بازدید 6443

دیدار عراقچی با وزیر خارجه اتریش

معاون سیاسی وزیر خارجه در دیدار با وزیر خارجه اتریش مواضع ایران و لزوم رفع کامل تحریم‌ها و گام‌های عملی که دولت آمریکا باید برای بازگشت به برجام بردارد را تبیین کرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۸ 08 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در نشست کمیسیون مشترک برجام که در وین حضور دارد، عصر امروز (چهارشنبه) با «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات که در فضایی دوستانه برگزار شد، روابط دوجانبه مرور و ضمن تاکید بر اراده دو طرف برای تعمیق همکاری‌های فیمابین در حوزه‌های مختلف، در خصوص مسائل مورد علاقه طرفین رایزنی شد.

در این دیدار همچنین آخرین وضعیت گفتگو‌های نشست کمیسیون مشترک برجام در وین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عراقچی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مهمان نوازی‌های دولت اتریش، مواضع کشورمان در این خصوص و لزوم رفع کامل تحریم‌ها و گام‌های عملی که دولت آمریکا باید برای بازگشت به برجام بردارد را تبیین کرد.

شالنبرگ نیز ضمن تاکید بر آمادگی دولت اتریش برای ارائه تسهیلات لازم و بذل هرگونه تلاش برای ایجاد فضایی مناسب به منظور برگزاری این گفتگو‌ها در وین تاکید و اعلام کرد که برجام و تداوم آن به نفع همه ماست.

در این دیدار، قائم مقام وزیر خارجه اتریش و سفیر ایران در اتریش نیز حضور داشتند.
 
پس از برگزاری نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام در روز جمعه ۱۳ فروردین با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا، طرفین توافق کردند برای ادامه مباحث که ناتمام مانده بود، نشستی حضوری روز سه شنبه ۱۷ فروردین در وین برگزار شود. این نشست دیروز برگزار و طرف‌های شرکت کننده تصمیم گرفتند که دو کارگروه کارشناسی در حوزه هسته‌ای و تحریم‌ها تشکیل و نتایج به نشست روز جمعه کمیسیون مشترک در وین ارائه شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار