بازدید 14549
۳
کیوسک بین الملل تابناک

قرار گرفتن یک میلیون بشکه نفت ایران پشت کانال سوئز / دعوت «بن سلمان» از «عمران خان» برای سفر به عربستان / لغو تحریم‌های آمریکا علیه دیوان لاهه / رزمایش هوایی پاکستان و عربستان

قرار گرفتن یک میلیون بشکه نفت ایران پشت کانال سوئز، دعوت «بن سلمان» از «عمران خان» برای سفر به عربستان، لغو تحریم‌های آمریکا علیه دیوان لاهه، رزمایش هوایی پاکستان و عربستان و بسته شدن ساختمان کنگره آمریکا به دلیل تهدید امنیتی، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴ 03 April 2021

قرار گرفتن ۱ میلیون بشکه نفت ایران پشت کانال سوئز| دعوت «بن سلمان» از «عمران خان» برای سفر به عربستان| لغو تحریم های آمریکا علیه دیوان لاهه| رزمایش هوایی پاکستان و عربستان

کیوسک بین الملل تابناک: قرار گرفتن یک میلیون بشکه نفت ایران پشت کانال سوئز، دعوت «بن سلمان» از «عمران خان» برای سفر به عربستان، لغو تحریم‌های آمریکا علیه دیوان لاهه، رزمایش هوایی پاکستان و عربستان و بسته شدن ساختمان کنگره آمریکا به دلیل تهدید امنیتی، از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.

قرار گرفتن یک میلیون بشکه نفت ایران پشت کانال سوئز

تنکر ترکرز، موسسه رهیابی نفتکش ها طی توئیتی نوشت، یک میلیون بشکه نفت خام ایران از دریای سرخ در حال نزدیک شدن به کانال سوئز است.

قرار گرفتن ۱ میلیون بشکه نفت ایران پشت کانال سوئز| دعوت «بن سلمان» از «عمران خان» برای سفر به عربستان| لغو تحریم های آمریکا علیه دیوان لاهه| رزمایش هوایی پاکستان و عربستان

این محموله بخشی از یک ناوگان بزرگ نفتکش هاست  که به مقصد بندر بانیاس سوریه حرکت می کنند.

نخستین محموله حدود سه روز دیگر به مقصد می رسد اما این به میزان ترافیک و شلوغی بستگی دارد.

هفته گذشته کانال سوئز به علت به گل نشستن یک کشتی غول پیکر در کانال سوئز حدود یک هفته مسدود شد که این ترافیک شدیدی در ورودی این کانال ایجاد کرد اما اکنون گفته می شود وضعیت این کانال به حالت معمول درآمده است.

دعوت «بن سلمان» از «عمران خان» برای سفر به عربستان

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در گفت‌وگویی تلفنی از «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان برای سفر به ریاض دعوت کرد که با پاسخ مثبت پاکستان همراه بود.

قرار گرفتن ۱ میلیون بشکه نفت ایران پشت کانال سوئز| دعوت «بن سلمان» از «عمران خان» برای سفر به عربستان| لغو تحریم های آمریکا علیه دیوان لاهه| رزمایش هوایی پاکستان و عربستان

زاهد حفیظ چودری، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نهمین کنفرانس وزیران امور خارجه قلب آسیا-روند استانبول در تاجیکستان اظهار داشت: در این نشست «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه موضع پاکستان در مورد راه حل صلح آمیز مساله افغانستان را ارائه و در مورد اوضاع افغانستان به شرکت کنندگان توضیح داد.

به گفته وی، «عمران خان» مکالمه‌ای تلفنی با ولیعهد سعودی «محمد بن سلمان» نیز داشت و ولیعهد، نخست وزیر را برای سفر به عربستان دعوت کرد که وی نیز پذیرفت.

لغو تحریم های آمریکا علیه دیوان لاهه

بایدن تحریم‌های دوران ترامپ علیه مقام‌های دیوان لاهه را لغو کرد.

دولت آمریکا تحریم‌های اعمال‌شده از سوی دولت پیشین این کشور علیه مقام‌های دیوان کیفری بین‌المللی را لغو کرد.

قرار گرفتن ۱ میلیون بشکه نفت ایران پشت کانال سوئز| دعوت «بن سلمان» از «عمران خان» برای سفر به عربستان| لغو تحریم های آمریکا علیه دیوان لاهه| رزمایش هوایی پاکستان و عربستان

دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه جمعه اعلام کرد تحریم‌های اعمال‌شده در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» علیه مقام‌های «دیوان کیفری بین‌المللی» را لغو کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، جو بایدن فرمان اجرایی شماره ۱۳۹۲۸ را که برای مسدود کردن دارایی‌های گروهی از اشخاص مرتبط با دیوان کیفری بین‌المللی صادر شده بود، لغو کرده است.

مطابق این بیانیه، با این اقدام تحریم‌های اعلام‌شده در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ علیه مقام‌های دیوان کیفری بین‌المللی از جمله «فاتو بنسوده»، دادستان اصلی این دادگاه را رفع کرده است.

دیوان کیفری بین‌المللی مستقر در لاهه ماه پیش اعلام کرد، تحقیق رسمی درباره وقوع جرایم جنگی در اراضی فلسطین اشغالی را آغاز کرده است.

«فاتو بنسوده» روز سیزدهم اسفندماه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز من آغاز تحقیقات درباره وضعیت فلسطین توسط دفتر دادستان دیوان بین‌المللی کیفری را تأیید می‌کنم.»

دیوان بین‌المللی دادگستری در یک رأی‌گیری در ماه فوریه صلاحیت خود برای رسیدگی به وضعیت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را تأیید کرده بود.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کردند تصمیم آنها مبتنی بر آیین‌نامه‌های صلاحیتی مندرج در اسناد مربوط به بنیان‌گذاری این دادگاه مستقر در لاهه است.

دولت آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» علیه «فاتو بنسوده» به دلیل تلاش برای پیش بردن همین پرونده تحریم‌هایی را اعلام کرد.

بنسودا آذرماه سال پیش گفته بود دفتر او به‌خاطر تحقیق درباره جنایات آمریکایی‌ها و متحدانش از جمله رژیم صهیونیستی «مورد تهدیدات، حملات و تحریم‌های بی سابقه و کاملاً غیر قابل قبول» قرار گرفت.

وی افزود: «صادقانه امیدوارم که آمریکا سیاست تهاجمیِ ستیزه‌جویی خود علیه این دادگاه را متوقف کند. هیچکس در چنین حملاتی پیروز نمی‌شود.»

دوازدهم شهریور گذشته، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه وقت آمریکا با اعلام این تحریم‌ها گفت، «فاتو بنسودا» دادستان دادگاه لاهه و «فاکیسو موچوچوکو» رئیس بخش روابط و همکاری‌ها و حوزه‌های قضایی مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا، با امضای یک فرمان اجرایی، مجوز اعمال تحریم علیه دیوان بین‌المللی کیفری را صادر کرد. گفته می‌شود پیش از این اقدام، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آمریکا و دیگر کشورها خواسته بود دادستان‌ها و اعضای دیوان کیفری بین‌المللی را تحریم کنند.

رزمایش هوایی پاکستان و عربستان

نیروهای هوایی پاکستان از رزمایش‌های هوایی با مشارکت نیروهای هوایی عربستان و نیروهای هوایی آمریکا خبر دادند.

قرار گرفتن ۱ میلیون بشکه نفت ایران پشت کانال سوئز| دعوت «بن سلمان» از «عمران خان» برای سفر به عربستان| لغو تحریم های آمریکا علیه دیوان لاهه| رزمایش هوایی پاکستان و عربستان

به نقل از روسیا الیوم، نیروهای هوایی پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کردند که نیروهای هوایی عربستان با تعدادی جنگنده با کادرهای فنی، هوایی و پشتیبان در این رزمایش شرکت می‌کنند.

این تمرین تا بیست و هفتم آوریل جاری در پایگاه هوایی مصحف پاکستان ادامه دارد و هدف از آن تبادل تجارب در زمینه‌های برنامه ریزی و عملیات هوایی جنگی و پشتیبانی است.

روابط ریاض و اسلام آباد طی سال میلادی گذشته دچار تنش گشت و باعث شد ریاض خواهان پس گرفتن وام‌هایش از پاکستان شود و پاکستان نیز از چین خواهان دریافت وامی شد تا یک میلیارد دلار را به ریاض بازگرداند که این بخشی از مجموع قرض سه میلیارد دلاری بود.

بسته شدن ساختمان کنگره آمریکا به دلیل تهدید امنیتی

‌منابع خبری از بسته شدن ساختمان کنگره آمریکا به دلیل وجود تهدید امنیتی خبر دادند. در پی تیراندازی در برابر کنگره، چند تن  مجروح شده‌اند.

قرار گرفتن ۱ میلیون بشکه نفت ایران پشت کانال سوئز| دعوت «بن سلمان» از «عمران خان» برای سفر به عربستان| لغو تحریم های آمریکا علیه دیوان لاهه| رزمایش هوایی پاکستان و عربستان

رسانه‌های آمریکایی نیز گفته‌اند که در پی اقدام یک خودرو برای عبور از حصارهای امنیتی اطراف کنگره، به سوی این خودرو تیراندازی شده است.

فاکس‌نیوز به نقل از یک مقام امنیتی گفت، گمان می رود که این حادثه،‌ اقدامی فردی بوده و ارتباطی به تهدیدی بزرگتر ندارد.

یکی از افسران پلیس که در این حادثه مجروح شده،‌ به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد. رسانه‌ها گفته‌اند که فرد مهاجم، یک آمریکایی آفریقایی تبار بوده است.

رسانه‌ها خبر می‌دهند که در این حادثه امنیتی دست کم به سوی سه نفر در خارج از ساختمان کنگره و پس از اصابت خودرو به حصارها،‌ تیراندازی شده است. همچنین دو پلیس نیز به دلیل برخورد این خودرو با آنها مجروح شده‌اند.

تصاویر منتشره از اطراف کنگره، حاکی از حضور گسترده پلیس در اطراف آن است و به تمامی کسانی که در داخل کنگره قرار دارند گفته شده که در داخل بمانند و از پنجره‌ها فاصله بگیرند.

پلیس کنگره در صفحه توییتری خود نوشت، این خودرو در بخش شمالی کنگره به سوی حصارها رانندگی کرده که طی آن دو افسر پلیس مجروح شده‌اند و فرد مظنون نیز دستگیر شده است.

پلیس کنگره در این پیام اشاره‌ای به تیراندازی نکرده اما نوشته است که هر سه نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

خبرنگار سی‌ان‌ان گزارش داد که شاهد حضور آمبولانس‌ها و یک بالگرد در بیرون از ساختمان کنگره بوده و دیده که دست کم یک نفر با برانکارد منتقل شده است.

یک خبرنگار آمریکایی گفت که دو پلیس مجروح در این حادثه در شرایط بحرانی قرار دارند و راننده خودرویی که به سوی این پلیس‌ها حمله کرده نیز هدف تیراندازی قرار گرفته است.

رسانه‌ها اعلام کردند که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در پی وقوع این حادثه،‌ با تیم امنیت ملی نشستی برگزار خواهد کرد.

منابع خبری آمریکایی گفته‌اند، گویا حادثه حمله به حصارهای کنگره و زیر گرفتن دو افسر پلیس تعمدی بوده است.

فاکس‌نیوز نیز خبر داد که فرد حمله کننده، پس از زیر گرفتن افسران پلیس با در دست داشتن چاقو از خودرو خارج و پس از آن به سوی این فرد تیراندازی شده است.

ان‌بی‌سی از مرگ فرد مهاجم به کنگره به دلیل شدت جراحات ناشی از تیراندازی به وی خبر داد.

در حال حاضر گارد ملی آمریکا در اطراف محل حادثه مستقر و خیابان‌های اطراف ساختمان کنگره نیز مسدود شده است.

در پی وقوع این حادثه،‌ نیروهای واکنش سریع ایالت مریلند که مجاور واشنگتن دی‌سی است، به حالت آماده باش درآمده‌اند.

کنگره آمریکا روز ششم ژانویه (هفدهم دی ماه) نیر مورد حمله طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قرار گرفت.

حمله به کنگره در روز ششم ژانویه بعد از آن رخ داد که ترامپ در یک سخنرانی به امید تغییر نتیجه انتخابات از طرفدارانش که در واشنگتن تجمع کرده بودند، خواست همه توان خود را برای وی به کار بگیرند.

در پی این حادثه، روند استیضاح او برای بار دوم کلید خورد که در نهایت سنا وی را از اتهام برانگیختن این شورش تبرئه کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اگر این نفتکش دارد نفت مجانی برای سوریه پس برد
خدا کند که نگذارند از کانال سوئز عبور کند
یک میلیون بشکه نفت . به دشمن بگویید از حجم صادرات ما بترسد .
تیتر یکم شده این حجم
بنده به عنوان یک شهروند ایرانی خواهان رابطه مسالمت آمیز با تمام کشورهای دنیا هستم. جنگها و درگیری های منطقه ای نیز باید با اجماع جهانی و توسط سازمان ملل برطرف شود..... می توانید عایض بنده را به رفراندوم بگذارید تا نظر اکثریت مشخص شود!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر