بازدید 9526

مالیات خانه‌های لوکس چقدر است؟

صاحبان هر خانه لوکس از خرداد امسال شناسایی می‌شوند و آن‌ها باید تا پایان بهمن ماه مالیات متعلقه را بپردازند که بررسی‌ها نشان می‌دهد، کمترین و بیشترین مالیاتی که این افراد باید بپردازند به ترتیب معادل ۱۰ و بالای ۳۰۰ میلیون تومان است.
کد خبر: ۱۰۴۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 25 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، طبق بودجه سال جاری باید از خانه و خودروهای لوکس مالیات اخذ شود که خانه‌های با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان، خانه لوکس محسوب شده و مالک آن باید تا بهمن ماه این مالیات را پرداخت کند که خانه‌های درحال ساخت و در سال تملک از پرداخت این مالیات معاف هستند.

در این زمینه، رئیس کل سازمان امور مالیاتی خبر داده که افراد مشمول این مالیات تا خرداد شناسایی و این موضوع به آن‌ها منتقل می‌شود.

براین اساس، نرخ مالیات سالانه این خانه‌های لوکس نیز به شرح زیر است:

۱- نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد تا ۱۵ میلیارد تومان؛ یک در هزار

۲- نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد تا ۲۵ میلیارد تومان؛ دو در هزار

۳- نسبت به مازاد ۲۵ میلیارد تا ۴۰ میلیارد تومان؛ سه در هزار

۴- نسبت به مازاد ۴۰ میلیارد تا ۶۰ میلیارد تومان؛ چهار در هزار

۵-نسبت به مازاد ۶۰ میلیارد تومان به بالا پنج در هزار

بررسی نحوه محاسبه املاک لوکس بیانگر این است که املاک با ارزش ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان باید سالانه مالیاتی معادل ۱۰ تا ۱۴.۹ میلیون بپردازند.

همچنین، املاکی با ارزش ۱۵ تا ۲۵، ۲۵ تا ۴۰ و ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان به ترتیب باید سالانه ۳۰ تا ۴۹.۹، ۷۵ تا ۱۱۹.۹ و ۱۶۰ تا ۲۳۹ میلیون تومان مالیات بدهند.

علاوه براین، املاکی که ارزش آن‌ها بالای ۶۰ میلیارد تومان نیز مکلف به پرداخت سالانه ۳۰۰ میلیون تومان مالیات هستند. به عنوان مثال، اگر قیمت یک خانه ۲۶۰ متری معادل ۲۶ میلیارد تومان باشد، باید سالی ۷۸ میلیون تومان مالیات بپردازد.

بنابراین، کمترین و بیشترین مالیاتی که باید صاحبان خانه‌های لوکس بپردازند، ۱۰ و ۳۰۰ میلیون تومان در سال است و بررسی آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی درباره معاملات مسکن در شهر تهران بیانگر این است که خانه‌های با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان تنها ۵.۳ درصد معاملات در اسفند پارسال را تشکیل می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
در اچنین خانه هایی کسانی هستند که پس مالیات داده شده را چند برابر از خرخره مردم بیرون می کشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
فعلا مالیات نقدو بدن بعد اگر تونستن چند برابرشو از مردم در بیارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
نه عزیز. خیلی افراد خانه شان در اثر تورم زیاد شده.
در مورد ماشین هم همین طور.
سلام دوستان ، من با این قانون موافق نیستم . بخاطر اینکه کسی که همچون خانه ایی دارد مثل تمام معاملات موقع خرید مالیات داده و هر سال داره مثل همه مردم عوارض شهرداری و غیره را می‌دهد . مالیات شغلش را هم داده ، پس مالیات اضافه برای چیست ؟ این زور است نه منطق . بخاطر همین رفتارهاست که جماعت متمول سرمایه خود را از کشور خارج می کنند .
مطلبی که در انتهای گزارش آمده با مالیات خانه های لوکس بی ارتباط است .
این مالیات بعنوان یک مالیات ثابت و دائمی از مالک دریافت می شود و به خرید و فروش ربطی ندارد.
بسیاری از صاحبان اینگونه خانه ها الزاما افراد ثروتمند نیستند. افزایش دهها برابر قیمت مسکن در یکی دو دهه اخیر سبب شده که افرادی صاحب اینگونه خانه ها باشند که با یک حقوق بازنشستگی زندگی را می گذرانند. برخی از این افراد در گذشته به خاطر نداشتن پول کافی به محله های کنار شهرها رفته اند و خانه خریده اند و حالا قیمت در این مکانها افزایش یافته است. این مالیات سبب بالا رفتن اجاره می شود. بنده ده سال است که مستاجر خانه ای هستم که سال اول اجاره نشینی ام حداکثر دو میلیارد قیمت اشت و حالا قیمت ان بیش از 15 میلیارد است. مردم که نیابد تاوان بی تدبیری مسوولان در بخش مسکن را بدهند.
گیریم که گرفتید برای کی و چی خرج میکنید. هر چی درمیاد اختلاسا بیشتر میشه و چند تا اداره سفارشی و ستاد فرمایشی برای اغا زاده ها و نهایتا سر مردم بی کلاه
مثلا وضع خیابونا بهتر میشه. به فقرا میرسن بی خانمان صاحب جای خواب و سرپناه میشه زباله گردا رو سیر میکنن بگید ترا بخدایی که می پرستید برای کی خرجش میکنید
خیالتون راحت .همچین پول هایی داده نخواهد شد و امسال سال چنین گنده گوزی هایی نخواهد بود . هم مالیات خانه های خالی را نخواهند داد و هم خانه های لوکس را تا سیلی محکمی به گوش مجلس نواخته شود .
یکنفر که یک خانه را پنج سال قبل مثلا ۴ میلیارد تومان خریده و امروز ارزش آن به ۱۵ میلیارد رسیده چه گناهی کرده که بدلیل تورم موجود که ناشی از عملکرد دولت است باید مالیات بدهد !! مگر مالیات پولی که با آن خانه خریده را قبلا پرداخت نکرده ؟ این یعنی اداره کشور با جیب مردم
متاسفانه الان بسیاری از خانه های ویلایی قدیمی بالای ۱۰ میلیارد ارزش دارد و این به خاطر بی عرضگی مسئولان است. در حقیقت به دلیل تورم افسارگسیخته و مدیریت غلط همه مردم در ظاهر لاکچری نشین میشوند و نه تنها حق اعتراض ندارند، بلکه باید مالیات بی عرضگی مسئولان را هم بدهند.
همه سرمایه دارها میرن ترکیه خونه میخرن، آخرش مردم ایرانن که ضرر میکنن
اگر قیمت یک خانه ۲۶۰ متری معادل ۲۶ میلیارد تومان باشد.
چرا باید انقدر تورم باشد؟
به نظر محاسبات درست نیست!
"۱- نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد تا ۱۵ میلیارد تومان؛ یک در هزار" یعنی هر خونه ای که مثلاً 12 میلیارد میارزه باید به اندازه 2 میلیاردش مالیات بده که میشه 2 ملیون تومن
مردم بايد ماليات ناتواني مسئوليني را بدهند كه شكر زده اند به ارزش پول ملي ؟
10 ميليارد الان 10 ميليارده چهار سال ديگه خونه هاي معمولي تو تهران ميشه بالاي 10 ميليارد اونوقت صاحبش بايد ماليات بده چون توي مسئول ناتواني ؟
کدوم نیلیارد کسانی هستند که خونه خریدند ۲۰ سال پیش داره داغون میشه پول تعمیرات نداره ساخمان رو خریده ۳۰۰ میلیون تورم خورده شده ۱۵ میلیارد خونه داره ولی پول نداره میخواد مالیات هم بده خدا لعنت کنه کسی که تورم رو اورده مگه میشه خونه رو فروخت مالیات داد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل