بازدید 47509
دو هزار و چهارصد و پنجاه و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

«منابع آگاه» پرس تی وی دوباره تکذیب شدند / معاون سیاسی سپاه: ما دولت در میدان می‌خواهیم / رقیب احتمالی رئیسی در صورت کاندیداتوری برای انتخابات ۱۴۰۰ / زاکانی: عدم تایید صلاحیت احمدی نژاد قطعی است

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند کدخدایی: نامزد‌ها برای احراز صلاحیت، باید حداقل ۷ رای در شورای نگهبان کسب کنند / دادستان تهران: کیفرخواست، ولی الله سیف صادر شد /دیپلمات ایرانی در بلژیک به ۲۰ سال حبس محکوم شد و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶ 05 May 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تکذیب دوباره خبر پرس‌تی‌وی از قول «منابع آگاه»

سعید خطیب زاده روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره آنچه برخی رسانه های ایران از قول منبع آگاه و درباره مذاکرات هسته ای وین منتشر می کنند گفت: نکات اختلافی میان ایران و آمریکا در وین کم نیستند و برخی مواضع آمریکا در وین قابل قبول نبوده است. وی تاکید کرد:‌ از این روست که هیات ایرانی گفتگوهای وین را با دقت و نکته سنجی به پیش می برد. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:‌ اما در این‌ مورد خاص که سوال می پرسید باز هم‌ یک رسانه از قول منابع آگاه ناشناس خود ادعا کرده، نه‌ تنها این‌مورد و موارد ادعایی شبیه این غلط است، بلکه همه یقین بدانند اگر آمریکا اصراری بر این گونه امور داشت قطعا تا کنون گفتگوها متوقف شده بود. شبکه خبری انگلیسی زبان "پرس‌تی‌وی" به نقل از آنچه " یک منبع مطلع در تهران" خواند مدعی شد آمریکا بر حفظ ساختار تحریم‌های فلج کننده و به ویژه عدم لغو قانون کاتسا اصرار دارد و رفع تحریم‌ از نهادها و افراد باقی مانده در لیست تحریم SDN را به میزان زمان اجرای برجام رد کرده است.

کدخدایی: نامزد‌ها برای احراز صلاحیت، باید حداقل ۷ رای در شورای نگهبان کسب کنند

عباسعلی کدخدایی: به هر حال کسی که نسبت به ثبت‌نام اقدام می‌کند، خود را در معرض شرایط احراز رجل سیاسی، مدیر و مدبر بودن قرار می‌دهد. برای شورای نگهبان احراز این مساله بسیار مهم است و طبیعتاً از طریق بررسی ارزیابی سوابق فرد صورت می‌گیرد. باید وی در تلقی عمومی مردم، فردی به عنوان رجل سیاسی – مذهبی شناخته شده باشد تا شورای نگهبان بتواند این موضوع را احراز کند. گاهی از طریق سوابق اجرایی فرد مشخص می‌شود. گاهی هم برخی افراد به شورای نگهبان دعوت می‌شوند و جمعی از اعضای شورا با آن‌ها گفتگو می‌کنند. از اطلاعات آنها، سوابق آن‌ها، کار‌هایی که انجام داده‌اند، پرسیده می‌شود. نهایتاً تمامی شرایط افراد در شورای نگهبان به بحث گذاشته می‌شود و باید ۷ رأی مثبت برای احراز افراد کسب شود. اگر ۶ رأی باشد به مفهوم این است که صلاحیت فرد احراز نشده است. حتماً باید بیش از ۷ رأی باشد.در سال ۹۲ و همچنین ۹۶ که رهبر انقلاب سیاست‌های کلی انتخابات را ابلاغ فرمودند، شورای نگهبان به مدت یک سال یک آیین‌نامه داخلی را تصویب کرد که معیار‌های جزئی‌تری را برای تشخیص رجل سیاسی– مذهبی تعیین کرده است. مثلاً اگر کسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی می‌کند باید یک برنامه‌ای را داشته باشد. اگرچه ممکن است که این برنامه را نتواند اجرایی کند. اما حداقل این که نامزد ریاست جمهوری بتواند یک برنامه‌ای را ارائه کند.

دادستان تهران: کیفرخواست ولی‌الله سیف صادر شد

علی القاصی‌مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران در نشست شورای عالی قضائی که دوشنبه گذشته با حضور رئیس قوه قضائیه و مسئولان ارشد دستگاه قضائی برگزار شد، از ارسال پرونده، ولی الله سیف، رئیس کل سابق بانک مرکزی (۹۲ تا ۹۷) به دادگاه ویژه رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی خبر داد. به گفته دادستان تهران در نتیجه نقض مقررات و ترک فعل‌ها از سوی رئیس کل سابق بانک مرکزی، علاوه بر وقوع اخلال در نظام اقتصادی، ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار منابع ارزی و ۶۰ تن ذخایر طلا تضییع شده است. القاصی‌مهر در این نشست به ارائه گزارشی درباره آخرین وضعیت پرونده مداخلات ارزی مسئولان ارشد دولتی در فاصله زمانی سال ۹۵ تا ۹۷ پرداخت و گفت: در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ نه تنها قوانین مرتبط با نظام ارزی کشور نقض شده، بلکه تکالیف قانونی دایر بر لزوم تصویب مداخله ارزی و فروش سکه‌های طلا در شورای پول و اعتبار برای پرداخت منابع ارزی به نیازمندان واقعی و جلوگیری از تشکیل بازار واسطه گری و دلالی نسبت به این منابع نیز رعایت نشد. دادستان تهران گفت: یکی از پرونده‌های مهمی که در دادسرای تهران رسیدگی شد و پرونده را با کیفرخواست به دادگاه ارسال کردیم، پرونده مربوط به مداخله ارزی است.

دیپلمات ایرانی در بلژیک به ۲۰ سال حبس محکوم شد

خبرگزاری رویترز در خبری اعلام کرد که یک دیپلمات ایرانی در بلژیک در پرونده ادعایی طرح حمله در فرانسه به بیست سال زندان محکوم شده است. دیمیتری دبکو وکیل پرونده اسدالله اسدی دیپلمات ایران که در دادگاه بلژیک به جرم ادعایی طرح حمله در فرانسه به بیست سال زندان محکوم شده است اعلام کرد که موکلش صلاحیت دادگاه بلژیکی را به رسمیت نمی‌شناسد و درخواست تجدیدنظری هم ارائه نکرده است. وی افزود: تقاضای تجدیدنظر آماده شده بود ولی چون اسدی دادگاه را سیاسی می‌داند این درخواست ارائه نشد. دبکو در ادامه گفت که تصمیم طرف ایرانی بر این است تا درخواست تجدیدنظر ارائه نشود و بر مواضع قبلی مبنی بر عدم صلاحیت دادرسی دادگاه بلژیک باقی بمانند. همچنین اسدی معتقد است به درخواستش درباره مسئله مصونیت دیپلماتیک پاسخ درستی داده نشده است.

کشف یک دست نوشته در منزل کارمند سفارت سوئیس پیش از مرگ

زن ۵۱ ساله سوئیسی که به‌عنوان دبیر اول سفارت سوئیس در ایران و معاون مسئول حافظ منافع آمریکا در جمهوری اسلامی مشغول به‌کار بود، از طبقه هفدهم برجی در کامرانیه سقوط کرد و جانش را از دست داد. تیم جنایی در ادامه تحقیقاتش یک دست نوشته روی میز در سالن پذیرایی کشف کرد. کنار آن موبایل قربانی و یک خودکار نیز پیدا شد. دست‌نوشته با زبان انگلیسی نوشته شده بود با این مضمون که «جسدم را پس از مرگ به سوئیس منتقل کرده و به پسرم اطلاع بدهید. بعد از آن جسدم را بسوزانید و سپس خاکستر آن را کنار فرزندم که فوت شده دفن کنید. علاوه بر این هرچه پول، دارایی و سرمایه‌ دارم را به پسر دیگرم بدهید.» درخصوص سقوط و مرگ چیزی نوشته نشده بود و دست‌نوشته بدون تاریخ و بدون امضا بود. در ادامه مأموران وقتی دست‌نوشته‌های دیگر از این زن را در خانه کشف کردند و با آخرین نوشته تطبیق دادند مشخص شد که دستخط متعلق به قربانی است. با این حال دست‌نوشته با دستور بازپرس جنایی برای خط‌شناسی در اختیار کارشناسان خط تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که بررسی‌های بیشتر در این خصوص صورت بگیرد.

معاون سیاسی سپاه: ما دولت در میدان می‌خواهیم

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران برای تبیین اهداف انتخابات ورود می‌کند اما ورود مصداقی نمی‌کند. ما دولت در میدان می‌خواهیم و باید برای حل مشکلات خود به ریسمان الهی چنگ بزند و گفتمان او در راستای ولایت باشد.سردار یدالله جوانی پیش از ظهر چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در نشست آزادی قدس نزدیک است که در ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین برگزار شد، بیان کرد: امسال با توجه به لغو برنامه میدانی برای روز قدس بهترین فرصت برای همه خصوصاً کارشناسان و صاحب‌نظران است که با توجه به جابجایی نسل‌ها برای نسل جوان این مسئله را تبیین کنند.وی افزود: انقلاب اسلامی بهترین و شفاف‌ترین موضع را برای قدس گرفت. اسرائیل داعیه نیل تا فرات را داشت و این نقشه شیطانی توطئه بزرگی برای جهان اسلام بود و امام این را درک کرد و با نامگذاری این روز و دشمنی علنی با این رژیم صهیونیستی این موضوع را با راهبرد مبتنی حذف اسرائیل کلید زد.

تحلیل جوادی حصار از بیانات رهبری درباره فایل صوتی ظریف

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: سخنان رهبری درباره برخی از گفته‌های وزیر امورخارجه به معنای این نیست که آقای ظریف مهره سوخته است.محمدصادق جوادی حصار در گفت‌وگو با ایلنا، در تحلیل سخنان رهبر انقلاب در خصوص فایل صوتی وزیر امور خارجه و در واکنش به این موضوع که برخی این سخنان را پایان عمر سیاسی محمدجواد ظریف تلقی کرده‌اند، گفت: از سخنان رهبری این گونه برنمی‌آمد که آقای ظریف دیگر یک مهره سوخته است؛ ایشان یک اظهار تأسفی کردند و این به معنای آنچه مخالفان سعی دارند درباره پایان آقای ظریف، به زعم خود القا کنند، نیست.این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان این که سخنانی مانند فرمایشات اخیر رهبری در سابقه مدیریتی ایران فراوان وجود دارد، یادآور شد: زمانی در مجلس شورای اسلامی به هنگام حیات امام چندین تن از نمایندگانی که امروز هم از مقامات عالی کشور هستند درباره دولت میرحسین موسوی حرف‌هایی را زدند؛ امام به آنها تشر زد و گفت « فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ؟ کجا می‌روید؟ این صدایی که از مجلس برمی‌آید صدایی است که از اسرائیل شنیده می شود!» بنابراین اظهار تأسف رهبری درباره یک موضوع هم در همین مسیر است.وی تاکید کرد: معتقدم باید ریشه یابی شود که چرا آن چیزی که برای ثبت در تاریخ بیان شده است در این مقطع زمانی که در آستانه انتخابات قرار داریم افشا می‌شود؟ همچنین باید پیگیری شود که چه انگیزه‌ای پشت افشای این سخنان بوده است؟ چه افرادی از بودن ظریف در عرصه دیپلماسی کشور متضرر می شوند و چه کسانی از نبودنش سود می‌برند؟

رقیب احتمالی رئیسی در صورت کاندیداتوری برای انتخابات ۱۴۰۰

پورمحمدی دبیر شورای وحدت اصولگرایان در خصوص این که با احتمال حضور رئیسی در انتخابات احتمالا چه کسی رقیب ایشان قرار می‌گیرد، گفت: به نظر می‌رسد تا الان، اجماع روی سید حسن خمینی بوده و بعد از انصراف ایشان تمایلی به ظریف پیدا کرده‌اند.

مصباحی مقدم: شورای نگهبان حق اعلام حداقل سن برای کاندیداتوری را دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شورای نگهبان حق اعلام حداقل سن برای کاندیداتوری را دارد و می تواند این محدوده سنی را مشخص کند، گفت: مصوبه جدید شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست جمهوری کمک می کند کسانی که زیر این سن بودند و قصد ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری را داشتند دیگر ثبت نام نکنند.«غلامرضا مصباحی مقدم»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در رابطه با "مصوبه جدید شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست جمهوری" گفت: علت مخالفت هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با مصوبه مجلس تحت عنوان اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری بر این اساس بود که سیاست های ابلاغی برای انتخابات در حیطه وظایف و اختیارات شورای نگهبان اعلام شده است و مجلس نمی تواند در حوزه اختصاصی شورای نگهبان در مورد انتخابات، دخالتی کند.وی ادامه داد: براساس سیاست های ابلاغی به شورای نگهبان، نهایتا این مصوبه توسط خود شورای نگهبان ابلاغ شد. شورای نگهبان حق اعلام حداقل سن برای کاندیداتوری را دارد و می تواند این محدوده سنی را مشخص کند. مصوبه جدید شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست جمهوری کمک می کند کسانی که زیر این سن بودند و قصد ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری را داشتند دیگر ثبت نام نکنند. مجلس بنا داشت تا با تعیین حداقل سن در قانون، تعداد ثبت نامی ها را کاهش دهد اما این در شان قانون گذاری مجلس نبود و از این جهت هیات عالی نظارت این طرح را رد کرد؛ تعیین محدوده سنی در شان شورای نگهبان است و حال که توسط شورای نگهبان ابلاغ شده استقبال می کنیم.وی در خصوص اینکه این مصوبه مغایرتی با اصل 115 قانون اساسی ندارد؟ گفت: این ابلاغیه هیچ مغایرتی با اصل 115 قانون اساسی ندارد زیرا تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است و شورای نگهبان در تفسیر خود اینگونه دیده که کاندیداها باید حداقل 40 سال داشته باشند، این موضوع مطابق با قانون اساسی تلقی میشود.

انتقاد تند زیدآبادی از مصوبه مهم شورای نگهبان

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور نوشت: کسانی که در تصویب این نوع قوانین به نحوی دخالت دارند، دانسته یا ندانسته بنیانِ حقوق ملی ایرانیان را نقض می‌کنند. یک استادِ حقوق اساسی در این کشور پیدا نمی‌شود که با زبانی حقوقی، ماهیتِ تبعیض‌آمیز و خطرناک این نوع قوانین را به مسئولان گوشزد کند؟احمدزیدآبادی در خصوص ابلاغ شرایط جدید ثبت‌نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری در کانال تلگرامی اش نوشت:در بین شرایط کاندیداتوری برای ریاست جمهوری در قانونِ جدید مصوب مجلس و شورای نگهبان شرطِ سابقۀ چهار سال مدیریت در پست‌های عالی کشوری و لشکری از همه جالب‌تر است! البته جالب‌تر که نه، بلکه عجیب‌تر است! البته عجیب‌تر هم که نه، بلکه خنده‌دارتر است! البته خنده‌دارتر هم که نه، بلکه گریه‌دارتر است! خلاصه هر چه هست عینِ قانونی کردن تبعیض علیه ایرانیان است.چه کسانی اصولاً می‌توانند به مدت چهار سال در پست‌های مورد اشاره به کار گرفته شده باشند؟ در یک کلام "خودی‌ها"! یعنی آنان که دربست در خدمت گرایش سیاسی و عقیدتی ویژه و رسمی حکومت هستند.

در واقع طبق این بند از قانون انتخابات، یک "کاست" از مدیران حکومتی شکل گرفته که تمام پست‌ها تا الی الابد باید بین آنها بچرخد و اگر خارج از آنها فردی به هر میزان از لیاقت و توانایی رسیده باشد، از احراز پست ریاست جمهوری برای همیشه محروم است!در این میان، من نمی‌دانم آن تبعیضی که برخی از مسئولان خود را مخالف آن نشان می‌دهند و از مبارزه با آن دم می‌زنند، به چه معناست؟ تبعیضی آشکارتر از این یافت می‌شود که نزدیک به تمام فرزندان این کشور از حقِ کاندیداتوری برای ریاست جمهوری محروم شوند و در عوض نورچشمی‌های حکومتی حق انحصاری و کامل آن را به دست آورند!وقتی کسانی که همفکرانشان اصل بدیهی "ایران برای تمام ایرانیان" را شرک تلقی می‌کنند، روشن است که تبعیض رسمی و قانونی علیه مردم ایران را هم عین عدل و قسط و داد بدانند!کسانی که در تصویب این نوع قوانین به نحوی دخالت دارند، دانسته یا ندانسته بنیانِ حقوق ملی ایرانیان را نقض می‌کنند. یک استادِ حقوق اساسی در این کشور پیدا نمی‌شود که با زبانی حقوقی، ماهیتِ تبعیض‌آمیز و خطرناک این نوع قوانین را به مسئولان گوشزد کند؟

فایل صوتی ظریف برای جان کری دردسرساز شد

گروهی از قانونگذاران آمریکایی با توجه به مطالب مطرح‌ در فایل صوتی منتشره از «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران خواستار ارائه مدارکی از سوی کاخ سفید در ارتباط با روند تأیید صلاحیت‌های امنیتی «جان کری» شده‌اند.پایگاه «هیل»، نزدیک به کنگره آمریکا گزارش داده قانونگذاران جمهوری‌خواه در «کمیته نظارت و اصلاحات» مجلس نمایندگان آمریکا با متهم کردن «جان کری»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور مسائل جوی به ارائه اطلاعات به ظریف درباره حملات اسرائیل در سوریه از کاخ سفید خواسته‌اند مدارکی را درباره روند تأیید صلاحیت امنیتی او ارائه کند.قانونگذاران جمهوری‌خواه درخواست خود را با ارسال نامه‌ای به «دانا ریموس»، مشاور حقوقی کاخ سفید مطرح کرده‌اند. این نامه به امضای تمامی اعضای جمهوری‌خواه کمیته مورد نظر به استثنای سه نفر رسیده است.«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در فایل صوتی گفت‌وگوی خود با «سعید لیلاز» که در روزهای اخیر در شبکه سعودی «ایران اینترنشنال» انتشار یافته است، درباره گفت‌وگو با جان کری درخصوص حملات رژیم صهیونیستی به مواضعی در سوریه، ادعاهایی را مطرح کرد.اظهارات ظریف موجی از انتقادات جمهوری‌خواهان علیه جان کری را به دلیل آنچه افشای اسرار رژیم صهیونیستی خوانده شده، برانگیخته و کار تا جایی پیش رفته است که نمایندگان جمهوری‌خواه، خواستار استعفای کری از دولت بایدن شدند.

زاکانی: عدم تایید صلاحیت احمدی نژاد قطعی است

علیرضا زاکانی در پنجاه و یکمین جلسه شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به اقبال جمع زیادی از مردم به احمدی نژاد، آیا ممکن است وی صرفا برای گرم کردن تنور انتخابات، تایید صلاحیت شود، این موضوع را رد کرد و گفت: احمدی نژاد کف صلاحیت لازم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد و شورای نگهبان و به طور کلی منظومه مسئولان اصلا چنین نگاهی ندارند که به هر قیمت ممکن، برای برگزاری انتخابات با مشارکت بالاتر، فضای جامعه را آماده کنند. این شائبه به هیچ وجه نسبتی با واقعیت ندارد.وی با بیان اینکه برخی مواضع اخیر احمدی نژاد که در مصاحبه ها مطرح کرده، گویی دیکته شده از خارج کشور است، گفت: عدم تایید صلاحیت احمدی نژاد از سوی شورای نگهبان به نظرم قطعی است.

خضریان میزان تغییر در جداول بودجه را اعلام کرد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره اینکه سقف بودجه در مجلس، حدود ۴۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته گفت: با کسر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بند «و» تبصره ۲، حدود ۲۸۰ هزار میلیارد تومان، منابع بودجه افزایش یافته است و این رقمی است که رییس کمیسیون تلفیق، راسا و بدون آگاهی نمایندگان برای آن تصمیم گیری کرده است.

عضو شورای ائتلاف: هیچ خبر قطعی‌ درباره حضور رئیسی در انتخابات وجود ندارد

یک عضو شورای ائتلاف گفت: مطالبه عمومی برای حضور آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری از جانب استان‌ها افزایش یافته و به ائتلاف نیز منعکس شده است، اما هیچ خبر قطعی هنوز وجود ندارد.عضو شورای ائتلاف، گفت: مطالبه عمومی برای حضور آقای رئیسی در استان‌ها افزایش یافته است.امیر ابراهیم رسولی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر حضور حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در انتخابات، گفت: مطالبه عمومی برای حضور آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری از جانب استان‌ها افزایش یافته و به ائتلاف نیز منعکس شده است، اما هیچ خبر قطعی هنوز وجود ندارد.

سلیمی: مصوبه شورای نگهبان درباره انتخابات همان طرح مجلس است

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: مصوبه شورای نگهبان مبنی بر ساماندهی ملاک‌های داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری هنگام ثبت‌نام همان طرح مجلس است.حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح مصوبه ۱۳۹۶ شورای نگهبان و ساماندهی ملاک های داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری هنگام ثبت نام، مانند سن و حداقل مدرک تحصیلی گفت: این موضوع همان طرح مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است.وی اضافه کرد که این اصلاح و ساماندهی را به وزارت کشور اعلام خواهند کرد. گفتنی است هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان در تشریح نشست ۸ اردیبهشت این شورا و در صفحه اینستاگرامی خود نوشته است: در این جلسه، پس از بحث و گفت‌وگوهای فراوان میان اعضا، مقرر شد مصوبه سال ۱۳۹۶ شورای نگهبان در خصوص شفاف‌سازی «تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری» اصلاح شود و برای روشن‌تر شدن ملاک‌های مذکور، داوطلبان ریاست جمهوری هنگام ثبت‌نام، حداقلی از مدرک تحصیلی، حداقلی از سنوات و سوابق مدیریتی و حداقل و حداکثری از سن داشته باشند و وضعیت ثبت‌نام داوطلبان نیز تا حدی ساماندهی گردد. این اصلاحیه برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ شد.»

رئیس‌جمهور عراق: ایران و عربستان بیش از یک بار در بغداد گفت‌وگو کرده‌اند

رئیس جمهور عراق در مصاحبه با یک اندیشکده لبنانی مدعی شد ایران و عربستان بیش از یک بار در بغداد گفت‌وگو کرده‌اند.رئیس جمهوری عراق چهارشنبه در گفت‌وگو با یک اندیشکده لبنانی ضمن اشاره به گفت‌وگوهای تهران و ریاض به میزبانی بغداد، از نقش مهم ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق تمجید کرد.

کنایه های سنگین ابراهیم اصغرزاده به شورای نگهبان

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توئیتی نوشت: با تصمیم اخیر شورای نگهبان عملا تغییر قانون اساسی رسما بجای تفسیر، توسط این نهاد کلید خورد.ابراهیم اصغرزاده نوشت: معلوم نیست شورا قرار است از چه چیزی نگهبانی کند؟

واکنش سخنگوی جبهه اصلاحات ایران به مصوبهٔ مهم شورای نگهبان

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران در توئیتی نوشت: طبق وظایف و اختیاراتی که قانون برای ⁧ شورای نگهبان⁩ تعیین کرده، این شورا نمی تواند خود در مغایرت با قانون عملی انجام دهد. آذر منصوری ادامه داد: تصویب و ابلاغ شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری توسط این شورا به دولت خلاف قانون است. شورای نگهبان قانون گذار نیست.دولت روحانی نباید زیر بار این مصوبه غیرقانونی برود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۳
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۲۷
ما ۴۲،سال است به ریسمان الهی چسبیده ایم. ظاهراً جنابعالی اطلاع ندارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
ما هیچ وقت به ریسمان الهی چنگ نزده ایم
ما همیشه هم خدا را خواسته ایم و هم خرما را
امیرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
احتمالا چسبتان آبکي است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
معامون سیاسی سپاه تکلیف کلمه " ما " را روشن کند؟
زمان جنگ زبر 30 ساله ها فرمانده لشکر و ستاد بودند چطور زمان عافیت پیرمردان همه چیز را در انحصار خودشان می دانند
با سرعت سقوط دلار چند روز دیگه جای ریال و دلار عوض میشه ، منتظر سیر قاچاق کالا باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
آقا تو رو خدا به دلالان عزیز!!, با این حرفات استرس وارد نکن،بیچاره ها کلی نقشه کشیده بودن برای سر کیسه کردن ملت ایران.
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
خواب دید خیر باشه...دولت نمی گذاره دلار بیاد زیر بیست
بالاخره ما ندونیستیم ، چرا سیستم باید افراد مورد نظر خویش را انتخاب کند بعد مردم به یکی رای بدهند ،پس اگر مردم بخواهند به کسی رای بدهند که در سیستم نیست چکار باید کرد ؟ (فکر کنم یا من معنی آزادی را نفهمیدم یا آقایان معنی جدیدی رو ارائه کرده اند که برای من تازگی دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
نظام بارها موجودیت خودش رو به خطر انداخته
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
چینش و صلاحیت کاندیداها در انتخابات بر اساس قانون اساسی منتخب همین مردم شریف بوده پس انتخاب گزینه های اصلح توسط شورای نگهبان کاملا منطبق با جمهوریت نظام است شما کمی اهل فکر باشید و شبهه الکی نیافکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
سیستم چندنفر رو تایید می کنه . مردم می رن به یکیش رای می دن بعدسیستم به همراه اونایی که رای نیاوردن مرتب چوی لای چرخ اونی که رای آورده می ذارن الان 24 ساله این پروسه تکرار می شه . والبته مقصر هم مردمن با انتخاب بدشون
شما خیلی چیزها میخواهی
وای به حال مملکتی که شما چهار چوب انتخاباتش را تبیین کنید کجای قانون اساسی این وطیفه به شما محول شده است برادر
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
کمی کتاب مجموعه قوانین رو مطالعه کنید
وای به حال مملکتی که شما چهار چوب انتخاباتش را تبیین کنید کجای قانون اساسی این وطیفه به شما محول شده است برادر
زاکانی چيکاره هست که در مورد تایید صلاحیت ها اظهار نظر میکند. چرا تو این کشور هیچ کس در حوزه مسوولیتش آگاه به وظایف خود نیست و در جایگاه های دیگر دخالت میکند. چه خبره تو این مملکت!!!
زاکانی چيکاره هست که در مورد تایید صلاحیت ها اظهار نظر میکند. چرا تو این کشور هیچ کس در حوزه مسوولیتش آگاه به وظایف خود نیست و در جایگاه های دیگر دخالت میکند. چه خبره تو این مملکت!!!
اقای زاکانی! تکلیف بقیه رو هم روشن می کردین خب.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
تعیین تکلیف نکرده
نظر داده
نظر من هم مثل اونه
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
اینطوری مشارکت زیر ۳۰٪ خواهد بود و از اون بدتر آرای باطله
.جزء ۳ نفر اول. من رای میدهم اما به این داوطلب ها نه فوقش سفید
اقای زاکانی! تکلیف بقیه رو هم روشن می کردین خب.
اقای زاکانی! تکلیف بقیه رو هم روشن می کردین خب.
من اعتقاد اینه که انتخابات پیش‌رو دو حالت خواهد داشت

۱- یا اینکه می‌پذیرند تا مشارکت بالاتر شرکت کنندگان برگزار بشه(نهایتا ۴۰ درصد) و احمدی‌نژاد رو تایید صلاحیت می کنند (با احتمال کم)

۲- یا اینکه همون نهایتا مشارکت ۲۰ درصد رو می‌پذیرند و احمدی‌نژاد رو رد صلاحیت می کنند

و موردی رو که عرض کردم دقیقا مطابقت دارد با حرف های زاکانی

اما رئیسی رئیس جمهور آینده است
آقای زاکانی! راستی کشور مرکز پژوهش های مجلس چند کارمند داره و چند فیش حقوقی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
از پروسه کار مرکز پژوهشهای مجلس هیچی نمی دونید! هیچی
آقای سپاه مهمه که مردم چی میخوان
رای بی رای .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
نمی دونم چرا خیالم راحته. یه حسی بهم می گه دولت هم مثل مجلس و قوه قضائیه قراره درست بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
درست بشه خیالی نیست،یه وقت خدای ناکرده درست نشه،کار دست ملت بده.
دولت در میدان؟؟؟؟؟؟ الان وقت دیپلماسیه نه وقت جنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
هشت سال کشور رو به دیپلماسی گره زدید
چی شد؟
آقا زبان دنیا زبان زوره
نه ناز کشیدن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
بابا هشت ساله تو دیپلماسی زاییدن دیگه تو عجب عاقلی هستی کی گفت جنگ
گفت از این تزلزلی که الان هست در بیایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
عزیزم اونی که فکر میکنید با زور میشه توش کارارا پیش برد جنگله،در ضمن جنابعالی زور را اول تو خونواده ی خودت پیش ببر،اگه جواب گرفتی به ترتیب برای محله و شهر و کشور و دنیا،به کار ببر
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
ناشناس ۱۵:۵۰ احتمالا سن شما از 8 سال دولت روحانی که بیتشره؟! 8 سال دوره احمدی نژاد دولت انقلابی و شعار و میدانی بود!! جز تحریمها که الان داریم چون همون رو میخوریم چیز دیگه ای گیرمون اومد ؟! کمی حافظه لازمه
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
عزیزم الان واقعا فکر می کنی دنیا شبیه جنگل نیست؟ الان قانون انسانی تو دنیا حاکمه یعنی؟
ما دولت در میدان می‌خواهیم
ببخشیدشما ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
شما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
یعنی فقط بدنبال درگیری وجدال هستید. بیچاره مردم. بهتره یه نگاه به انتخابات قبل بندازید چرا 24 ملیون آدم به شعارهای روحانی رای دادند.. ملت از تقابل وتندی. با اینو. اون. کشور. خسته. شدند. پدر اقتصاد. کشور. در. اومدچرادست. برنمیداریدازاینیکدندگی
زاکانی گرامی پیشاپیش داوری نکنید بگذارید شورای نگهبان تایید یا رد صلاحیت آقای احمدی نژاد را اعلام نماید.بر همه اشکار است اگر اقای احمدی نژاد وارد میدان شود بیشترین رای را کسب خواهد کرد.پس لطفا با تخریب ایشان سعی نکنید افکار عمومی را نسبت این مرد محبوب مستضعفین خدشه دار کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
هر کی هم بیاد رای بی رای !
الف
| - |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
اگر کسی بهتر از احمدی نزاد دارید معرفی کنیدوگرنه اینایی که ما می شناسیم وقرار تایید بشن هیچکدام به گرد احمدی نزاد نمی رسند
سایتهای اصولگرا ، هنوز هیچ توافقی صورت نگرفته
سایتهای اصلاح طلب ، : تمام تحریم ها لغو شده و دلارها تو حساب خزانه است دولت داره بین ملت تقسیم میکنه از فردا توزیع دلار تو میارین اصلی داریم ؟
ببینید عطش قدرت چه میکنه ؟؟
تقریبا قیمت دلار با شانتاژهای تبلیغاتی دولتی به مرداد ۹۷ رسید(اوج قیمت در مرداد ۹۷ تقریبا ۲۰میلیون )
امیدواریم که این روند حداقل یکسال بعد از انتخابات ادامه داشته باشد ، ولی شک نکید بعد از انتخابات مکر و حیله دولت برای همگان روشن خواهد شد ، ایا باید منتظر پراید ۲۷میلیونی باشیم ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
دلالی؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
دقیقا چی گفتی .اخه چند باری خوندم متوجه نشدم
وعده های توخالی حسن تا روز آخر تمامی ندارد گوشه ای بیانات گه هر بار روحانی
مشکلات کشور به تحریم ارتباطی ندارد مدیریت مشکل دارد( سال ۹۲)
مشکلات کشور بخاطر تحریم ها بود ( اردبیهشت ۱۴۰۰)
سیف دوسال بعد از برجام : دستاورد برجام تقریبا صفر
سال ۹۲ وعده رفع حصر توخالی درآمد و درسال ۹۶ گفت باید رای بیشتر به من بدین تا رفع صورت بگیره ؟؟
آقای روحانی حالا هم حرف نزن فقط برو
برنامه سعید محمد واقعا محشره ، شما رو به امام زمان بیاین کمی با فکر رای بدیم ، طرف برنامه مدون برای اداره کشور داره و علنا میگه من به امریکا تکیه ندارم و توکلم به خداست و یکسال نتونم وضعیت رو بهبود بدم خودم کنار میرم و تعهد میده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
توی این کشور دیدی کسی که بالا رفته پایین بیاد . محاله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
توکل به خدا وقتی خوبه که با عملکرد صحیح همراه باشه نه این که الابختکی کشور رو‌اداره کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
برنامه اش برای سرمایه دار شدن هم محشر بوده
ما دولتی میخواهیم که در میدان حضور داشته باشد و اقتصاد را رهبری کند.
دلار را هزار تومان کند
برنج را هز ار تومان
خانه را متری یک میلیون تومان کند
امکان زندگی را برای تک تک مردم فراهم کند.
تحریمها را بردارد یا دور بزند ولی در هر صورت یک کاری بکند
شعار ندهد فقط کار کند
وعده ندهد عمل کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
دیگه چکار کنه؟
در کجای دنیا نیروی نظامی برای دولت شرایط تعیین میکند؟؟!!!
نیروهای نظامی در خدمت امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشورها هستند تا دولتها بتوانند کشور را اداره کنند. تعیین شرایط برای دولت و تبیین انتخابات یعنی چه؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
یعنی اینکه تشتی که از پشت بام میافته فردا صداش درمیاد!!!!
زاکانی میشه یه دو کلام از خودت بگی.کی هستی کی بودی چکار کردی برای مردم
یه توصیه دوستانه به سید حسن عزیز
به هیچ عنوان در این شرایط حساس ملعبه اصلاح طلبان نشوی من به عنوان کسی که از سال ۷۶ طرفدار اصلاحات بودم به شدت از این جماعت متنفرم
بله شما دولت در میدان می خواهید چون ویژگی نظامی بودن این است . برای همین هست که هیچ جای دنیا نمی گذارند نظامی ها وارد سیاست بشوند. نظامی باید کارش حفظ حدود و ثغور کشور باشد .شهروندان عادی اما خواهان دیپلماسی هستند تا زندگی در عین صلح و آرامش داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
مردم حالشان از دیپلماسی به هم می خورد
مردم فهمیده اند که سازش هم هزینه دارد. هزینه اش کمتر از چالش هم نیست.
امیر
| United States of America |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
نه هموطن اینطور نیست. شما در طول تاریخ کهن ایران دقت کنی میبینی که حکومتهایی که بیشترین مقبولیت و قدرت جهانی و موفقیت را داشتن نظامی بودن. از کوروش و داریوش بگیر تا سلطان محمود غزنوی و ... همه نظامی بودن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
امیر جان از چند صد قبل بیا بیرون و وارد قرن 21 بشو
ظریف مهره سوخته نیست به واقع حالا بیش از همه وقت محبوب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
جدیدا چی شده همه با هم سنگ ظریف به سینه می زنید؟؟
خودتون رو معرفی کنید...!
اول باید کیفر خواست علیه قبلی ها که 700 میلیارد پول نفت معلو نشد چطور شد ولی دولت روحانی بدون این پول کشور را اداره کرد
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
اداره کرد؟؟!!! شما به این وضع میگی اداره؟ خود روحانی هم دیگه روش نمیشه از دولتش اینطوری دفاع کنه
طبق بند ۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی، در سال ۹۵ مجمع تشخیص مصلحت به ریاست آقای هاشمی رفسنجانی سیاست های کلی انتخابات را تصویب و به رهبری پیشنهاد داد.
و در تاریخ ۲۴ دی ۱۳۹۵ این سیاست ها ابلاغ شد.
براساس بند ۵ از ماده ۱۰ این سیاست ها
تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری به عهده شورای نگهبان گذاشته شده است.
جای تاسف دارد که عده‌ای در این خصوص یا اطلاعات ندارند یا خود را به ندانستن میزنند و هیاهو میکنند.
کجای این کار اشکال دارد؟
ضمنا محدودیت های اعلام شده برای هر دو جناح هست چرا حاضرید برای هیاهو کردن حتی آبروی خودتان را ببرید؟
رای بی رای
احتمالا منبع خبری پرس تی وی جناب آقایان : کریمی قدوسی
و استاد حسن عباسی و شریعتمداری
و رایفی پور و رحیم پور ازغدی
و دوستانشان هستند !!!
که اینطور اخبار شان یکی یکی تکذیب می گردد !!؟؟؟
واقعا آیا دروغ جزو گناهان کبیره نمی باشد ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
می ترسن دلار ارزون بشه ضرر کنن
بهتره سپاه دخالت نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
قرار نیس دخالت کنه
کسی گفت قراره دخالت کنه؟؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
ناشناس ۱۶:۰۲ بله قرار نیست دخالت کنه ولی داره میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
هر کی هم بیاد رای بی رای !
زاکانی: عدم تایید صلاحیت احمدی نژاد قطعی است
دلتان را صابون نزنید هنوز هیچ چیز معلوم نیست لطفا خط ندهید
برادرگرامی معاون سپاه دولت درمیدان از طریق انتخابات بدست نمیاید مگر انتخاب این 12 دوره انتخابات ثابت کرد که دولت ها مرد میدان نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
دولت مرد میدان نمیخواد، مرد سیاست و دیپلماسی و اقتصاد میخواد که این مملکت ۴۲ ساله ثابت کرده همچین افرادی را یا نداریم و یا اگرم داریم یا داشتیم به هیچ جا راه نمی‌دهند. پس همون که عرض شده، مرد میدان دولت را می‌چرخاند نه مردان سیاست و دیپلماسی و اقتصاد و صنعت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
والا اون دولتی که از پنجاه فیلتر رد بشه بهتر ازین هم نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
جای مردان سیاست بنشانید درخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
و اینکه مردم با رای دادن نشون دادن اصولا میدان را نمی خواهند
منظور از میدان را من هنوز نمی فهمم
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
زنجان دوتا میدان داریم یکیش ۱۵خرداد واون یکی دروازه ارک هر کسی کارگر ساختمانی خواست صبح میره اونجا در اصطلاح اهل زنجان میگن میدان !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
منظورش میدان مینه!!!!
منظور از میدان را من هنوز نمی فهمم
منظور از میدان را من هنوز نمی فهمم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
از بس دانشمندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
یعنی اقازاده ها تشریف ببرن امریکا عشق و حال ولی ما در داخل بگیم مرگ بر امریکا
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
یعنی روسیه دوست نداره ما با غرب رابطه داشته باشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
قاسم سلیمانی مرد میدان
مهدی ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
سهم ایران از بازار سوریه و عراق و روسیه و دیگر همسایه ها کمتر از غریبه هاست.
معاون سیاسی سپاه: ما دولت در میدان می‌خواهیم
ببخشيد وقتي دولت در ميدان آمد فرمانده اش چه كسي است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
هنوز لیافت نداریم که رهبری رو به عنوان فرمانده قبول کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
شما لیاقت داشتید ایشان را حتی در جایگاه مقدسین گذاشته اید کفایت می کند نیاز نیست اکثریت این لیاقت را نشان بدهند.
معاون سیاسی سپاه: ما دولت در میدان می‌خواهیم
باید ببینیم و ببینید مردم چی میخوان
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
مردم اینجا کاره ای نیستند
در انتخابات 1400 ریاست جمهوری شرکت خواهم کرد وبه احمدی نزاد چه باشه یا نباشه رای میدم هر چند که رایم باطل باشه. نه تنها من بلکه ملیونها نفر این کار انچام خواهند داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
بعد ساندیستو از کی میگری؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
شیطون میخوای آمار مشارکت بره بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
هر کی هم بیاد رای بی رای !
کلا رای بی رای .
متاسفانه گرانی و عدم توجه به اقشار ضعیف در کشور بیداد میکند. یک جوان چگونه می تواند مسکنی بسازد. یا ازواج کند. با حرف که مشکل حل نمی شود. مرد میدان مردمند.
واقعا تحلیل های ابکی میدین
ما دولت در خدمت مردم نیاز داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
منظورش از میدان همین بود
میدان جنگ رو نگفت
میدان کار رو گفت
دولت در میدانتون هم خواهد اومد و مثل همین مجلس انقلابی و شعاری هیچ گره ای از مشکلات مردم باز نخواهد کرد و باز 8 سال مردم رو مشغول میکنید. این خط و این نشون!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
مجلس با اینکه جلوی دولت هیچ کاره است واقعاً گل کاشته. تا همینجا
من آنچه را که در روزنامه ها از قول شورای نگهبان در خصوص قوانین که برای انتخابات گفته بود دیدم سئوالم این است که مخالفان و موافقان به کدام بند ان نظرشان هست.!!!!؟
یکی خم شده بود آب می خورد عاقلی و عالمی بهش گفت به این شکل آب خوردن عقلت را کم میکنه !
طرف گفت عقل چیه؟
گفت هیچی آبت رو بخور
متاسفانه صدا و سیما بر علیه منافع ملی و مردم در مقابل وزارت و وزیر امور خارجه جبه گیری میکند و سعی در ناامید کردن ملت از برجام دارد در صورتیکه تمام عوامل از مثبت بودن نشست وین خبر میدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
چقدر دولت نازه همش داره تحریمارو رفع میکنه
هر کس وظایفی داره . نیروهای نظامی و انتظامی حفظ آرامش مرزها و کشور وظیفه شونه و سیاستمارها کارشون دیپلماسی و چانه زنی سیاسی . اقتصاددان ها هم بهبودشرایط اقتصادی . پزشکان حفظ سلامت و بهداشت جامعه و مهندسان ارتقائ فنی کشور و روحانیون افزتیش آگاهی دینی و معنویت و بقیه اقشارهم همینطور ...... حالا نظامی ها اومدن و میگن که ما چون جنگ کردیم و بیشتر آسیب دیدیم می خواهیم رییس جمهوربشیم . فکر کنم تنها جای دنیاست که اینطور حرف زده می شه ( کشورهای عقب افتاده و پرت رو نمی گم منظورم دنیای مدرنه )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
شما راحت باش
اگه شورای نگهبان همین قانون رو عادلانه اجراکنه و دست از تفسیرهای دلبخواه و اعمال سلیقه های جناحی و شخصی برداره خوبه ولی قطعا این کاررو نحواهدکرد . به همین دلیله که این همه باهاش مخالفت می شه ...
ازاول انقلاب دولتهادرمیدان بودن جناب معاون سیاسی،میدان حرب الله وحماس وسازمان آزادیبخش فلسطین وانفجارزهران وانفجارآرژانتین وداستان رستوران میکونوس وغیره،چی عایدمردم شده غیرازفلاکت وبدبختی،فقط عده ای مثل شماهاکه به نون ونوارسیدین وصاحب پست ومقام واسلحه وزورشدین،این چه دولتهایی بوده که برای ملت فقط بیچارگی وفقروبیکاری آوردن؟شماازقول چه کسی طلب دولت درمیدان میکنی؟همه پرسی کردین؟نظرسنجی رسمی وقانونی کردین؟
هرچه از میدان دیدیم بسمونه چهل ساله همه کشور شده میدان
منظور از میدان را من هنوز نمی فهمم
از بس دانشمندی
دوست عزیز من نمیفهمم شما که می فهمی لطف کن بگو میدان شامل چه کسانی می‌شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
میدان اکثریت مردمند که خواهان زندگی آرام و مرفه و تعامل منطقی با دنیا هستند
بنظر میاد واقعا مردم ایران فقط بدرد زمان انتخابات میخورند.که شرکت کنند.وگرنه یه عده بخصوص خودشون میبرند ومیدوزند. اخرهم تقصیر ها میفته گردن ملت که چرا درست رای ندادید. پس. چرا باید رای بدیم. دیگه رای بی رای
طالبان هم نظرش اینه هر که زور بازو داره باید حکومت کنه نه آنکه عقل و سواد داره
ما رییس جمهور توی میدان نمیخواهیم ما رییس جمهور توی ایران میخواهیم چون هنوز نمیدانیم میدان در کجاست ،
یعنی اقازاده ها تشریف ببرن امریکا عشق و حال ولی ما در داخل بگیم مرگ بر امریکا،
‌ ‌ پ ن پ میخواستی شما را هم با خودمان ببریم آمریکا، تشریف بردن به امریک شرط دارد یا باید والدین از دیوار سفارت بالا رفته باشند و یا سر سفره جیبشان را پر کرده باشند داداش
کتاب مجموعه قوانین را خواندم جایی ندیدم تعیین اهداف انتخابات وطیفه سباه باشه برادر خبر رو کامل بخون
راستی از دکل نفتی چه خبر ......................... علی برکت ا...........................................
باسلام برای استخدام آبدارچی برای دفترکارشرایط تعیین می کنندولی برای ریس جمهوری هرکس می تونه بره وثبت نام کنه
دولتی که از متخصصین صالح راستگو ایران دوست و مردم دوست تشکیل شود و برنامه کامل بدهد برای کشور ایران برای زیست ۱۵۰ میلیون نفر ،که۸۰ میلیون نفر واقعا در رفاه زندگی کنند تا زمانی که به ۱۵۰ میلیون نفر جمعیت کشور برسد ، . دولتی که بتواند تمام شهرستانها را آباد کند ، و بتواند مهاجرت معکوس از شهر های بزرگ به استانها از لحاظ پراکندگی جمعیت ایجاد کند ، دولتی که بتواند فرهنگ صحیح زیستن و آموزش و پرورش رایگان برای مردمش ایجاد کند ، دولتی که بتواند دروغ نگویید و با مردم رو راست باشد ، دولتی که هر تصمیمش به نفع مردم باشد ، دولتی که با دنیا تعامل ایجاد کند ،دولتی که تولید را حمایت کند ، دولتی که بتواند عدالت را یکسان بین آحاد جامعه برقرار کند ، دولتی که بتواند قوانین را طوری پیگیری کند که منشا فساد و رانت و اختلاس نگردد .دولتی که بتواند هوشمند باشد و کل ایران را برای کل ایرانیان بخواهد و اجازه بدهد میلیارد ها میلیارد از دارایی های ایرانیان خارج از کشور در جهت ساخت بهتر ایران بهره ببرد ، دولتی که بتواند درب چاههای نفت را ببندد و از صنعت توریسم از صادرات و تولیدات غیر نفتی بهره ببرد ، دولتی که بتواند از افراد پاک و صادق و دلسوز استفاده کند که شهر به شهر این کشور در صلح و صفا در کنار هم زندگی کنند امکان دارد بوجود آید اما......
باید صبر کرد ،
شاید این دولت ، در صد سال دوم عمرمان بوجود آید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
اینکه مشخصات دول اروپایی است.
فقط احمدی نژاد حامی ما ضعفاست در غیر اینحالت خیانت میکنید به ملت
معامون سیاسی سپاه تکلیف کلمه " ما " را روشن کند؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی