بازدید 55299

حساب‌های بانکی چه کسانی برای مالیات بررسی می‌شود؟

رییس سازمان امور مالیاتی، گفت: برای جلوگیری از فرار مالیاتی حساب‌های ۴۰ هزار مودی که گردش مالی سالانه بیش از ۵ میلیارد تومان دارند به صورت حرفه‌ای و فنی بررسی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 11 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پارسا با بیان این‌که میزان فرار مالیاتی بین ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، گفت: برای جلوگیری از فرار مالیاتی حساب‌های ۴۰ هزار مودی که گردش مالی سالانه بیش از ۵ میلیارد تومان دارند به صورت حرفه‌ای و فنی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات‌های معوق را وصول کردیم و دستورالعمل مقابله با معاملات صوری نیز برای جلوگیری از فرار مالیاتی ابلاغ شده است.

پارسا درباره اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی برای بودجه سال آینده و اخذ مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس و فعالان فضای مجازی گفت: دسترسی خوبی به اطلاعات داریم و همکاری دستگاه‌ها با سازمان مالیاتی در مقایسه با قبل بسیار بیشتر شده و زیرساخت‌های فنی لازم را برای اجرای این قانون در اختیار داریم.

مالیات

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در حال حاضر فقط ۵ دستگاه همکاری لازم را با سازمان مالیاتی ندارند، گفت: هر زمان اطلاعات سامانه اسکان و املاک وزارت راه و شهرسازی در اختیار ما قرار گیرد در خصوص مالیات خانه‌های خالی و منازل لوکس اقدام خواهیم کرد. وی افزود: درباره فعالان فضای مجازی نیز راهکارهای شناسایی این افراد برای اخذ مالیات روشن است و حتماً این قانون را اجرایی خواهیم کرد.

پارسا گفت: تا ۲۰ اسفند همه درآمدهای مالیاتی امسال محقق شده است، با این حال در بخش ارزش افزوده ۱۲ درصد محقق نشده است و در مالیات‌های مستقیم بیش از ۱۲ درصد از مالیات‌های مصوب وصول شده است.

وی افزود: در قالب طرح جامع مالیاتی امسال ۷۰ درصد از اظهارنامه‌هایی که ارائه شده است بدون بررسی پذیرفته شده و بیشتر تمرکز ما روی پرونده‌های بزرگ بوده که این یک تحول اساسی در سیستم مالیاتی کشور است.

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: زیرساخت‌های اجرای قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان آماده شده و از خرداد سال آینده اجرایی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۶
اقا زاده ها و مسئولین هم در این گروه قرار دارند و یا فقط باز مردم هستند!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
منظورت همون مستضعفای کار آفرینه که چن سال پیش فقط 200 میلیون واردات کالا داشتن بیچاره ها کارآفرینی می کردن
متاسفانه در مملکت ما شعور استراتژیک کالایی کیمیاست و مثلا کسی در این فقره به عواقب سرک کشیدن در حساب بانکی مردم بر اقتصاد کلان فکر نمی کند.با انجام این کار تمامی معاملات سودا گرانه زیر زمینی شده و از مسیر ریالی به دلاری،طلایی و بیت کوینی تبدیل می شوند و فعالین اقتصادی به جای ریال و شبکه بانکی از اسکناس ارزی ،طلا و ارز مجازی استفاده می کنند که نتیجه اش افزایش شدید نرخ ارز خواهد بود.این خط و این نشان است.تنها راه کنترل سودا گری عدم خلق نقدینگی است ولو غیر که اقایان زیر بار ان نمی روند.
پاسخ ها
جمشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
رها کردن این حساب ها به بهانه موضوعات دیگردر حالی که کارمند باماهی چهار میلیون تومان ماه به ماه مالیاتش راکم می کنند ظلم وتبعیض وکمک به فاصله ی طبقاتی ومشکلات گسترده در سطح جامعه است هیچ کجای دنیااجازه نمی دهنداقشار پردرآمد این همه فرار مالیاتی داشته باشند ضمن این که عدم توجه به این موضوع جلونقدینگی رانگرفتهشایدبیشترهم کرده
البته بایستی راه های دیگر فرار هم جلویش گرفته شود و
300 هزار یا 40 هزار. قبلا گفته بودند 300 هزار
۵ دستگاه همکاری لازم را با سازمان مالیاتی ندارند،?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!هر زمان اطلاعات سامانه اسکان و املاک وزارت راه و شهرسازی در اختیار ما قرار گیرد در خصوص مالیات خانه‌های خالی و منازل لوکس اقدام خواهیم کرد?!!!!!!!!!!!!!!

کسی هم نیست برخورد کنه ؟

همینه که مردم هم از قانون فراری هستند ... 40 ساله که مردم به این یقین رسیدند که قانون فقط برای مردم عادی باید اجرا بشه و برخی گردن کلفتان دارای پشتوانه کاپیتولاسیون هستند
بلانسبت خوبان ...
اینارو هم جمع میکنید واسه اختلاس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
واسه برادران یمنی وسوری البته اگه چیزی ازاغازاده ها اضافه بشه
اقاي پارسايي شما كه ميگوييد اطلاعات خوبي داريم البته برا گرفتن ماليات ، ولي نميگويي از كمترين اطلاعات و سواد كافي برخوردار نيستي كه بداني در هيچ كشور دنيايي خودرو هرسال گران نميشود و شما وقتي از كارخانه گرفتي دو هفته بعدحدود بيست درصد قيمتش افت پيدا ميكنه در هيچ كشوري دولتش پول مليشو براي منافع خودش و عده اي خاص نابود نميكنه و بعد همه چي رو گرون نميكنه شما يا نميدانيد كه صلاحيت اين مقام را نداريد يا ميدانيد و به انحراف افكار مردم مشغول ميشويد و مردم چندبار بايد ماليات بدن گران كردن دلار نوعي ماليات بي رحمانه از مردم ( كارگر و كارخانه دار ) ميگيريد يا از گران كردن خودرو و سكه و فولاد و غيره مالياتهاي غير مستقيم ميگيريد كشور را به قلعه اي محاصره شده تبديل كرديد و به غارت مردم مشغوليد و پايتان را ازروي گلويشان بر نميداريد شما درهاي كشور را با دنيا باز كنيد و انحصار دولت در خودرو را پايان بديد بعد خواهيد ديد كه هيچ چيز گران نخواهد شد به نظر شما خودروي هيوندايي لوكسه نخير كيفيتش از پرايد و سمند و غيره بالاتره بعدهم شما مسبب گراني هستيد بازهم طلبكاريد و ميگيد خودرو لوكس وخانه فلان بايد ماليات بده شما به دلار محاسبه كنيد متوجه ميشويد مردم ضرر كردن نه سود و از چند راه ميخواهيد جيب مردم را خالي كنيد قطعا موفق نخواهيد شد شما براي استان قدس با چند صدهزار ميليارد تومان در امد فقط ٦٠ ميليارد تومان ماليات در نظر گرفتيد و بعد ميخواهيد بجان شركتها و مردم بيفتيد
ارگانهاواداراتی که با مدیریت وبرنامه ریزی غلتشان وبارانت وزور تمامی کارها وامورات کشور در دستشان هست وبه هیچ کس هم پاسخگو نیستند وهیچ حسابی هم پس نمی دهند.باید بعلت اینکه از منابع وسرمایه مجانی ملت وکشور استفاده بی حساب وکتاب می کنند باید مالیات بدهند که چرخ مملکت بچرخد نه اینکه از یه مشت کاسب ضعیف را از هستی ساقط کنند .
هر وقت همه بانکها چیزی بنام حساب آفلاین نداشتن میتونید ....
آقای پارسا ریس محترم اداره مالیاتی،، مدیر وفت آمار ایران،،، در انجام وظیفه ات مرده شور نباش،،، آقای قالیباف چیزی را در مجلس تحت عنوان خانه های خالی تصویب کرده که شورای نگهبان بر او ایراد گرفت،، اولین ایراد بر خانه های خالی، لوکس وخودرو لوکس تعارض این قانون با قانون مالکیت واصل وحدت رویه در قوانین است وارد این موضوع نشوید چون مردم را قانون گریز می‌کند ودیگر کسی در معاملات به دنبال سند نخواهد رفت دوم اینکه اگر سرمایه دار امنیت سرمایه نداشته باشد سرمایه خود را خارج می کند وساخت ساز در کشور از بین می‌رود،، وکشور رو به فرسایش می‌گذارد،،، باید به مجلس گفت هر بیماری را با جوشانده درمان نمی کنند،، این قانون موجبات نارضایتی عمومی را نیز همراه خواهد داشت که مجلس‌ افراطی به آن دامن زده،،، متاسفنه
اینقدر مالیات بستن برای هر چیزی درست نیست.
چه فایده ایی داره این حرفا به والله ای دولت واقازاده ها همه فقط بفکر چپاول ودولتی که 4تا دلال بی شرف که تمام میحتاج دست اوناست نمیتوه بگیره با خدا اگربخوان به اطلاعات واگذار کنند ببین به 1روز همه راجمع میکنند تا مردم راحت بشن نمیخوان چون دست خودشونه
اگه راست میگید از آقا زاده ها و گردن کلفتا بگیرید و صورتحسابشونو به مردم نشون بدین
آخه چه امکاناتی به مردم میدین که اینجوری مالیات میگیرین،.....؟!
بخشی از مشکل مقاومت در مقابل دادن مالیات عدم اطمینان از هزینه برای کشور است
کسی که مالیات می دهد حق دارد که بداند در راه چه هدفی هزینه می شود
و حق پرسشگری در خصوص مالیات پرداخت شده ندارد
بقول اون کاربر محترم اینم هم اختلاس میشه
دولت مالیات میگیره حتی با افزایش بی رویه قیمت ها و هر چی گران تر باشه بیشتر بهره‌مند می‌شود پس مشکل کجاست؟ و با این همه پول چیکار میکنند؟
اگر جلوی اختلاص ها را بگیرید دیگر احتیاجی به سرک کشیدن به حساب مردم نیست
سلام، فکر کنم اگه گرفتن مالیات رو از انگلزاده ها شروع کنند و مالیات معقولی از دیگران بگیرن ، مردم خودشون مالیات بدن. البته باید مشخص بشه مالیات رو کدوم احمقی میخوره. ما که هر چیزی میآریم مالیات رو در جا میدیم، از خیابون رد میشیم عوارض میدیم، پول بیمارستان رو خودمون میدیم.شهر با پول مردم ساخته میشه، همه چیز با قیمت دلار از مردم گرفته میشه، پول فروش نفت تو جیب انگلزاده ها میره، با ۱
۵۰ میلیارد دلاری که اتوبان داده یه عده تو آمریکا حال میکنند. پس مالیات برای چیه. زلزله میاد مردم، سیل مردم، کمک کرونا مردم، مدرسه سازی مردم، مالیات برای چیه،این آقای پارسا مشخص کنه این همه مالیات رو برای چی میگیره، مردم با رغبت مالیات میدن.
به اندازه کافی مردم به دولت مالیات میدهند سوال این است که این پول‌های گرفته شده از مردم چه می‌شود؟
حساب ان بدبخت هایی که از ارث پدری یا بازنشستگی مقداری پس انداز دربانک ها گذاشتند برای بدبختی خودشان
استان قدس وبنیاد مستضعفان و......چی
با این خبر بنظرم قیمت گاوصندوق بره بالا
واسه خیلیا سواله که مالیات کجا میره؟
تحصیل رایگان؟
درمان رایگان؟
آب و برق رایگان؟(عوارض،مالیات،ارزش افزوده)
پیشرفت و توسعه؟و و و ........

اگر این خدمات ارائه بشه من حاضرم نصف درآمدمو مالیات بدم
هیچ کجای دنیا مثل ایران قشر ثروتمند جامعه فرارمالیاتی ندارند درکشوری که از حقوق سه ونیم میلیون مالیات می گیرند چرا سراغ طبقات مرفه جامعه که می روند آه وناله ها بلند می شود.آیا این بی عدالتی نیست؟
ان شالله که حرف نباشد مثل همه کشورهای پیشرفته دنیا این کار صورت گیرد واز هیاهوکوتاه نیایند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل