بازدید 4771

دولت رومانی محدودیت‌های کرونایی را تشدید کرد

نخست وزیر رومانی اعلام کرد از روز یکشنبه، رفت و آمد‌های شبانه تمدید می‌شود و زمان فعالیت کسب و کار‌ها کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸ 27 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از وین، به دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در موج سوم همه گیری اين ويروس در رومانی، محدودیت‌ها در این کشور تشدید شد. فلورین سیتو نخست وزیر این کشور اعلام کرد از روز یکشنبه، رفت و آمد‌های شبانه تمدید می‌شود و زمان فعالیت کسب و کار‌ها کاهش پیدا می کند.

براساس این تصمیم جدید دولت رومانی، همه کسب و کار‌ها باید ساعت شش بعدازظهر بکار خود پایان دهند و اهالی این کشور از ساعت هشت شب تنها با دلایل خاصی می‌توانند خانه‌های خود را ترک کنند. دولت بخارست اعلام کرد که در صورت افزایش آمار مبتلایان کرونا، این محدویت‌ها تمدید خواهد شد. همچنين، مراسم و تعطیلات عید پاک مسیحیان از ابتدای ماه آوریل تا ماه مه ‌ادامه خواهد یافت.

بازدید از کلیسا‌ها در مراسم عید پاک برای کاتولیک‌ها در ماه آوریل و برای ارتدکس‌ها در ابتدای ماه مه ‌امکان پذیر است. شاخص آلودگی به کرونا در رومانی به شدت افزایش یافته و به ۳۶۴ مورد در بین هر صد هزار نفر جمعیت این کشور رسیده است. بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها در رومانی پر شده و بسیاری از بیمارانی که دچار مشکلات تنفسی سختی شده و با خطر مرگ روبرو هستند باید برای تخت خالی منتظر بمانند.

پيش از اين، مقامات رومانی استفاده از یک محموله واکسن آسترازنکا را که مشابه محموله مرگبار در ایتالیا بود متوقف کردند. مقامات ایتالیا بعد از فوت دو مرد در سیسیلی که به تازگی واکسن آسترازنکا زده بودند، استفاده از محموله دوز‌های آن واکسن را متوقف کردند.

در پی جان باختن اين دو مرد، مقامات رومانی نیز محموله‌ای از واکسن کرونا را که دارای همان علائم شرکتی بود متوقف کردند. با این حال، مقامات رومانی مایه کوبی را با محموله دیگری از واکسن آسترازنکا ادامه داده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار