چه کسانی مشمول دریافت کارت اعتباری سهام عدالت می‌شوند؟

کارت اعتباری سهام عدالت یکی از برنامه‌های معیشتی دولت است که برای بهبود اوضاع اقتصادی مردم اجرا می‌شود. دارندگان سهام عدالت با دریافت این کارت می‌توانند از تسهیلات اعتبار خود در سهام عدالت استفاده کنند و به عبارت دیگر، این کارت‌ها به ضمانت وجود سهام به مردم داده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ 14 April 2021

به گزارش بورس تابناک، ارزش کارت اعتباری سهام عدالت بر اساس ارزش دارایی هر کس، از هفت میلیون تا چهارده میلیون تومان متغیر است.

جالب است بدانید اقداماتی انجام شده تا هیچ کارتی به صورت فیزیکی ارائه نشودد و افراد با استفاده از کیوآر کد های مخصوص خود از این تسهیلات استفاده کنند. در حال حاضر اعطای این کارت توسط دو بانک، ملی و تجارت انجام می شود، چرا که بانک های دیگر هنوز زیر ساخت های لازم را مهیا نکرده اند، اما با گذشت زمان قطعاً تعداد بانک های ارائه کننده ی کارت اعتباری سهام عدالت متعدد تر خواهد شد.

در بخش های بعدی جزئیات بیشتری از این تسهیلات آورده و دارندگان سهام عدالت را برای دریافت این کارت اعتباری راهنمایی کرده ایم.

کارت اعتباری سهام عدالت چه کاربردی دارد؟

با دریافت کارت اعتباری سهام عدالت که ارزش آن تا سقف ۱۴ میلیون تومان است، می توانید از فروشگاه های مختلفی خرید کنید.

فروشگاه های لوازم خانگی یکی از گزینه های بسیار کاربردی در این راستا می باشد. البته گفتنی است فقط از فروشگاه هایی قادر به خرید خواهید بود که با بانک ارائه دهنده قرار داد دارند.

در واقع اگر مراحل دریافت را از طریق بانک ملی انجام دادید فقط می توانید از فروشگاه هایی که با این بانک قرارداد بسته اند، خرید کنید.

 مشمولان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

پر واضح است کسانی که دارای سهام عدالت هستند، مجاز به دریافت این کارت و استفاده از تسهیلات آن می باشند. اما گفتنی است در میان دارندگان سهام عدالت نیز بعضی از افراد مشمول این طرح و تسهیلات آن نمی شوند. این افراد عبارتند از:

جدید بودن کارت ملی از ملاک های بسیار مهم اعطای کارت اعتباری سهام عدالت می باشد. پس هر کسی که کارت ملی خود را تعویض نکرده و نسخه ی جدید را ندارد، امکان ثبت درخواست در این زمینه را نخواهد داشت.

برخی از سهام داران ممکن است به دلایل مختلفی، سهام شان از جانب مراکز قانونی توقیف شود. این افراد قادر به استفاده از تسهیلات سهام عدالت نیستند.

و در آخر بهتر است به مهم ترین ملاک مشمولان دریافت این تسهیلات اشاره کنیم. همان طور که می دانید اجازه فروش ۶۰ درصد از کل سهام از جانب دولت داده شده و برخی از سهام دارانی که به روش مستقیم سهام خود را مدیریت می کنند، از این امکان استفاده کرده اند، به نحوی که بعضی ها سی درصد و تعدادی دیگر کل شصت درصد از سهام خود را فروخته اند. گفتنی است امکان استفاده از تسهیلات کارت اعتباری به هیچ وجه مشمول این افراد نمی شود و هر کسی که حتی یک درصد از سهام اش فروش رفته، اجازه  دریافت کارت را ندارد.

در نتیجه فهمیدیم سهام دارانی که با انتخاب روش مستقیم هنوز هیچ درصدی از سهام شان را به فروش نگذاشته اند، به شرط داشتن کارت ملی جدید، می توانند از این امکان استفاده نماید. ناگفته نماند همه ی افرادی که انتخاب روش غیر مستقیم را ترجیح داده اند نیز بدون محدودیت امکان استفاده از تسهیلات کارت اعتباری را دارند.

لازم به ذکر است ابتدا درخواست همه بررسی می شود تا در صورت وجود شروط مورد نیاز، اجازه لازم برای شروع مراحل دریافت کارت اعتباری سهام عدالت، به متقاضیان اعطا گردد.

شرایط بازپرداخت کارت ملی سهام عدالت

یکی از مهم ترین پرسش هایی که ممکن است برای هر کسی به وجود بیاید شرایط بازپرداخت این تسهیلات و میزان سود دریافتی برای آن است. بازپرداخت وجهی که از این طریق دریافت می کنید از شرایط ویژه ای برخوردار می باشد و افراد دو انتخاب مجزا دارند.

در واقع برای بازپرداخت می توانید از میان دو شرایط مجزا با توجه به اولویت ها و نوع درخواست خود، یکی را انتخاب کنید. در قسمت پایین به این انتخاب ها اشاره کرده و شرایط بازپرداخت را به طور جامعی گفته ایم:

در صورتی که بازپرداخت وجه کمتر از ۲۹ روز انجام شود، هیچ سودی دریافت نخواهد شد. با این انتخاب می توانید در بازه ی یک ماهه استفاده های لازم را از وجه دریافتی کرده و بعد از ۲۹ روز فقط اصل پول را بپردازید.

انتخاب بعدی شامل بازپرداخت اقساطی می شود. یعنی اگر با گذشت یک ماه هنوز پرداختی انجام نشد، باید به صورت ماهانه و در بازه ی سه ساله اقدام به پرداخت وجه کنید. بازپرداخت اقساطی به گونه ای است که باید ۱۸ درصد سود هم پرداخته شود.

لازم به تاکید است در بازه ی دریافت وجه تا اتمام بازپرداخت، سهام شما به عنوان ضامن برای کل مبلغ می باشد و در صورت عدم پرداخت از حجم آن کاسته خواهد شد. نا گفته نماند تنها ضمانت لازم برای بهره مندی از این تسهیلات فقط و فقط خود سهام شما است و نیازی به وجود هیچ ضامن دیگری نمی باشد.

مراحل دریافت کارت اعتباری سهام عدالت

برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید که در پایین به طور خلاصه و مفید این مراحل را گفته ایم:

پیش از هر کاری اول باید عضو سجام شوید. برای عضویت در سجام می توانید به صورت غیر حضوری اقدام کرده و مراحل احراز هویت را بدون حضور فیزیکی از طریق درگاه های اینترنتی انجام دهید.

از داشتن حساب در بانک هایی که در این طرح فعالیت می کنند، مطمئن شوید و اگر در بانک مورد نظرتان هیچ حسابی ندارید حتماً اقدام به افتتاح حساب کنید.

همراه بانک و اینترنت بانکی که مخصوص بانک طرف درخواست تان است را فعال کنید تا مراحل ثبت درخواست خود را طی نمایید. گفتنی است تمام این مراحل به صورت اینترنتی انجام می شوند.

در مدیریت غیر مستقیم، ثبت درخواست کارت اعتباری تا اینجا تمام می شود اما برای روش مستقیم لازم است حتماً گزینه ی تغییر کارگزار ناظر را فعال نمایید. از انجام این کار نباید به هیچ وجه غافل شوید، زیرا وجود نقص، منجر می شود ثبت درخواست با موفقیت به پایان نرسد.

زمان بررسی بانک ها پس از پایان مراحل بالا و ثبت موفقیت آمیزِ درخواست، کمی زمانبر است و بنا بر سیستم هر بانک مستلزم زمان مجزایی است.

 

منبع: همشهری

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چه فايده!! متقاضيان تهراني كه روش غير مستقيم و انتخاب كردند فغلا محرومند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر