بازدید 46432
دو هزار و چهارصد و پنجاه و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

روایت علی مطهری از مخالفت پدرش با نظارت استصوابی / آب پاکی شورای وحدت روی دست لاریجانی / حقیقت‌پور: استراتژی تحیر رئیسی جواب داده؛ همه حیرانیم / کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰: اصلاح‌طلبان یک شورای نگهبان جدید ساخته اند

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ادعای عجیب دخالت ایران در انتخابات اسکاتلند! / جلیلی: ۸۰۲ تحریم بعد از برجام به ۱۵۰۰ رسید / انتقاد روحانی اصلاح‌طلب از «ناسا»: می‌خواهند نامزد خود را به جریان اصلاحات تحمیل کنند و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۴۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲ 04 May 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

احمد خاتمی: می‌خواهند ویروس بی اعتنایی را به جان مردم بیندازند

حجت الاسلام سید احمد خاتمی دوشنبه شب در مراسم ویژه شب قدر در مصلای اعظم تبریز با بیان اینکه این ویروس بی اعتنایی چهره های مختلفی دارد، اظهار کرد: گاهی در قالب اینکه در انتخابات شرکت نمی کنیم و گاهی با ناامید کردن مردم و تکرار این جمله که " چه فرقی می کند در انتخابات شرکت کنیم یا نه" به جان جامعه رخنه می کند. وی در تشبیه شرایط سیاسی حاکم به جامعه با برخی از ویژگی های ویروس منحوس کرونا گفت: چهارده ماه است که دنیا گرفتار این ویروس منحوس است و شمار زیادی را درگیر کرده و یا جانشان را گرفته است، با وجودی که نحوه برخورد با این ویروس را می شناسیم؛ اما آیا ما با ویروس گناه که جان را تهدید می کند، آشنا هستیم؟ وی با بیان اینکه ویروس گناه، عبور از خطوط قرمز خداست و خطرش از ویروس جسم بیشتر است، خاطرنشان کرد: شب قدر فرصتی برای دوری از این ویروس است. حجت الاسلام خاتمی یادآور شد: ویروس جسم حداقل عمر ۱۰۰ ساله را تباه می کند اما ویروس گناه ابدیت را تباه می کند. عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد: اگر ویروس کرونا شیوع پیدا کند، دنیا را تباه می کند، حال آنکه اگر ویروس گناه گسترش پیدا کند، این دنیا و آخرت تباه می شود.

جانسون: بدهی انگلیس به ایران و موضوع نازنین زاغری، دو مساله جدا هستند

نخست وزیر انگلیس و معاون وزیر خارجه در امور خاورمیانه و آفریقا، مواضع لندن را درباره پرداخت بدهی ۴۲ سال پیش انگلیس به ایران بر سر یک معاهده تسلیحاتی میان دو کشور و آزادی نازنین زاغری بیان کردند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه در یک کارزار انتخاباتی پارلمانی گفت که تداوم زندانی بودن نازنین زاغری شهروند دو تابعیتی انگلیسی-ایرانی که به اتهامات امنیتی در ایران زندانی است و کشمکش بر سر یک معاهده تسلیحاتی ۴۲ سال قبل با ایران «دو مساله کاملا جدا از هم» هستند. جانسون در جمع خبرنگاران گفت: طبعا ما اطمینان حاصل می‌کنیم که هر کاری از دستمان برمی آید برای حفاظت از منافع نازنین و تمام پرونده‌های دو تابعیتی بسیار بغرنجی که در تهران داریم، انجام دهیم.

کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰: اصلاح‌طلبان یک شورای نگهبان جدید ساخته اند

یک داوطلب ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: نهاد اجماع ساز می‌خواهد قبل از ثبت نام گزینه خود را ممیزی کند ما با این ایده موافق نیستیم.«محسن رهامی»، یک داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، در رابطه با اظهارات اخیر خود در مورد اینکه او را به عنوان کاندیدای جبهه اصلاحات معرفی نکنند، توضیح داد: تلاش من این است که در این مرحله حد امکان سایر آرا را هم جذب کنم و نیروهایی که لزوما حزبی و تشکیلاتی نیستند و به شکل فراجناحی و ملی به انتخابات نگاه می کنند جذب شوند.او افزود: تلاش من این است که دولت فراجناحی باشد. در این شکل می توان از همه نیروها استفاده کرد. چهل سال نگاه جناحی باعث شده نیروهای متخصص و توانمند که در قالب این احزاب و تشکل ها قرار نمی گرفتند از دایره خدمت بیرون بمانند و به کار گرفته نشوند. دولت ها در کابینه خود با رویکردی جناحی و محفلی نگاه کرده اند.

حقیقت‌پور: استراتژی تحیر رئیسی جواب داده؛ همه حیرانیم

منصور حقیقت پور در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی گفت: آقای رئیسی مولفه اصلی انتخابات شده است. آمدن آقای رئیسی موجب می شود، لشکری که از اصولگراها ثبت نام کردند، تبدیل به یک گردان شود و تقریبا سه تا تیپ آنها سر جای خودشان بنشینند. وی افزود: البته آمدن آقای رئیسی به صحنه انتخابات سبب خواهد شد که جناح اصلاحات نیز دنبال یک رفتار بر پایه اقتدار باشد؛ یعنی اصلاح طلبان دنبال نامزدی خواهند رفت تا در قطب مقابل آقای رئیسی قرار بگیرد. آمدن آقای رئیسی به صحنه، انتخابات را داغ می کند ولی نمی دانم چقدر به نفع خود آقای رئیسی می شود.فعال سیاسی اصولگرا درباره توصیه برخی به سیدابراهیم رئیسی برای ماندن در قوه قضائیه و تداوم اصلاحات در آن قوه توضیح داد: آقای رئیسی چند سال در قوه قضائیه سرمایه گذاری کرده است، در عین حالی که او هر جا باشد می تواند مفید باشد، به ذهنم می رسد به دلیل اینکه از ابتدای انقلاب ما شعار عدالت و توسعه عدالت را دادیم، اجرای عدالت در عدالتخانه ارجح است بر اجرائیات در پاستور.حقیقت پور درباره ثبت نام نامزدهای اصولگرا با وجود احتمال کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی افزود: خیلی‌ها با وجود نامزدی آقای رئیسی در انتخابات ثبت نام خواهند کرد و عکس یادگاری با شناسنامه را خواهند انداخت، تا بعد ببینند چه می شود. معتقدم غروب روز 25 اردیبهشت هم باید منتظر اعلام تصمیم آقای رئیسی باشیم. به نظرم استراتژی تحیر آقای رئیسی جواب داده چون همه حیرانیم.

خباز: سبد رای اصولگرایان با رویگردانی مردم از اصلاح‌طلبان پر نمی‌شود

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: اصولگرایان فکر می‌کنند اگر کسی به اصلاح‌طلبان رای ندهد آرا به سبد آنها سرازیر خواهد شد، غافل از اینکه ممکن است عده‌ای در انتخابات شرکت نکنند؛ هرچند خواسته آنهایی که در پی انتخابات حداقلی هستند همین است. محمدرضا خباز روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره انتخابات ۲۸ خرداد، گفت: دو نگاه در کشور ما نسبت به انتخابات حاکم است؛ دیدگاهی به مشارکت حداقلی و دیدگاهی که هم بر انتخابات حداکثری تاکید دارد و همه کسانی که بدون نگاه جناحی به سربلندی کشور می‌اندیشند این دیدگاه را دنبال می‌کنند.

نظر رسولی درباره وضعیت ظریف بعد از بیانات رهبر انقلاب

رسولی با بیان این که آقای ظریف تا به این لحظه بارها و بارها رسما اعلام عدم تمایل برای حضور در عرصه انتخابات را داشتند، گفت: مصاحبه اخیر دکتر ظریف که در همه دنیا انجام می‌شود، چندان غیرطبیعی نبود. معمولاً وزرا بخشی از خاطرات دوره مسئولیت خود را با هدف کمک به ثبت تاریخ شفاهی کشور بازگو می‌کنند. صحبت‌های ایشان هم درباره حوزه سیاست خارجی بود، بنابراین افشای این مصاحبه غیرقانونی و ضد منافع ملی است که ما هم در جبهه اصلاحات در این رابطه بیانیه نسبتاً جامعی منتشر کردیم.وی با اشاره به این که نفیاً و اثباتاً بیانات رهبری در مورد حذف آقای ظریف از صحنه سیاسی و اجرایی کشور واجد پیام واگرایانه‌ای نبوده و نیست، بیان کرد: خود آقای ظریف باید تصمیم بگیرند که تا به این لحظه طی چند مرحله اعلام عدم تمایل برای حضور در عرصه انتخابات کرده است. بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم ایشان در آینده چه تصمیمی درباره حضور و یا عدم حضور خواهد گرفت.

رسولی با بیان این که آن چه رهبری فرمودند، برخاسته از حوزه اختیارات و مسئولیت‌های ایشان بوده است، گفت: در دهه ۸۰ که مسئولیت اداره استان خراسان را بر عهده داشتم،‌ در اولین سال‌ها یعنی ۸۰ تا ۸۴ در ارتباط با امنیت شرق شبیه چنین دوگانه‌ای مطرح بود؛ بدون جنجال طرح مساله نموده و نقطه نظرات در بخش‌های سیاسی و نظامی را به صورت دقیق و کارشناسی شده کتباً خدمت رهبری ارسال کردیم، ایشان در جایگاه فرماندهی کل قوا و رهبری اظهارنظر کردند، در نتیجه هم ظرفیت نظامی و هم سیاسی کشور برای تأمین امنیت شرق کشور به صورت ترکیبی و متصل به کار گرفته شد و در یک بازه زمانی کوتاهی دولت و مجموعه نظام و نیروهای مسلح در چارچوب یک هماهنگی مطرح از سوی رهبری پیش رفتیم و خوشبختانه نعمت امنیت که آن زمان گمشده اساسی خطه شرق ایران بود، طی این حرکت مجدداً اعاده شد.وی تاکید کرد: بنابراین برخلاف برخی از گمانه‌زنی‌های زودهنگام و بعضاً جناحی به خودی خود این بیانات تاثیری در سرنوشت آقای ظریف نخواهد داشت.

امام جمعه اردبیل: کاندیداها در آستانه انتخابات به فکر الزامی نبودن حجاب افتاده‌اند

آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم احیای شب بیست و یکم رمضان در مصلی اردبیل با برشمردن جامعیت شخصیت امام علی (ع) تریبت یافته دامان رسول گرامی اسلام اظهار کرد: ما اگر می‌خواهیم با امام متقیان سنخیت پیدا کنیم باید حداقل سیره و سلوک او را که جامع‌الابعاد است، در مسیر زندگی خود مورد توجه قرار دهیم.وی با انتقاد از برخی کاندیداها که تحلیل‌ها و صحبت‌های عجیبی را بر زبان می‌رانند، گفت: اینکه در آستانه انتخابات تعدادی از کاندیداها به فکر طرح الزامی نبودن حجاب می‌افتند جای سرافکندگی است چرا که مردم ایران بی‌حرمتی به حجاب را برنمی‌تابند و در صحنه انتخابات پاسخ چنین کاندیداهای حرافی را خواهند داد.امام جمعه اردبیل اظهار کرد: نباید کاندیداها برای جمع کردن آرای مردم رنگ عوض کرده و به هر روش پست تن بدهند، بلکه ما به رئیس جمهوری آزاده نیاز داریم که بدون محافظه‌کاری از مبانی انقلاب اسلامی به شایستگی دفاع کنند.

آب پاکی شورای وحدت روی دست لاریجانی

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با تاکید مجدد بر انتخاب سیدابراهیم رئیسی به عنوان کاندیدای این مجموعه برای انتخابات ریاست جمهوری، هرگونه حمایت از لاریجانی توسط شورای وحدت را منتفی دانست و گفت: برای آخرین بار ضمن تکذیب این دروغ بزرگ و با حفظ احترام آقای لاریجانی اعلام می دارد ایشان تحت هیچ شرایطی نامزد شورای وحدت برای انتخابات ریاست جمهوری نیست.منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه گزینه قطعی شورای وحدت جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای رییسی است، افزود: ما در شورای وحدت به این جمع بندی رسیده‌ایم که آقای رییسی کاندیدای اصلح ریاست جمهوری هستند و امیدواریم به زودی از زبان خود ایشان اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را بشنویم و شاهد ثبت نام ایشان باشیم.وی در ادامه با اشاره به "خط تخریبی و تبلیغاتی برخی از افراد و گروه‌های خاص که اخبار کذب را در رسانه ها و کانال های خبری بازنشر می کنند"، گفت: با آغاز فعالیت های سیاسی تشکیلاتی شورای وحدت در کلیپ ها و بیانیه های خود القا نمودند که کاندیدای این شورا آقای لاریجانی است.

انهدام تیم اشرار مسلح در جنوب‌شرق کشور؛ دو شرور به هلاکت رسیدند

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور خبر داد.به گزارش روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه، رزمندگان این قرارگاه در عملیاتی اطلاعاتی یک تیم از اشرار مسلح در منطقه جنوب شرق کشور را که سابقه شرارت، قتل و آدم‌ربایی داشتند، منهدم کردند.در این عملیات دو نفر از اعضای این تیم تروریستی به هلاکت رسید و یک نفر هم دستگیر شد. همچنین در جریان عملیات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مقادیری سلاح و مهمات نیز کشف و ضبط شد.

بررسی ماجرای فایل صوتی ظریف در شورای عالی امنیت ملی؛ نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد

سخنگوی دولت از بررسی فایل صوتی ظریف در شورای عالی امنیت ملی خبر داد و گفت: مجددا بر مسئولیت وزارت اطلاعات در این زمینه تاکید شد.علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی که به سوالات مکتوب پاسخ داد، در پاسخ به پرسش تسنیم درباره آخرین جزئیات بررسی شناسایی عوامل سرقت فایل صوتی ظریف گفت: بعد از مشخص شدن سرقت فایل، رییس جمهور محترم بلافاصله به وزارت اطلاعات دستور پیگیری و مشخص کردن عوامل انتشار و همچنین روشن شدن ابعاد مسئله را دادند.وی افزود: این موضوع در دبیرخانه شورای امنیت ملی بررسی و مجددا بر مسئولیت وزارت اطلاعات در این زمینه تاکید شد.سخنگوی دولت تصریح کرد: انگیزه های مختلفی می‌تواند این جریان را به وجود آورده باشد و سنایورهای مختلفی مطرح هست. به هر حال هنوز گزارشی داده نشده و موضوع در دست پیگیری است و قطعا بنا بر نظر رییس جمهور به موقع اطلاع رسانی خواهند کرد.

برنامه شورای وحدت در صورت عدم کاندیداتوری رئیسی

لاله افتخاری در مورد رایزنی های نهایی اصولگرایان برای اجماع اضافه کرد: انشاءالله اصولگرایان هم به مصداق واحدی برسند. در شورای وحدت که ما در خدمت آنها هستیم گزینه رییسی است در غیر این صورت از سایر نامزدهای دعوت شده خواسته می شود که برنامه و تیم خود را معرفی کنند. در حقیقت بر اساس برنامه و تیم و نه بر اساس گروه، حامیان و... ارزیابی خواهند شد و سپس امتیازدهی و بعد جمع بندی صورت می گیرد و گزینه های بعدی آماده هستند.افتخاری تاکید کرد: عده ای می گفتند اگر رییسی مد نظر شماست چرا دیگران؟ این به همان دلیل است تا در صورت نیامدن او در مورد گزینه های بعدی به جمع بندی برسیم.او ادامه داد: نامزدهای بعدی هم ظرفیت های خودشان را دارند ولی قطعا نه به اندازه رییسی و نظرسنجی ها این را می گوید. با توجه به عملکرد او در آستان قدس و قوه قضاییه او چهره ای فراجناحی دارد و تقریبا همان چهره ای که شبیه به شهید سلیمانی بود و چهره ای گره گشا و انتظار نمی رود، بقیه چهره ها در این حد باشند و با درجاتی پایین تر مطرح هستند.

روایت علی مطهری از مخالفت پدرش با نظارت استصوابی شورای نگهبان

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص نگاه شهید مطهری به بحث نظارت استصوابی،گفت: مسأله نظارت استصوابی حتی در زمان امام خمینی(س) هم نبود ولی بعدا پیدا شد. قطعا شهید مطهری با نظارت استصوابی به شکلی که اجرا می شود مخالف بودند. قطعا ایشان مخالف بودند کسانی به صرف اینکه منتقد باشند و یا نظر متفاوتی با نظام در بعضی مسائل داشته باشند از انتخاب شدن محروم شوند.

انتقاد روحانی اصلاح‌طلب از «ناسا»: می خواهند نامزد خود را به جریان اصلاحات تحمیل کنند

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات و داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: چیزی با عنوان نهاد اجماع‌ساز اصلاح طلبان(ناسا) را قبول ندارم، زیرا پدرخوانده‌ها می‌خواهند نامزدهای فاقد صلاحیت را به جریان اصلاحات تحمیل کنند.حجت الاسلام محمد زارع فومنی، دبیرکل حزب مردمی اصلاحات و داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با فارس، اظهار داشت: اینجاب آمادگی دارم با تمامی نامزدهای برای ریاست جمهوری مناظره کنم تا برنامه‌های خود را در یک فضای مناسب اعلام کنیم.وی افزود: بنده ساز و کار نهاد اجماع‌ساز را به این شکل قبول ندارم چرا که آنها شورای نگهبان دومی شکل داده اند و افراد با صلاحیت را محروم و افرادی که خودشان می خواهند مطرح می کنند.دبیرکل حزب مردمی تاکید کرد این شورا شورای اجماع نیست بلکه شورای اختلاف است و می خواهند نامزد خود را به جریان بزرگ اصلاحات تحمیل کنند و ما اصلاح طلبان چنین اجازه ای به آنها نخواهیم داد که برای دیگران تصمیم بگیرند و تا آخر در صحنه خواهیم ماند و واقعیت ها را به مردم خواهیم گفت.فومنی با تاکید بر اینکه این اجماع به درد انتخابات ریاست جمهوری نمی خورد چرا که افراد رانت خوار و قدرت طلب و استمرار طلب در مسئولیت گرفتن در طول پیروزی انقلاب همواره خود را قیم و پدرخوانده جریان اصلاحات می دانند.

ادعایی درباره تلاش کری برای اخلال در مذاکره ترامپ با ایران

یکی از مسئولان دولت پیشین آمریکا مدعی شده که جان کری با محمد جواد ظریف در تماس بود تا در مقابل تلاش‌های دولت ترامپ برای مذاکره با ایران اخلال ایجاد کند.«کیت کلوگ» ژنرال بازنشسته و رئیس سابق ستاد شورای امنیت ملی در دولت دونالد ترامپ گفته که جامعه اطلاعاتی از جلسات جان کری و تبادل اطلاعات با ایران در زمان دولت ترامپ مطلع بود.کلوگ افزود: این واقعیت است که کری با ظریف صبحت می کرد تا علیه اقداماتی که ما داشتیم انجام می دادیم اخلال ایجاد کند.

این مقام سابق آمریکایی تاکید کرد: بله او همیشه این کار را می کرد.کلوگ همچنین اظهار داشت ترامپ بارها از رهبران فرانسه و انگلیس خواسته بود برای مذاکره با ایران وساطت کند.این اظهارات کلوگ پس از آن مطرح می شود که در یک فایل صوتی درز پیدا کرده، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به این مساله اشاره کرده است که جان کری زمانی که وزیر خارجه کابینه باراک اوباما بوده، با او درباره عملیات نظامی اسرائیل در سوریه علیه ایران صحبت و گفت وگو کرده است.

واکنش پناهیان به فایل صوتی ظریف

حجت الاسلام پناهیان در توئیتی نوشت: وزارت خارجه مجری خوبی برای سیاستهای نظام نبود. با صوت ظریف مشخص شد وزیر اعتقاد چندانی به امنیت و منافع ملی ندارد! هدف ایران در برجام حذف تحریمها و هدف آمریکا مهار ایران بود. اگر مقاومت میدانی سردار نبود با این دیپلماسی منفعلانه ایران کاملا مهار و ناامن شده بود.

گزینه جبهه پایداری در صورت کاندیدا نشدن رئیسی

فعال اصولگرا پیش بینی کرد که اگر رییسی در انتخابات حاضر نشود و محمد باقر قالیباف و سعید جلیلی اعلام داوطلبی کنند، احتمال دارد جبهه پایداری از جلیلی حمایت کند.«ناصر ایمانی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، گفت: فضای انتخابات چندان پرشور نیست و این فضا به گروه‌های مرجع سیاسی کشور رسوخ کرده است. جریان‌ها وقتی داوطلب خود را معرفی می‌کنند که انگیزه برای فعالیت داشته و این شور و هیجان را در مردم ببینند.این فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: دو جناح سیاسی کشور مشکلات داخلی دارند و این باعث شده که نتوانند تحرکات لازم را برای گرم کردن فضای انتخابات داشته باشند. آرایش سیاسی دو جناح به نوعی کم‌رنگ است زیرا برخی از شخصیت‌های مهم سیاسی و مطرح کشور که نقش تعیین کننده‌ای در انتخابات دارند، هنوز تکلیفشان برای حضور در انتخابات مشخص نیست. ایمانی یادآور شد: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، چهره مشهوری که قبل از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، اعلام حضور کند نداریم و این نوعی بلاتکلیفی در جریان‌های سیاسی و جامعه به وجود آورده است.

جلیلی: ۸۰۲ تحریم بعد از برجام به ۱۵۰۰ رسید

سعید جلیلی در توئیتی نوشت: در حال حاضر ۸۰۲ تحریم پیش از برجام به بیش از ۱۵۰۰ تحریم تبدیل شده است. روند ۸ ساله دولت نه تنها از تحریم‌ها نکاست، بلکه آن‌ را دو برابر کرد. همان زمان در کمیسیون برجام در مجلس بیان کردیم که بسیاری از تحریم‌ها می‌ماند؛ امروز مردم قضاوت می‌کنند که تحریم‌ها رفع «شد» یا «نشد»؟!

هاآرتص: ایران در مذاکره با سعودی‌ها دست بالاتر را دارد

عربستان سعودی که قبلاً متوجه شده کارشکنی برای مقابله با بازگشت به برجام فایده ندارد، باید خودش را برای لحظه لغو تحریم‌ها و بازگشت ایران به بازار جهانی نفت آماده کند.روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مورد گفتگوهای تهران و ریاض نوشت: در ابتدا انتظار می رود که ایران 2 میلیون بشکه در روز عرضه کند و برای برخی از مشتریان خود با عربستان سعودی رقابت کند. روابط بهتر با ایران می‌تواند به همکاری دو کشور در این زمینه منجر شود و از بروز جنگ نفتی که پیش تر بین روسیه و عربستان سعودی رخ داد جلوگیری کند.اگر ایران بتواند از طریق مذاکره با عربستان سعودی به جنگ در یمن خاتمه دهد و به حوثی‌ها سهم قابل توجهی از قدرت اعطا کند، می‌تواند نفوذ خود را بدون تحمل هزینه‌های سنگین اقتصادی حفظ کند.ایران چندین بار اعلام کرده است که از راه حل دیپلماتیک در یمن حمایت می‌کند، این کشور متوجه شده که این موقعیت می‌تواند به او در روابط با دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات متحده عربی که قبلاً بیشتر نیروهای خود را از این کشور خارج کرده است، کمک کند.این موضع گیری همچنین باعث می‌شود که ایران در روابط خود با اروپا امتیازات مناسبی کسب کند. اگر ایران بخواهد پس از اجرایی شدن توافق نامه هسته‌ای جدید به یک قطب تجاری در خاورمیانه تبدیل شود و توجهات را از عربستان به سمت خودش تغییر دهد، باید در مورد مساله یمن انعطاف پذیری نشان دهد.

ادعای عجیب دخالت ایران در انتخابات اسکاتلند!

کانال تلگرامی رصد بین الملل در خبری با تیتر "توهم از نوع انگلیسی" نوشت: نسخه اسکاتلند روزنامه The Times، در صفحه اول شماره امروز خود، مدعی دخالتِ ایران در انتخابات اسکاتلند شده است!

گره جدید در پرونده قاضی منصوری

سید محمود علیزاده طباطبایی گفت: خواهر و برادر قاضی منصوری درخواست نفی نسب در این زمینه ثبت کرده‌اند که مشخص شود دختر قاضی منصوری، دختر ژنتیکی او نیست تا در این شرایط بتوانند با گرفتن عنوان «ولی دم»، پرونده را در دادسرای جنایی ثبت کنند.

سخنگوی دولت: ۳۷۴۶ نامزد رد صلاحیت‌شده شوراها هیچ سابقه‌ای در مراجع چهارگانه نداشته‌اند!

علی ربیعی سخنگوی دولت با اشاره به رد صلاحیت‌های گسترده هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفته: هزار نفر از اعضای فعلی شورای اسلامی شهرها توسط هیات نظارت رد صلاحیت شده به عنوان مثال در کلان شهر تهران بیش از ۸۰ درصد و در شهرهایی مثل رشت، کرج و سمنان نیز بیش از ۸۰ درصد رد صلاحیت داشته‌ایم.نکته جالب این است که ۳۷۴۶ نفر از رد صلاحیت شدگان در هیچ یک از مراجع چهارگانه سابقه‌ای نداشته‌اند با این حال در هیات نظارت رد صلاحیت شده‌اند.بنا بر گزارش‌های وارده تعداد ۲۱ شهر به دلیل رد صلاحیت گسترده داوطلبان حدنصاب لازم را برای برگزاری انتخابات و تشکیل شورا از دست داده و بیش از ۵۰ شهر دیگر نیز در معرض عدم حد نصاب هستند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸۰
رای بی رای .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
اگه تو به ظریف رأی ندادی من اسمم رو عوض می کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
ناشناسی 14:12
زدی تو خال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
بهتر، ما اصلا عاشق رئیس‌جمهور اقلیتیم
علی مطهری هم شده مثل خانواده هاشمی ازپدر علامه اش مطالب بی سند ومدرکی رو بازگو میکنه که ازهمچون پدری عالم وتوانا که قانون اساسی روتبیین کرده بعید است آیا پدرشما درموردحجاب هم نظر شمارادارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
هاشمی که تکلیفش با رد صلاحیت مشخص شد علی مطهری هم پدرش رو بهتر از شما میشناسه شماها کی هستید ؟ از کجا اومدین که هاشمی و مطهری هم قبول ندارین؟
آخی
چه همه موقع انتخابات آدم خوبه میشن

البته همه میدانیم فقط حرفه و دیگر هیچ
تا زماني که جبران مالباختگان بورسي به نخو احسن انجام نگيرد (که هدف است نگيرد تا اصول گراها قدرت را بدست گيرند) حداکثر مشارکت 20 درصد خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
جبران منظورتون اینه که پول بقیه مردمو که مثل شما گول نخوردن برن توبورس از بیت المال بردارن ضرر شماها جبران بشه تشریف ببرید برین رای بدین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
طمع کردی عزیزم....حالا رای دادن رو گرو میکشی
آنگونه که از سخنان بزرگواران مشخص گردید این شهید بزرگوار " سلیمانی " هم تابع و مجری مقامات بالادستی و تصمیمات جمعی بوده اند / دو گروه در مورد شهید سلیمانی به انحراف میافتند نخست آنانکه حق ایشان را پاس نمیدارند ودوم آنانیکه در حق ایشان اغراق میکنند
آقای امام جمعه اردبیل
کاندیدها از چیزی حرف میزنن که مطالبات مردم باشه اگر غیراز اینه بفرمائید تا ما هم بدونیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
و البته کسی هم به عده هایی که می دهند اعتماد نخواهد کرد
راستی روسیه چرا طرفدار پر و پا قرص برجام شده ؟؟
هیچ کس تحمل یک همسایه قدرتمند رو نداره
دیگه مسایل دینی و سیاست دینی مسیله اکثر مردم نیست زیرا این امر یک مسیله شخصی است .الان مردم رفاه و آسایش می خواهند. رای هم نمی دهند بیخود خودتان را خسته نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
اشتباه منفی دادم
امام جمعه اردبیل:مردم ایران بی‌حرمتی به حجاب را برنمی‌تابند.!!!حجاب محترم است و با حجاب نیز محترم زیرا انسانی است که از روی اگاهی انتخاب کرده.ولی واقعا چند درصد خانمها حتی محجبین براساس اگاهی و تقید حجاب را انتخاب میکنند.طبق امار 23 درصد.یعنی اقای امام جمعه کل مردم ایران همین 23 درصدند.!؟پس خواهشا از جانب خود و 23 درصد صحبت کنید البته من هم جز 23 درصدم.جانم فدای رهبر.
ﮐﻔﺶ ﮐﻮﺩکی ﺭﺍ ﺩﺭﯾﺎ ﺑﺮﺩ

ﮐﻮﺩﮎ ﺭﻭﯼ ﺳﺎﺣﻞ نوﺷﺖ : ﺩﺭﯾﺎﯼ ﺩﺯﺩ ...

ﺁنطﺮﻑ ﺗﺮ ﻣﺮﺩﯼ ﮐﻪ ﺻﯿﺪ ﺧﻮﺑﯽ ﺩﺍﺷﺖ ﺭﻭﯼ ﻣﺎﺳﻪ ﻫﺎ ﻧﻮﺷﺖ : ﺩﺭﯾﺎﯼ ﺳﺨﺎﻭﺗﻤﻨﺪ ...

ﺟﻮﺍنی ﻏﺮﻕ ﺷﺪ ﻣﺎﺩﺭﺵ ﻧﻮﺷﺖ : ﺩﺭﻳﺎی ﻗﺎﺗﻞ ...

ﭘﻴﺮﻣﺮﺩی ﻣﺮﻭﺍﺭﻳﺪی ﺻﻴﺪ ﻛﺮﺩ ﻧﻮﺷﺖ : ﺩﺭﻳﺎی ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ.

ﻣﻮﺟﯽ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺷﺴﺖ.

ﺩﺭﯾﺎ ﺁﺭﺍﻡ ﮔﻔﺖ : ﺑﻪ ﻗﻀﺎﻭﺕ ! ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺍﻋﺘﻨﺎ ﻧﻜﻦ ﺍﮔﺮﻣﯿﺨﻮﺍﻫﯽ ﺩﺭﯾﺎ ﺑﺎﺷﯽ

بر آنچه گذشت ، آنچه شکست ، آنچه نشد ...

حسرت نخور؛ زندگی اگر آسان بود با گریه آغاز نمیشد
ابوسعید ابوالخیر را گفتند:

فلانی قادر اسـت پرواز کند،
گفت: این‌که مهم نیست، مگس هم میپرد.

گفتند:
فلانی را چه می گویی؟
روی آب راه می رود!
گفت:
اهمیتی ندارد، تکه اي چوب نیز همین کار را می‌کند.

گفتند:
پس از نظر تو شاهکار چیست؟

گفت:
این‌که در بین مردم زندگی کنی ولی هیچگاه بـه کسی زخم زبان نزنی، دروغ نگویی، کلک نزنی و سو استفاده نکنی و کسی را از خود نرنجانی.
این شاهکار اسـت..
جمعه این هفته امامان جماعت کل کشور با کوبیدن ظریف و دولت روحانی، و شنبه صبح روزنامه هایی مثل کیهان به عمر سیاسی ظریف پایان خواهند داد.
ارسطو جان ،این جلیلی چی چی میگه ؟!
هیچ فرقی نمیکنند اصولگرا و اصلاح طلب ، چپ و راست ، .‌..... همگی تشنه قدرت ؟ ایندوره مردم با عدم مشارکت مردم چه خواهید کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
به جلیلی و رئیسی رأی دادم
و ناراحتم از همه ی کسایی که بهشون رأی ندادن و حالا دوقورت و نیمشان از نظام باقیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
جلیلی و رئیسی و... هم میان و خواهیم دید که فقط اوضاع تو مطلوب خواهد شد و همچنان عموم مردم در رنج و عذاب خواهند بود این جماعت فقط در حرف شعار خدمت سر میدهند و تشنه قدرت و چپاول این مملکت هستند
جناب احمد خاتمی! انان که به ویروس گناه الوده شده اند همانا برخی مدیران و اقازاده هایشان هستند که کلاً شرم و حیا را کنار گذاشته اند و هر کاری دلشان خواست می کنند.
باید به خاتمی گفت مطمئنی که از خط قرمز خدا عبور نکرده ای
اینکه اگر مطهری بود با فلان چیز مخالفت میکرد حرف است چون آنچه آدمها را تغییر میدهد قدرت است مثلا اگر نظرات رفسنجانی در مورد تشکیل مجلس خبرگان بخوانید او را فردی آزادیخواه می بینید ولی وقتی به قدرت میرسد میکند آنچه را نباید کرد
خانم افتخاری! شهید سلیمانی تو این کشور تک بود و تک هم خواهد بود و هیچکس نمی تواند جای ایشان را بگیرد. پس لطفا قیاس نکنید
جناب متکی! کاملا واضح است که نیرویی کارآمد در چنته ندارید والا اینقدر دنبال یک کاندیدای خاص رو نمی گرفتید هرچند ایشون هم در سال ۹۶ مشخص شد چه قدر رای دارند.
رای بی رای .
باتوجه به رد صلاحیت‌های گسترده هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا باید منتظر ورود نظامی ها و یا بسیج برای کنترل چه عرض کنم درحقیقت برای رای در اوردن از صندوق بنفع خودشان در تمام کشور حظور یابند از این منظر بوی خوبی به مشام نمی اید
اینقدر خودتون رو خسته نکنید با این شرایط مردم عادی رای نمدن نهایت 2 میلوین نفر رای بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
آمار 47 درصد
که علت عمده اش کروناست
جلیلی: ۸۰۲ تحریم بعد از برجام به ۱۵۰۰ رسید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب آقای جلیلی ، اصلاً شما مغز متفکر اصلاً شما غیبگو ! ولی عزیزم قبول کن که شما نتوانستی مذاکرات را به جایی برسانی ! الان هم دیر نشده بیست روز وقت دارید در انتخابات ثبت نام کنید و اگر انتخاب شدید هر جور که دوست دارید کشور را و ارتباطات خارجی را اداره کنید ! اما اگر این بار هم با یکی دو میلیون رای انتخاب نشدید والاغیرتاً دیگر تمامش کنید و نسخه هایتان را دیگر نپیچید !
فقط رای بیییی رای نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر .
توافق پشت پرده روحانی و قالیباف مبنی بر افزایش ۴۳۰ هزار میلیاردی بودجه نشان از توافق پنهانی دار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
سند؟؟
ماهواره یا ...؟
همه این بازیها برای سرگرم کردن ملت هست غافل از اینکه مردم آگاه هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
این مردم خیلی ساده لوح هستن

تکرار میکنم
خدا بیامرز مرحوم مطهری با همین چیزا و خیلی چیزهای دیگر مخالف بود که شهید شدند
اقای مطهری چطور شهید مطهری با مسئله ای که در زمان خودش مطرح نبوده مخالف بوده ، حواست هست چی میگی
حاج آقا خاتمی دم انتخابات چه مردم مردمی راه افتاده از طرف شما و دوستانتان
رئیس ستاد انتخابات استان تهران:
۸۱ درصد اعضای فعلی شوراهای شهر استان تهران رد صلاحیت شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
چرا ۱۰۰ درصد شورای بی عرضه را رد صلاحیت نکردند؟یه عده مفت خور هوچی گر.
رای بی رای
دوستان از حالا منتظر یکی از سالهای تورمی باشید قیمت تمام کالاها افسار پاره کرده از مصالح ساختمانی گرفته تا اقلام خوارکی و خبر افزایش قیمت نان هم به گوش میرسه ، گول این ارزانی صوری دلار را نخورید کسانیکه میخان خونه بخرند معطل نکنید نیمه دوم سال تورم حداقل ۶۰ درصدی داریم فقط بخاطر حجم بالای نقدینگی ، ذخیره طلای کشور به شدت تحلیل رفته و چاپ پول بدون پشتوانه داره صورت میگیره .
میوه برجام نوش جون هواداران ظریف
اصلان شماها یدونه اید
پدرمون درآوردید بعد مظلوم نمایی میکنید
تصمیم نظام بود؟
بری مذاکره کنی بعد نتیجش بشه ۷۰۰ تحریم
جلیلی: ۸۰۲ تحریم بعد از برجام به ۱۵۰۰ رسید
آفرین بر شما که درزمان حیاتتون دربرجام از 698 تحریم جلوگیری کردید
گزینه اول انتخابات رییسی
گزینه دوم احمدی نژاد در صورت تایید صلاحیت
گزینه سوم سعید محمد
گزینه چهارم غرضی
قالیباف با توجه به اینکه با روحانی وارد معامله برجامی شد در بین جبهه اصولگرا منفور شد
در بین اصلاح طلب ها
فقط یکی مثل تاجزاده و مولاوردی که شجاعت لازم رو دارن و اهل باج دهی و باجگیری نبستن شاید موتور اصلاحات رو بتونند روشن کنند
حزب کارگزاران نقش حزب موتلفه در اصولگرایان رو داره و زیاد جایگاهی در بین اصلاحات نداره ، جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب بیشترین تاثیر رو در بدنه اصلاحات بازی میککند جهانگیری که جرات تغییر یه منشی رو نداره چطور میخاد رییس جمهور بشه او به امورات داش مهدی برسه بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
تاجزاده شاید شجاعت داشته باشه ولی عقل نداره
درباره پناهیان: حاج آقا شما ملکی چند میلیاردی از دوستت هدیه می گیری ولی نمی دانی که شغل دوست مبارک چیست ولی الان شده ای منتقد سیاست خارجی و امنیت ملی ؟!!! شاید کلا حل مساله های ساده را دوست ندارید
اینجور اخبار که بمنظور تحریک مردم برای رای دادن می باشد، عملا مصداق آب در هاون کوبیدن است. زحمت بیهوده نکشید چون ملت دیگر بیدار شده اند و گول نخواهند خورد
تحریم ها لغو شدنی نیست فقط تعلیق خواهد شد ، واقعا جالبه همتی واقعیت رو گفت افزایش دلار کار خود ملت هست،همانطور که ارزانی اکار انهاست ؟؟ ۸ماهه تمام کالاها گرون شده جز دلار و این چیزی جز کار سفته بازان نیست
در این اوضاع کرونا جناب شیخ احمد خاتمی در تبریز چه میکند؟
مگر مسافرت باعث سرایت بیماری نیست؟
آیا فقط مسافرت انسانهای غیر شیخ موجب انتقال بیماری میشود؟
بعضیها برای خودشیرینی هر روز صحبت از کاندیداتوری آقای رئیسی میکنند. قطعا ایشان در بین مردم مقبول هستند ولی فراموش نکنیم که این خواسته ناکارامدان و.... است که ایشان را از قوه قضائیه جدا کنتد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
نه اینکه در قوه قضاییه تخم دوزرده کردن . حالا تنها مشکل اینه که ایشون رییس جمهور نیستن تا همون کارها رو تو اجراییات انجام بدن
آقای پناهیان نمی دانم اطلاعات شما در خصوص اهمیت ندادن آقای ظریف به مسائل امنیتی چیست ولی مدیران و کارشناسان وزارت خارجه دقیقا می دانند که آقای ظریف بزرگترین لطمه را به اداره حفاظت اسناد و اطلاعات وزارت خارجه را به همزاهی آقای مفتح زد. نگاه ایشان بر مبنای افشای اطلاعات است حتی از نوع محرمانه و لذا برایشان فرقی نمی کند که در نمایندگی های خارج از کشور چه کسی این مسئولیت را داشته باشد و چند پیشه باشد.
ایکاش جناب رئیسی بر پست خود میماند و این قوه ایی که در دوره زمامدار قبلی خود به هشتادسال عقب کشیده شده را اساسی درست میکرد چرا که بسیاری از مصیبتهای ایجادشده در این مملکت از فساد و تبانیهای صورت گرفته و ناحق کردن بسیاری از حق ها صورت میگیرد و ناامیدی مردم از اجرای عدالت از این جا شروع میشود . چون کسی از قوه قضاییه نمیترسد و میداند همه چیز و همه کس خریدنی شده اند ! . شما کمی با چشم باز در این دادگاه ها بچرخید این درد را لمس خواهید کرد.البته قوه مجریه هم سکاندار درستی میخواهد که ای کاش مردم با دانایی و هوشیاری به آن رای بدهند که دوره های گذشته تکرار نشود هر چند تا همه نخواهیم این مملکت درست نخواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
بذار رییس بعدی بیاد تا بفهمیم که ایشون این قوه رو چندسال به عقب بردن . آقای شاهرودی هم وقتی اومد فهمیدیم که آقای یزدی قوه قضاییه رو به ویرانه تبدیل کرده
در هرصورت من وایل وطایفه ام که حدود 600نفر هستیم عمرا رای بدهیم مگر به هرنفرمان یک واحد اپارتمان 70 متری یا اینکه به هرنفرمان یک خودروی سانتافه بدهند ؟وسلام ؟/...
مطهري اگه رهرو پدر شهيدش بود كه وضعش اين نميشد .
از ترور دبیر اول سفارت سوییس درتهران به دست عوامل روسیه و به منظور جلوگیری از بهبود روابط ایران و غرب انجام شد بنویسید.دست کثیف روسیه را هر روز در ایران می بینیم
یقیناً بعد از انتخابات امام جمعه اردبیل جواب مردم را خواهند دید!.... مشارکت حداقلی ...
جناب اقای مطهری لطفا دیگه سکوت کنید و بهتره تا این ذره احترامی هم که دارید از بین نرفته کلا از سیاست کناره گیری کنید و برید به زندگی معمولی بپردازید .
اینکه بسیاری از داوطلبان انتخابات شوراها به این شکل رد صلاحیت شده اند وبطوریکه سخنگوی دولت گفته ۳۷۴۰ نفرازاین افراد هیچگونه پرونده ای در مراجع چهارگانه نداشته اند، بازمی گردد به عدم اعتقاد به شکل سیاسی فعلی ایران وگرنه وقتی کسی نه دزدی کرده باشد ونه مشکل اخلاقی داشته باشد علتی ندارد ردصلاحیت شود. نکته اینجاست وقتی عده گسترده ای که خود را از نخبگان جامعه می دانند تا این اندازه به وضع فعلی معترض باشند واین شکل از مملکتداری را قبول نداشته باشند پس تو خود بخوان قصه مفصل از این حدیث مجمل.
احمد خاتمی: می‌خواهند ویروس بی اعتنایی را به جان مردم بیندازند
حاج آقا کجای کاری؟ خیلی وقته آقای روحانی این کار رو کرده شما خواب بودی
دوباره نقل حدیث و روایت و خاطره های شفاهی و الکی شروع شد . علی مطهری اگه وقت میکنی حداقل کتاب های پدرت رو بخون . شاید ازشون درس بگیری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
بله استارتشو اقای متکی با کلیدواژه "سید خراسانی " زد . خدا به داد برسه
دوباره نقل حدیث و روایت و خاطره های شفاهی و الکی شروع شد . علی مطهری اگه وقت میکنی حداقل کتاب های پدرت رو بخون . شاید ازشون درس بگیری
یک سوال از اصلاحات اگر ظریف در مذاکرات کاره ای نیست پس چرا انقدر بد و بیراه نثار جلیلی میکردید؟
مجری خوب و بد داریم
رای بی رای ....والله به تمام مقدسات من دیگه رای نمیدم تا جایی هم که بتونم تبلیغ می کنم دیگران رای ندادند
در وزارت خارجه رویکرد آقای ظریف درهای باز و اهمیت ندادن به موضوعات حفاظتی و امنیتی بوده و اصلا نگاه ایشان اینطور است . آسیب شناسی موضوع نشان می دهد مهم ترین علت این نگرش وزیر خارجه و برخی مشاورین وی به علت عدم شناخت موضوعات امنیتی و حفاظتی و شرکت نکردن در جلسات توجیهی و آموزشی حفاظتی است . انشاالله در دروه دولت جدید از هر جناح و گروهی که باشد این رویکرد خصوصا در بخش پر اهمیت و حساس اداره حفاظت اسناد واخ اصلاح شود و کارمند چند پیشه را مسئول این کار در خارج از کشور نکنند یا بدون مسئول مربوطه رها کنند. جلوی درز اطاعات را بگیریم از واجبات نظام است و
چقدر خوب میشد اگه انتخابات ازاد داشتیم تا امثال علم الهدی و امام جمعه اردبیل ببینند و ببینیم چقدر حرفشون طرفدار داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
اصلا رای ونظر مردم چه اهمیتی داره .
مگه برجام اجرا شد که مشکلات را به گردن برجام می اندازند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
کی باید اجرا می کرد؟ شاید ما باید تحریم‌های خودمان را لغو می کردیم!
من نمی دانم کلا دستاورد سعید جلیلی از اول انقلاب تا الان چه بوده است؟ مذاکره برای تعین جای مذاکره و صدور کاغذ پاره پشت سر هم
واقعا متاسفم که مطالب استدلالی را هم سانسور میکنید
زمان جنگ کمتراز4درصدمردم درجنگ حضورداشتندبقیه پشتیبانی مالی معنوی یا صف ارزاق وجمع آوری ثروت وزندگی عادی وسفربه تایلند وترکیه وسنگاپوروووووالان هم همونطوره فقط الان مدعی زیادترشده قبول نداشتیدبه درک حرف راست جواب نداره
جلیلی طوری صحبت از افزایش تحریم ها در زمان روحانی میکنه که انسان فکر میکنه تجزیه وتحلیل ایشان درحد صفره
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی