد اينقدر جلز ولز مي کنيد. براي کشوري که سر ملت خودش در بورس 60 ميليون نفر در روز روشن کلاه ميگذرند و نهادهاي نظارتي هم همکاري مي کنند اين کشور واويلاست و راي مردم نه اهميت دارد و نه براي مسئوالان مهم است. لذا مردم بيش از معطل نکنيد
من نمیدونم این اقای اخوندی ملتو چی فرض کرده؟
یکی نیست بهش بگه که چرا این نظرات کارشناسیتو تو زمان مسئولیت بکار نگرفتی؟؟
قیمت مسکن(نوساز) در محله پونک تهران در اول مسئولیت ایشون متری 5 میلیون و 700 هزار تومن بود و الان حدود 50 میلیون(نوساز) یعنی حدود 10 برابر و انتظار برای خرید خانه شده 109 سال
شما نه تنها خرید خونه رو برای مردم ارزو کردید که الان برای خیلی از مردم تهران جور کردن پول اجاره هم ارزو شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
با این کارنامه افتضاح ادعای ریاست جمهوری داره
آقای مطهری با اشاره به اینکه اگر روحانی در سال 92 انتخاب نمی‌شد، فرموده اند : " احتمال این که کشور به سمت جنگ پیش برود، وجود داشت، " . . . . باید به ایشان یادآور شوم که جناب مطهری اگر کشور دچار جنگ نشده است نه بدلیل انتخاب شخصی مانند آقای روحانی بوده است بلکه اولا بدلیل در میدان بودن سردارانی مانند شهید سلیمانی و نیروی قدس و ثانیا بدلیل ترس از هدف قرار گرفتن پایگاههای آمریکا بخصوص اسرائیل در منطقه بوده است والا آمریکا اگر می دانست با حمله نظامی به ایران می تواند به اهدافش برسد نه منتظر سازمان ملل می شد و نه منتظر اجماع جهانی ؛ چنانکه در هنگام حمله به عراق ؛ هیچ اجماع جهانی وجود نداشت بلکه سازمان ملل مخالف حمله به عراق بود..... جناب مطهری آدرس غلط ندهید و اینقدر خودباخته و شیفته غرب نباشید .....
رای بی رای
آقای عباسی بهتر بود اینطور می گفت که آقای رئیسی در قوه قضائیه عملکرد ضعیفی دارد لذا بطریق اولی برای ریاست جمهوری مناسب نیست اگر قبول ندارید سری به دادگاه ها ، زندان ها بزیند و آمار جرایم را ببینید البته انشاالله هیچوقت گذرتون به دادگاه و کلانتری نیفتد که واویلاست
.....نوعی خودشیفتگی بیش از حد و دیگران را حقیر پنداشتن در جریان بود. .....
آقای عبدی !پسر جان !!برای دولت احمدی نزاد بود ولی برای دولت فعلی نیست؟؟این چه ارزیایی است . این دولت هم دچار این مشکل است.!!
آقای مطهری عزیز اینقدر نگو جنگ میشد جنگ میشد! خوب جنگ بشود. مگر جنگ چیست؟! مگر صد بار آدم میخواهد بمیرد. یکبار بمیریم هزار بار از این همه زندگی خفت بار برخی مسئولین بهتره ...ملت از چیزی نمی ترسد شماها خودتان هستید از چیزهایی که دارید میترسید...
هرکی میاد کاندید میشه این حرفهای بی پشتوانه و منطق رو میزنه بعد که رییس جمهور میشه عکس عمل میکنه و اگر هم بخواد نمیتونه چون از حرف تا عمل فاصله از زمین تا آسمون و ما که از پشت کوه نیامدیم توی ادارات دولتی کار کردیم تو مقیاس کوچک با چند تا کارمند نمیتونه حرف هاش رو عملی کنه چه برسه در مقیاس یک کشور
قاضی زاده هاشمی " از عوام فریبی پرهیز کنیم و به واقع خادم انقلاب، نظام و مردم باشیم." در دیدگاه مردم در اخرین مرحله هستند .
رای ندادن مشکلی از مردم حل نمی کند شرایط را بدتر می کند و باعث می شود کسانی رای بیاورند که مردم را بدبخت تر کنند بفهمید دارید چی کار می کنید کسایی که می گویید رای بی رای این حرف شما یعنی بی چاره تر کردن مردم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
نگران نباشید هیچ فرقی با هم ندارند ۴۲ سال تجربه کردیم
آقا جان هنوز شکمش قار و قور میکنه. ارباب پوتین هنوز تصمیم نگرفته. بذار دوز اخر بو تاکس را بزنه تا مغزش منجمد تر بشه.
ادعا ی کاذبی نیست. آمار کرونای مدارس و نطامیان صد در صد بیان نمیشود.
سالار روحانی بهترین ومظلوم ترین رییس جمهور جهان است
شخصا فکر می‌کنم صرف کاندیداتوری آقای رییسی برای ریاست جمهوری نشان دهنده عدم صلاحیت ایشونه. ایشون در کار اجرایی که هیچ سابقه‌ای نداره، تنها داراییش یک خوشنامیه نیم بنده برای یه حداقلی از مردم، که اونم داره به امید گندم ری از دست می‌ده. اونایی که هی می‌گن رییسی رییسی به فکر پست و مقام آینده خودشونون. چون می‌دونن کسی رو که می‌شه برای چهارتا رای به نشست با تتلو قانع کرد، برای خیلی چیزهای دیگر هم حرف‌شنوی داره برادر.
همه می‌دونن ریشه همه مشکلات ما و تنفر مردم، فساد است. اگر شما واقعا خیلی خدمتگزار بودی این ریاست قوه قضاییه بهترین فرصت برای خدمت به خلق خدا بود. نیازی هم به زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی نداره. والعاقبت للمتقین.
چیچی عباسی؟ اسمشم بنویس ۱۰۰۰ تا عباسی داریم ....
آقای معاون اول خودتو خسته نکن .رای نمی آوری ببروکشکتو بساب
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی