بازدید 21284
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا

ما مجبوریم تحریم‌های ایران را برداریم تا به توافق هسته‌ای برگردیم/ما تقابل با ایران در منطقه را متوقف نخواهیم کرد

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: «شفافیت بیشتری در مورد آنچه ایالات متحده برای بازگشت به اجرای کامل توافق هسته‌ای باید انجام دهد، وجود دارد. همچنین ایران بهتر می‌داند برای بازگشت به اجرای کامل برجام چه کاری باید انجام دهد. صرف این شفافیت بیشتر، به معنای اتفاق نظر نیست. مقابل ما مسیری طولانی‌تر از آنچه طی کرده‌ایم وجود دارد.»
کد خبر: ۱۰۴۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۶ 24 April 2021

ما مجبوریم تحریم‌های ایران را برداریم تا به توافق هسته‌ای برگردیم/ما تقابل با ایران در منطقه را متوقف نخواهیم کرد

بین الملل تابناک: یک مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد، گفت‌وگوهای حاشیه کمیسیون مشترک برجام در وین آهسته پیش رفت، چون مذاکرات تهران-واشنگتن مستقیم نبود.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، این مقام ارشد - که نامش فاش نشد - پس از دور سوم گفتگوها با ایران در وین به خبرنگاران گفت: «من فکر می‌کنم قبل و بعد از هر دور گفت‌وگوهای وین، با اسرائیلی‌ها مذاکرات زیادی داشتیم. ما مجبوریم تحریم‌های ایران را برداریم تا به توافق هسته‌ای برگردیم و ما این را مستقیم به اسرائیل گفتیم؛ این به آن معنی نیست که ما تقابل با ایران در منطقه را متوقف خواهیم کرد.»

وی با تاکید بر باقی‌ماندن اختلافات مهم بین واشنگتن و تهران در وین، توضیح داد: «در دور دوم مذاکرات در وین پیشرفت‌هایی حاصل شده است؛ اما اوضاع با شرایط یک هفته قبل تفاوت اساسی ندارد.»

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: «شفافیت بیشتری در مورد آنچه ایالات متحده برای بازگشت به اجرای کامل توافق هسته‌ای باید انجام دهد، وجود دارد و همچنین ایران بهتر می‌داند برای بازگشت به اجرای کامل برجام چه کاری باید انجام دهد. صرف این شفافیت بیشتر، به معنای اتفاق نظر نیست. مقابل ما مسیری طولانی‌تر از آنچه طی کرده‌ایم وجود دارد.»

به نوشته «رویترز»، این مقام آمریکایی اضافه کرد: «در جریان مذاکرات وین، ایالات متحده نمونه‌هایی از تحریم‌ها را در اختیار تیم مذاکره کننده ایرانی قرار داده که به عقیده آمریکا برای بازگشت به اجرای کامل توافق هسته‌ای باید برداشته شود و همچنین مصادیق تحریم‌هایی که به اعتقاد آمریکا به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای لازم نیست حذف شود را ارائه کرده است.»

وی گفت: «ایالات متحده نمونه‌هایی از نوع سوم تحریم‌ها را - که توسط دولت ترامپ تحت تعریف تروریسم اعمال شده است تا بازگشت به توافق هسته‌ای را دشوار کند - به ایران ارائه کرده است. ما باید یک به یک آنها را بررسی کنیم تا ببینیم اعمال این تحریم‌ها توجیهی دارد یا امکان رفع آنها وجود دارد.»

این دیپلمات آمریکایی با رد درخواست ایران برای رفع تحریم‌ها و سپس بازگشت به برجام، مدعی شد: «ایالات متحده برای ایران روشن ساخته که هیچ وضعیتی وجود نخواهد داشت که آمریکا تمام تحریم‌هایی که رفع آنها لازم است را برداشته و سپس ایران اقدامات جبرانی خود را آغاز می کند. ما آن را نمی‌پذیریم و سایر کشورها نیز قبول نخواهند کرد.»

وی ادامه داد: «ما تحریم‌های بیشتری را که در چارچوب برنامه هسته‌ای علیه ایران اعمال شده حذف نخواهیم کرد و اقدامات ایران را برای محدود کردن برنامه هسته‌ای آنها کمتر از آنچه توافق هسته‌ای می‌خواهد، انجام نخواهیم داد.»

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا با ادعای اینکه احتمال دستیابی به توافق با ایران تا اواسط ماه می وجود دارد، تأکید کرد که این امر به پیشرفت حاصل شده در آن زمان بستگی دارد: «ما عقب نمی‌نشینیم. ما می خواهیم در اسرع وقت به توافق برسیم اما نه به هزینه توافقی که شرایط ما را برآورده نکند.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۲
امریکا با چه زبانی به ایران بگه تحریمها را لغو نخواهد کرد، راستی آزمایی نداریم و ...
الان چرا داریم مذاکره میکنیم، این همون راه قبلی است که رفتیم و به سنگ خوردیم.
همچنان خوی استکباری و زیاده خواهی و نگاه متکبرانه در صحبت هایش موج می زند. خب یکبارگی بگو ما اصلا هیچ تحریمی را حذف نخواهیم کرد تا همه تکلیف خودشان را بفهمند
اف بر دولت و تیم مذاکره کننده ایران
مسیر قبلی برجام،حتی به شکلی بدتر تکرار خواهد شد.
لوس بازی را کنار بگذارید و بنشینید همگی با هم مذاکره کنید.
چیشده ساکت شدن مذاکره دوستا
خدا کند که ...
باید از رفع هر عدد تحریم استقبال کرد و بدام کاسبان تحریم نیفتاد
رابطه کرونا و تحریم ها چیست و چه رازی در آن نهفته است؟ رابطه کرونا و ویرانی یمن و سوریه چیست و چه رازی در آن نهفته است آیا دنیا به این موضوع پی برده است که دست خدا و مکر بالاتر است؟ آیا کرونا یک تنبیه الهی است یا یک آزمایش است و آیا از آندسته بلاهایی است که هم خوب و هم بد را دربرمی گیرد.
اینها دنبال وقت کشی هستند.کاش این دولت زودتر برود و یک دولت شجاع و کاربلد و تازه نفس سر کار بیاید . با این برجام چند سال عقب افتادیم.دیگر بس است باید همین الان از این معاهده خارج شویم. اگر اسرائیل و آمریکا هم جنگ می خواهند نام اینجانب را در راس لیست ثبت نمایید. والسلام.
باید بشدت در مقابل زورگویان ایستاد. امروز تحریم و فردا تهدید و بعدش هم جنگ. باید اتحاد در مقابل آمریکا ایجاد شود. توسعه روابط با روسیه و چین بمنزله تهدید منابع نفت و انرژی آمریکا در منطقه است.
این دولت اینقدر ضربه به ایران زده صدسال دیگه نمیشه جبران کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار