بازدید 30836
آخرین تحولات خاورمیانه

رایزنی‌ها در وین برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران/ استقبال روسیه ار نزدیکی روابط میان تهران و ریاض/ اعلام آمادگی روسیه برای حل مناقشات خلیج فارس/ ایجاد مکانیزم‌ خروج آمریکا از عراق

رایزنی‌ها در وین برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، استقبال روسیه ار نزدیکی روابط میان تهران و ریاض، اعلام آمادگی روسیه برای حل مناقشات خلیج فارس، ایجاد مکانیزم خروج آمریکا از عراق و تمرینات نظامی اسرائیل در مرز‌های اردن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 20 April 2021

رایزنی‌ها در وین برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران/ استقبال روسیه ار نزدیکی روابط میان تهران و ریاض/ اعلام آمادگی روسیه برای حل مناقشات خلیج فارس/ ایجاد مکانیزم‌ خروج آمریکا از عراق

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: رایزنی‌ها در وین برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، استقبال روسیه ار نزدیکی روابط میان تهران و ریاض، اعلام آمادگی روسیه برای حل مناقشات خلیج فارس، ایجاد مکانیزم خروج آمریکا از عراق و تمرینات نظامی اسرائیل در مرز‌های اردن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

رایزنی‌ها در وین برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران

اتحادیه اروپا دوشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد، مذاکرات برای بازگشت آمریکا به برجام فردا سه شنبه آغاز خواهد شد. شرکت کنندگان در این مذاکرات از پیشرفت در زمینه بازگشت احتمالی امریکا و ایران و انطباق کامل به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ خبر می‌دهند.

شبکه خبری «الجزیره» نیز اعلام کرده است که مذاکرات فردا در سطح معاونان وزرای خارجه پیگیری می‌شود.

سخنگوی دولت آلمان دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران، از پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای در «وین»، پایتخت اتریش خبر داد. سخنگوی دولت آلمان در این زمینه گفت: «در مذاکرات هسته‌ای ایران، ما شاهد تحرک، تغییر و میل به پیشرفت هستیم.»

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز روز دوشنبه گفت، برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین به تلاش اضافی نیاز است. وی که با شبکه خبری «العربیه» مصاحبه می‌کرد، گفت: «در مذاکرات ده‌ها اختلاف وجود دارد که این اختلاف‌ها نیازمند توافق است.»

اولیانوف در ادامه با تاکید بر این موضوع که بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک بهترین راه حل است، گفت: «واشنگتن آماده برداشتن تحریم‌ها مرتبط با برجام است.»

از روز شنبه، علاوه بر نشست کمیسیون مشترک، دیدار‌هایی نیز به صورت دو و چندجانبه بین هیأت مذاکره کننده کشورمان با اعضای ۱+۴ برگزار شد. در این رایزنی‌ها، سه دیدار بین «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده ایران و «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه بعد از نشست روز شنبه در اظهاراتی با بیان اینکه به نظر می‌رسد، تفاهم جدیدی در حال شکل گرفتن است، گفت: «مذاکرات اکنون به مرحله‌ای رسیده که طرف‌ها می‌توانند روی یک متن مشترک شروع به کار کنند. هیأت ایرانی متن مورد نظر خود را آماده و به همه طرف‌ها ارائه کرده است.»

 

استقبال روسیه ار نزدیکی روابط میان تهران و ریاض

«ماریا خودینسکایا گولینشیوا»، مشاور سیاسی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که مسکو از هرگونه نزدیکی روابط میان تهران و ریاض استقبال می‌کند.

وی که در جریان نشست «روسیه در خاورمیانه، ترسیم راهبردها» صحبت می‌کرد، گفت: «نزدیکی ایران و عربستان سعودی بر اوضاع امنیتی در منطقه خاورمیانه تاثیر مثبتی خواهد داشت.»

رایزنی‌ها در وین برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران/ استقبال روسیه ار نزدیکی روابط میان تهران و ریاض/ اعلام آمادگی روسیه برای حل مناقشات خلیج فارس/ ایجاد مکانیزم‌ خروج آمریکا از عراق

این مقام روس اضافه کرد: «همان طور که از حل اختلافات میان قطر و کشورهای عربی استقبال کردیم، از نزدیکی ایران و سعودی‌ها نیز استقبال می‌کنیم.»

گولینشیوا درباره برخی گزارش‌ها درباره گفت‌وگوهای ایران و عربستان سعودی در بغداد گفت: «این موضوع پیامدهای خوبی در سوریه، لیبی و به خصوص یمن خواهد داشت.»

وی گفت: «این موضوع بر اوضاع امنیتی در منطقه نیز تاثیر مثبت خواهد داشت؛ همانطور که فرصت بیشتری برای تقویت هدف ما که امنیت در منطقه خلیج فارس است ایجاد می‌کند.»

روزنامه «فایننشال تایمز» روز یکشنبه در گزارشی به نقل از «سه مقام» مدعی شد که مقام‌های ارشد عربستان سعودی و ایران در تلاش برای بهبود روابط بین این دو کشور رقیب در منطقه، در عراق مذاکره کرده‌اند. بنا بر این ادعا، اولین دور مذاکرات مستقیم عربستان سعودی و ایران در نهم آوریل (۲۰ فروردین) انجام شده و به گفته یکی از مقام‌ها، این گفت‌و‌گوها «مثبت» بوده است.

ادعای فایننشال تایمز درباره مذاکرات مستقیم عربستان سعودی و ایران با ایفای نقش نخست‌وزیر عراق در شرایطی مطرح شده که به دنبال اعدام «شیخ النمر» روحانی شیعه برجسته عربستان سعودی و اتفاق‌های صورت گرفته در مقابل سفارت ریاض در تهران، سعودی‌ها روابط دیپلماتیک این کشور با ایران را قطع کردند.

ساعاتی بعد از انتشار خبر روزنامه فایننشال تایمز، روزنامه «عرب نیوز» عربستان سعودی این خبر را تکذیب کرد. در گزارش این رسانه آمده است: «یک مقام ارشد سعودی انجام شدن مذاکرات مستقیم با ایران را تکذیب کرده است.»

یک منبع ایرانی نیز بدون ذکر نام خود به شبکه المیادین گفت که خبر گفت‌وگوی ایران و عربستان سعودی در عراق صحت ندارد.

اعلام آمادگی روسیه برای حل مناقشات خلیج فارس

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف روز دوشنبه در گفت و گو با شیخ صباح الخالد الحمد الصباح، گفت که مسکو برای توسعه همکاری‌ها با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس آماده است.

در این بیانیه آمده است: دو طرف بر علاقه مندی برای توسعه همکاری‌ها میان روسیه و شورای همکاری خلیج فارس برای پیشبرد طرح‌های مشترک سودمند و کمک به حل و فصل مناقشات منطقه خلیج فارس، تاکید کردند.

رایزنی‌ها در وین برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران/ استقبال روسیه ار نزدیکی روابط میان تهران و ریاض/ اعلام آمادگی روسیه برای حل مناقشات خلیج فارس/ ایجاد مکانیزم‌ خروج آمریکا از عراق

لاوروف و نخست وزیر کویت همچنین در مورد دورنمای توسعه روابط دو کشور از جمله تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های بازرگانی و اقتصادی و سرمایه گذاری گفت و گو و تبادل نظر کردند.

در این گفت و گوی تلفنی همچنین به اهمیت حفظ آهنگ مثبت توسعه همکاری‌های بازرگانی میان روسیه و کویت و ازسرگیری تبادل هیات‌ها و تماس‌های فرهنگی و انسانی با بهبودی وضع اپیدمیولوژی (همه‌گیر شناسی) اشاره شد.

روسیه در تابستان سال ۲۰۱۹ از طرح خود برای امنیت خلیج فارس در شورای امنیت سازمان ملل رونمایی کرد.

لاوروف به تازگی درباره این طرح گفت: ما بیش از ۲۰ سال است برای تامین امنیت خلیج فارس نظریه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم که رویکرد خود را در این عرصه نوسازی کرده و رویکرد جدید خود را در مورد تامین امنیت خلیج فاس یک سال و نیم پیش ارائه کنیم.

وی ادامه داد: در اکتبر سال ۲۰۲۰ نشستی درباره نظریه امنیتی روسیه برای خلیج فارس برگزار کردیم. اگر این طرح موفق شود و نظریه امنیتی خلیج فارس تحقق یابد، منجر به تقویت صلح در این منطقه مهم جهان خواهد شد.

وی یادآوری کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در پاییز گذشته پیشنهاد برگزاری اجلاس سران پنج کشور عضو دائم شورای امنیت و ایران و آلمان را مطرح کرد. اگر این ایده تحقق یابد، آماده‌ایم تا اقدام کنیم و صلح پایدار در منطقه خلیج فارس برقرار شود.

ایجاد مکانیزم‌ خروج آمریکا از عراق

نخست‌وزیر عراق از تشکیل کمیته‌ها و ایجاد مکانیزم‌های قانونی و زمانی برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور خبر داد.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در مراسم افطار با حضور فرماندهان و افسران دستگاه‌های امنیتی و نظامی گفت: دولت از طریق مذاکرات سازنده واقعی و مسئولانه در ایجاد مکانیزم‌های قانونی و زمانی برای عقب‌نشینی نیروهای ائتلاف بین المللی موفق بوده است.

هشتم آوریل دور سوم مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن برگزار شد و دو طرف با جدول زمانی برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی موافقت کردند.

رایزنی‌ها در وین برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران/ استقبال روسیه ار نزدیکی روابط میان تهران و ریاض/ اعلام آمادگی روسیه برای حل مناقشات خلیج فارس/ ایجاد مکانیزم‌ خروج آمریکا از عراق

الکاظمی گفت: این تصمیم بعد از آن گرفته شد که نیروهای عراقی آمادگی بیشتری برای انجام مأموریت‌های امنیتی برای مقابله با بقایای داعش کسب کردند. چالش‌ها و نیازهایی وجود دارد که باید حل شود تا نیروهای امنیتی آمادگی کامل را داشته باشند.

الکاظمی گفت: ما کمیته نظامی فنی را برای مشخص کردن نیازهای ضروری و اساسی تشکیل داده و مکانیزم‌هایی را برای تحویل گرفتن مأموریت‌ها از نیروهای ائتلاف آمریکا ایجاد کرده‌ایم. عراق کشور ضعیفی در منطقه نیست، بلکه دارای میراث تاریخی عمیقی است و قهرمانان این سرزمین بودند که تروریسم را شکست دادند.

وی گفت: ما باید نهادهای نظامی و امنیتی را به بالاترین سطح عملکرد و آمادگی فنی و تسلیحاتی برای مقابله با تمام چالش‌ها و پر کردن شکاف‌ها برسانیم.

تمرینات نظامی اسرائیل در مرزهای اردن

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که تمرین نظامی را در مرزهای اردن اجرا خواهد کرد.

به گزارش روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، مدیریت گذرگاه‌های رژیم صهیونیستی وابسته به وزارت جنگ این رژیم ضمن اعلام اینکه به زودی تمرین نظامی در نزدیکی مرزهای اردن انجام خواهد شد، تاکید کرد: این تمرین در گذرگاه وادی الاردن در حدود ساعت پنج تا ۱۱ عصر امروز انجام خواهد شد.

همچنین این مدیریت اعلام کرد: برای اجرای این تمرین، جاده ۹۰ متناب مسدود شده و صدای تیراندازی و انفجار در منطقه شنیده خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۱
غنی سازی 60 درصد باعث شد که ریاض بیاد سمت ما بله قدرت نداشته باشی حسابت نیمکنند با خندیدن چیزی حل نمیشه باید ایجاد قدرت علم کرد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
احسنت، در دنیا قانون جنگل حاکم است، فقط وقتی قوی باشی لایقت گفتگو داری وقتی فقط باید اجرا کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
عمو جون علت اصلی قرارداد با چین و روسیه است و با فشار این دو کشور ایران مجبور است از تندروی پرهیز کند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
حقوق کشورها بر اساس اندازه قدرت آنها تعیین میشه. البته فقط قدرت نظامی نیست. بهترین دلیل این مسئله داشتن حق وتو در سازمان ملل است.
حق وتو. یعنی حق داشتن بر اساس قدرت بیشتر داشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
بنازم بقدرت زبونی اولا عنی سازی60درصدی درکار نبود فقط یک شوی تبلیغاتی وروانی بود دوست عزیز یعنی عقل نباید توسرت باشه هرچی شنیدی سمعا وطاعتا؟ چطور میشود هنوز برق مجتمع را وصل نکرده بودن یعنی 4شنبه گفتند60درصد غنی سازی5شنبه هم گفتند ساخنیم توهم متاسفانه زودباور
مدرسه که می رفتم 3 یا 4 تا بچه شرور در کلاس ما بودن که از 30 نفر کلاس باج می گرفتن، من خودم چون هیکلی بودم و خودم را جوری نشان می دادم چیزی ندارم اگر هم داشته باشم باج نمی دهم بخاطر همین طرفم نمی آمدن، فکر می کردم حکایت مدرسه ام تمام شده ولی می بینم این قضیه به شکلی گسترده تر در جهان در جریان است.
پاسخ ها
نامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
بعضی ها با حرفهای قشنگ فقط می خواهند خام مان کنند.هنوز قدرت حرف اول را می زند.
عربهای امارات و عربستان سعودی بخاطر منافع ملی سوریه را وارد جنگ کردن، عراق و حالا 7 سال دارن با برادران عرب مسلمان یمنی می جنگن مردن بهتر از این سواری دادن به امریکاست.
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
به دولت امریکا سورای می دهند درعوض ازشون همه جوریه حمایت می شود.
دولت امریکا دست از سرما برنمی دارد چه جلز و ولزی می کند وقتی با چین قرارداد امضا کردیم، یهو چقدر وطن پرست پیدا شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
فردا عربستان سعودی شاکی می شود من که این همه شیر می دهم با ایرانی که شیر نمی دهد یکسان هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
جوجه رو آخر پاییز میشمارند
ناشناس
| Norway |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
هم غربی هم شرقی،جمهوری اسلامی.
باید روابطمان را به هرکشوری که خواهان روابط برابر است توسعه دهیم اگر می خواهیم با امریکا مذاکره برابر داشته باشیم.
پاسخ ها
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
از کشورهای جنوب شرق آسیا بگیر تا کشورهای اطراف هنوز برای ما غربیه هستند.
ناشناس
| Norway |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
نخیر روابط باید با چین و روسیه باشد هر چب اونا بگن.
تاریخ نشان داده هیچگاه زور و ظلم پایدار نمانده و نخواهد ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
تاریخ کدام کره از منظومه شمسی را مطالعه کرده ای؟
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
تاریخ چنگیزخان، اسکندر، ناپلئون، هیتلر و امریکایی که در ویتنام و سوریه عراق، افغانستان شکست خورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
اگه منظورت از تاریخ الی الابد باشه درسته
تابناک جان اینقدر دور وور نماینده روسیه اتحادیه اروپا نگرد هی اخبار الکی نزار تحریم پا برجاست وهیچی برداشته نمیشه
پاسخ ها
سیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
با سلام، اتفاقا به کوری چشم رانت خواران وکاسبان تحریم ،تحریم ها بزودی برداشته میشود ودل مردم ایران شاد میشود
سلام. تیم مذاکره کننده چکار می کنند؟ آیا رهبر انقلاب در جریان هستند؟ اعتماد مردم را در نظر داشته باشید. دانش بنیان ها خوب کار می کنند. نهضت و جهاد ساخت داخل راه افتاده است. خدایا خودت بداد این کشور و مردم صبورش برس.
دوتا مسلمان باید منتظر باشن تا کمونیستی مثل روسیه بینشون وساطت کنه
مگرپس ازرفع تحریمها وآزادشدن بیش از150میلیارد دلار اراموال بلوکه شده چند دلاربه داخل ایران آمد وهزینه ملت شد وچه تغییری دروضعیت فلاکت بارزندگی اکثریت ملت ایران داشت مطمین باشید اینبارهم تاثیری دروضعیت وخیم اقتصادی ملت ایران نخواهدداشت
اگر ایران خواهان قرارداد ۲۵ ساله با چین و سرمایه گذاری چینی هاست باید از سیاستهای آرمانی مانند نابودی اسرائیل دست بردارد چون قراردادهای چین با کشورهای منطقه ده ها برابر قرارداد با ایران است و چین اجازه به خطر افتادن منافعش را نخواهد داد و طلیعه این امر در بازگشت ایران به برجام مشخص است
آیا تحریم ها برداشته میشه؟
اونهایی که نگران قرارداد ایران و چین بودند و می کفتند که ایران را فروختند کجا هستند که ببینند چه اتفاقاتی دارد در برجام می افتد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
آخه عقلشون دست خودشون نیست
باید شبکه اینتر/نش/نال بن سلمان و سلبریتی ها در مورد خوب بدش نظر بدن
آمریکایی ها بمب اتم می سازند ولی ادعا می کنند که از آنها استفاده نمی کنند و فقط برای گرفتن باج آنرا می سازند وقتی آنها زبان خوش سرشان نمی شود ما هم باید بمب بسازیم اما نه اینکه از آن استفاده کنیم بلکه به آنها بگوییم که اگر قرار است دست به لجبازی و زورگویی بزنید ما لجبازتر از شما هستیم و شما دست از لجبازی بردارد تا ما هم ساختن بمب را ترک کنیم و نباید در خصوص چیزهایی معامله کرد که مورد نیاز ما در زمینه برق و پزشکی و بازدارندگی است
مذاکره عربستان با ایران هیچ سودی نخواهد داشت و تنها یک مانور سیاسی برای سعودی ها و دولت روحانی است زیرا دشمنی سعودی با ایران اسلامی یک دشمنی ایدئولوژیکی است از زمان روی کار آمدن وهابیت است! و شاید به دستور آمریکا که مذاکره ایران با ۵+۱ را تسهیل کند! ملت ما باید هوشیار باشند که باز به نوجونان ما در فرودگاه که برای مراسم حج یا عمره می روند تجاوز نشود و یا ۷۰۰ نفر حاجی مارا در مکه نکشند و یا شبیه النمر های مار سر نزنند زیرا زندان های عربستان سعودی پراز شیعیان های بی گناه است!
سلام: مذاکره با غرب و امریکا به دلایل تاریخی ، متقن و غیر قابل خدشه ذیل باعث حراج دادن مولفه های قدرت در کشور می گردد:
1- هدف امریکاه از مذاکره لغو تحریم ها نیست بلکه ساختار آن باقی می ماند وتحریم اساساً وسیله ای است برای اینکه از ایران در همه زمینه ها ازجمله در موضوعات حضورمنطقه ای ، موشکی و حقوق بشرامتیاز گرفته بلکه اگر بتواند پیشرفت کشور را به سراشیبی سقوط بکشاند.
2- اگر کوچکترین امتیازی به ایران بدهد با بدعهدی و بد قولی زیر تعهدات می زند و عمل کردن ایران به تعهدات چند باره ایران رکب می خورد
3- با بررسی تجربه های تاریخی ازجمله اعتماد دکتر مصدق به امریکا و سقوط دولت او ، اعتماد و مذاکره معمر قذافی در زمینه های هسته ای ،موشکی و تجاری با امریکا وغرب و در پی آن نابودی برنامه هسته ای و موشکی لیبی و سرانجام به خاک سیاه نشاندن اقتصادلیبی و معمر قذافی توسط امریکا و اروپا.
4- مذاکره تحویل دیپلمات های امریکایی در لبنان در زمان مرحوم هاشمی،معاهده سعد آباد مبنی بر قبول داوطلبانه تعلق غنی سازی و پروتکل الحاقی توسط روحانی در دولت خاتمی با سه کشور اروپایی و عدم اجرای تعهد توسط آن سه کشور اروپایی
5- معاهده برجام مبنی برممنوعیت حدود صد نوع فناوری هسته ای ایران با1+5 خروج از برجام توسط امریکاواضافه شدن بیش از 1500 نوع تحریم قبلی وجدیدعلیه ایران .
6- حراج دادن مولفه های قدرت یکی پس از دیگری و جری شدن دشمن و باج خواهی های مضاعف از کشور و ملت با ابزار تحریم
7- غرب صرفاً با تله مذاکره می تواند مولفه های قدرت را با حیله ونیرنگ از ایران بگیرد درصورتیکه بجز مذاکره هیچ راهی برای به زیر کشیدن قدرت ایران ندارد مانند تعطلی سایت غنی سازی فردو در مذاکره برجام.
8- در صورت مذاکره موشکی و منطقه ای و به باد دادن توان موشکی ،قدرت دفاعی و منطقه ا ی کشور، امریکا ، اروپا و حتی کشورهای مثل عربستان و اسرائیل می توانند امنیت ایران را نابود کرده وکشور و ملت رامثل لقمه ای چرب غارت کنند..
9- مشکلات اقتصادی به هیچ وجه با مذاکره قابل حل نیست زیرا امریکا به تعهدات خود عمل نکرده و تحریم هارا بطور کامل لغو نمی کند زیرا هر تحریمی بابرچسب های گوناگون هسته ای ، موشکی و منطقه ای است .اگر یک موضوع از تحریم را بردارد سایر برچسب های تحریم باقی می ماند و این یعنی لغو تحریم بی خاصیت بوده و به هیچ وجه صورت نمی گیرد وایران در گرداب ، تله و دور بی حاصل موضوعات متعدد تحریم و مذاکره قرار می گیرد.
10- با تکیه بر توانمندی های داخلی از جمله نیروی انسانی جوان ،ظرفیت معادن و و تولیدات گسترده صنعتی وکشاورزی و نگاه صادرات محور به همسایگان و پیمان های پولی دو وچند جانبه با کشورها و قطع فروش نفت خام برای بودجه عمومی کشور، داخلی سازی با کیفیت خودرو ، لوازم خانگی و لوازم ساختمانی و عدم اجازه ورود مجدد به شرکت هایی مانند توتال ،پژو ،سامسونگ ، ال جی و... که به بهانه تحریم کشور را ترک کرده و باعث شوک و خسارت به اقتصاد شدند،اثر و نقش تحریم هارا باید ازبین برد تا حربه دو گانه تحریم ومذاکره را ازدشمن گرفت .در غیر این صورت مانند 8 سال اخیر با بدعهدی و شرطی کردن اقتصاد به دشمن توسط دولت غربگرا، شیرازه اقتصاد مبتنی برتوانمندی و ظرفیت های داخلی و رویکرد اقتصاد مقاومتی ازهم می پاشد و باعث مشکلات عدیده ازجمله تورم غیر متعارف و افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری، جهش قیمت ارز و گرانی بی ضابطه کالا،مسکن و خدمات گردیده ونارضایتی بحق ملت را در پی دارد.
مذاکره وقتی سردار عزیز بین ما نیست چقدر سخت است . به خصوص که مذاکره با قاتلان سردار شجاع و مهربانمان باشد . واقعا از خدا می خواهم به تیم مذاکره کننده مان بصیرت بالا و عزتمندی شایسته یک شیعه ایرانی عطا کند و با اینکه مشکلات به ظاهر با کارشکنی های شیطان بزرگ بیشتر شده و از رنج مردمم دارم رنج می برم ولی به اعضای تیم مذاکره کننده می گویم روزی دهنده خداست این موضوع را هیچ وقت در هیچ زمانی فراموش نکنید . فقط برای عزت ایران و مجازات زیاده خواهی ها و زیاده خواهان سر میز مذاکره بنشینید و اگر ایمان دارید از هیچ چیزی جز خداوند متعال نترسید که در صورت ایمان درهای رحمت به روی شما باز خواهد شد.
تمام مسئولان وصاحب منصبان نظام مخصوصا رهبری وریاست جمهوری ودستگاه دیپلماسی باید تمام سعی خود را جهت رفع مشکل سیاست خارجی بکار گیرند.
بازگشت آمریکا بدون راستی آزمایی و برداشتن تحریم ها فقط روی کاغذ بسیار خطرناک خواهد بود. وقتی آمریکا بدون دادن امتیاز واقعی به برجام برگردد می تواند مکانسیم ماشه رو فعال کن و وضع به مراتب از این بدتر خواهد شد. خواهشا اگر مسئولین مذاکره کننده به این مهم توجه ندارند حداقل نمایندگان مجلس توجه بفرمایند
انشالله که فرجی بشود وضعیت اقتصادی مردم انهم با این بیماری خیلی وخیم است
بیان رسمی چی شد.اینکه تا تمام تحریمها و راستی آزمایی نشه ما هیچ کار نمی کنیم چی شد؟پس الان تو وین چه خبره؟دوباره عقب نشینی!!
پاسخ ها
حسن ثانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
سوال خوبیه،اگه قرار بود امتیاز دهی باشه،و آمریکا حلال مشکلات باشه،از همون اول با ترامپ امریکا مذاکره میکرید احتیاجیم به اینهمه واسطه نبود،اینهمه هم تحریم نمیشد که الان بخاطرش هی برید مذاکره بیفایده و اینهمه هم مردم تو گرفتاری نمی اقتادن،هزینه این هتلها فقط برای مردم ایران و کشور چقدر درامده واقعا؟
باید مواظب باشیم کسی از دیوار سفارت‌ها بالا نره
همه اينا براي بزرگ نمودن روسيه هست زيرا روسيه در حال حاضر داراي مشكلات زيادي از قبيل كريمه و اوكراين ميباشد و نياز به نقش فعال داره تا تاثير گذاري خود را در منطقه اي كه امريكا حدودا 20سال نتونسته حل كنه روسيه نشان بده كه جاي آمريكا رو پر ميكنه و منطقه روي آرامش رو در سايه روسيه ميبينه.
من سوالم اینه: فرض کن کل تحریم هایی که بابت هسته ای داریم بردارن، با وجود بقیه تحریم ها مثل ایسا و کاتسا و یوترن، ما میتونیم کاری انجام بدیم؟ البته که نه. خب پس اینهمه زور زدن برا چیه؟ باید کل تحریم ها برداشته بشه نه فقط تحریم های هسته ای. اینا که حتی حاضر نیستن تحریم های هسته ای رو بردارن چه برسه به بقیه تحریم ها.
پس چرا دوستان دارن اینهمه زور میزنن سر مذاکره و برجام و ...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان