بازدید 13249
۹
کیوسک بین الملل تابناک

درخواست عمار حکیم برای گفتگو میان عربستان و ایران/ ورود پنجمین محموله واکسن روسی به ایران/ تشدید تنش میان روسیه و آمریکا/ تعطیلی سفارت ۱۲ کشور در کره شمالی

درخواست عمار حکیم برای گفتگو میان عربستان و ایران، ورود پنجمین محموله واکسن روسی به ایران، تشدید تنش میان روسیه و آمریکا، تعطیلی سفارت ۱۲ کشور در کره شمالی و اعلام آمادگی وزیر دفاع کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۴۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷ 01 April 2021

درخواست عمار حکیم برای گفتگو میان عربستان و ایران/ ورود پنجمین محموله واکسن روسی به ایران/ تشدید تنش میان روسیه و آمریکا/ تعطیلی سفارت ۱۲ کشور در کره شمالی

کیوسک بین الملل تابناک: درخواست عمار حکیم برای گفتگو میان عربستان و ایران، ورود پنجمین محموله واکسن روسی به ایران، تشدید تنش میان روسیه و آمریکا، تعطیلی سفارت ۱۲ کشور در کره شمالی و اعلام آمادگی وزیر دفاع کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

درخواست عمار حکیم برای گفتگو میان عربستان و ایران

«سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، امروز (پنجشنبه) در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر از ایران و عربستان سعودی برای گفت‌و‌گو درخواست کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در این خصوص نوشت: «بار دیگر می‌خواهیم گفت‌و‌گویی برادرانه، اسلامی جدی و صریح میان جمهوری اسلامی ایران و تمام کشورهای عربی برادر و در صدر آنها عربستان سعودی در راستای امنیت منطقه و منافع آن آغاز شود».

درخواست عمار حکیم برای گفتگو میان عربستان و ایران/ ورود پنجمین محموله واکسن روسی به ایران/ تشدید تنش میان روسیه و آمریکا/ تعطیلی سفارت ۱۲ کشور در کره شمالی

رهبر جریان حکمت ملی عراق، پیشتر نیز در جریان مراسم رسمی روز شهید در عراق ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل یک دولت یکپارچه در عراق، خواستار آغاز گفت‌وگو میان ایران و عربستان سعودی شده بود.

درخواست سید عمار الحکیم در حالی مطرح شده که پیشتر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه و «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران چند بار بر آمادگی تهران برای گفت‌و‌گو با ریاض تاکید کرده بودند اما عربستان سعودی این پیشنهادات را نپذیرفته است.
او در ادامه در توئیتی دیگر نوشت: «تجربه‌های دور و نزدیک ثابت کرده است که ضعف عراق منجر به ضعف تمام منطقه می‌شود و این موضوع اکنون در نزد همسایگان عراق به یقین تبدیل شده است و [تجربه ثابت کرده است] که جنگ در خاک عراق به نفع طرف‌های درگیر نیست».

ورود پنجمین محموله واکسن روسی به ایران

پنجمین محموله واکسن کرونا روسی «اسپوتنیک وی» امروز (پنجشنبه) ۱۲ فروردین ماه به تهران ارسال شد.

تاکنون در طی پنج محموله ارسال شده ۵۲۰ هزار دوز واکسن از روسیه به ایران ارسال شده است.
چهارمین محموله واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به تعداد یکصد هزار دوز پنجشنبه پنجم فروردین ماه از طریق شرکت هواپیمایی ماهان به تهران ارسال شد.

درخواست عمار حکیم برای گفتگو میان عربستان و ایران/ ورود پنجمین محموله واکسن روسی به ایران/ تشدید تنش میان روسیه و آمریکا/ تعطیلی سفارت ۱۲ کشور در کره شمالی

اولین محموله وارداتی واکسن کرونا روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست و تحویل وزارت بهداشت شد. محموله دوم نیز ۳۰ بهمن ماه به ایران ارسال شد. این محموله‌ها به میزان ۱۲۰ هزار دوز بودند.

سومین محموله واکسن کرونا روسی شامل ۲۰۰ هزار دوز روز چهارشنبه ۱۳ اسفند تحویل سفارت ایران شد و روز پنجشنبه ۱۴ اسفند در یک پرواز اختصاصی شرکت ماهان به تهران ارسال شد.
براساس قرارداد امضا شده بین وزارت بهداشت ایران و صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه در این مرحله از توافق در مجموع دو میلیون دوز واکسن «اسپوتنیک وی» به ایران ارسال خواهد شد.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۹‌ در گفت‌وگویی در حاشیه سفر «محمدرضا شانه ساز» معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو به مسکو درباره ارسال محموله‌های واکسن روسی کرونا «اسپوتنیک وی» گفته بود: محموله‌های بعدی واکسن آخر بهمن، دهه اول اسفند و دهه دوم اسفند و فروردین ارسال می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو پیش از این از رایزنی‌ها برای عقد قرارداد خرید ۱۰ میلیون دوز واکسن روسی «اسپوتنیک وی» خبر داد و همچنین گفت: از شهریور ماه در حال پیگیری برای تولید مشترک واکسن با روس‌ها هستیم.

تشدید تنش میان روسیه و آمریکا

در حالی که سفیر روسیه در آمریکا بر عمیق‌ترین بحران در روابط مسکو و واشنگتن تاکید کرده است، منبع مطلع روس خبر داده که سفیر این کشور قرار نیست به این زودی‌ها به آمریکا برگردد.

ساعاتی بعد از صحبت‌های «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در یک نشست پارلمانی روسیه درباره تعمیق بحران در روابط مسکو و واشنگتن، یکی از حاضران در این نشست اعلام کرد که قرار نیست آنتونوف به این زودی‌ها به آمریکا برگردد.

درخواست عمار حکیم برای گفتگو میان عربستان و ایران/ ورود پنجمین محموله واکسن روسی به ایران/ تشدید تنش میان روسیه و آمریکا/ تعطیلی سفارت ۱۲ کشور در کره شمالی

به گزارش خبرگزاری تاس، سفیر روسیه در آمریکا که اخیرا به مسکو فراخوانده شده و در روسیه به سر می‌برد، روز چهارشنبه (دیروز) در نشست مشترک کمیته‌های «شورای فدراسیون روسیه (مجلس علیا) شرکت کرد.

بنا بر گزارش این رسانه روس، یکی از حاضران این نشست به خبرگزاری تاس اعلام کرد، قرار نیست سفیر روسیه در آمریکا به این زودی به واشنگتن برگردد.

پیش از این در خبرها آمده بود که سفیر روسیه در آمریکا چهارشنبه (دیروز) در جریان این نشست گفت: «روابط روسیه و آمریکا در عمیق‌ترین بحران خود غرق شده است و سال‌هاست که طرف روسی تلاش‌هایش را برای تقویت روابط دوجانبه و آغاز گفت‌وگوهای عملی بر اساس احترام متقابل انجام داده است».

این دیپلمات روس افزود: «واشنگتن به صورت مستمر در حال نابودی ساختار کامل روابطی است که به آسانی میان دو کشور ایجاد نشده و همواره در حال تهدید روسیه و اعمال محدودیت اقتصادی است. تنها در سال ۲۰۲۰ و با وجود همه‌گیری کرونا، آمریکایی‌ها بیش از ۱۰ بار تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده و از سال ۲۰۱۱ تا کنون ۹۳ بار محدودیت‌ها علیه مسکو توسعه یافته است».

مسکو چند روز پیش سفیر خود در واشنگتن را برای رایزنی فراخواند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اخیرا در سخنانی گفته بود که سران روسیه باید بهای مداخله ادعایی در انتخابات آمریکا را بپردازند و همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود آیا معتقد است که پوتین قاتل است، گفت: بله»

تعطیلی سفارت ۱۲ کشور در کره شمالی

سفارت روسیه در پیونگ یانگ در صفحه فیسبوکش اعلام کرد، هیات‌های دیپلمات از ۱۲ کشور که در کره شمالی فعال هستند به همراه تمامی پرسنل خارجی سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی این کشور را ترک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در پیونگ یانگ علت این اقدام را اوضاع چالش برانگیز در کره شمالی و بیشتر به دلیل عدم وجود کالاهای اساسی و دارو اعلام کرده است.

این سفارتخانه در صفحه فیسبوک خود نوشت: علت خروج این افراد از پیونگ یانگ مشخص است؛ کسی نمی‌تواند چنین محدودیت‌های غیر منتظره، کمبود شدید کالاهای اساسی از جمله دارو و رسیدگی‌های لازم برای حل مشکلات مربوط به سلامت را تحمل کند.

بر اساس این بیانیه، سفارتخانه‌های انگلیس، برزیل، آلمان، ایتالیا، نیجریه، پاکستان، لهستان، جمهوری چک، سوئد، سوئیس، فرانسه و تمامی پرسنل خارجی سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی کره شمالی را ترک کرده‌اند.
در ادامه این بیانیه همچنین آمده است، تنها ۹ سفیر و چهار کاردار اکنون در کره شمالی هستند و اکثریت پرسنل فعال در این سفارتخانه‌ها نیز به حداقل کاهش یافته است.

اعلام آمادگی وزیر دفاع کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی

وزیر دفاع کره جنوبی امروز (پنجشنبه) خواستار یک موضع دفاعی قوی در پی آزمایش دو موشک کوتاه برد کره شمالی در دریای شرقی شده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، سو ووک، وزیر دفاع کره جنوبی همچنین گفت، ارتش در واکنش به هرگونه تهدید و تحریک بر مبنای ظرفیت‌های دفاعی قوی و ائتلاف مستحکم آمریکا-کره جنوبی یک وضعیت آمادگی قاطع دارد.

درخواست عمار حکیم برای گفتگو میان عربستان و ایران/ ورود پنجمین محموله واکسن روسی به ایران/ تشدید تنش میان روسیه و آمریکا/ تعطیلی سفارت ۱۲ کشور در کره شمالی

وی ادامه داد: کره شمالی در پی اعلام دفاع ملی قدرتمند خود و با نمایش تسلیحات جدید در جریان هشتمین کنگره حزب حاکم این کشور در ژانویه سال جاری میلادی، دو موشک کوتاه برد را در ۲۵ مارس آزمایش کرد. ما با توجه به چنین وضعیت جدی امنیتی باید موقعیت دفاعی قوی را حفظ کنیم.

آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی است. پیونگ یانگ گفته که حق دارد تا برای دفاع از خود چنین آزمایش‌هایی را انجام دهد و هشدار داده که در صورت انجام هرگونه اقدامی دست به مقابله می‌زند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۹
آقای عمار حکیم مذاکره بین کفر و اسلام معنی نداره، ال سعود کافر اند و ما مسلمان هستم بس مذاکره بی معنی است
وقتی ما کشورهای اسلامی با خودمان قهر هستیم معلوم است که یکی از ان طرف دنیا برای منطقه تعیین تکلیف خواهد کرد
فقط با چین و روسیه مذاکره می کنیم.
لطفا به اطلاع دوستداران کشور دوست و برادر و ایده ال کره شمالی برسانید که این خبر برادر روسیه در مورد کره شمالی را بخوانند. نبود دارو و کالای اساسی یعنی همین دو عاملی که در ایران هم یواش یواش اشکار می شود. نتیجه مراوده با چین!!!
مسخره اش را در آوردید! برای یک‌کشور ۸۵ میلیونی ۱۰۰ هزار دز واکسن چه فایده ایی داره!
تعداد واکسنهای اسپوتنیک را دوباره جمع بزنید
آنهایی که اصرار به فعالیت های بی ثمر هسته ای ایران دارند، منتظر تبدیل شدن ایران به کره شمالی ثانی باشند
عاقل آن است که از سرنوشت دیگران پند گیرد
وزارت بهداشت صادقانه بگوید که اگر تعداد ۱۶۰ هزار واکسن وارداتی را تزریق کردید
الباقی ۷۰۰ هزار واکسن وارداتی چه شده است ؟ و کجا هستند ؟
و به چه کسانی دادید و یا فروختید و یا تزریق کردید ؟
لطفا برای یکبار و فقط یکبار راستش را بگوئید لطفا
كره شمالي هر چه از امكانات زندگي انساني نداشته باشه ، موشك هاي اتمي خوبي داره و ميتونه بجاي واكسن كرونا تزريق كنه به ملتش !! يا بجاي پرايد بده به مردمش تا سوار شن !!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان