بازدید 3963

نمکی: اجتماعی شدن سلامت راس برنامه‌های ماست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجتماعی شدن سلامت به عنوان یک ضرورت و نه فقط یک انتخاب در راس راهبردها و برنامه های نظام سلامت قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۳۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳ 10 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت اصفهان با شعار " هر ایرانی یک مهرورز سلامت " با هدف بازتاب فعالیت‌های خیران در بخش سلامت در ۲ بخش اصلی فیلم (مستند و داستانی) و فیلمنامه روز هجدهم اسفند با نمایش آثار منتخب و راه یافته به بخش مسابقه آغاز شد و سه شنبه شب نوزدهم اسفند در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، سعید نمکی در پیام خود خطاب به دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت اصفهان که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرائت شد، افزود: تحقق اجتماعی شدن سلامت از درازنای مشارکت هدفمند و روشمند گروه ها و اقشار مختلف مردمی میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه واژگان توسعه پایدار در ادبیات سیاستگذاری و حکمرانی، ارتباط تنگاتنگی با سلامت و مشارکت اجتماعی دارد چنانکه هر یک این ۲ از شاخص های توسعه پایدار و لازمه آن به شمار می رود، اظهار داشت: نهادینه شدن فرهنگ مشارکت مستلزم زبان و گفتمان مشترکی است و زبان هنر به عنوان زبان ارتباط جمعی با لطافت، نوآوری، الهام بخشی و زیبایی هموار کننده مسیر تکامل و تعالی منش نیک اندیشی و نیکوکاری و جلب و جذب مشارکت اجتماعی وسیع خواهد بود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: هنر و صنعت پیشرو و اثرگذار سینما البته در این میان نقش و جایگاه ویژه ای دارد و رویداد جشنواره مهر سلامت با بهره گیری از این زمینه هنر اجتماعی، اجتماع هنری فرخنده ای است که انتظار می رود به عنوان یک فرصت برای ارتقای جامعه به سوی اهداف عالیه ای چون توسعه نیک اندیشی و ترویج نیکوکاری در حوزه سلامت گام های در خوری بردارد چنانکه با حمایت های خیرات سلامت و استقبال هنرمندان و مدافعان سلامت به نظر می رسد در عملکرد اجتماعی و هنر ارتباطی مورد توجه قرار گرفته و آنچه در این رویداد عرضه می شودبه نوعی با مشارکت مخاطبان پدید آمده و از این منظر در نوع خود منحصر به فرد به نظر می رسد.

نمکی اضافه کرد: حمایت مجمع خیرین از دست اندرکاران برگزاری این رویداد فرهنگ و هنری را ارج نهاده و البته رجای واثق دارم این همراهی و هم افزایی ارتقای پیوسته و آتیه پایداری برای این نهال نوپای فرهنگی و هنری در این سرزمین رقم خواهد زد.

معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: مردم ایران در طول تاریخ همواره نیکوکار بودند و در دوران کرونا نیز فضائل اخلاقی آنها به اوج خود رسید.

سیما سادات لاری با بیان اینکه در یک سال گذشته خیران یار دولت برای ارائه خدمات بیشتر به مردم بودند، افزود: این کمک ها در شرایط شیوع ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه که فشار زیادی به مردم وارد می کرد اهمیت بیشتری دارد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت های درمانی در کنار مدرسه سازی و مسجد سازی اقدامی ارزشمند است، اظهار داشت: استفاده از هنر و رسانه برای ترویج این عمل خیرخواهانه نیز اقدامی راهبردی و هوشمندانه است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در جشنواره ملی مهر سلامت اصفهان، اصحاب هنر در کنار خیران خوش درخشیدند، تصریح کرد: آنها با ابزار جادویی هنر، ترویج گر فرهنگ نوعدوستی در میان مردم هستند.

لاری همچنین بر اهمیت مشارکت خیران در تامین دیگر زیرساخت های حوزه سلامت مانند خوابگاه های دانشجویی تاکید کرد و افزود: امروز وزارت بهداشت برای ساخت، خرید و تامین خوابگاه های دانشجویی با مشکلات زیادی مواجه است و زیرساخت های موجود جوابگوی نیاز دانشجویان نیست بنابراین از خیران می خواهیم تا در این بخش نیز مانند سایر عرصه ها، ورود پیدا کنند.

در این مراسم، جوایز بخش فیلمنامه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت اصفهان به آثار یک ماجرای قطبی، سگ کُش، مانکن، چپ دست و ژان و جوایز بخش مستند به فیلم های آخرین نفس‌هایم، خانه روشنایی، ماهر، پرنده آزادی، عروسکان و گامی برای رفتن تعلق گرفت.

همچنین جوایز بخش فیلم داستانی به فیلم های بی ریختی، تو هنوز اینجایی، برادر، سرلاک، دابُر، ناهید، موناکو و جوایز بخش ویژه کرونا در زمینه مستند به فیلم های مدافعان و همه برای هم و در زمینه داستانی به فیلم های فاصله، جبهه مقاومت، تحت تعقیب و پرستار رسید.

جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت نخستین بار در اصفهان در سال ۹۷ و با هدف ارتقای فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت و پاسداشت و ارج نهادن به جایگاه خیّران و نیکوکاران حوزه سلامت برگزار شد؛ این جشنواره ۲ سال یکبار و توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود و دبیرخانه آن در اصفهان مستقر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این مراسم با بیان اینکه اصفهان تا کنون ۱۳ شهید مدافع سلامت داشته است، گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند امید، همبستگی و روشن بینی هستیم.
طاهره چنگیز با اشاره به اینکه این مباحث با هنر و خلاقیت هنرمندان در جشنواره مهر سلامت به مردم تقدیم شده است، افزود: معروف اصلی و مهم امروز کشور حفظ امید، یکپارچگی، سلاپت روان، اعتماد اجتماعی و تلاش برای بهبود اوضاع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست