بازدید 11034

دستگیری یک تروریست در کربلا، ۴ تروریست در کرکوک

یک تروریست که برای عملیات خرابکارانه در میان جمعیت دوستداران اهل بیت (ع) از نجف عازم کربلا بود از سوی ماموران امنیتی عراق دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۴۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ 30 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا این تروریست در شب میلاد مسعود حضرت مهدی (عج) به همراه چند زائر سوار بر یک خودرو قصد داشت از شهر نجف در میان زائران و دوستداران اهل بیت خود را به شهر کربلا برساند و در آنجا ماموریتش را انجام دهد.

خبرگزاری ملی عراق (نینا) با تایید این خبر نوشت: تروریست مذکور در میان خودروهای سواری حامل زائران می دوید و در مواجهه با ماموران امنیتی سعی داشت با خدعه و فریب خود را کر و لال جلوه دهد اما پس از دستگیری و انتقال به پاسگاه دروغش فاش شد.

جزییات بیشتری از این تروریست بجز یک عکس بدون چهره و سایر موارد مرتبط همچون تجهیزات همراه و چگونگی برنامه عملیات منتشر نشده است.

به گزارش ایرنا مردم عراق رسم دارند در شب میلاد حضرت صاحب الزمان با حضور در حرم سیدالشهدا و مقام امام زمان در نزدیکی حرم مطهر، شمع و عود روشن کرده و به جشن و سرور پردازند.

همچنین از هفته گذشته و با نزدیک شدن به نیمه شعبان نیروهای امنیتی ارتش عراق در نقاط مختلف استان کربلا مستقر شده و جاده ها و معابر عمومی را تحت بررسی و نظارت مداوم و شدید قرار دادند.

این نظارت شبانه روزی که چند نوبت از سوی مقامات ارتش عراق مورد سرکشی قرار گرفت؛ همچنان و تا پایان مراسم های مرسوم و خروج زائران از شهر کربلا ادامه دارد.

چهار تروریست در کرکوک دستگیر شدند

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از بغداد، پلیس فدرال کرکوک ابتدا یک زن را که براساس اطلاعیه "مدتها تحت تعقیب" بود بازداشت کرده و تحویل دستگاه های ذی صلاح داد؛ این زن قبلا چندین بار از دست نیروهای امنیتی فرار کرده و به اردوگاه های آوارگان رفته بود.

همچنین نیروهای گشت و جستجو یک تروریست دیگر را در استان کرکوک دستگیر کردند؛ این تروریست نیز مدتها تحت تعقیب بوده و در گروهک تروریستی داعش عضویت داشته است و پس از بازداشت به قصد خود برای ترور چند قاضی در کرکوک اعتراف کرد؛ او برنامه داشته این قضات را پس از اتمام ساعت اداری در محل کارشان ترور کند.

اما این پایان عملیات های جستجوی نیروهای امنیتی نبود و گروه های جستجو در پی شناسایی هسته های خفته تروریست های داعشی، با هماهنگی اداره اطلاعات ستاد پیشرفته عملیات مشترک کرکوک موفق شدند دو تروریست را در این استان دستگیر کنند.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست جستجوهای نیروهای امنیتی در استان کرکوک به درگیری با هسته های خفته داعش منجر شده است و این درگیری ها تا لحظه نگارش خبر ادامه دارد.

در همین رهگذر؛ ستاد اطلاع رسانی الحشدالشعبی با انتشار اطلاعیه رسمی شهادت دو نیروی خود در غرب سامرا واقع در استان صلاح الدین را تایید کرد.

این دو شهید، یک فرمانده هنگ در تیپ ۳۱۴ و یک افسر در تیپ ۳۱۵ بودند.

امروز نیمه شعبان مصادف با هفتمین سالگرد فتوای آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی نجف اشرف در تشکیل بسیج مردمی عراق یا الحشد الشعبی برای قیام علیه گروهک تروریستی داعش است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر