بازدید 5216

آموزش و پرورش پیگیر انتقال معلمان دانشسرا‌هاست

وزیر آموزش و پرورش گفت: معاونت حقوقی وزارتخانه آموزش و پرورش در حال پیگیری مشکل تعدادی از معلمانی است که باید از دانشسرا‌ها به آموزش و پرورش انتقال یابند.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴ 08 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از ارومیه، محسن حاجی میرزایی در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی، اظهار داشت: معاونت حقوقی وزارتخانه آموزش و پرورش در حال پیگیری مشکل تعدادی از معلمانی است که از دانشسرا‌ها به آموزش و پرورش انتقال یافته‌اند.

وی با بیان اینکه مشکل این همکاران دارای سه ضلع است که سازمان بازنشستگی، دیوان عدالت اداری و آموزش و پرورش را شامل می‌شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش نه شاکی است نه داور، زیرا سازمان بازنشستگی شکایت کرده و دیوان عدالت اداری حکم وحدت رویه داده است که زمان یاد شده جزو زمان خدمت آن‌ها محسوب نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت آذربایجان غربی در شاخص‌های اصلی، گفت: پوشش تحصیلی این استان کمتر از میانگین کشوری است و این شاخص برای دختران ۴۷.۸ است که هفت دهم درصد کمتر از میانگین است.

حاجی میرزایی ادامه داد: در آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز این استان کمتر از میانگین و در رتبه ۲۷ کشوری است در حالیکه این موضوع فوق العاده اهمیت دارد.

وی ادامه داد: ۶ درصد دانش آموزان در دوره دوم متوسطه آذربایجان غربی در رشته ریاضی تحصیل می‌کنند و آینده رشته‌های مهندسی با مشکل مواجه است و باید فکری اساسی برای آن بشود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ضریب بهره برداری از کلاس درس در آذربایجان غربی از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: متوسط سرانه فضای کلاسی استان ۴.۰۵ (چهار و پنج صدم) متر است که از میانگین کشوری کمتر بوده و توزیع آن نرمال نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار