در آخرین هفته سال، بورس به سهامداران عیدی خواهد داد؟

سرانجام بعد از فراز و نشیب‌هایی که بورس امسال داشت، به آخرین هفته سال رسیدیم و فردا در حالی سهامداران معاملات خود را آغاز خواهند کرد که هفته گذشته شاخص کل توانست کانال ۱.۲ میلیون واحدی را پس بگیرد. این هفته بورس چگونه خواهد بود؟
کد خبر: ۱۰۴۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹ 12 March 2021

به گزارش بورس تابناک، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، شاخص کل توانست بعد از مدت‌ها روند نزولی، سرانجام روند صعودی را در پیش بگیرد و کانال ۱.۲ میلیون واحدی را برای چندمین بار پس بگیرد.  

در آخرین هفته سال، بورس به سهامداران عیدی خواهد داد؟

در هفته سوم اسفندماه شاخص کل با رشد ۲۹ هزار واحدی در مقایسه با روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ۹۹، به یک میلیون و ۲۰۶ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم‌وزن که در پایان معاملات هفته دوم اسفندماه ۴۳۱ هزار و ۲۵۳ واحد بود، در هفته‌ای که گذشت  به ۴۳۱ هزار و ۸۰۸ واحد رسید.

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نماد‌های فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی)، تامین سرمایه امین (امین) و گروه دارویی برکت (برکت) در گروه نماد‌های پرتراکنش قرار داشتند.

در هفته سوم اسفندماه شیمیایی، فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، دارویی، منسوجات، فعالیت‌های مهندسی، تجزیه و تحلیل و آزمایش فنی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، فنی و مهندسی، فرآروده‌های نفتی، استخراج نفت و گار جز اکتشافات، محصولات چرمی، استخراج  ذغال سنگ، چندرشته‌ای صنعتی و سایر حمل و نقل بالاترین درصد بازدهی مثبت را داشتند و باقی گروه‌ها بازدهی منفی را طی کردند.  

در تمام روز‌های هفته چه مثبت و چه منفی، خروج پول حقیقی از بازار را شاهد بودیم و در سه روز معاملاتی اخیر روند خروج پول حقیقی هم شدت گرفت.

بورس این هفته چگونه خواهد بود؟  

هومن عمیدی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه طی گفتگویی در روز جاری گفت: با توجه به مصوبه سازمان بورس در زمینه تخصیص منابع صندوق‌ها به سهام، پیش‌بینی می‌شود فشار خرید از سوی این صندوق‌ها در بازار زمینه ایجاد روند متعادل و رو به مثبت را در معاملات هفته آخر سال فراهم کند.

محمدحسین حقیقی دیگر کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه نیز درباره وضعیت بورس در هفته آخر سال گفت: در هفته گذشته شاهد خرید‌های مختلف در نماد‌های شاخص‌ساز در کف قیمتی بودیم که هرچند منجر به رنج مثبت در کل بازار نگردید، اما می‌تواند نشانه‌ای از نزدیک شدن به پایان اصلاح باشد. وی افزود: به نظر می‌رسد هنوز اصلاح زمانی شاخص کل به پایان نرسیده و با توجه به محدود شدن دامنه نوسان، مثبت‌های احتمالی فرصتی برای خروج پول از بازار تلقی گشته و مجددا بازار را منفی می‌کند.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: در روز پایانی معاملات این هفته نیز شاهد متعادل گشتن شرایط بازار و متمایل به منفی بودیم که نشان از نیاز به زمان بیشتر برای شروع موج صعودی است. حقیقی گفت: با توجه به خرید‌های صورت گرفته در محصولات شیمیایی و پتروشیمی‌ها و همچنین استخراج کانه‌های فلزی، می‌توان در هفته آینده امیدوار به ادامه خرید‌ها در این صنایع و در نتیجه متعادل گشتن شرایط کلیت بازار بود.

حقیقی در پایان گفت: به نظر می‌رسد بازار مدتی در همین حوالی به استراحت بپردازد تا با کف‌سازی بیشتر برای شروع روند صعودی آماده شود. در هفته آینده نیز به نظر می‌رسد شاخص کل همین بلاتکلیفی و متمایل به منفی بودن در اکثر نماد‌های بزرگ بازار را تجربه کند.

ایمان رئیسی دیگر کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با اعتقاد به اینکه بورس در جریان معاملات این هفته از بازار سهام روندی صعودی از لحاظ رشد شاخص کل دارد افزود: اما کلیت بازار سهام در صف‌های فروش قفل خواهد بود و نماد‌های کوچک روندی نزولی را طی خواهند کرد. این کارشناس بازار سرمایه در انتها گفت: نماد‌هایی که دولت سهامدارشان است در جریان معاملات هفته آخر اسفند رشد خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
عیدی نگیره عیدی نمیخوایم
بورس تابحال ۸۰درصد ریزش داشته مردم اگر نان خشکه هم میخریدند هم حداقل ۳۰درصد سود بدست می آوردند
بورس بای بای
اعتماد نسخه المثنی ندارد
تالناک جان فایده نداره تبلیغت.روزی 500ملیارد پول اشخاص حقیقی از بازار خارج میشه دیگه مردم گول نمیخورند،
متاسفم براتون بااین بورستون
خوشحالم هرقد همکارام اینجا توی پتروشیمی گفتن سهام بگیر نگرفتم
بورس جیب ما را نزند
اصلا" هیچ کارشناسی در کار نیست و همش دروغه !!!1
پول اصلی ما را بدین از بورس می ریم بیرون کل زندگی ما دادیم رفت ؟؟؟؟
الکی مردم را دلخوش کردین چی بشه ؟؟؟
وقتی خود دولت میگه میلیاردها تومن از بورس درآمد داشته یعنی چه ؟؟؟؟؟؟
بهترین عیدی این هستش که اونهایی که زیر 100 میلیون سرمایه گذاری کردن و ضرر کردن باید اصل پولشان را بدهید ؟؟
شرکتها همه سود کردن ولی میبینی هر روز قرمز هستند پس چطوری سود کرده اند ؟؟؟؟؟؟
ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش
بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش
پول سهام تسویه کنید سود بدین هیچ ازتون نخواستیم خدایش 40 درصد دیگه دارم برای فروش سهام از جای دیگه می فروش مش بورس هیچ کاری نمی کنه آخه من مجبور هستم
درشاخص1500 فریادها زدم که اگر این ریزش ادامه پیدا کند خیلی چیزها را باخود می‌برد این بورس بازار قبل نیست یک ملت را درونش ریخته اید اگر آتش بگیرد همه را خواهد سوزاند، متاسفانه گوش شنوایی نبود مثل همیشه.
مرتب شاخص کل شاخص کل میکنید که چی شاخص کل چی رو نشون می ده این شاخص شرکت‌هایی رو هم که راکد هستن در بر می گیره بودجه کم آوردید نه جانم عیدی شما مال خودت من یک خونه رو تو بورس از دست دادم ...
عیدی هیچ. ضررهایی که کردیم جبران کنید
با سلام و احترام مثلی معروفی هست که میگه :از طلا کشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید.
پولهایی که دولت از بورس درآمد داشته باید به سهامداران برگرداند تا ضررهای مردم جبران شود.
تورم باعث نارضایتی بود اما باعث بی اعتمادی مردم نشده بود. اما بورس باعث بی اعتمادی مردم نسبت شده است.
بورس مساوی بوس بای بای
کافیه ،جمع کنید این بساط را ، مردم بدبخت اعتماد کردند این نبود حقشون، دیگه چجوری به شما ها اعتماد کنین
سلام.من بیش از سه میلیارد تو بورس آوردم خداییش۸۰۰ میلیون مونده.کاش به حرف کارشناسا! گوش نمیکردم و خودمو از باتلاق بورس نجات میدادم.خدا شاهده هر چی تو ۳۰ سال جون کندم و جمع کردم همه رو از دست دادم.خدا شاهده هنوز به سختی دارم اجاره خونه رو میدم.
ما که رفتیم از اینجاحداقل اعصابمون راحته.
بی زحمت پول هایی که از سهامداران گرفتین پس بدین
عیدی واسه خودتون
یه جوری سود سهام عدالت میکنین و شلوغش کردین هر کسی ندونه فک میکنه یه ۲ میلیون قراره سود بدین به هر نفر
آخه با ۲۰۰ هزار تومن چی میشه خرید ؟؟؟؟؟؟؟؟
مثل عیدی روحانی
آن 500میلیارد تومان پول از اشخاص حقیقی در بورس یک تجهیز مالی دولت از جیب ملت بود.حالا دولت می خواهد عید به مردم بدهد.8ماه دولت عیدی از جیب مردم گرفت وبازاربورس نزولی کرد سود برد.
یه کاری کنید به اصل پولمون برسیم سود نخواستیم عیدی نخواستیم
تنها راه نجات از وضعیت بورس صبر صبر صبر.کمتر از یکسال دیگر انتظاری از بهتر شدن بورس نداشته باشین دیدتون رو بلند مدت کنید.قابل توجه کسانی که دید سرمایگذاری دارند
سلام.بانکها.مجمع.سالانه.خودرا.چرا.با.تاخیر.۴ماهه.
از.سال.گذشته.انجام.می.دهند.اکنون.مثل.قدیم.تراز.و.صورتهای.مالی.دارایی.ها.وبدهی.ها.و.دهها.سرفصل.حسابداری.وحسابرسی.بطور.دستی.غیر.مکانیزه.انحام.میشد.و.مجمع.هم.در.اخر.تیر.ماه.انجام.میشد.اکنون.سیستم.حسابداری.کامپیوتری.و.تراز.و.صورتهای.مالی.زودتر.استخراج.میشود.و.سود.و.زیان.هم.
استخراج.میشود.لزومی.ندارد.مجمع.سالانه.با.چهار.ماه.تاخیر.انجام.شود.واین.تاخیر.به.ضرر.سهامداران.و.به.نفع.مدیران.ارشد.خواهد.شد.پیسنهاد.میشود.مجمع.سالانه.به.۱۵.اردیبهشت.انجام.شود.دوم.برای.حل.
مشکلات.سهامداران.یکهزار.ریال.از.محل.سود.انباشته.بعنوان.سود.به.حساب.سهامداران.واریز.شود.تا.در.این.ایام.کرونا.و.ضرر.۶۰درصدی.سهام.سهامداران.که.
سرمایه.انان.سوخته.شده.تامین.شود.برای.جبران.ضرر.وسلام.
لطفاً کارشناس محترم که نام می برد از چند تا گروه که سال آینده این سهام رشد می کنند و بقیه یا درجا یا عقب گرد بیشتر می کنند این طور صحبت در این موقع کعبی اعتمادی بسیار زیاد است نشان از کم تجربه گی کارشناس وفشار فروش بیشتر در بقیه گروه ها برای خرید در گروه های نامبرده می شود پس لطفاً موقع نظر دهی همه ی جوانب را رعایت کنند با تشکر همچنین از تمام سهام داران چه حقیقی چه حقوقی خواهشمندم برای باز گشت اعتماد ومهیا شدن شرایط در بورس دست از کلک زدن چه نوسان گیری چه صف‌های خرید و فروش دروغین برای یک مدت بردارند دیگه قدیم نیست که سهام دار چند سال اصلا اطلاع از وضعیت سهامشان نداشته باشند الان هر روز رفتار سهام را میبیند
چرا پول سهام فروخته شده را نمی دید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل