بازدید 47295
دو هزار و چهارصد و شصتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

برداشت خاص پناهیان از یک نظرسنجی / واکنشی به اظهارات برجامی آشنا / باهنر: حتما مصلحتی در کاندیدا نشدن سیدحسن خمینی بوده است

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند فعال سیاسی: لاریجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، اما رأی نخواهد آورد / تصمیم حناچی درباره انتخابات ۱۴۰۰: تلاش می‌کنم از بهشت به جهنم نروم و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱ 07 May 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

آذر منصوری: ائتلاف حداکثری اصلاحات روی لاریجانی منتفی است

آذر منصوری: در هیچ یک از انتخابات، زمین همواری پیش روی اصلاح طلبان نبوده است. در چنین فضایی باید سیاست ورزی کرد و از حداقل ها بهره گرفت.ممکن است یکی از احزاب لاریجانی را به عنوان کاندیدا مطرح کنند؛ اما برایند نظر جمعی اصلاح طلبان تاکید بر انتخابات آزاد است و عدم تمایل حداکثری برای رفتن به سمت کاندیدای نیابتی وجود دارد.

انتقاد شدید واعظی از پرس‌ تی‌‌وی

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ضمن بیان اینکه «با ارزیابی‌های انجام شده از مذاکرات در هفته‌های قبل می‌توان به دورنمای رفع تحریم‌ها امیدوار بود»، خاطرنشان کرد: "با روند فعلی پیش بینی ما این است که با مهارت و توانمندی تیم مذاکره‌کننده ایران انشااله رفع تحریم‌ها – با رعایت خطوط قرمز و چارچوب‌های ابلاغی مراجع عالی تصمیم‌سازی کشور- دور از دسترس نخواهد بود.” واعظی در پاسخ به پرسشی درباره صحت و سقم ادعای پرس تی وی مبنی بر زیاده‌خواهی طرف مقابل مذاکرات توضیح داد و از تاثیر منفی این اخبار بر بازار ارز گفت. «بله، در روزهای گذشته و متاثر از جو مثبت مذاکرات وین، بازار ارز روندی نزولی را طی می‌کرد که متاسفانه با خبرسازی دروغ یک رسانه رسمی، امروز این روند دچار اختلال شد. لذا خبرسازان باید بدانند که اقدامات غیرمسئولانه و جناحی آنها علامت‌های اشتباهی به افکار عمومی و فضای اقتصادی کشور می‌فرستد و این حرکت در چارچوب رقابت‌های جناحی مرسوم قابل ارزیابی و تفسیر نیست.” او تاکید کرد: «آنچه در این شرایط مهم باید در دستور کار قرار بگیرد، منافع ملی است و اگر حتی گروهی با برجام مخالفند هم نباید با خبرسازی موجب تضعیف تیم مذاکره کننده شوند.»

سردار نقدی: این روزها دوباره حاج‌قاسم را ترور کردند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در گفت‌وگویی در تلویزیون به فایل صوتی اخیر منتشرشده از ظریف واکنش نشان داد. سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه این‌ها بدترین و زشت‌ترین اتهام را به مردی که تمام عمر خود را وقف دفاع از ایران کرد، نسبت دادند و بعد از تذکر رهبر انقلاب به جای عذرخواهی از اتهامات خود، از پخش شدن اظهاراتشان ابراز تاسف کردند، گفت: افرادی که یک دقیقه هم به سربازی عادی نرفته اند، به محبوبیت سردار سلیمانی حسادت می کنند. سلیمانی عمرش را فدای ملت کرد، تمام بدن حاج قاسم پر از زخم بود. سردار نقدی اظهار داشت: این‌ها بدترین و زشت‌ترین اتهام را به مردی که تمام عمر خود را وقف دفاع از ایران کرد، نسبت دادند و بعد از تذکر رهبر انقلاب به جای عذرخواهی از اتهامات خود، از پخش شدن اظهاراتشان ابراز تاسف کردند. افرادی که یک دقیقه هم به سربازی عادی نرفته اند، به محبوبیت سردار سلیمانی حسادت می کنند. سلیمانی عمرش را فدای ملت کرد، شما حتی یک شب هم برای نگهبانی از وطن بیدار نمانده اید.

صادق خرازی: ظریف نه متعلق به اصلاح طلبان است، نه اصولگراها

صادق خرازی: آقای ظریف نه متعلق به اصلاح طلبان است و نه اصولگراها بلکه یک شخصیت مستقل فراجناحی دارد و این شخصیت فراجناحی ایشان می تواند زمانی که کاندیدا شد یا فرضا هنوز بر این قوت بماند که ایشان بخواهند در صحنه بیایند برداشت من این است که ایشان خودشان را نامزد می کند و هر کسی که خواست از ایشان حمایت می کند که می تواند یک جریان اصولگرایی باشد یا یک جریان اصلاح طلبی؛ اما قاطبه اصلاح طلبان امروز علاقه دارند که آقای ظریف برای ریاست جمهوری انتخاب شوند چون فکر می کنند که کسی غیر از آقای ظریف را ندارند.

واکنش آهنگساز سرود ملی ایران به ادعای کپی از سرود ملی کره

«حسن ریاحی» آهنگساز سرود ملی جمهوری اسلامی ایران درباره صحبت‌های عنوان شده مبني بر ساخت سرود ملي جديد گفت: «ساختن سرود ملی کار راحتی نیست. شما باید در یک دقیقه سرودی را با منطق‌های مهم یک سرود رسمی کشور بسازید و این کار راحتی نیست. من مجبور بودم که یکی از دستگاه‌های موسیقی ایران را برای این سرود انتخاب کنم. چون به‌هرحال این سرود، سرود رسمی ایران بود و داشتن مؤلفه‌های ایرانی جزو اصول اولیه‌ای بود که باید در ساخت آن رعایت می‌شد.» وي افزود: «فاصله شروع سرود را از پیش‌درآمد دستگاه ماهور استفاده کردم. دستگاهی که یکی از دستگاه‌های باستانی موسیقی ایرانی است و بار‌ها در آثار مختلف از آن استفاده شده است. بخشی از سرود نیز که فرود دارد را از گوشه «می گلی» استفاده کردم. کار با ارکستراسیون‌ ساخته شد و اینکه می‌گویند سرود ملی شبیه سرود ملی کشور کره جنوبی است را من درک نمی‌کنم.» ریاحی درباره این شایعه شباهت بیش از حد می‌گوید: «سرود ملی ایران چند سر و گردن از سرود رسمی کشور کره‌جنوبی بالاتر است. شنونده حرفه‌ای که این اثر را گوش می‌کند، از نظر فرم و هارمونی و ارکستراسیون متوجه برتری‌های این سرود می‌شود. این سرود بار‌ها در کره و ژاپن و همه جای دنیا اجرا شده و من درک نمی‌کنم که چرا بعد از این‌همه سال این ادعا‌ها مطرح شده است.»

آذری جهرمی: برنامه کاندیداها لیست آرزوهایشان است

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در کانال خود در یادداشتی با تیتر «کشکول آرزوها» به بررسی انتخابات پیش روی پرداخت. او نوشت: همواره کاندیداها با صدایی رسا فریاد می‌زنند که دارای برنامه هستند. برنامه‌ای که رنگِ آبادانی خواهد زد به تمام مشکلات! اما آنچه به‌عنوان برنامه از آن یاد می‌کنند بیش از هر چیز، فهرست درهمی از آرزوهایشان برای آینده‌ کشور است. فهرستی که بهتر است آن ‌را «کشکول آرزوها» بنامیم! سبدی از آرزوهای بلندبالا و درهم که گاه در تعارض با یکدیگرند! و یا در دنیای واقعی به سادگی در کنار هم قابل تحقق نیستند! برنامه‌ی «الف» (بخوانید آرزو) در دنیای واقعی تنها زمانی محقق می‌شود که برنامه‌ی «ب» رقم نخورد. نمی‌توان به کشاورزان وعده بازگشت به سطح زیر کشت سابقشان را در کوتاه مدت داد و هم‌زمان برای حفاظت از منابع آبی کشور برنامه داشت.

احمد خاتمی: مذاکره هیچ محلی از اعراب ندارد 

سید احمد خاتمی: تجربه تاریخی ایران نشان می‌دهد دیپلماسی بدون حضور در میدان هیچ گاه نتیجه نخواهد داشت این در حالی است که دشمنان ایران با زیبا جلوه دادن مذاکرات به دنبال آن هستند که نشان دهند مذاکره با آمریکا عاملی برای ارزانی است؛ اما کاهش قیمت طلا و ارز تاکنون هیچ اثری بر قیمت‌های اساسی کالاها نداشته است. وی ادامه داد: اگر مذاکرات جوابی که دشمنان می‌خواهند به همراه داشته باشد، درخواهید یافت که در کوتاه‌ترین زمان فشارهای دشمنان چند برابر خواهد شد. امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مذاکره هیچ محلی از اعراب ندارد زیرا آمریکا به دنبال سلطه بر ایران است و در ادبیات استکبار نیز مستکبران به دنبال سلطه و ایجاد ظلم هستند. وی با تاکید بر اینکه با مذاکره با آمریکا هیچ مشکلی از مشکلات مردم حل نخواهد شد، ادامه داد: یکی از خواسته‌های ملت ایران این است که باید تمامی تحریم‌ها لغو شود، نه این که تحریم‌ها تعویق شود و نباید فراموش شود که فرهنگی که در ایران جریان دارد فرهنگ عاشورایی و فرهنگ انقلابی امام حسین (ع) است.

اما و اگرهای حذف قیمت خودرو و مسکن از سایت‌های اینترنتی

الفت نسب، عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی: مکانیزم جدیدی در سایت‌های ثبت آگهی به خصوص سایت‌های فروش کالای دست دوم فراهم شده است که از فروش کالا با قیمت نا متعارف جلوگیری می‌کند. طبق این فرآیند جدید، حداقل و حداکثر قیمت برای برخی کالا‌های مهم که قابلیت سرمایه گذاری دارند مانند خودرو و انواع ملک تعیین شده است و فردی که در سایت مورد نظر کالای خود را جهت فروش ثبت می‌کند باید این حد نصاب را رعایت کند. هم اکنون فرآیند بدین شکل است که اگر ثبت قیمت از سوی مردم بالاتر از حد نصاب تعیین شده باشد، سایت خودکار نسبت به عدم نمایش قیمت اقدام می‌کند./باشگاه خبرنگاران

خوش بینی یک مقام وزارت خارجه آمریکا به مذاکرات برجام

نيويورك تايمز سخنان یک مقام وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات برجام را " خوش بینانه" ارزیابی کرد. یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز گذشته به شرط آنکه نامی از او برده نشود،برخی خبرنگاران را درباره مذاکرات وین توجیه کرد. نیویورک تایمز می نویسد گرچه این مقام سعی کرده محتاطانه صحبت کند و گفت شاید نشست روز جمعه به نتیجه ای قطعی منجر نشود ولی سخنانش دارای سیگنال های مثبت و خوش بینانه بود./رصد

حتما مصلحتی در کاندیدا نشدن سیدحسن خمینی بوده است

محمدرضا باهنر،دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: یکی از دوستان تعریف می کرد که وقتی با آقای رئیسی صحبت می کنیم، می گویند که الان ساعت چند است و مثلا شما می گویید الان ساعت ۲ بعد از ظهر ششم اردیبهشت است، بعد ایشان می گویند پس متوجه باش که تا ساعت ۲ بعد از ظهر امروز من برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام حضور نکرده ام، این در خبرها باشد که فردا که از این در بیرون می روید نگویید که او می خواهد بیاید. خبری مبنی بر اینکه آقای رئیسی اعلام کند من کاندیدای ریاست جمهوری هستم هنوز اعلام نشده و البته رد هم نکرده است. آقای رئیسی برای قوه قضاییه مستقیم منصوب رهبر انقلاب است و قاعدتا اگر ایشان بخواهد برای کاندیداتوری اقدام کند مقام معظم رهبری باید از این کار راضی باشند. متعدد به ما خبر رسیده که هر که به رهبری مراجعه می کند و در مورد انتخابات سؤال می کند ایشان می فرمایند که من ایجابا و سلبا هیچ اظهار نظری نمی کنم. آقای سید حسن خمینی هم که اخیرا رفته بودند و سؤال کرده بودند هم یکی از موارد استثنا بود که برای آن هم حتما رهبری یک مصلحت بزرگتری را تشخیص می دهند که این اتفاق می افتد.

اجماع اصولگرایان روی قالیباف سخت است /به دنبال سهم گرفتن نیستم

محمد ناظمی اردکانی، از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری 1400 در کافه خبر خبرگزاری خبرآنلاین گفت: ️قانون اساسی ما بسیار مترقی است و در مقطعی اصلاحاتی بر آن انجام شد، در آینده هم ممکن است لازم باشد تا اصلاحاتی بر آن انجام شود. نیاز به ۲ مجلس داریم، یک مجلس ملی که به مسائل منطقه‌ای بپردازد و یک مجلس راهبردی که بر مسائل کلان کشور تمرکز کند. بالغ بر ۱۱ هزار قانون داریم که اجرای این قوانین یک معضل و چه بسا که فساد خیز است. کاندیداشدن هیئت رئیسه مجلس مورد پسند مردم و خواص نیست.ممکن است یک کاندیدای ناشناخته رأی بیاورد. به دنبال سهمی در دولت آینده نیستم! بر روی ابراهیم رئیسی اجماع وجود دارد، ولی روی سایر کاندیداها تا آنجایی که رصد و بررسی شده اجماع نیست، هم آرای مخالف و هم آرای موافق دارند. تصمیم دارم با آقای رئیسی رقابت انتخاباتی نداشته باشم. سخنگوی رئیس مجلس اعلام کردند که قالیباف کاندید نمی‌شوند. شخصا کمتر دیدم که از سوی اصولگرایان برای آقای قالیباف فراخوانی شده باشد یا دعوتی صورت بگیرد.اجماع روی را قالیباف سخت و دشوار می‌بینم البته در فضای سیاسی و عالم سیاست هر موضوعی امکان پذیر است.احتمال ظهور یک پدیده انتخاباتی وجود دارد. ممکن است افرادی بیایند که متعرض وضع موجود شده و با یک تبلیغات سنگین و پرهزینه به میدان بیایند و تبدیل به پدیده شوند.

احتمال دارد ایران و آمریکا طی هفته‌های آینده به برجام بازگردند

یک مقام وزارت خارجه آمریکا: ما می‌دانیم که ایران برای پایبندی به برجام چه کاری باید انجام دهد و همچنین می‌دانیم که چه کاری ما باید انجام دهیمو برای سناریوی عدم بازگشت ایران به توافق هسته‌ای آماده هستیم، اما می‌خواهیم این اتفاق نیفتد. دولت قبلی سال‌ها تلاش کرد ایران را تحت فشار قرار دهد، اما این استراتژی موفق نشد. سه دور اخیر مذاکرات بیشتر اقداماتی را که باید برای بازگشت به توافق هسته‌ای انجام شود، روشن کرده است. ما موضوع آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران را مطرح کردیم و هیچ توافقی درباره آن‌ها حاصل نشد. ما نمی‌خواهیم توافق هسته‌ای جدیدی منعقد شود، بلکه می‌خواهیم مفاد توافق سال ۲۰۱۵ (برجام) رعایت شود. /انتخاب

تکذیب قطعی شدن حضور رئیسی برای انتخابات

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از عدم قطعیت حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در روزهای اخیر درخواست‌های فراوانی حاوی دعوت از آیت‌الله رئیسی برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری به شورای ائتلاف واصل شده است، با این حال هنوز خبری که بر قطعی شدن حضور ایشان دلالت کند، در دست نیست و آنچه در این باب در فضای مجازی منتشر شده صرفا جنبه گمانه‌زنی دارد.

تصمیم حناچی درباره انتخابات ۱۴۰۰: تلاش می‌کنم از بهشت به جهنم نروم

شهردار تهران گفت: برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارم و از بهشت به جهنم نخواهم رفت.پیروز حناچی شهردار تهران در یک گفتگو در فضای مجازی گفت: من برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ندارم. تلاش می‌کنم از بهشت به جهنم نروم.او همچنین گفت: شهرداری در نقاطی ضربه خورده که به انتخابات ربط پیدا کرده است. شرعاً و عرفاً حق نداریم منابع شهرداری را خرج مسائل مربوط به ریاست جمهوری کنیم.در این گفتگو که چند ساعت به طول انجامید، او انتقادات بسیاری را علیه دوره‌های قبلی مدیریت شهرداری تهران مطرح کرد.

فعال سیاسی: لاریجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود اما رأی نخواهد آورد

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: رئیسی نمی‌آید و اصولگرایان یک کاسه نمی‌شوند. احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با نامه نیوز درباره کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: آقای لاریجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، اما رأی نخواهد آورد، چون او سال ۱۳۸۴ یک بار همه نیروی خودش را تجهیز کرد و آقای باهنر هم رئیس ستادش بود، اما در نهایت کمتر از ۲ میلیون رأی آورد. آقای لاریجانی در بین نخبگان نفوذ دارد، اما در بین بدنه اجتماعی این طور نیست. وی افزود: آقای لاریجانی روی کسب آرای آقای روحانی و جریان همراه او حساب می‌کند، اصلاح طلبان نیز به عنوان رحم اجاره‌ای با لاریجانی برخورد می‌کنند، چون امکان دارد آن‌ها نامزدی نداشته باشند و ناچار به حمایت از لاریجانی شوند. البته ترکیب نامزد‌ها نیز برای آقای لاریجانی خیلی اهمیت دارد. این استاد دانشگاه یادآور شد: حالت مطلوب برای لاریجانی آن است که دوقطبی شکل بگیرد و نامزد مقابلش هم آقای جلیلی باشد، چون در دوقطبی جلیلی-لاریجانی، نامزد پیروز لاریجانی خواهد بود. البته حالت‌های دیگری هم امکان دارد به وجود آید. مثلا احمدی نژاد تأییدصلاحیت شود که در این صورت اکثریت آرا را به خود اختصاص خواهد داد.

ظریف به مجلس احضار شد

وزیر امور خارجه برای توضیح درباره فایل صوتی منتشره از وی در جلسه کمیسیون امنیت ملی حضور پیدا می کند.محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز یکشنبه( 19 اردیبهشت ماه) در جلسه کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس حضور خواهد یافت.به گزارش تسنیم، موضوع جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر امور خارجه درباره توضیحات ظریف در خصوص فایل صوتی درز پیدا کرده و بررسی سوالات نمایندگان از عملکرد وزارت خارجه است.

محسن رضایی: روز بازستاندن فلسطین دور نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توییتی به مناسبت روز قدس تاکید کرد که روز بازستاندن فلسطین از ستمگران دور نیست.محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت روز قدس در توییتر نوشت: ‏روز قدس، روز حمایت از ملت ستم دیده و حق طلبی است که با زور و فریب از سرزمین خود رانده شده اما هرگز مبارزه برای احقاق حق خویش را فروننهاده است. فلسطین، پاره تن جهان اسلام است و به همت ملت فلسطین و حمایت همه مسلمانان و آزادگان جهان، روزی از ستمگران بازستانده خواهد شد. آن روز، دور نیست.

افزایش درخواست‌ها برای نامزدی رئیسی در انتخابات

مجامع استانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نامه های جداگانه از حداد عادل درخواست کردند تا این شورا از آیت‌الله رئیسی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کند.مجموعه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در ۳۱ استان در نامه هایی جداگانه از غلامعلی حدادعادل (رئیس شورای ائتلاف) درخواست کردند باتوجه به شرایط کشور و اجماع نامزدها و نیروهای انقلاب بر روی آیت الله سیدابراهیم رئیسی، از وی دعوت کنند تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.پیش از این نیز، تعدادی از احزاب عضو شورای ائتلاف با ارسال نامه ای خطاب به حدادعادل درخواست کرده بودند، این شورا از آیت الله رئیسی جهت شرکت و ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کند.انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود؛ ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی در این انتخابات نیز، از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت ماه صورت می‌گیرد.

برداشت خاص پناهیان از یک نظرسنجی

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ابراز کرد: امروز یک جریانی متأسفانه در جامعه اینگونه جا انداخته است که انقلابی‌ها ارزشی هستند و مبتنی بر واقعیات، مسائل کشور را دنبال نمی‌کنند و همین امر سبب شده است تا حدود ۳۰ درصد از رأی دهندگان این دروغ بزرگ را باور کرده و رغبتی به رأی دادن به انقلابی‌ها ندارند؛ طبق نظر سنجی صورت گرفته، این ۳۰ درصد اذعان کرده اند که انقلابی‌ها پاکدست هستند و مشکلاتی همچون رانت خواری و ویژه خواری و مشکلات اخلاقی ندارند، اما واقع بین نیستند؛ این ادبیاتی است که جریان انحرافی در جامعه ایجاد کرده است و ما باید در ادبیات خود بازنگری داشته باشیم.

آخرین گمانه زنی‌ درباره نامزد نهایی اصلاح‌طلبان

دبیرکل حزب همکاری ملی، گفت: با در نظر گرفتن شرایط و مقتضیات ممکن است سرانجام اسحاق جهانگیری به عنوان گزینه جبهه اصلاحات انتخاب و معرفی شود چون حزب کارگزاران سازندگی او را به عنوان گزینه اصلی خود معرفی کرده است.«شهرام صادر» در گفت‌وگو با ایرنا درباره شیوه تصمیمات و برنامه‌های جبهه اصلاحات ایران بعد از معرفی گزینه‌های احزاب، گفت: مقرر شد ۱۴ داوطلب معرفی شده به جبهه اصلاحات در جلسات این نهاد حاضر شده و برنامه‌های خود را ارائه کنند.دبیرکل حزب همکاری ملی افزود: عده‌ای تمایل دارند برخی وزرا به عنوان داوطلب معرفی کنند که این جای تعجب دارد. هر چند تمایل دارم مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌سالاری رییس جمهوری شود ولی متاسفانه در جبهه اصلاحات ایران اقبالی به عنوان گزینه اول ندارد.صادر یادآور شد: در جبهه اصلاحات این بحث مطرح شد که فعلا گزینه‌ای معرفی نکنیم تا تکلیف احراز صلاحیت‌ها مشخص شود اما بیشتر اعضا معتقدند نباید زمان را از دست بدهیم و به همین دلیل هم احزاب عضو گزینه‌های خود را معرفی کردند.

صادقی: ظریف بیاید روی او اجماع می‌شود

محمود صادقی با اشاره به اینکه جواد ظریف تا الان برای کاندیداتوری اعلام آمادگی نکرده است، گفت: جواد ظریف نه قبل از قضایای اخیر و نه بعد از آن چیزی اعلام نکرد، در خصوص آمادگی و تمایل او برای کاندیدا شدن هنوز شک و تردید وجود دارد. اگر حاضر به حضور در انتخابات شود، یکی از گزینه هایی است که مجموعه می‌تواند روی او به اجماع برسد.

واکنشی به اظهارات برجامی آشنا

عضو هیات علمی دانشگاه تهران و کارشناس مسائل آمریکا در پاسخ به اظهارات اخیر حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور درباره برجام، تاکید کرد: تفکیک تحریم‌ها و عدم راستی‌آزمایی یعنی مذاکرات وین همان نتیجه مذاکرات برجام را خواهد داشت.براساس این گزارش، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در توئیتی تاکید کرد، ‏« کارکرد برجام در بند «ه» مقدمه آن ذکر شده‌ است.این برجام موجب لغو جامع کلیه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین تحریم‌های چندجانبه و ملی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران و نیز شامل گام هایی برای ایجاد دسترسی در حوزه‌های تجارت، فناوری، مالی، و انرژی خواهد شد.» فواد ایزدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و کارشناس مسائل آمریکا در پاسخ به این اظهارات حسام الدین آشنا گفت: « ‎‏این بند از برجام، یکی از هزاران سندی است که آمریکا به تعهدات‌ خود پایبند نیست و نباید به قول آنها اعتماد کرد.پس چرا با لغو همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی مخالفت می‌کنید؟تفکیک تحریم‌ها و عدم راستی‌آزمایی یعنی مذاکرات وین همان نتیجه مذاکرات برجام را خواهد داشت: "تقریبا هیچ".

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰۰
جناب نقدی ، جانفشانی و دفاع از کشور و مردم فقط با تفنگ و رفتن به ارتش و سپاه و سنگر نطامی خلاصه نمی گردد
و بودند و هستند مسئولانی که بقول شما یک شب هم نگهبانی با اسلحه نداشته اند ، ولی نتیجه کارشان در عرصه های دیگر هزاران بار برای مردم و کشور پر ارزش تر و مهم تر از خیلی نظامی ها بوده است .
جناب خاتمی ، ادعای شما مبنی بر اینکه مذاکرات برجام ، برای کشور خسارت بار است را هیچ جناح و مسولی قبول ندارد
مگر اقلیتی ، که یا نمی دانند ،
و یا اهداف جناحی شان ، مهمتر میباشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
البته این دوستمون درست می گند؛ اگر در یک مسابقه ای 20 بر 2 بازنده بشی و کسی ادعا کنه که شما فقط گل خوردی و هیچ گلی نزدی دروغ گفته دیگه. کسانی هم که میگند برجام فقط خسارت بوده همینطوریند
:-)
آری(یکی از خواسته‌های ملت ایران این است که باید تمامی تحریم‌ها لغو شود نه این که تحریم‌ها تعویق شود و نباید فراموش شود که فرهنگی که در ایران جریان دارد فرهنگ عاشورایی و فرهنگ انقلابی امام حسین (ع) است.) همه فرمایش جنای احمد خاتمی صحیح است. اما ایشان باید خوب بدانند و آگاه باشند که همه ی اینها از راه مذاکره درست خواهد شد بحث جنگ و دفاع و جبهه و حماسه نیست. بحث سرداران دیپلماسی است که شما دارید پشتشون را خالی میکنید آیا این فرهنگ عاشورایی است؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
هر کس یه کمی درک از روابط بین الملل داشته باشه می دونه که دیپلماسی بدون پشتوانه قدرت یعنی کشک
با دیپلماسی التماسی و لبخند فقط میشه آب نبات از حریف بگیری
بعد جالبه یه زمانی که برجام هنوز گندش در نیومده بود به ظریف و ... می گفتند سرداران دیپلماسی. ولی خیلی عجیب هست که الان که دیگه معلوم شده توی برجام چه کلاه گشادی سر مذاکره کننده هامون گذاشته بودند، هنوز هم یه عده به ظریف و ... می گند سرداران دیپلماسی!!!!
آقای رضایی مگر الان فلسطین یک کشور نیست مگر دولت ندارد ؟ مگر عضو سازمان ملل نیست ؟ باید یک دولت متمرکز ویکپارچه داشته باشند وعلیه اسراییل موضع واحد بگیرند فتح جهاد اسلامی حماس و..هر کدام ساز خودشان را می زنند
آقا تو رو به حق این ماه رمضان،به این آقای پناهیان یه کم استراحت بدید،بره تو خونه و زندگی لاکچریش،یه کم به آخرت ،فکر کنه.
رای بی رای
رای بی رای
دولت دورغ و فریب همه رو خسته کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
فقط دولت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
ای کاش یک نفر می گفت اقای باهنر چه فایده ای برای ایران داشته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
دولت؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
دولت فریب و ... هرچی هم گفته یه عده باورشون شده
پناهیان؟!!!! کی هست این اقا سر پیازه ته پیازه؟؟؟ بره هدیه هاشو بگیره حالشو ببره
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
کدوم هدیه؟؟
ناشناس تهمت نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
از سعادت آباد تشریف می یارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
خیلی براتون سخته که پناهیان مقبولیت داره؟؟
من خودم یه مدت توی مؤسسه شون کار کردم.
از من بپرسید چجور آدمیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
کی گفته ایشون مقبولیت داره البته یک عده بخصوصی همیشه دور وبرشون هست.. ولی توجامعه وکوچه خیابان. اکثراقبولشان ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
چرا از شما بپرسیم مثبت و منفی ها جواب ما رو میده
حرف های تکراری دیگه خریدار نداره حتی به بهانه کوبیدن ظریف.
پناهیان؟؟؟ پاک دست؟؟؟ جمع کن عمو...
مگر اقای لاریجانی ایرانیالاصل هستند که رییس جمهور شوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
مگر اق کریم قدوسی نماینده مشهد ایرانی الاصل هست ایشون افغانی هستند
مذاکرات اخیر فقط دنبالرمهندسی انتخابات ایران هست ، کمترین دستاورد و ارزانی به همراه نخواهد داشت و ارزانی چند روز اخیر دلار هم فقط به واسطه جو روانی و شانتاژهای نبلیغی دولت و شخص روحانی میباشد چطور میشه دلار ۷۰ درصد ارزون بشه کالاها ۷۰ درصد گرون ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
همیشه یک تاخیر چند هفته ای برای پایین آمدن نرخ اجناس و خدمات
به نسبت تنزل ارزش دلار وجود داشته است
سید حسن خمینی حتی شایستگی اداره حرم امام را هم ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
عوضش تو شایستگی داری ازش انتقاد کنی
این همه میگید رئیسی ، هیچ سابقه کار اجرایی ندارد پس قطع رجال نیست از بیشتر کاندیدها هم بدتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
نه سابقه ی ساختمان سازی نداره
البته نمی دونم شاید اون هم داره
آقای احمد خاتمی حداقل قدری به اندازه سر سوزن به وقایع قبلی هم توجه کنید
زمانیکه فایزر تازه آمده بود بحثی شد که اگر اثرگذار بود ۴۰۰۰ کشته در آمریکا و انگلیس نبود!!! و اصلا توجه نشد که تازه واکسیناسیون شروع شده بود و قاعدتا نمی توانست آنقدر زود جواب دهد
ولی بعد از مدت کوتاهی اثر گذاری آن روشن شد
حالا هم کم شدن قیمت دلار باید چند صباحی ادامه یابد تا اثرش مشخص شود و این را هر کسی با کمی اطلاعات می تواند درک کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
وقتی که بالا می رفت قیمت اجناس هم ساعتی بالا می رفت فقط و فقط با این استدلال که قیمت دلار الان این هست!!! خب آیا این توقعی بیجایی است که وقتی پایین می آید قیمتها را هم ساعتی پایین بکشند
اگر آنوقت می گفتند اینها را با نرخ دلار خریدیم و اگر الان بخواهیم جایگزین کنیم باید با نرخ دلار روز بخریم و جایگزین کنیم!!! خب الان هم با نرخ دلار روز میخواهید جایگزین کنید دیگه
جناب پناهیان
من نفهمیدم چه گفتید!!!؟؟؟
دیگران را نمی دانم
البته ندیده بودم کسانی که اخلاق درس می دهند سیاسی کاری هم بکنند!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
حرف قرآن را زده.
دین دار باشید دنیایتان هم آباد می شود!
بیشتر توضیح بدم؟؟
کلا رای بی رای .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
ارزش جواب دادن هم نداره کامنتات
رای بی رای اگر روزی هزار اخبآر هم در این مورد بگذارید فرقی نمی کند رای بی رای
این واژه میدان و میدانی چیه این روزها چماق شده هرکس دلش بخواد ازش استفاده میکنه و با این کلمه یه مشت هذیون تحویل ملت میده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
حالا همه شدند استاد مقایسه ، میدان و دیپلماسی!؟
هر چند تا حالا اصلا اکثرا اطلاعی نداشتند
و اگر ظریف مطرح نکرده بود
و از این اساتید !!!؟؟؟ سوال میکردید
فکر میکردند که منظورتان میدان تره بار شهرداری است
جالبه عراقچی همیشه از پیشرفت صحبت میکنی و صحبت لغو بعضی از تحریم ها میکنه حالا نمیگه چرا اولا بعضی تحریم ها و چرا بحث راستی آزمایی کلا منتفی هست ، چرا نمی گی امریکا در برابرش چه خواسته وقیحانه ای داره
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
وقیحانه؟ ای امریکای بی شرم مگه خودت خانواده نداری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
فقط چین وپوتین.....
شاید خودتو انقلابی می دانی که خانه دهها میلیاردی هدیه میگیری که چی مثلاً یک کشور مستقل بشن الان که وضع اونا از ما بهتر است شما اگر طبیب هستی یک فکر بدرد بخور برای ایران بکنید
سالهاست که ملت ایران سرود ملی را سرود ملی ایران و کشور و ملت ایران نمی دانند بلکه این سرود خاص یک نفر و در برخی کلمات خاص یک گروه است . بارها مردم ایران به متن و کلمات و موسیقی آن توجه کرده اند ولی هیچ اثری از ملت ایران و کشور ایران در آن نیافته اند . لذا این سرود به درد نمی خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
مزخرفتر از این نظر ندیده بودم.
انقلابی ها پاکدست هستند؟؟؟
انقلابی ها پاکدست هستند؟؟؟ مگر در دایره بسته مسئولین که فقط پست ها و صندلی ها جابجا می شود غیر انقلابی هم وجود دارد!
به آقای پناهیان: انقلابیون پاکدستند اما خب هدیه را پس نمی زنند حتی اگر ندانند دوستی که هدیه را میدهد کیست و چه کاره است.
جناب باهنر در اينكه نيامدن سید حسن آقا برمبنای مصلحتی بوده تردید نیست همانطوریکه در حفظ ریاست آقای جنتی بر شورای نگهبان بر پایهه مصلحتی میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
شب بخیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
همینطور 700 شغله بودن ولایتی و حداد و....
آقای فولاد ایزدی
اصلا تو کی هستی که در سال ۹۴ از ظریف سوال کردی که آیا دولت بعدی آمریکا هم برجام قبول داره یا نه؟
شما یه عده دلواپسی که میخواهید اینده مردم نابود کنید
آقای احمد خاتمی مذاکره در مورد چی محلی از اعراب ندارد؟ اگر منظورت برجامه که ساعت خواب!! کجا بودید که بی اطلاع هستی؟؟! عنقریب توافق اعلام میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
خودتون رو خسته نکنید
زبان دنیا زبان زوره
نه التماس و ناز کردن
آقای احمد خاتمی لطفا کمی اقتصاد بما بیاموزید. قیمت دلار و سکه دو روز است که پایین آمده انتظار دارید همه چیز بسرعت مفت شود؟ این نتیجه همان مذاکره ای است که شما مخالفی.
عجیب است با وجود اعلام موافقت مقام معظم رهبری با مذاکره، احمد خاتمی مخالف است؟!! ایشون از این موضوع بی اطلاعه یا از جای دیگه خط میگیره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
ایشون فقط میخواهد مطرح باشد تا فراموش وکنار گذاشته نشود .
آقای پناهیان کشورداری یک تجربه جدید در دنیا نیست. سخنان غیر معقول و ستیزه جویانه با دنیا خریدار ندارد، دنبال توطئه و دسیسه نگردید سطح آگاهی مردم با توسعه فضای مجازی بسرعت رشد کرده.
آقای پناهیان دسیسه ای درکار نیست. آن سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس به موضوع گفتگوهای ایران و عربستان اشاره و این گفتگوها را «مثبت» ارزیابی و تاکید کرد که ما با هر گفتگویی که در ایجاد آرامش در منطقه نقش داشته باشد و قدرت محور مقاومت را تثبیت کند، موافق هستیم. ایران ضد متحدان خود سازش نمی‌کند و کسانی که باید نگران این گفتگوها باشند متحدان ریاض هستند نه متحدان تهران
عجیب است که استاد دانشگاه در زمینه مسائل سیاسی، از موضوع تفکیک تحریها در برجام بی اطلاع است و شاید هم تظاهر می کند؟ با انعقاد برجام قرار نبود همه تحریمها برداشته شود.
لطفا اموال ، ثروت ، مالیات پرداختی و نحوه کسب درآمد پاکدست های انقلابی را اعلام فرمائید تا ۳۰ درصد اعتماد به صد در صد برسد.اگرچه انتظار این بود با این همه شعار زودتر اقدام میشد تا نقشه بدخواهان و یاوه گویان ها نقش بر اب چمیشد.
بر خلاف نظر اقای جهرمی هم می توان کشاورزان را راضی نمود و هم کمبود آب نداشت ظاهرا ایشان غیر از ارتباطات که آنهم عملکرد بدی داشته اند بدون دانش در مورد کشاورزی نظر می دهند

750 آب شیرین کن در کشورک های تمام کویری خلیج فارس وجود دارد که همه محصولات کشاورزی حتی گل سرخ برای گلاب گیری تولید می شود

با انتقال صنایع فلزی و پرمصرف به سواحل خلیج فارس و دریای مکران و اسفاده از آب دریا سهمیه آب کشاورزی به شدت افزایش می یابد

آب های ژرف

ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب

آب خیز داری و آبیاری قطره ای

نعویض لوله های فرسوده آبرسانی شهری و تولید و تشویق استفاده از شیرها و دوش های و سیفون های توالت کم

مصرف همانطوریکه لامپ های کم مصرف بسیار مفید بودند

بارور نمودن ابرهای عبوری

احیای قنوات و و و و

تولید کولر آبی و ماشین لباسشویی و ظرفشویی با مصرف آب کمتر

آموزش مردم در مصرف بهینه آب

احداث سد های جدید

و ووووو
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
جناب همه ی اینا که شما بر شمردین درست ولی یه مطلب مهم:کدوم رئیس جمهور یا وزیر زومیرسه ذوب آهن و فولاد اصفهان و یزد و کرمان و. رو منتقل کنه سواحل خلیج فارس؟ شما فقط همین یه مشکل رو حل کن بقیه پیشکش، با هزاران نفر کارگر و خانواده شون میخوای چکار کنی؟ بیکار بشن یا مهاجرت کنن ساحل خلیج فارس. یه حرفا میزنین انگار ازین دنیا نیستی، یه کارگاه با 10 نفر کارگر تعطیل میشه صدها نفر ازش تاثیر میگیرن شما میخوای صنایع اصلی مملکت رو جابجا کنی؟ مطلب مهمتر :تمام چیزای که گفتی هزینه هایی داره که از دولت بعضیا که شعار شون تقابل با دنیاس و
بر نمیاد چ ن دستشون از فروش نفت خالی میشه
همه چی شده مصلحت سنجی. برادر من جناب با هنر سیدحسن چه جوری می خواد رییس جمهور بشه وقتی یک روز عقبه کار اجرایی و سیاسی نداره.مگر متولی حرم امام بودن هم میشه رجل سیاسی
آقای خاتمی
تورو خدا تو رو به دین به هرچی میپرستی
بخدا زندگی ما به اندازه کافی سخته
این حرفها رو نزن
نمک به زخم ما نپاش
ظلم ب مردم بس
کاش مسولین مشکلات و انتفادات و احیانا قدرت طلبی های خود را در جلساتی باهم حل می کردند.
اولا مردمی که با هزاران مشکل دست و پنجه نرم می کنند به حال خود رها می کردندو هرروز با نظرات و سخنرانی ها شون مردم را بمباران نمی کردند.
ثانیا مردم را گروه بندی نمی کردند و انها را رودر رو هم قرار دهند.
همه در این کشور اقتصادان و سیاستمدار و واعظ و ... هستند.
این چه زندگی است که برای ما رقم خورده؟ ظاهرا مردم فقط باید شاهد ناراحتی باشند
شیخ اسلام و خاوری و دکل نفت و......که رفت مردم باخبرشوندو....
خدا را خوش نمی آید . مردم گناه هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
احسنت
هزارتا لایک

از این دعواهای سیاسی چی به مردممیرسه؟ بینش؟ بصیرت؟

والا آب رو گل آلود کردن و در نتیجه آب به آسیاب دشمن ریختنه.
بر خلاف نظر اقای جهرمی هم می توان کشاورزان را راضی نمود و هم کمبود آب نداشت ظاهرا ایشان غیر از ارتباطات که آنهم عملکرد بدی داشته اند بدون دانش در مورد کشاورزی نظر می دهند

آب شیرین کن 750 واحد در کشورک های تمام کویری خلیج فارس وجود دارد که همه محصولات کشاورزی

حتی گل سرخ برای گلاب گیری تولید می‌شود

در کانادا برای جلوگیری از تبخیر آب دریاجه سدها آن را با نوعی پلاستیک شناور می پو شانند

با انتقال صنایع فلزی و پرمصرف به سواحل خلیج فارس و دریای مکران و استفاده از آب دریا سهمیه آب
کشاورزی به شدت افزایش می یابد

آب های ژرف

ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب های خانگی و صنعتی و کشاورزی

آب خیز داری و آبیاری قطره ای

تعویض لوله های فرسوده آبرسانی شهری و تولید و تشویق استفاده از شیرها و دوش های و سیفون های توالت کم

مصرف همانطوریکه لامپ های کم مصرف بسیار مفید بودند

بارور نمودن ابرهای عبوری

احیای قنوات و و و و

تولید کولر آبی و ماشین لباسشویی و ظرفشویی با مصرف آب کمتر

آموزش مردم در مصرف بهینه آب

احداث سد های جدید

و ووووو
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
عزیز جون این مال کشورهایی است که نظر متخصصان راه آینده را تعیین میکنه و دید دراز مدت دارند ته مال کشوری که تنها هدفش گذراندن امروزه وتنها نوک بینیشو می بینه و اولویتش چیزای دیگه س
آقای پناهیان دوباره افاضات فرمودند؟
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
واقعیت را گفته . انقلابی های واقعی پاکدست هستند هم خودشان و هم اطرافیانشان . مثل برخی که شعار مرگ بر امریکا می دهند و فرزندانشان در خارج از کشور با ...پدر حالش را می برد نیستند . واقعیت این است که انقلابی ها و اصولگرایان واقعی اتفاقا عملکردشان هم از بقیه بهتر است . انها دنبال قدرتمند کردن ایران در همه زمینه ها هستند و قدرت نظامی که با چنگ و دندان به دست اورده اند و رشادتهایی که در میدان داشته اند توانسته به ما قدرت مانور در مقابل زیاده خواهی های دشمنان مسلمین بدهد . اتفاقا انها واقعیتها را بیان میکنند نگاهی به برجام بیاندازید تا ببینید که واقعیت را انها می دانند نه کسانی که راکتور را گل گرفتند و چند سال هم اروپا گذاشته شان سرکار .و الان که مجلس و حاکمیت گفته که از پروتکل خارج می شوند و غنی سازی ادامه خواهد داشت افتاد هاند به دست و پا و امید دارند که کسی مثل ظریف برود با انها قرارداد ببندد و امضا بزند به سند ... ! اتفاقا پناهیان جدا از گوینده حرف راست را می زند . انصاف باید
بجای احساسی حرف زدن، مثل ما صبر کنید، تاریخ خواهد گفت که آیا حق به جانب آقای ظریف بود یا دیگران؟
ظریف به مجلس احضار شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جناب تابناکیان!!! این چه تیتری هست که زدید؟؟؟
شماها هستین که با این کاراتون مجلسیان مبل نشین رو متوهم میکنید
احضار شد یعنی چی؟؟ مگه دولت و دولت مردان عمله و نوکر مجلسیان هستش که احضارشون کنن؟؟؟
اولین بار قالیباف این کار رو کرد و شما هم دارید با این کاراتون این حرکت و ادبیات زشت رو عادی و بدیهی میکنید.
مجلس، ظریف رو باید دعوت بکنه نه احضار
دولت که نوکر مجلس نیست عزیز دل برادر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
کل این نمایندگان ۲۷۰ نفره مجلس
هنوز نصف روحانی رویهم رای از مردم ندارند
و در ۱۵ ماهه گذشته، فقط واسه خودشان و جناحشان کار کرده اند و بس
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
دوست عزیز کلمه احضار در این مورد کاملا درسته.اگر مجلس مجلس باشه که نیست و نماینده نماینده باشه که نیست مجلس در راس همه ی امور است که نیست !!! به هر حال از لحاظ ادبیات سیاسی مجلس میتواند وزیر و حتی رییس جمهور را احضار و مورد سوال و حتی استیضاح قرار دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
خداوکیلی سنگ این دولتو این ظریفو به سینه میزنی؟؟
همون بهتر یه همچین دولت متوهم غرب گرایی سر کار باشه تا ببینم کی میخواید بفهمید از مذاکره با غرب چیزی درنمیاد
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
کاری به مجلس ندارم آنچه ظریف گفت حق بود
شما سخنان اقای آذر منصوری:عدم تمایل حداکثری برای رفتن به سمت کاندیدای نیابتی وجود دارد.
را بگذارید کنار سخنان اقای صادق خرازی : قاطبه اصلاح طلبان امروز علاقه دارند که آقای ظریف برای ریاست جمهوری انتخاب شوند چون فکر می کنند که کسی غیر از آقای ظریف را ندارند.
ای خدا باز هم یک کاندیدای نیابتی برای اصلاح طلبان ! خوب ادم حسابی اگه کاندیدا نداری مجبور نیستی کسی را معرفی کنی ! مثل سری قبل که هر چی ورق آس داشتید گذاشتید روی میز برای اقای روحانی ! که از همون اول هم می گفت نه من اصلاح طلب هستم نه اصولگرا ( یعنی راست و حسینی و شفاف به همه گفته بود که من خر خودمو می رونم ! ) بعد برد ایشون با کارتهای شما بازم دلتون خوش بود که اقای جهانگیری بشه معاون ایشون ! که نتونه حتی منشی دفترشو خودش انتخاب کنه ! می بینید که اقای واعظی رئیس دفتر روحانی قدرتش از ایشون بیشتره !

اصلاح طلبها واقعا گند زده اند به همه چی حتی به خودشون با انتخاب افرادی مثل ظریف واقعا اظهر من الشمس شده است . ! خودشون را می زنند به کوچه علی چپ و مردم را به راه کج راهنمایی می کنند و بعدش هم میگویند به من چه ! به من چه ! مثلش قبیحه وگرنه براتون تعریف میکردم !
جناب پناهیان یک باردیگر به فهرست افرادی که اختلاس کرده اند و جاسوس از آب درآمده اند یا به آقازاده هایی که به زعم خود ذارای ژن برتر خود را فرض کرده و از خرمن بی تدبیری مسئولین از بیت المال خوشه ها چیده اند، نگاهی بیاندازید. خواهید دانست بیشتر این افراد به کدام دسته ارتباط داشته و افکار و شکل و شمایلشان به کدام جناح نزدیک بوده است. مطمئن باشید به مردم حق خواهید داد تا از افرادی که به زعم شما ارزشی و انقلابی هستند رویگردان شوند. در ضمن آمارتان بسیار اشتباه است بیش از پنجاه درصد از افراد کشور از اینگونه افراد رویگردان شده اند.
جناب واعظی چنانکه قبلا" شما و رئیس تان گفته بودید قیمت دلار دست خودتان است حالا با پائین آوردن قیمت دلار باز به دنبال شرطی گردن اقتصاد و معیشت مردم هستید؟ مذاکره اگر آورده ای داشت همان شش سال قبل میآورد.
جناب پناهیان نه صحت نظرسنجی که می فرمایید قابل قبول است و نه تفسیرشما از آن. دولت موسوم به پاکدستان که شما آنرا دولت انقلابی می دانستید، عاقبتش معلوم شد که سه معاون رئیس جمهورش به جرم اختلاس روانه زندان شدند. در مورد عدم واقع بینی دولت انقلابی هم همین اشاره بس که رئیس جمهورش دو ساله وعده ظهور امام زمان را می داد و همه قطعنامه های شورای امنیت را کاغذ پاره می خواند و توهم مدیریت جهانی را در سر می پروراند.
با مشارکت بیست درصدی، سختی که این چند سال رومون بود رو جواب میدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
بیست درصد؟!...اگر10درصد ملت هم پای صندوق بیان ، آقایون باید از خوشحالی کلا هشون رو بندازن هوا...
آقای پناهیان اصولگراها برخی ارزشی نیستند بلکه عملکردشون ضد ارزشه - این نظر 30% نیست بلکه 95% هست.
هرکاری میخواید بکنید... هر کی رو میخواید بالا ببرید.. هرکی رو میخواین به پایین بکشین... رای بی رای .....تمام
ای کاش یک نظر سنجی علمی به دور از هیاهوی سیاسی و خط و گروه بازی در باره نظر مردم در باره آقای رییسی و ظریف می کردید و با موضوع منطقی برخورد می کردید؟
. نمی‌توان به کشاورزان وعده بازگشت به سطح زیر کشت سابقشان را در کوتاه مدت داد و هم‌زمان برای حفاظت از منابع آبی کشور برنامه داشت
اگر من وزیر کشاورزی بودم کار های زیر را انجام میدادم
۱- از تکنولوژی استفاده از آب موجود در هوا جهت کویر ردایی و باغداری استفاده می‌کردم ،
۲- زمین های کشاورزی که اوایل انقلاب از مالکین زمین سلب مالکیت شد و باعث خرد شدن زمین و غیر اقتصادی شدن آن شد به صاحبانشان بر می گرداندم
۳- دوره های آموزشی از راه دور برای کشاورزان از طریق تلویزیون ارابه میدادم
۴-از هر روستایی چند نفر را به کلاس های آموزشی کشاورزی اعزام که بعد از طی کردن دوره به عنوان مربی آموزش کشاورزی مشغول خدمت بشوند.
۵- باروری ابر از طریق زمین را اجرا می‌کردم
۶- استفاده از آبهای زیر زمینی را محدود می‌کردم
۷- در مناطق سیل خیز اقدام به ایجاد آب بند برای استفاده کشاورزی می‌کردم
۸- از تکنولوژی های نوین در کشاورزی استفاده میکردم
۹- در مناطق جنوبی کشور نسبت به شیرین سازی آب جهت کشاورزی اقدام میکردم
۱۰-نسبت به اصلاح ساختار خاک با ضایعات دیگر واحد های صنعتی که نمیدانند با آن ضایعات چکار کننداقدام می‌کردم و زمین های غیر قابل کشت را به چرخه تولید می آوردم
۱۱- از تکنولوژی جلوگیری از تبخیر آب سد ها استفاده میکردم
۱۲-در وزارتخانه از کارشناسان خبره استفاده میکردم و تخصص را ملاک مدیریت واحد ها قرار میدادم تا چیز های دیگر را
۱۳- صادرات محصولات اضافه بر تولید را برنامه ریزی میکردم
۱۴- نسبت به تامین ماشین آلات کشاورزی جهت کشاورزان با وام های کم بهره اقدام میکردم
۱۵-از بخش کشاورزی مالیات میگرفتم و از همان محل خرج توسعه آن میکردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
گاهی اوقات در دراز مدت صرفه به واردات محصولات کشاورزی هست. فقط مهم اینه که در مقابل صادرات غیر نفتی داشته باشی.
اونوقت هم آب های زیر زمینی که در آینده استراتژیک هست رو خواهیم داشت و هم خشکسالی تاثیر کمتری خواهد گذاشت.
مثلا واقعا چه کاریه که ما هندوانه تولید کنیم؟ وقتی آب نیست؟؟
تندروها نمیگذارند قیمت اجناس پایین بیاید واقعیت این است بنگاههای اقتصاد اصلی کشور دست این گروه است
جناب پناهیان. مسأله این است که بسیاری از افراد جامعه سبک فکری شما و نوع نگرش را را نمی پسندند و می خواهند شیوه زندگی خاص خود داشته باشند و شما این تنوع زیستی را هم سد و هم انکار می کنید.
وقتی کسی خود را بخواب زده باشد دیگر نمی شود او را بیدار کرد مگر...!
اینکه عدم رأی مردم را به هر چیز غیر واقعی نسبت بدهند بجز واقعیت قضیه! دیگر هیچ انتظاری نمی توان از آن فرد یا افراد داشت!
باتوجه به نطرات بیان شده با تعدادی موافق وبابعث مخالفم وفقط نطرم رامیگوییم اینکه دولت نوکر مجلس است یانه دولت نوکر مردم باید باسد چون بواسطه مردم انجانشته اند وباید با هرشخص بااحترام صحبت کرد البته احصار کردن توهین نیست وبعد درمورد برجام مادیدیم که برجام چقدر راحت توسط ترامپ ازببن رفت وهمان موقع افرادی که ایراد گرفتند را دلواپسان نامیدند همان موقع اقای طریف تاکید داشت که تحریمها برنمیگردد ولی دبدیم چه شد پس لازم ایت که مداکره کنندگان بهاین مسله توجه کنند وهمچنین دولتی ها همه چیز رابه برجام بستند اینکه مدیران بی کفایت داریم شکی نبیت واینکه درهمه قشری هستندلدا برای داشتن کشوری اباد فقط باید قانون دقیق اجراشود وتفسیر نشود ودرخصوص حاج قاسم منخودم راسایسته صحبت نمدانم ولی اگر مسولان همه مثل ایشان بودندکشوراباد میشد یعنی چیزی رابرتی خود نخواستن
این همه مجلسی‌ها و دیگران درخواست حضور رئیسی در انتخابات رو دارن و اونم داره ناز میکنه در حالی که کمتر از 1 ماه به شروع تبلیغات انتخاباتی مونده. به نظرتون این آقا به غیر از اجماع سازی در جریان اصولگرا کاری دیگه از دستش بر میاد؟ اصلا برنامه ای برا رفع مشکلات و اداره کشور داره؟ اگه داره چرا از قبل اعلام حضور نکردهکل دنیا از یکسال قبل کاندید و برنامه و شعارها مشخصه اینجا رئیسی نیمی از مملکت رو گذاشته تو امپاس شدید.
ازکامنت ها و تعدادمثبت و منفی ها و نظرات مردم کوچه و بازار وانتخابات 30-20 سال گذشته کانلا معلومه که اگر مشارکت بالا باشه چه طیف فکری رای میاره . ولی با توجه به کرونا و ناامیدی مردم از اثرگذاری رای هاشون احتمالا مشارکت پایینه و در اینصورت معلومه چه گروهی ریاست جمهوری رو به دست می گیره . البته این جناح دیدش کوتاه مدتیه ونمی دونه مشارکت پایین نه به کل سیستمه
اقای خاتمی بگذارید توافقات برای رفع تحریمها به پیش بره تاملت از این رنج وبدبختی نجات یابند تا واردات با بهای واقعی به کشور وارد شود وصادرات به اسانی به تمام کشورها انجام گیرد مواداولیه کارخانجات تامین گردد بیکاری جوانان چاره جویی شود .ما بشما قول می دهیم هیچ خللی در زندگی اشرافی شما وارد نگردد وکماکان خودرو های ضد گلوله ومحافظان مختلف وپست های نان وابدار بی دردسر دراختیارتان باشد واز صدقه سر شما ملت نیز نان وپنیری بر سر سفره ببرند.
جناب پناهیان همین قدر که ۷۰ درصد برای انقلابی ها رای در نظر گرفتید معلوم است چقدر از واقعيت به دور هستید
رای میدهیم به دولت جوان انقلابی
اتفاقا الان بهترین فرد برای ریاست جمهوری همین آقای باهنراست
پناهیان بداند هیچ جایگاهی در بین مردم ایران ندارد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی