بازدید 18534
عضو جامعه روحانیت در گفت‌وگو با «تابناک»

بیشترین کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری این دوره می‌آیند!/ پیش‌بینی نتیجه انتخابات در این وضعیت سخت است/ بعد از تصمیم شورای نگهبان می‌توان رئیس‌جمهور آینده را پیش‌بینی کرد

رفته رفته اینکه چه کسانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندیدا خواهند شد، چه افرادی موفق به عبور از فیلتر شورای نگهبان می‌شوند و در نهایت پس از شکل گیری رقابت انتخاباتی، کدام یک از کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده می‌تواند بر رقبا فائق آمده و نظر مردم را به عنوان رئیس جمهور دولت سیزدهم به خود جلب کند، بحث مصطلح در مجامع سیاسی و حتی محافل مردمی نیز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ 16 March 2021

سید رضا اکرمی | اعتمادآنلاین

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هر روز جدی‌تر توسط احزاب، گروه‌های سیاسی و چهره‌هایی که قصد دارند برای حضور در این عرصه وارد رقابت شوند، دنبال می‌شود. هرچند تنور انتخابات به واسطه مشکلات معیشتی و اقتصادی ایجاد شده برای مردم و کرونایی که نفس همه جوامع بشری را بریده آنچنان که باید و شاید داغ نیست، هر چه به انتخابات نزدیک‌تر شویم، حتما شاهد دگرگونی‌هایی در این حوزه خواهیم بود.

به گزارش «تابناک»؛ حداقل در جمع نخبگان و کنشگران سیاسی موضوع انتخابات و سرنوشت ریاست جمهوری سیزدهم خیلی داغ و جدی است و مردم نیز رفته رفته به اینکه آینده سیاسی کشور در اختیار چه کسی خواهد بود و چه فردی بر کرسی ریاست جمهوری و جانشینی «حسن روحانی» خواهد بود، حساس می‌شود و شاهد درگرفتن مباحث انتخاباتی در جمع‌های مردمی نیز هستیم.

قطعا با شروع ثبت نام‌های انتخاباتی و همچنین اعلام نظر شورای نگهبان پیرامون نامزد‌های انتخابات خرداد ماه ۱۴۰۰ فضا و تنور انتخابات، داغ و داغ‌تر خواهد شد؛ اما همچنان نگرانی جدی تاثیرگذاری مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و مساله کرونا بر مشارکت در انتخابات آتی جدی است و انتظار می‌رود برای بهبود این وضعیت اقدامات و راه حل‌های اساسی توسط تصمیم گیران سیاسی اتخاذ شود.

رفته رفته اینکه چه کسانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندیدا خواهند شد، چه افرادی موفق به عبور از فیلتر شورای نگهبان می‌شوند و در نهایت پس از شکل گیری رقابت انتخاباتی، کدام یک از کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده می‌تواند بر رقبا فائق آمده و نظر مردم را به عنوان رئیس جمهور دولت سیزدهم به خود جلب کند، بحث مصطلح در مجامع سیاسی و حتی محافل مردمی نیز می‌شود.

در همین زمینه، یک عضو جامعه روحانیت مبارز پیش بینی اش از آینده سیاسی کشور بعد از انتخابات ریاست جمهوری آتی و همچنین اینکه چه جریان یا شخصی می‌تواند نظر مردم را به خود جلب کند، این گونه عنوان کرد: پیش‌بینی نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در وضعیت فعلی امکانپذیر نیست.

حجت الاسلام «سیدرضا اکرمی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره اینکه در انتخابات ریاست جمهوری آتی که خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود، کدام جریان سیاسی پیروز میدان انتخابات خواهد بود؟ اظهار کرد: هرگونه پیش‌بینی و اظهارنظری درباره انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در مقطع فعلی زود است و ما صرفا نمی‌توانیم بر اساس نگرش و جریان فکری خود حرف و سخنی را مطرح کنیم.

وی افزود: تا به امروز چهره‌ها و افرادی که برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری کردند یا در حال انجام مقدمات این کار هستند از نظر بنده نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر است؛ از این روی، بدون شک پیش‌بینی فضا و برنده انتخابات کار دشواری است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از حضور بیشمار افراد در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: بدون شک با توجه به مشکلات و مسائلی که در کشور وجود دارد، انتطار می‌رود جریانات سیاسی چه چپ، چه راستی و چه اعتدال و مستقل به یک گزینه واحد برسند تا فضای انتخابات با یک بی نظمی روبه رو نشود.

اکرمی با بیان اینکه همه ما درباره انتخابات ریاست‌جمهوری باید منتظر اعلام نظر شورای نگهبان در روند بررسی صلاحیت‌ها باشیم خاطرنشان کرد: حتما بعد از اعلام صلاحیت‌ها می‌توان درباره افراد و سرنوشت کرسی ریاست‌جمهوری بهتر تصمیم‌گیری کرد؛ از این روی، توصیه بنده به دوستان این است که کمی حوصله کنند.

وی تاکید کرد: آنچه در فضای امروز کشور و با توجه به وضعیت اقتصادی مردم حضور حداکثری ملت را در پای صندوق‌های را تضمین می‌کند، حفظ وحدت و اخلاق انتخاباتی با توجه به تاکیدات امام و رهبری است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه ملت ایران قطعا باز هم علی‌رغم مشکلات حضور حداکثری در صحنه انتخابات خواهند داشت گفت: آنچه رسانه‌های معاند و بیگانه این روز‌ها درباره مشارکت مردم در انتخابات مطرح می‌کنند، جملات تکراری است که همواره از سوی آن‌ها مطرح شده و نباید خیلی به آن توجه کرد.

اکرمی در پایان گفت: پیش‌بینی بنده این است که با توجه به شور ایجاد شده در بین جریانات سیاسی و چهره‌های سیاسی، چند ماه مانده به انتخابات، ما انتخاباتی سرنوشت ساز با مشارکت حداکثری مردم را شاهد خواهیم بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۹
اگر در تنور انتتابات بنزین هم بریزند این تنور روشن و گرم نمیشود،
با این گرانی دلار، مگه میشه، مگه داریم؟
خوب تعداد کاندیدا ها زیاد شود خوب است ، حد اقل بخودشان رای می دهند!
بچه گول می زنید؟! رای بی رای
هر چی بگم سانسور میشه !!!
شما موفق باشید
رای بی رای
عذادار عزیزانمونیم تو خوزستان.سال بدی بود خیلی بد.غمی که تو دلمه اندازه دنیاست
کاندید بیشتر رای دهنده کمتر
شواهد جامعه نشان از مشارکت بالای 90 % است .شما نظر تون چیه؟
رای بی رای
ببین ما خودمون میدونیم چرا به ته خط رسیدیم تو نمیخوای خط بدی که اشتباه انتخاب کردیم یا درست
شیعیان واقعی علی ( ع) و منتظران حقیقی مهدی ( عج) در انتخابات شرکت نمی کنند چراکه از مولای خود شرم می کنند و از دادگاه عدل الهی می ترسند و
درود
با سلام خدمت مسیولین خدوم و تورم زا و بی ارزش کن پول ملی
در صورت زیاد بودن تعداد شما جهت کاندیداتوری می توانید تعدادی را صادر کنید و دلار وارد کنید تا ارزش پول میلی بالا بیاید.
چون به هر حال با این اوضاع اقتصادی رای بی رای
چه انتخابات پرشوری ، من بجای صف مرغ و روغن از همین حالا میخوام برم در صف رای گیری بشینم. راستی یک وعده غذا بخورید و بجای خورشت فقط برنج بخورید و میوه هم توصیه دکتر پریناز اینه که اصلا ضرر داره کلا میوه نخورید تا سلامت باشین.
این انتخابات عجیب خواهد بود. تعداد داوطلبان زیاد و رای دهندگان کم؟نه راه نزدیک، نه اخلاق خوب و نه پول مناسب ، تازه توقع دارید بیاییم رای هم بدهیم؟؟؟
واقعا" ملت عبرت نگرفتند؟

آخه کی باید از خواب غفلت بیدار شد؟

هر سال بدتر از قبل
رای بی رای .
اتفاقا پیش بینی این دوره خیلی راحته مردم ابن دوره سرکت نمیکنن سی درصدشرکت میکنن که اون سی درصدهم به کاندیدی اصولگرا رای میدن
این دوره بیشترین و متنوع ترین کاندیدها تأیید خواهند شد ولی چون عملاً رییس جمهوری هیچ کاره و البته جاده صاف کن دولت سایه است. رای بی رای !!!
سلام
کاندیدا زیاده اما مشارکت کم هست .
یک آمار واقعی از جامعه بگیر متوجه میشید
مگر یک برگ آس رو کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار