بازدید 24690

انتقاد تند روزنامه جوان از مهران مدیری و رامبد جوان

گویا مدیری دیگر حوصله و تمرکز سریال‌سازی ندارد و فقط می‌تواند پشت میز برنامه «دورهمی» بنشیند، هر چند دراکولا هم چیزی بیش از یک دورهمی دم‌دستی نیست که درآمد خوبی برای سازنده‌اش دارد!
کد خبر: ۱۰۴۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ 03 April 2021

به گزارش «تابناک» روزنامه جوان در ادامه نوشت: به نظر می‌رسد تمهیدات مهران مدیری در دراکولا در طراحی صحنه و پوشش خلاصه می‌شود. اگر همان قسمت اول را دیده باشید به یاد دارید که جای دوربین کجا قرار می‌گیرد و حرکت‌های دوربین چگونه است، انگار که با یک فیلم تبلیغاتی از خانه و زندگی خانواده‌ای مرفه مواجه هستیم، با دیالوگ‌های سطحی و توخالی تیپ‌های منسوخ شده و تکراری، موقعیت‌های به شدت زرد و تحقیرآمیز که اساساً ربط منطقی به یک سریال کمدی ندارند.

استفاده از حیوانات در قسمت اول و رفت و آمد با هلی کوپتر و در حسرت ماندن مینا شرافت به جایگاه پرزرق و برق زندگی کامران کامروا همان فخرفروشی است که مخاطب را تحت تأثیر شرایط بد روحی در این دوران اقتصادی قرار می‌دهد و مشخص است که هر قدر سریال جلو برود، چیز زیادی برای ارائه ندارد چراکه در دراکولا دیالوگ‌ها بر اساس فضای مجازی شکل گرفته است و البته موقعیت‌های ناآشنایی که تنها کارگردانش آن را زندگی کرده و، چون خودش غرق این سبک زندگی است، نمی‌تواند منتقد خوبی برای آن باشد.

گویا مدیری دیگر حوصله و تمرکز سریال‌سازی ندارد و فقط می‌تواند پشت میز برنامه دورهمی بنشیند، البته دراکولا هم در جایگاه خودش یک دورهمی ساده است که درآمد خوبی برای سازنده‌اش دارد!

رامبد جوان نابلد

«مردم معمولی» وضعیت بهتری نسبت به دراکولا ندارد بلکه با دیدن همین دو قسمت می‌شود فهمید که جوان در کارگردانی ضعف‌های شدیدی دارد. استارت یک سریال باید استانداردهای لازم را داشته باشد، اما در قسمت اولِ مردم معمولی شاهد نکته جدیدی نیستیم، انگار این سریال برای دهه ۸۰ است؛ چند بازیگر دور هم جمع شده‌اند و دیالوگ می‌گویند و با آهنگ عربی می‌رقصند، جالب است که در همان قسمت اول برای آمدن امیر عرب چه شوق و ذوقی دارند که این می‌تواند نشانه‌ای از وطن‌فروشی باشد! مردم معمولی نه تنها سریالی معمولی نیست بلکه زننده و تحقیرآمیز و لوس است. بازیگری، چون آتیلا پسیانی با آن همه سابقه جلوی دوربین قر می‌دهد، همگی نه تنها بازی نمی‌کنند بلکه فقط جلوی دوربین قرار گرفته‌اند. شبنم مقدمی مثل همیشه فقط جیغ می‌زند و رامبد جوان هم انگار خندوانه اجرا می‌کند؛ تیپی تصنعی و جلف که به هیچ وجه متقاعدکننده نیست، تمامی آدم‌های سریال از همسرشان جدا شده‌اند و جدایی را فضیلت می‌دانند. تمامی زنان سریال نگاه جنسی به مردان دارند و برعکس، این همه بلاهت در موقعیت‌پردازی و پلان‌های شلخته در یک مکان سربسته مخاطب را پس می‌زند.

این حجم از بهره‌گیری نامناسب در ایجاد موقعیت‌هایی که به ناکجاآباد می‌رسد، فاجعه است. تا زمانی که مردم معمولی و دراکولا ساخته می‌شود نمی‌توانیم امید به فرهنگ و اخلاق داشته باشیم، در این میان سود مالی را آقایان به جیب می‌زنند، اما سال‌ها طول می‌کشد فرهنگ و اخلاق ترمیم شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۴
کاملا درست
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
به نویسنده ی این مطلب:
مطمئن باش با خراب کردن جایگاه هنرمندان محبوب مردمی جایگاه خودت بلند نمیشود و بر سفاهت خود و محبوبیت انها (بویژه جاقای مدیری) دلالت می کنی.
ببخشید این سریال طنز هستش نه یک فیلم فلسفی.انتظارداریددیالوگهای سریال امام سربداران رو تواین سریال بشنویم.
اخلاق کیلویی چنده داداش ؟ فقط اسکناس
احسنت ، دیالوگهای مشمئزکننده که مستقیما خانواده ها و بخصوص جوونها رو هدف گرفته اند و نشان از انحطاط فرهنگی جامعه دارند و مختص این دو نفر و این دو سریال نیستند . سریالهای عاشقانه ، گیسو و اکثر سریالهای شبکه خانگی که که بهترین و حساسترین روزنه جریان نفوذند و متاسفانه حکومت چشم به اونها بسته و فضا رو به آدمهای مبتذل با افکار مبتذل سپرده است و با این وضعیت و بزودی شاهد فروپاشی اجتماعی خواهیم بود.
واقعا به عقل و شعور خریداران این سریالها باید شک کرد، تولیداتی مهوع و مبتذل با دیالوگ‌های تکراری و فوقالعاده افتضاح وووو
تولیداتی که به شعور مخاطب توهین می‌کند
حرف دل ما را زدی.
تنها مطلب درست منعکس شده تمام دوران کاری تابناک بود.
كاملا درست نقد كرده است
واي به فرداي فرهنگي كه فرهنگ سازان امروزش اينگونه عمل مي كنند
مثل اینکه یادتون رفته خودتون کیا رو خونه نشین کردین وبه چه کسایی پر وبال دادین به پشت سر نگاهی بندازین دور برتون پر ازاین آدمهای ......است
رامبد جوان چطور روش میشه تو ایران زندگی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه زنشو نفرستاد کانادا زایمان کنه تا بتونه اقامت بگیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خب تشریفشو ببره همونجا.... البته که تو ایران با ساخت سریال های دوزاری و پول ملت باید خرج زندگی تو کانادا رو در بیاره آخه اونجا که پول مفت نمیدن به ادمایی مثه رامبد
هنوز چیزی شروع نشده انتقاد(توهین) شروع می شود واقعا عقده گشایی این مقاله در جاجای ان مشهوده
من واقعا دیونه میشم.چه کسانی با این مثلا فیلمها اجازه پخش داده اند؟ فقط فرهنگ حسادت و هزار رویی و تجملات بی انتها که آخرش خودشان در باتلاقی که درست کردند، غرق میشوند.
اینجور آدما فقط دارن از موقعیتشون و البته کمکاری صدا و سیما در ساخت فیلم طنز و البته حال زار مردم ایران سواستفاده میکنن .تمام قسمت اول دراکولا آدم حرص میخوره . آخه چه دلیلی داره اینهمه حیوان با هزینه گزاف در ساخت سریال استفاده بشن ؟ بعد هم مدیری انگار تریبونی به دست آورده که آهنگ بخونه . متاسفانه هیچ حرفی برای گفتن نداره . ضمن اینکه آدمو عصبانی میکنه از اینهمه بی عدالتی . البته آقای مدیری و جوان خودشون دوتا ازاین رانت بگیران هستند و نباید معترض باشند.
سیمای ما شده فقط مدیری و رامبد جوان ؟؟!!! آخه واقعا" اینها چه برنامه آموزنده ای تا حالا ساخته اند؟؟!!
از رامبد جوان متنفرم . اما در مورد دراکولا ؛ طنز داریم و هجو. فکر میکنم دراکولا طنز باشه.
تابناک جان نظرمن راهم منتشرکن .
هر چی که درست کنند به یک عده بر می خوره و شکایت می کنن. پزشک، شاعر، نقاش، نیروی انتظامی.... به هیچکس نمیشه گفت بالا چشمت ابرو هست . با این شرایط بیش از این نمیشه انتظار داشت.
نتیجه پول مفت دادن به یه سری تا ابد بیشتر ازاین نمیشه
اینهمه شلوغ بازی نداره
اگر مخاطب استقبال نکنه تهیه کننده ضرر می کنه تمام
اگر مخاطب استقبال کنه به کسی ربطی نداره سلیقه مخاطب اینگونه است
همه جای دنیا همینطوره
قرار نیست همیشه فیلم و سریال های خوب ساخته بشه
واقعا یک نقد هنری بود. سپاس
جالب است اخلاق و فرهنگ ما و مسير نامشخص و اهداف آني آن
كساني كه تمسخر ميكنند و كنايه ميزنند و خود نيز بزرگترين صياد فرهنگي هستند كه به آن دامن ميزنند.. سلبريتي ميشوند..............
بر سر اخلاق ما چه مي آيد
سينما و تلويزيوني كه يك مهران و يا يك رامبد دارد بايد 10 ناصر و فردين داشته باشد تا پادزهر فرهنگي باشد كه اينان به جامعه القلء ميكنند.
--------------------------------------------
در زمان بازي ايران پرتغال يكي ازين دو در برنامه زنده اعلام كردند الان پرتغال مارا ميتركاند!!!!!!!!!!!!
و مجري ديگر برنامه پربيننده اعلام كرد چه كسي ميخواهد جلوي رونالدو بايستد ووو شروع به تمسخر بازيكنان ايران كرد!!!!!!!!!!! خاك خاك
-------------- اگر چنگيز خان مدير و ميزي داشت با همين دو جمله گردن بزدلها و ترسوها را درجا ميزد.
=============
چه كسي مسئول است چه كساني مسئو.ل هستند. منظورم اين است چه كساني حقوق ميگيرند تا اخلاق و فرهنگ مردم را اعتلاء ببخشند و نه تنزل
هر دو نفر با کمک مافیای اطرافشان مدتهاست بطور واضح دست کردن داخل جیب مردم ایران. حق هم دارند، درآمد شان به ریال است و هزینه شان به دلار
متاسفانه صدا و سیما هم همین رویه را داره با سرعت بیشتری پیگیری میکنه، سریال ها کاملا سطحی و فاقد محتوای مناسب هستند، و برای افزایش و جذب مخاطب، مردها و در اینده صد در صد با همین دست فرمون مدیران آن زن ها هم میرقصند، کاری به خوب و بد رقصیدن ندارم ولی این که سطح مخاطب ایرانی را در این سطح پایین بیارید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل