بازدید 14171
۶

چند ساعت تا تعیین تکلیف محدودیت‌های نوروز ۱۴۰۰

در آستانه دومین نوروز کرونایی، سوال درباره محدودیت‌های سفر در تعطیلات پیش روی، به یکی از پرتکرارترین سوالات جامعه تبدیل شده و بحث درباره آن به شدت داغ است؛ پرسشی پرتکرار که انتظار می‌رفت خیلی پیش از این‌ها پاسخ داده شود، اما نهایتا پاسخ آن به ۲۵ اسفند موکول شد.
کد خبر: ۱۰۴۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸ 14 March 2021
تابناک اجتماعیچند ساعت دیگر، تکلیف مسافرت‌های نوروزی مشخص خواهد شد؛ اینکه سفر به کدام شهر‌ها آزاد است و به کدام شهر‌ها ممنوع!

به گزارش «تابناک»؛ در آستانه دومین نوروز کرونایی، سوال درباره محدودیت‌های سفر در تعطیلات پیش روی، به یکی از پرتکرارترین سوالات جامعه تبدیل شده و بحث درباره آن به شدت داغ است؛ پرسشی پرتکرار که انتظار می‌رفت خیلی پیش از این‌ها پاسخ داده شود؛ اما بعد از چند نوبت قرار گرفتن در زمره دستورکار‌های ستاد ملی مقابله کرونا هم پاسخ نیافت تا نهایتا همه چیز به روز ۲۵ اسفند ۹۹ موکول شود.

آن گونه که ستاد ملی تصمیم گرفته، تعطیلات پیش روی، مشمول هیچ طرح ویژه‌ای نیست و قرار است محدودیت‌های فعلی تنها با تشدید نظارت بر اجرای آن‌ها و سخت گیری در پروتکل‌های بهداشتی به اجرا درآید. یعنی تداوم ممنوعیت سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی که از آذرماه امسال اجرا می‌شده و تخلف از آن‌ها مشمول جریمه است. شهر‌هایی که افزون بر آنها، چند شهر مسافرپذیر هم فارغ از رنگ بندی شان، مشمول منع سفر هستند.

اما کدام شهر‌ها قرمز هستند، کدام‌ها نارنجی و چه شهر‌هایی در دسته بندی زرد و آبی قرار دارند؟ تنها تدبیر ویژه مسئولان در این خصوص، حذف آمار رنگ بندی کرونایی شهر‌های کشورمان در دو هفته اخیر بوده تا مسافرت نوروزی قابل برنامه ریزی نباشد و لابد از حجمش کاسته شود. آماری که گفتند در روز ۲۵ اسفند اعلام خواهد شد و حالا بسیاری چشم انتظار اعلامش هستند تا بتوانند برای تعطیلات پیش روی برنامه ریزی کنند.
 
چند ساعت تا تعیین تکلیف محدودیت‌های نوروز ۱۴۰۰

اعلام وضعیت کرونایی شهر‌ها که آخرین بار در ۸ اسفند به روزرسانی شده و بر اساس آن، ۱۱ شهرستان قرمز، ۵۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۷ شهرستان زرد و ۱۶۸ شهرستان آبی اعلام شدند. با این یادآوری که هر یازده شهر قرمز در استان خوزستان قرار داشتند و سخنان اخیر مسئولان، حکایت از تغییر رنگ برخی از آن‌ها از قرمز به نارنجی در روز‌های گذشته دارد. این در حالی است که در این مدت، شاهد ابراز نگرانی مسئولان درباره روند صعودی بیماری در استان چهارمحال و بختیاری بودیم که می‌تواند منجر به شکل گیری شهر یا شهر‌هایی قرمز در این استان شده باشد.

این در حالی است که به تاکید سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، ویروس جهش یافته در ۲۸ استان کشورمان شناسایی شده، اما به رغم آن، در حال حاضر روند شیوع ویروس در اغلب نقاط کشور نسبتا پایدار، اما شکننده است. وضعیتی که با توجه به تعطیلات پیش روی، ممکن است خیلی سریع تغییر کند که وعده مسئولان در این خصوص، تصمیمات سختگیرانه و تشدید محدودیت هاست.

نکته قابل تامل در این میان، روند صعودی آمار‌های کرونا در برخی کشور‌های همسایه از جمله عراق است که می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی برای کشورمان شود، همان گونه که به شکل گیری بحرانی وسیع در خوزستان منجر شده و وضعیتی پدید آورده که احتمالا منع کامل سفر به این استان در نوروز را موجب خواهد شد.

به این ملاحظات، بلاتکلیفی چند شهر مسافرپذیر مانند اصفهان، شیراز و مشهد را هم باید افزود که معلوم نیست در نوروز نیز مشمول منع تردد خواهند شد یا خیر؟ ابهامی که برای سه استان شمالی کشورمان و همچنین امثال جزیره کیش و قشم هم وجود دارد و باید دید فردا رفع خواهد شد یا خیر؟
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
اگه واقعا به فکر مردم بودین و هدفتون کنترل کرونا بود مسافرت رو کلاً ممنوع میکردین نه اینکه با ماشین شخصی ممنوعه ولی با قطار و هواپیما و اتوبوس که کلی آدم غریبه کنار هم میشینن هیچ ایرادی نداره. شما هدفتون فقط کسب درامده. واکسن هم که نه درست وارد میکنین نه بلدین بسازین. فقط حرف میزنین و وقت کشی میکنین
حداقل يه فرصتي به مردم بدهيد تا خستگي روحي اين سال كسل كننده را به اقوام و عزيزان خود در شهرستاها سر بزنند جداي از ان اقتصاد شهر هاي مسافر پذير واقعا وضعيت اسفناكي دارد
مجوز تردد رسمي فروخته مي شود. قيمت براي هر استان شمالي 500 هزار تومان. خودم با چشم خودم ديدم.
نوروز ۲۷۰۰ ایرانی را در خانه جشن خواهیم گرفت
نوروز ۲۷۰۰ ایرانی را در خانه جشن خواهیم گرفت
فقط جریمه فقط بلدین جریمه کنین. درهارو باز گذاشتین و رفت و امد نردمو رصد میکنین و ازشون کسب درأمد میکنین
واقعا خجالت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار